بازدید 20578

طراحی دکوراسیون داخلی منزل تریسز در مکزیک

کد خبر: ۹۱۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 15 July 2019

ما در شرکت طراحی دکوراسیون هیرادانا تلاش میکنیم که آثار برجسته طراحی و معماری داخلی در سطح دنیا را به اتفاق هم بررسی کنیم و با آنها بیشتر آشنا شویم.

 در این مقاله یک پروژه بازسازی ساختمان خانه ای در شهر Chihuahua واقع در کشور مکزیک را بررسی خواهیم کرد. این پروژه  یک خانه ی ویلایی مدرن به مساحت 563.0 m2 است.

حال وقت آن است که نگاهی به این پروژه بازسازی منزل بیندازیم.

این خانه ی ویلایی بر روی تپه قرار داشت و معماران پروژه به دنبال این بودند که از چشم انداز های شهر در این منزل حداکثر استفاده را بببرند تا نظر مشتریان را به خود جلب کنند.

مشکلی که طراحان با آن دست و پنجه نرم میکردند این بود که از تابش مستقیم آفتاب در تابستان جلوگیری کنند و همچنین در زمستان بتوانند فضای خانه را به خوبی گرم نگه دارند.

راه حل آنها شامل یک حجم L شکل بود که به به سمت شمال و شرق باز میشد. جایگیری فضاها در این طرح نیز اینگونه بود که فضاهای اجتماعی و نشیمن و آشپزخانه در قسمت شمالی نقشه و فضاهای خدماتی ، سرویس و قسمت غذاخوری در قسمت شرقی نقشه قرار گرفته اند.

استفاده از پنجره های بزرگ و سرتاسری و تراس برای ادغام کردن فضای باغ به داخل خانه و ایجاد یک تهویه متقابل در نظر گرفته شد.

نقش پله در این خانه فقط از جنبه ی فضای ارتباطی طبقات مد نظر نبوده و ایده این بود که پله به عنوان یک کانسپت و مفهوم در نظر گرفته شود و از هر جای خانه قابل مشاهده باشد.

حال از طریق این پله ها به طبقه دوم خانه میرویم و با منظره پنجره های بزرگ و سرتاسری و چشم انداز وسیع شهر مواجه میشویم. اتاق ها در قسمت جنوبی طبقه دوم قرار دارند که همه دارای نور طبیعی و هوای مطبوع جنوب هستند. هم چنین یک اتاق مهمان در قسمت شمالی خانه قرار دارد با یک تراس خصوصی محافظت شده برای جلوگیری از تابش نور خورشید که با گسترش سقف این قضیه را حل کردند و یک چشم انداز وسیع به شهر از ویژگی های این اتاق مهمان است. فضای نشیمنی نیز مابین اتاق های جنوبی و اتاق شمالی وجود دارد که پنجره های بزرگ این قسمت چشم اندازی عالی را برای اعضای خانواده فراهم میکند.

حالا بیایید ببینیم طراحان چه تدبیری برای تابستان های گرم و زمستان های سردی که خانه با آنها مواجه است اندیشیده اند.

ساختار خانه بر اساس دیوار های باربر بتنی است. طراحان در دیوار های پیرامونی جنوب و غرب ، صفحات پلی استیرن اکسترود شده را به عنوان یک عایق قرار دادند که این عایق باعث به تاخیر افتادن ورود گرما در تابستان و سرما در زمستان میشود.

درآخر  لازم است به بحث متریال های موجود در این خانه بپردازیم.

استفاده از چوب های گرم برای درهای اتاق ها و مبلمان در کنار سنگ های سرد کف خانه تضاد زیبا و مناسبی را به وجود آورده است که جذابیت این خانه را دو چندان میکند.

طراحی و  اجرای کابینت آشپزخانه در این بازسازی استفاده از سنگ سیاه برای پیشخوان آشپزخانه در کنار متریال اصلی چوب فضای دکوراسیون داخلی آشپزخانه را کاملا متمایز و خاص کرده است ، سردی سنگ و گرمی چوب و تضاد رنگ های سرد و گرمشان نوع طراحی و اجرای کابینت ها را متمایز و خاص کرده است و باعث نشده هارمونی فضایی از بین برود.

در طبقه دوم نیز استفاده از پارکت چوبی در کنار بتن سفید سقف و دیوار ذوق طراحان را به نمایش میگذارد. اما این تنها نکته ی زیبا در این طبقه نمی باشد.

چیزی که در این طبقه جلب توجه میکند حضور تلویزیون سیاه در پس زمینه ای چوبی است که این قسمت چوبی نیز در پیش زمینه ی دیوار سفید سرتاسر فضای طبقه است. هم چینن مبلمان روبروی این فضا نیز به رنگ سیاه انتخاب شده است.

شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی هیرادانا به مدیریت مهندس میر مرتضی موسوی با سابقه ی بیش از صد ها پروژه طراحی و اجرایی در سر تا سر کشور در خدمت مشتریان و کارفرمایان عزیز می باشد.

در انتها توصیه میکنیم جهت مشاهده خدمات این مجموعه معتبر به وب سایت hiradana.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 44274146 و 09125754921 تماس بگیرید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی