بازدید 9009

بازداشت تیم امنیتی گوآیدو

کد خبر: ۹۱۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 14 July 2019

مقام‌های ونزوئلا از بازداشت ۲ عضو تیم امنیتی رهبر اپوزیسیون این کشور خبر دادند؛ فشار نیکولاس مادورو بر دشمنی که تحت حمایت آمریکاست، حتی حین مذاکرات برای یافتن راهکاری برای بن‌بست سیاسی کاراکاس ادامه دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خورخه رودریگز، وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا شنبه در یک کنفرانس خبری گفت، بادیگارد‌های خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به ظن سرقت تسلیحات دولتی و استفاده از آن‌ها حین کودتای ناکام ماه آوریل و تلاش برای فروش آن‌ها بازداشت شدند.

خوآن گوآیدو پیشتر در پیامی توییتری تاکید کرد محافظانش توسط دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا "گروگان" گرفته شدند. او جمعه گفت، دو عضو تیم محافظانش حین انجام وظیفه و محافظت از خانواده‌اش در زمان سفر آن‌ها به اطراف پایتخت بازداشت شدند. او اتهامات این افراد را "غلط" دانست و دولت را به "پرونده‌سازی" متهم کرد.

دیوسدادو کابیو، رئیس حزب سوسیالیست ونزوئلا هم تاکید کرد، دو فرد به اتهام تلاش برای فروش سلاح‌های متعلق به دولت که حین کودتای ناکام ۳۰ آوریل مورد استفاده قرار گرفتند، بازداشت شدند. وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا هم تاکید دارد، تلاش برای فروش این تسلیحات حین مذاکره با دولت بازتاب "ریاکاری" اپوزیسیون است.

در بحبوحه تنش‌ها بر سر بازداشت محافظان گوآیدو، هیچ نشانه‌ای مبنی بر آغاز دوباره گفتگو‌ها میان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا به چشم نمی‌خورد. دو طرف چندین روز در جزیره باربادوس در کارائیب گفتگو کرده‌اند و گفته می‌شود که آن‌ها قصد ادامه مذاکرات در روز‌های آتی را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل