بازدید 14997
پیمانه اقتصادی؛

چند نکته از زبان همتی در مورد تحولات اخیر بازار ارز/ ستاد تنظیم بازار به مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی رضایت داد/ دلار نیمایی، گران‌ترین نرخ بازار/ چرا کاهش قیمت سکه، متوقف شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سرمایه گذاری در بازار دلار و سکه ریسک بالایی دارد، سبزپوشی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، نرخ پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح ۲۷ ساله رسید، بازار اوراق مسکن؛ بازگشت «تسه»‌ها از کف، روند کاهشی بازار ارز منطقی است، کاهش بهای جهانی طلا، سود‌های کلان سوءاستفاده‌گران به ازای واردات برنج پاکستانی، واردات آدامس به بیش از ۸۸۷ تن رسید و کاهش استقبال اروپایی‌ها از خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 18 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سرمایه گذاری در بازار دلار و سکه ریسک بالایی دارد، سبزپوشی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، نرخ پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح ۲۷ ساله رسید، بازار اوراق مسکن؛ بازگشت «تسه»‌ها از کف، روند کاهشی بازار ارز منطقی است، کاهش بهای جهانی طلا، سود‌های کلان سوءاستفاده‌گران به ازای واردات برنج پاکستانی، واردات آدامس به بیش از ۸۸۷ تن رسید و کاهش استقبال اروپایی‌ها از خودرو را در بر دارد.

چند نکته از زبان همتی در مورد تحولات اخیر بازار ارز

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در مورد تحولات اخیر بازار ارز و تحلیل هایی که در خصوص آن ارائه می‌شود، چند نکته را به مردم عزیز اعلام می کنیم.

۱- بارها تأکید کرده ام نرخ ارز در کنار سایر متغیرهای کلان اقتصادی از عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضا و شرایط اقتصادی حاکم بر بازار پیروی می کنند، و بانک مرکزی در چارچوب این شرایط و قواعد اقتصادی بازار را مدیریت می کند. اقداماتی نظیر سامان دهی گردش ریال، مدیریت تقاضا و تقویت طرف عرضه در یک سال گذشته برای این مقصود بوده است.

۲- عوامل و اخبار سیاسی و نااطمینانی های ناشی از آن بعضاً موجب نوساناتی در نرخ ارز می‌شود که با عوامل بنیادی اقتصاد ارتباط چندانی ندارند و لذا همواره تأکید کرده ام، مردم عزیز به ریسک بالای این بازار توجه کرده و با احتیاط کامل با این بازار برخورد کنند.

۳- همان گونه که اطلاعات ترازنامه بانک مرکزی سال ۹۷ نشان داده است، علیرغم تمام مشکلات، بانک مرکزی سیاست پولی خود را، تا حد توان، در جهت کنترل انتشار شوک ارزی به متغیرهای پولی به کار بست. این مهم نقش کلیدی در تحولات بازار ارز بازی کرده است.

۴- اظهارات کارشناسان و برخی مسئولین محترم در مورد بازار و روند نرخ و آینده بازار ارز، نظر و تحلیل شخصی آنهاست و لزوماً دیدگاه ها و نظرات بانک مرکزی نیست.

۵- هدف اولیه بانک مرکزی، بهبود هر چه بیشتر متغیرهای اقتصادی، ثبات بخشی و تشویقی فعالیت های مولد و اطمینان بخشی به فعالین اقتصادی و تأمین پایدار و مطمئن نیازهای ارزی کشور است.

سرمایه گذاری در بازار دلار و سکه ریسک بالایی دارد

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذاری در بازار دلار و سکه ریسک بالایی دارد، تصریح کرد: بخش مسکن نیز در تهران و شهرهای بزرگ سقف قیمتی خود را طی کرده و سرمایه گذاری در این بخش سودی ندارد و همچنین قیمت خودرو رو به کاهش است و مردم تمایلی برای سرمایه گذاری در این حوزه دارند. وی در گفت وگو با خانه ملت با بیان اینکه با نرخ بالای تورم، سپرده گذاری بانکی نیز سودی برای مشتریان ندارد، گفت: تنها بازاری که در شرایط کنونی احتمال سودآوری در آن وجود دارد و شاید ریسک در آن ارزش داشته باشد بازار سرمایه است، چراکه در حال حاضر قوام خود را پیدا کرده تا بتواند سرمایه های جدید را جذب کند.

سبزپوشی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۵۲۲ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد به رقم ۲۴۶ هزار و ۷۹۰ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۴۵ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد به رقم ۶۸ هزار و ۶۰۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۲۶ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد، عدد ۵۹ هزار و ۹۵۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۵ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد به رقم ۴۰ هزار و ۶۰۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۳ واحد افزایش معادل ۰.۰۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۴ هزار و ۸۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۶۳ واحد افزایش معادل ۰.۲۰ درصد به رقم ۱۸۲ هزار و ۳۷۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۳۱ واحد افزایش معادل ۰.۲۳ درصد همراه بود و عدد ۴۸۸ هزار و ۴۵۸ واحد را به نمایش گذاشت.

چند نکته از زبان همتی در مورد تحولات اخیر بازار ارز/ ستاد تنظیم بازار به مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی رضایت داد/ دلار نیمایی، گران‌ترین نرخ بازار/ چرا کاهش قیمت سکه، متوقف شد؟

نرخ پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح ۲۷ ساله رسید/افت سهام آسیایی

روز چهارشنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران مضطربانه منتظر اعلام داده‌های بیشتری از درآمدهای شرکت‌های آمریکایی بودند، سهام آسیایی افت کرد. پس از اعلام داده‌های قدرتمند خرده‌فروشان آمریکایی و سقوط پوند در ارتباط با برگزیت، دلار تقویت شد. آن‌چه حال‌وهوای بازارها را بدتر کرد این بود که رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در تهدیدات تازه‌ای اعلام کرد بر ۳۲۵ میلیارد دلار از واردات باقی‌مانده چینی هم تعرفه وضع خواهد کرد. این تهدید در حالی انجام شد که بازارها در مورد اینکه چه موقع مذاکرات رو در روی طرفین آغاز خواهد شد، نگران بودند. به نظر می‌رسد دامنه جنگ تجاری یک ساله آمریکا و چین، حالا به سنگاپور هم رسیده است؛ صادرات این کشور، با افت شدید بخش الکترونیک، با بدترین سقوط خود در شش سال اخیر روبه رو شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌ای در خارج از ژاپن ۰.۳ درصد افت کرد. نیکی ژاپن ۰.۳۶ درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازارهای چین، کامپوزیت شانگهای تقریباً بدون تغییر ماند و ۰.۰۵ درصد پایین آمد، در حالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۳۱ درصد افت کرد. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۹۶ درصد سقوط کرد، اما شاخص ای‌اس‌اکس ۲۰۰ استرالیا بر خلاف روند بازارهای منطقه ۰.۴۰ درصد رشد کرد. در بازار ارز، پوند انگلیس از نظر بدترین عملکردها، ستاره دیشب بود. با افزایش وحشت از اینکه انگلستان بدون قرارداد تجاری اتحادیه اروپا را ترک کند، نرخ پوند انگلیس ۰.۹ درصد در برابر دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح ۲۷ ساله ۱.۲۴۱۲ دلار رسید. به این ترتیب شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۵ درصد تقویت شد و به ۹۷.۳۵۱ واحد رسید. نرخ دلار در برابر ین ژاپن، در ۱۰۸.۱۸ ین، ثابت ماند.

بازار اوراق مسکن؛ بازگشت «تسه»ها از کف

اوراق تسهیلات مسکن که روز سه‌شنبه همراه با سقوط سایر بازارها افت‌های سنگین 5 درصدی را تجربه کردند، طی معاملات دیروز به مدار مثبت بازگشتند و عموما با رشد متوسط قیمت به کار خود پایان دادند. بهای اوراق تسهیلات مسکن اسفند 96(تسه9610) به‌عنوان شاخص امتیازهای وام، روز گذشته با افزایش 5/ 2 درصدی همراه شد و ارتفاع 43 هزار تومان را پس گرفت. اوراق وام مسکن در یک هفته اخیر عمدتا حول مرز 43 هزار تومان نوسان داشت اما روز سه‌شنبه در پی موج خروشان فروش در تمام بازارهای مالی قیمت «تسه»ها نیز افت‌های دسته‌جمعی را تجربه کردند و اغلب امتیازهای وام تا کف 42 هزار تومان تنزل کردند. اما روز گذشته شاهد بازگشت موثر متقاضیان به منطقه خرید و افزایش قیمت اغلب امتیازهای وام تا مرز فراتر از ۴۳هزار تومان بودیم.

دلار نیمایی، گران‌ترین نرخ بازار

بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، ۵۰۰ تومان ارزان‌تر است. همچنین یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار، به نرخ ۱۳۲۰۰ تومان خریداری و با افت ۵۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۳۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده در سامانه نیما، میانگین نرخ خرید یورو توسط متقاضی ارز، ۱۳۳۰۰ تومان است. هر دلار آمریکا نیز با تبدیل نرخ یورو به دلار، ۱۱۵۷۰ تومان تعیین می‌شود. آنچه مسلم است در یکی دو روز گذشته، دلار آزاد به نرخ نیما نزدیک و نزدیک‌تر شده و در شرایط کنونی دلار آزاد در صرافی‌های بانکی و مجاز، با رقمی کمتر از دلار در سامانه نیما عرضه می‌شود.

روند کاهشی بازار ارز منطقی است

محمد لاهوتی، عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه نرخ ۱۳ تا ۱۴ هزار تومانی به عقیده بسیاری از اقتصاددانان و فعالان اقتصادی، حباب داشته و این حباب نیز بالاخره یک روز باید خالی می‌شد که به نظر می‌رسد در حال حاضر در شرایط کاهش یا خروج از این حباب قرار داریم و قیمت واقعی شده است؛ در عین حال شخصاً معتقد نیست که در شرایط کنونی، نرخ ارز به زیر ده هزار تومان خواهد رسید، بلکه معتقدم که نرخ در کانال ۱۰ تا ۱۱ هزار تومانی باقی خواهد ماند؛ ولی نکته مهم آن است که ارز در هر کانال قیمتی قرار گیرد، حتماً ماندگاری داشته باشد و فرمول مابه التفاوت تورم داخلی و خارجی در آن لحاظ شود تا بعد از گذشت مدتی، مجدد فنر رها نشود. به گفته لاهوتی، تجربه نشان داده که وقتی بی اعتمادی بر بازار حاکم شود، همه در تلاش تهیه کالا بوده و به سمت خرید هجوم می‌آورند؛ اما به محض اینکه همه احساس کنند شرایط در حال تغییر است، همه فروشنده می‌شوند؛ این در حالی است که نه آن شرایط خیلی قابل اعتماد است و نه این شرایط، بلکه ثبات باید حاکم شود. وی تأکید کرد: در شرایط کنونی، بانک مرکزی شرایطی بهتر از گذشته برای مدیریت شناور ارز دارد و با ابزارهایی که در اختیار گرفته، بازار را کنترل می‌کند؛ پس روند چند روز گذشته بازار ارز، منطقی است.

کاهش بهای جهانی طلا در معاملات دیروز

بهای جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه در مقایسه با روز قبل یک دهم درصد کاهش به یک هزار و ۴۰۴ دلار و ۳۸ سنت تنزل یافت. به گزارش رویترز، بهای هر اونس طلا در معاملات آتی آمریکا روز چهارشنبه سه دهم درصد کاهش یافت و یک هزار ۴۰۴ دلار و ۳۸ سنت معامله شد. بر اساس این گزارش، عدم اطمینان از بهبود روابط اقتصادی چین و آمریکا یکی از دلایل کاهش بهای جهانی طلا به شمار می آید. از سوی دیگر، بهای سایر فلزات گرانبها نیز روز چهارشنبه در مقایسه با معاملات روز سه شنبه شاهد تغییرات مختصری بود. هر اونس نقره با ۴ درصد افزایش، ۱۵ دلار و ۶۱ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم در رقم یک هزار و ۵۲۴ دلار و ۵۰۹۷ سنت ثابت ماند. هر اونس پلاتین نیز با ۳ دهم درصد افزایش، به ۸۴۰ دلار و ۱۱ سنت رسید.

چرا کاهش قیمت سکه، متوقف شد؟

به گفته محمد کشتی آرای، عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران، در ساعت پایانی فعالیت بازار تهران هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با رشد ۱۷۰ هزار تومانی نسبت به میانه‌های روز، به رقم ۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. هر سکه یک گرمی، بدون تغییر، ۹۵۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۹۳ هزار و ۶۰۰ تومان ارزشگذاری شد. این در حالی است که هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۳۷۵ هزار تومان نیز رسیده بود. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم یک میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسید که نسبت به نرخ ابتدای معاملات، ۸۵ هزار تومان افزایش دارد. 

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در ادامه اظهار داشت: صبح روز دیروز بازار با ادامه کاهش قیمت‌ها همراه بود. اما در ادامه، شاهد ورود متقاضی جدید به بازار بودیم. افرادی که به نظر می‌رسد، در روز‌های اخیر، منتظر کاهش قیمت طلا و سکه بودند تا در زمان مناسب برای خرید اقدام کنند. در نتیجه با ورود تقاضای جدید، شاهد رشد قیمت‌ها و همچنین افزایش دوباره حباب سکه در بازار بودیم.

سودهای کلان سوءاستفاده‌گران به ازای واردات برنج پاکستانی

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات برنج پاکستانی و هندی گفت: برای کشوری که در تمامی حوزه‌ها مورد هجوم قرار گرفته، عدم حمایت از کشاورزان مایه تأسف است، چون با این رویکرد کشاورزی در ایران نابود می‌شود. وی افزود: در حال حاضر با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تبدیل آنها به ویلا و آپارتمان، کشاورزی نابود شده و تولید برنج ایرانی روز به روز کاهش پیدا می‌کند. برخی افراد در دستگاه‌های دولتی به ازای واردات برنج پاکستانی سودهای کلانی به دست می آورند به همین دلیل در تلاش‌اند زمینه واردات را افزایش دهند. ایران نیازی به واردات برنج ندارد در نتیجه دولت می تواند ارز را به جای واردات این محصول به عنوان یارانه به مردم پرداخت کند تا قشرهای کم درآمد و ضعیف نیز بتوانند برنج خریداری کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ادعای وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه تولید داخل توان تامین برنج موردنیاز کشور را ندارد غلط است، چراکه براساس آمارها هر فرد سالانه 36 کیوگرم برنج مصرف می‌کند، در حالی که با افزایش قیمت‌ها این میزان کاهش پیدا کرد. لاهوتی بیان کرد: ایران سالانه به 2 میلیون و800 هزار تُن برنج نیاز دارد و از آنجایی که کشور 2 میلیون و 400هزار تُن تولید سالانه دارد می‌تواند 400 هزار تُن کمبود را با برنامه‌ریزی‌های دقیق و با تکیه بر توان داخل تأمین کند. /خانه ملت

ستاد تنظیم بازار به مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی رضایت داد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در پی ارایه پیشنهادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و پس از بررسی‌های انجام گرفته توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ستاد تنظیم بازار سقف قیمت مصرف‌کننده مرغ را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین کرد. وی تصریح کرد: این اقدام در راستای حمایت از تولید حداکثری مرغ و همچنین حقوق مصرف‌کنندگان و در جهت ایجاد شفافیت در بازار این کالا انجام گرفته است. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عرضه مرغ با قیمتی بیش از این رقم در برخی مناطق، ادامه داد: هرگونه تخطی از قیمت فوق از سوی دستگاه‌های مسؤول مورد اقدام قانونی جدی قرار خواهد گرفت. کلامی گفت: تولیدکنندگان مکلف شدند نسبت به درج قیمت مصرف‌کننده بر بسته‌بندی کالاها و نصب اتیکت و بنر در محل عرضه اقدام کنند.

کاهش استقبال اروپایی‌ها از خودرو

رویترز از کاهش ۹/ ۷ درصدی فروش خودرو در اروپا طی ماه ژوئن خبر داد. در این میان برندهایی نظیر نیسان، ولوو، هوندا و فیات‌کرایسلر از بازندگان بزرگ بازار خودرو اروپا بوده‌اند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ درخواست خرید خودرو با ثبت رقم ۴۹/ ۱ میلیون دستگاهی نسبت به ۶۲/ ۱ میلیون دستگاه ژوئن سال گذشته، کاهش ۹/ ۷ درصدی را تجربه کرد. از دلایل اصلی این روند افزایش سه روزه تعطیلات در تقویم ژوئن ۲۰۱۹ بوده است. محصولات نیسان کاهش فروش ۲۷ درصدی و محصولات ولوو نیز افت ۲۲ درصدی را داشته‌اند. تقاضا برای خرید محصولات هوندا نیز ۱۹ درصد کاهش یافت. همچنین فیات‌کرایسلر، بی‌ام‌و و فولکس‌واگن نیز هر یک به ترتیب کاهش ۱۴، ۱۰ و ۶/ ۹ درصدی را ثبت کردند. برندهای زیرمجموعه گروه خودروسازی پژو‌سیتروئن نیز به استثنای برند دی‌اس که فروش محصولاتش با رشد ۴/ ۶ درصدی روبه‌رو شد، ماه بدی را پشت‌سر گذاشتند به‌طوری که فروش محصولات برند اصلی پژو و سیتروئن به ترتیب کاهش ۱۱ و ۶/ ۳ درصدی را به ثبت رساندند.

واردات آدامس به بیش از ۸۸۷ تن رسید
 
آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی دوازده ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد در این مدت بیش از ۸۸۷ تن آدامس وارد ایران شده است. واردات ۸۸۷ هزار و ۴۲۷ کیلوگرم آدامس باعث خروج ۳ میلیون ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ دلار یا به عبارتی ۱۳۲ میلیارد و ۱۸۷ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۵۶۸ ریال شده است. به نقل از میزان؛ این کالا از چهار کشور همچون امارات، ترکیه و ویتنام و روسیه وارد ایران شده است.
 
حساب سرپرستان خانوار‌، ٤٥ هزار و ٥٠٠ تومان شارژ شد
 
صد و یکمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی، ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ تیر ماه به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز و قابل برداشت شد. مبلغ یارانه همانند سایر ماه‌های گذشته برای هر یک از اعضای خانوار ٤٥ هزار و ٥٠٠ تومان خواهد بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
بانک مرکزی هم چقدر روی این کاهش ها مانور می دهد. انگار اصلا اقتصاد سالمی داریم. قبلا می گفتند این قیمت ها بازار سیاه است. سال قبل که دلار از سه هزار تومان شد بیست هزار تومان تمام اقتصاد ایران سیاه شد. الان مردم هر چیزی می خرند در واقع دارند از بازار سیاه می خرند. مثلا پراید پنجاه میلیونی یا مواد غذایی...حالا اینها در این فضا دارند به قول خودشان نرخ ارز را مدیریت می کنند. کدام مدیریت؟
ازدیروزبعدازظهر روندکاهش غیرواقعی وبی دلیل سکه ودلارمتوقف و در مدارصعودی قرارگرفت دیروزاخرین قیمت سکه ۴ میلیون وصد هزارتومان ودلار ۱۱۸۰۰ تومان بود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
الان دلار ۱۱۹۰۰ هست وبزودی برمیگرده به کانال ۱۲
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
بالا بودن ارز نیمایی باعثش شد و اینطور به بازار تبیین شد که دولت مایل به تقویت پول ملی و کاهش مداوم دلار نیست
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
چند روز بود کامنتاتو ندیده بودم دلم برات تنگ شده بود. انگار بدجور از این کامنتات منفعت میبری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
رامین خان دمت گرم ، دست این آدما رو شده .عجیبه که تابناک نظرشو منتشر می کنه !!!!!! .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
هدف من اگاهی دادن به مردم است تافریب بازیهای روانی رانخورندودلارهایشان رامفت نفروشند
توصیه من به انهایی که دلاروسکه خریدنداینه که نگران نباشیدوفریب نخوریداینها همه بازی روانی وموقت هستندکافیه فقط به نمودارروند دلاردر۴۰ سال گذشته نگاه کنید ازاین کاهش های موقت ودستوری توش زیادهست ولی روندکلی صعودی باشیب بالاست
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
شما انگار جزو اون دسته از افرادی هستید که از این گرانی ها سود میبرید. نگراان ارزان شدن سکه باشن؟!!! آخرش کجا میخواید ببرید این منفعت و سودها و نفرین پایین دستیهارو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
لعنت به هرچی دلال
ارزان شدن دلار خانواده ها را به جان هم انداخت و ملت را سرگردان کرده خدا را شکر الحمدلله
اونوقت این ستاد تنظیم بازار که به مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی رضایت داد، سو تغذیه بچه های مردم را هم جواب میده ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
مرغها پس از طبخ میرن تو شکم مردم کشور همسایه
با پایین آمدن نسبی دلار و وجود گرما وکاهش هزینه ها مرغ داری ها -مرغ بگو13000تومان پس از محرم ونزدیک پایان سال وسرمای زمستان میشه دوباره حدود 20000تومان این چه نوع مدیریتی است آخه الان باید در حد 70000تومان باشه .....آقا ما مدیر آینده نگر نداریم
فریب شانتاژهارانخورید اگرمبخواهید ازنرخ واقعی دلارمطلع شویدکافیست به نحوه محاسبه قیمت اجناس وکالا مثل خودرو ورایانه نگاه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
برو دلال راضی به ضرر مردم نشو.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
اتفاقامن میخوام جلوی ضررمردم مظلومی را که برای حفظ ارزش دارایی شان دلارخریدند را بگیرم
اگر دولت واقعا بدنبال کاهش نرخ ارز و تقویت پول ملیه باید سریعا دلار نیمایی رو 2000 تومن کاهش بده . ولی اگر بخاطر سود نجومی چهار تا تاجر صادرکننده که کل مواد غذایی مردمو بار میکنن میبرن خارج این فرصت طلایی فعلی رو از دست بده اون دیگه حسابش جداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
دلار ۲۰۰۰ تومان بشه آنوقت قبرستانها کم میارن ، خیلی ها مشکل قلبی دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
دوهزار تومن کاهش بده
دولت بزرگترین نوسان گیر دلاروسکه است است گران میکنند میفروشند ارزان میکنندمیخرند
همش این قیمتها دستوریه تا دلار رو ازدست مردم جمع کنن اتفاق خاصی تو کشور نیفتاده که افق بهتری رو نشون بده این دلال بازیها کار خودشونه تا ارزون بخرن بعد گرون به خود ما بفروشن فقط همین خ ساده است تحلیل نمیخواد.
کامنت نویسی دوستان چه اثری دارد؟؟؟؟؟
تمام صعودها و نزولهای بازار ارز کار خود بانک مرکزی است .
ملت در این ایام کارشان شده ترامپ چه غلطی کرد چی گفت و الکی سرگرم حواشی
ارز ۴۲۰۰ را تا حذف نکنند مشکل باقی میماند.
اقتصاد به سمت دولتی شدن وحشتنانک در حال حرکت و تمام سیاستهای گذشته را دارند در خصوصی سازی فدای قیمت ارز و طلا میکنند.
خودرو با توجه به کاهش ارزش پول ملی گران شده و سایر اقلام منتهی دولت دارد داستان را برعکس قرائت میکند!!!!!!و نشسته در جایگاه مدعی!!!!!!!!
اقایان دست از سر بازار بردارید هر چه بازار می اید ارام شود بازارها را ملتهب میکنید.
در این یکسال گذشته سود بانکی را که زیاد نکردند و در این هزینه های سرسام اور باید چه کرد؟؟؟
حقوق ها شده ماهی ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار و یا یارانه ۴۵ دلاری سال شروع ان شده معادل ۴ دلار.
تمام مهندسین در حال مهاجرت و هزینه های زندگی بالا.
امروز زبان زبان عمل است و مردم دیگر دیگر در گذشته سیر نمی کنند که بشود با حرف و وعده آنها را دلخوش کرد لذا چیزی که برای مردم اهمیت دارد عمل و کردارها است و اینکه مصاحبه شود که ما برای کاهش ارز فلان کارها را کردیم و فلان کارها را می کنیم دیگر کسی به این حرف ها توجه نمی کند هر وقت دلار و سکه به معنای واقعی کاهش یافت و همچنان بر قیمت کاهشی خود باقی ماند آنوقت مردم می فهمند کارهایی صورت گرفته است.
منتظر کاهش قیمت طلا و سکه بودند تا در زمان مناسب برای خرید اقدام کنند. در نتیجه با ورود تقاضای جدید، شاهد رشد قیمت‌ها و همچنین افزایش دوباره حباب سکه در بازار بودیم. مسخره ترین حرف همین است در اصطلاح جوک سال کی خریدار جناب اینها نمی خواهند چیزی ارزان شود چه رسد به سکه مرغ الان 14هزار 500 تومان است این هم خریداران هجوم آوردند
این که هرکس دلار و طلا خریده با این جو روانی ارزان به بانک پس دهند .اگر راست می گویند اجناس را ارزان و یا خودرو وو وسایل خانه و ازدواج و شغل و.... رونق دهند .مردم را به دلال ها ادرس و یا نسبت می دهند . همه می دانند گران و ارزانی با این تیم اقتصادی است که کشور را به نابودی و بیکار کشاندن . اجناس را برای ارز اوری از دهان زن و بچه مردم میزنند ولی برای سفرها به ترکیه و اروپا حاضرند دلار 10هزارتوماانی دهند ولی برای قطعه ها صنعتی وسایل زندگی مردم و...دلار 50هزار تومانی می گیرندکه اجناس همه را زمین گیر کرده است . همتی. بانک مرکزی . رحمانی صنعت و معدن و تیمهای مرتبط این کشوور را به این روز انداختن
مسئولان محترم یک نگاهی هم به درامد مردم بکنند بعد قیمت مرغ و گوشت و دیگر اقلام رو قیمت گزاری کنند یکبار در سال با درامد زیر یک میلیون زندگی کنند وحضرت علی (ع) رو الگو قرار دهند که خودش را در ردیف ضعیف ترین اقشار قرار می داد
آقایان می گویند دلار و سکه اند پایین پس چرا قیمت کالاها دیگر پایین نمی آید این نشان می دهد این نزول تصنعی است با شعور مردم بازی نکنید
پاسخ ها
بنکدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
دیروز بعد از ظهر در بازار فروشنده ای وجود نداشت و همه خریدار بودند. دلیل هم این بود که در افت قیمت صبح، کسانی که در بازار به عنوان مامور خرید بانکها و دولت شهره هستند مشغول خریدهای سنگین بودند.
اگر دلار از 4 هزارتومان بشه 10 هزارتومان خوشحال میشیم یا که از 20 هزارتومان برسه به 10 هزارتومان؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
بستگی داره دلار چند خریده باشید ؟؟!! اگه دلار ۲۰ هزار تومانی خریده باشی بشه ۱۰ هزار که بیچاره شدی ولی اگه برعکس باشه خوشحال ؟؟ واقعیت اینه اکثر افراد از بالا رفتن نرخ ارز منفعت کردن از کشاورز گرفته تا کاسب ها چرا که ارزش دارایی آنها چند برابر شده ، گوسفندی که ۵۰۰ هزار تومان بود شده ۲ میلیون ، از این کاسبی بهتر؟؟
دیروز غره ها روی پا بود امروز روی کمر ، اندر احوالات دلارچی ها!
از یک طرف میگه دلار هی میاد پایین از طرف دیگه میگه ریسک دلار و سکه زیاده که این گزاره دوم پیش فرضش اینه که دلار دائم پایین نمیاد و مسئولین میارنش پایین بعد دلارها رو که جمع کردن دوباره پونزده شونزده هزار تومن می فروشن. در نتیجه ریسکش برای دولت صفر و برای مردم ساده لوح زیاد و برای افرادی که مثل دولت الان ارزان میخرند و بعد گران تر می فروشند کم است
کف دلار همون ۱۳هزار تومانه ، بالا رو پایین همش کار بازارسازه برای تحرکی که در این بازار قفل شده ایجاد کنه ؟! وقتی پیاز ۱۰۰۰ تومانی برسه به ۱۲۰۰۰ تومان خودتون بفهمید تو این آشفته بازار چه کارهایی نمیکنند ؟! دولت حداقل ۹۰ هزار میلیارد کسری بودجه و بدهی داره ،چرا باید منابع ارزی رو مفت بده ؟ تازه کلیه ثبت سفارشها هم بسته است ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
شما توضیح بده چطور یکماهه دلار مدام میاد پایین ولی هنوز که هنوزه خریدار نداره و همه فروشندن ؟ اینو بگی باحاله چون با این روند تا 8000 تومن هم میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
دلار خریدار نداره چون ممنوعه و بگیر و ببند میکنند
یک کلام ختم کلام.تا مساله هسته ای با آمریکا حل نشده اوضاع بدین منوال ادامه پیدا خواهد کرد.دلخوش به این کاهشهای دستوری و تصنعی زورکی که به غیر از بدتر کردن اوضاع نتیجه دیگه ای نداره نباشید.
اولاً هیچ وعده و حرف این دولت را باور نکنید. ببینید که اینها حتا به قیمت زیرپا گذاشتن قانون و اعتبار نظام بانکی با دارندگان حسابهای ارزی و خریداران سکه چه کردند! دوم، این دولت خودش بزرگترین دلال است. نشانه اش وجود سکه های دست دوم در جعبه های سکه عرضه شده از بانک مرکزی که روشن می کند در تلاطمات بازار چه کسی مشغول جمع کردن سکه است! دولتی که در پایان دوره دومش قرار دارد و با توجه به وضعیت مردم امیدی به انتخاب مجدد ندارد فقط و فقط به فکر راست و درست کردن حسابهای داخلی خودش وپرداخت حقوقهای دولتیان و نجات دوستان خصولتی اش از ورشکستگی است، نه صلاح و مصلحت مردم.
سلام،تمام گفتمان ارکان دولت وبانک مرکزی،نادرست است
باز هم سیاست به مرگ بگیر تا به تب راضی شوند
نوسان قیمت دلارعمدی وتوسط دولته هییچ شکی توش نیست
درشرایطی که فروش نفت نداره چراباید دلارپایین بیاد
ازمحل این نوسان کسری بودجه هاشو تامین وضمنا نقدینکی نابود میکنه باکاهش وافزایش قیمتها
این ستاد امسال چندین بار قیمت مرغ رو بالا برده خجالت هم چیز خوبیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان