بازدید 6414
۷

درخواست فرانسه درباره شهروند ایرانی - فرانسوی

کد خبر: ۹۱۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 16 July 2019

دولت فرانسه روز دوشنبه تائید کرد که فریبا عادلخواه، شهروند دوتابعیتی در ایران بازداشت شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه فرانسه بدون اشاره به زمان بازداشت فریبا عادلخواه شهروند ایرانی-فرانسوی خواستار فراهم شدن زمینه ملاقات با او شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران روز یکشنبه 23 تیر در پاسخ به پرسشی در مورد بازداشت فریبا عادلخواه گفته بود: «اطلاعی در این زمینه ندارم، خبر را شنیدم و نمی دانم چه کسی و به چه دلیلی وی را بازداشت کرده است.»

بنا به گزارش این رسانه ها این پژوهشگر موسسه علوم سیاسی پاریس در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شده است.

بنا به اعلام وزارت خارجه فرانسه تهران تاکنون پاسخ مثبتی به درخواست پاریس برای دریافت اطلاعات در مورد وضعیت و شرایط بازداشت فریبا عادلخواه و دسترسی کنسولی به او نداده است.

همزمان امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه گفت که کشورش هنوز هیچ توضیح معتبری درباره بازداشت خانم عادلخواه از ایران دریافت نکرده است.

بخش مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حداکثر تلاش خود را از طریق منابع ذی صلاح برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره وضعیت این پژوهشگر ایرانی-فرانسوی به کار خواهد بست.

در این بیانیه آمده است که سفارت جمهوری اسلامی «هم در این باره اخبار را شنیده است.»

فریبا عادلخواه، ۶۰ ساله، پژوهشگر مرکز تحقیقات بین المللی موسسه علوم سیاسی است و مدرک دکترای خود را از دانشکده عالی مطالعات اجتماعی پاریس دریافت کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
یه گاندوی دیگه هم واسه این میسازن. دست بردارید از این کارا آخه.
آقای ربیعی اصلا خشنودی فرانسوی ها چندتا بدوبیراه نثار آنان می کردی، ماها این همه باهاشون راه اومدیم چه جوابی محترمانه ای به ما دادن؟
ایرانیانی که ترک تابعیت کردند وزن هم هستند ژست اصلاح طلبی ودرواقع فساد زنان در قالب فمنیسم و..را می گیرند ومی خواهند همه اعتقادات وفرهنگ زنان را به افکار کپی شده وخودباختگی خود تغییر دهند آنهم در قالب وپوشش های هنری وسیاسی
گویا در اطلاعات سپاه عواملی هستند که با عادی شدن اوضاع سیاسی با غرب مخالفند ،،،،، !
واقعا زشته که همیشه هموطنای خودمون رو برای فشار سیاسی به کشور دیگه ای گروگان می گیریم. ما می ندازیمشون به زندان بعد اون دولت میاد می شه مدافع هموطن ما!
همون داستان تکراری همیشه. این رو گرفتند، چند روز دیگه بهش انگ جاسوسی می زنن، بعد از یک مدت هم در یک مبادله سیاسی آزادش می کنن بره اون طرف
فرانسویها یه مقدار لوازم پژو بفرستند تا آزاد شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر