بازدید 12067
۵
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

سکه تمام ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد/ سرازیر شدن سکه‌های دپوشده به بازاری بدون خریدار/ کاهش جذابیت طلا و سکه برای سرمایه گذاری

روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه همچنان ادامه دارد. افت قیمتی که به نظر می‌رسد با توجه به افزایش عرضه سکه توسط مردم به بازار و در مقابل کم شدن میل خرید سکه در بازار، همچنان ادامه داشته باشد و به گفته محمد کشتی آرای، پیش بینی می‌شود در روز‌های آتی، شاهد تخلیه کامل حباب سکه باشیم.
کد خبر: ۹۱۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ 14 July 2019
تابناک اقتصادیروند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه همچنان ادامه دارد. افت قیمتی که به نظر می‌رسد با توجه به افزایش عرضه سکه توسط مردم به بازار و در مقابل کم شدن میل خرید سکه در بازار، همچنان ادامه داشته باشد و به گفته محمد کشتی آرای، پیش بینی می‌شود در روز‌های آتی، شاهد تخلیه کامل حباب سکه باشیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ معاملات امروز (یکشنبه بیست و سوم تیرماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران، همسو با کاهش بهای ارز در بازار، با افت قیمت‌ها همراه شده است. تا جاییکه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی پس مدت‌ها در کانال ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد و حباب سکه نیز به کمترین سطح چند ماه اخیر رسیده است. از سویی دیگر ثبات نرخ جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازار فلزات گران بها، باعث شده است که نوسان نرخ ارز در بازار داخلی، به عنوان عامل اصلی در روند نرخ گذاری طلا و سکه، مطرح باشد.  

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در خصوص حال و روز بازار در روز‌های گرم تابستان اظهار داشت: بازار در هفته‌های اخیر با رکودی کم سابقه دست و پنجه می‌کند و کاهش تقاضا برای خرید از سوی مردم نشان می‌دهد که بازار طلا و سکه نسبت به سال گذشته، از جذابیت کمتری برای سرمایه گذاری و کسب سود برخوردار است و حتی افراد زیادی که پیش از این در طرح‌های پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی شرکت کرده و سکه خریداری کرده بودند، این روز‌ها به شدت در حال ورود به بازار و عرضه سکه و تبدیل به نقدینگی (اسکناس) هستند. کشتی آرای در ادامه افزود: با این روند، حباب سکه به طور کامل تخلیه خواهد شد.  
 
سکه

محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در پایان به آخرین نرخ‌های بازار طلا و سکه اشاره داشت و با تاکید بر اینکه امروز هر اونس طلا در بازار جهانی بدون تغییر، در سطح ۱۴۱۶ دلار بود، اظهار داشت:

هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در بازار امروز ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۴ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان ارزشگذاری شد.  همچنین هر ربع سکه بهار آزادی در معاملات امروز، به رقم یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، ۹۷۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان ارزشگذاری شد.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۸۱۵ هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای در پایان یادآور شد که در فروردین ماه امسال، حباب سکه در محدوده ۴۸۰ تا ۵۸۰ هزار تومان نوسان داشت و امروز با کاهش کم سابقه تقاضا، شاهد رسیدن حباب سکه به سطح ۲۲۰ تا ۲۴۰ هزار تومان بودیم و ادامه این روند، باعث تخلیه کامل حباب سکه خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
همش بازی روانی هست
جانم ملک هام را می فروشم‌و سکه می خرم چون حباب زیر ۵۰۰ هزار تومان سراب است و به زودی بر می گردد پارسال این موقع فقط حباب سکه ۱ میلیون تومان بود و هیچ چیز قد آن سود دراز مد ت ندارد
با اعلام میزان حباب ، برای متوقف کردن کاهش قیمت خط می دهند .
هواگرمه حبابها داره آب میشه.......................
حباب خونه هاچطورنمیترکه!!! ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر