بازدید 3334

صعود کم جان دلار

کد خبر: ۹۱۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 16 July 2019

با وجود ضعف رقبای اصلی، دلار نتوانست صعودی نیرومندی را ثبت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، هر چند که ضعف رقبای اروپایی و آسیایی اسکناس سبز باعث گمانه زنی در خصوص ثبت روز خوبی برای دلار شده بود اما قطعی بودن کاهش نرخ بهره و پیامدهای جنگ تجاری آمریکا با چین باعث شد تا پتانسیل رشد دلار محدود شود و در نهایت شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد در معاملات روز سه‌شنبه با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۶.۹۵۶ واحد برسد.

جو مانیمبو، تحلیل‌گر ارشد بازار در مؤسسه "وسترن یونیون بیزینس سالوشنز" گفت: کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در آمریکا تقریباً قطعی است و ۲۰ درصد نیز این شانس وجود دارد که نرخ بهره ۰.۵ درصد کاهش یابد. به نظرم شاخص‌ها به قدری نیرومند نیستند که فدرال رزرو را برای کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره مجاب کنند.

در اروپا مساله برگزیت کماکان به عقب نگه داشته شدن یورو و پوند دامن زده است. یورو در معاملات امروز با اندکی کاهش به ازای ۱.۱۲۵۵ دلار مبادله شد. پوند نیز که این روزها و با نزدیک شدن به مهلت مقرر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حال و روز خوبی ندارد مجدداً در برابر دلار عقب نشست و به ازای ۱.۲۵۱۲ دلار مبادله شد.

در آسیا نیز ارزهای مهم این قاره تحت تأثیر خبر کاهش رشد اقتصادی چین عملکرد ضعیفی داشتند، اما عقب نشینی آنها در برابر دلار به لطف خبر کاهش نرخ بهره محدود بود؛ به گونه‌ای که هر دلار به ۱۰۷.۹۱ ین و ۶.۸۷۴۲ یوان چین مبادله شد. در برابر دلار استرالیا، دلار آمریکا ۰.۲ درصد بالا رفت تا هر دلار استرالیا به ازای ۰.۷۰۳۶ دلار آمریکا مبادله شود.

همچنین هر دلار آمریکا به ازای ۶۶.۵۵۱۲ روپیه هند، ۱.۳۰۵۱ دلار کانادا و ۴.۱۰۸۲ رینگت مالزی مبادله شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر