بازدید 84614
پیمانه اقتصادی؛

احتمال کاهش قیمت دلار تا ۵ هزار تومان/ زمزمه افزایش دوباره ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور/ وزیر اقتصاد: مصوبه جدید برای بیت‌کوین ابلاغ می‌شود/ مهم‌ترین عوامل کاهش نرخ ارز در روز‌های اخیر

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پیش بینی کاهش ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه، رشد اندک سهام آسیایی، کاهش ارزش سهام توئیتر، ادامه روند افزایشی قیمت نفت، نفت سنگین ایران ارزان شد، احتمال کاهش تولید مرغ در ماه‌های آتی، زمان واریز یارانه تیر ماه مشخص شد و امید ژرمن‌ها به تجارت آزاد خودرو با آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 13 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون پیش بینی کاهش ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه، رشد اندک سهام آسیایی، کاهش ارزش سهام توئیتر، ادامه روند افزایشی قیمت نفت، نفت سنگین ایران ارزان شد، احتمال کاهش تولید مرغ در ماه‌های آتی، زمان واریز یارانه تیر ماه مشخص شد و امید ژرمن‌ها به تجارت آزاد خودرو با آمریکا را در بر دارد.

زمزمه افزایش دوباره ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره زمزمه‌هایی مبنی بر گرانی مجدد روغن موتور گفت: هرچند ممکن است از نظر جهانی قیمت روغن موتور قابلیت افزایش را داشته باشد اما در شرایط اقتصادی کنونی افزایش قیمت این کالا به صلاح نیست. وی افزود: مواد اصلی تولید روغن موتور از پتروشیمی‌های داخلی تامین شده و تولیدکننده تنها ادتیو و برخی از کاتالیزورها را وارد می کند. وی اظهار کرد: هرچند تولید روغن موتور در اختیار بخش خصوصی است و این بخش نیز قیمت‌ها را براساس بازارهای جهانی تعیین می‌کند، حقوق، دستمزد و درآمدهای مردم در حال حاضر نسبت به افزایش قیمت‌ها، رشد چندانی نداشته. به همین دلیل، گرانی مجدد روغن موتور-حدود 40 درصد- پس از اینکه نرخ این محصول در ماه‌های گذشته یک بار حدود 60 درصد رشد داشته است، قابل پذیرش نیست. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با گران شدن روغن موتور بازار روغن‌های تقلبی داغ می‌شود و مردم ناچارند به سراغ روغن‌های ارزان قیمت روند، این رویکرد باعث ضرر و زیان مصرف کنندگان می‌شود بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید تمام توان خود را برای کنترل بازار و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان به کارگیرند. این نماینده مردم در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه برای تعیین قیمت موادی مانند روغن موتور، فولاد و آهن نباید قیمت‌های جهانی معیار قرار گیرد، ادامه داد: در صورتی که قیمت‌های جهانی مبنای قیمت گذاری برخی کالاها باشد باید قیمت بنزین، گازوییل و... نیز افزایش پیدا کند؛ این در حالی است که در شرایط کنونی نمی توان چنین هزینه‌هایی را به مردم تحمیل کرد.

پیش بینی کاهش ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه

سید رضا علوی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس تابناک با بیان اینکه روز شنبه شاهد عرضه اولیه پتروشیمی نوری در بورس تهران خواهیم بود که جزو عرضه‌های بزرگ بورس محسوب می‌شود، تصریح کرد: در گذشته چنین عرضه‌هایی، معاملات بازار را تحت تأثیر قرار می‌داد، لیکن در شرایط فعلی و با توجه به حجم نقدینگی موجود در بازار، این موضوع منجر به فشار فروش نشده و خللی در معاملات ایجاد نمی‌کند. وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده شاهد کاهش ریسک سیستماتیک در بازار خواهیم بود و این موضوع را می‌توان از سیگنال‌هایی که بازار از نرخ ارز می‌پذیرد، احساس کرد، افزود: پیش بینی می شود، با کاهش ریسک سیستماتیک شرایط برای بازار بهتر شود، ولی شاهد چرخش در صنایع مورد اقبال بازار خواهیم بود و بازار از صنایع صادرات محور به سمت صنایع داخلی و ریالی حرکت خواهد کرد.

رشد اندک سهام آسیایی

روز جمعه، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های مهم تجاری و بانکی چین بودند، سهام آسیایی پس از بارها نوسان محدود مثبت و منفی، اندکی رشد کردند. این در حالی است که نگرانی‌ها از جنگ تجاری آمریکا و چین در مقابل خوش‌بینی‌هایی قرار گرفته که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو، در بازارهای جهانی به وجود آورده است. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از نوسانات پی در پی ۰.۱ درصد رشد کرد. نیکی ژاپن ۰.۱۵ درصد بالا آمد. کامپوزیت شانگهای ۰.۴۶ درصد رشد کرد و شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ هم ۰.۷ درصد به ارزش خود افزود. در بازار هنگ‌کنگ، شاخص هانگ‌سنگ ۰.۵۰ درصد رشد کرد. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۷ درصد رشد کرد، در حالی که ای‌اس‌اکس استرالیا با ۰.۱۶ درصد افت مواجه شد. در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۰۸ درصد افت کرد و به ۹۶.۹۷۰ واحد رسید. نرخ برابری دلار با ین ژاپن، ۰.۰۵ درصد پایین آمد و به ۱۰۸.۴۳ رسید.

ارزش سهام توئیتر کاهش یافت

روز پنجشنبه سرویس رسانی توئیتر بیش از یک ساعت در سراسر جهان قطع شد. در همین راستا جک دورسی مدیر ارشد اجرایی دریک توئیت نوشت: سرویس رسانی ما قطع شده بود. اکنون به تدریج خدمات را از سر گرفته‌ایم. متاسفیم! به گفته شرکت دلیل این اختلال یک تغییر در سیستم داخلی بوده است. همچنین این شرکت اعلام کرد، مشغول فعالیت است تا مشکل را به طور کامل حل کند. طبق اطلاعات وب سایت Downdetector.com حدود ۷۰ هزار کاربر در سراسرجهان اختلال در توئیتر را گزارش کرده بودند. این در حالی است که پس از قطعی سرویس رسانی توئیتر ارزش سهام آن در بورس کاهش یافت. به نوشته مارکت واچ ارزش سهام این شرکت ۰.۶۹ درصد کاهش یافت.

ادامه روند افزایشی قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تأثیر کاهش تولید خلیج مکزیکو در آستانه وقوع طوفان در این منطقه و ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، افزایش پیدا کرد. بهای معاملات آتی وست تگزاساینترمدیت آمریکا با ۳۱ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، به ۶۰ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنج شنبه به ۶۰ دلار و ۹۳ سنت صعود کرده بود که بالاترین حد در شش هفته اخیر بود. بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۹ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۶ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید.

وزیر اقتصاد: مصوبه جدید برای بیت‌کوین ابلاغ می‌شود

فرهاد دژپسند ظهر امروز پس از بازدید بندر شهید رجایی بندرعباس، در پاسخ به ایسنا در خصوص ساماندهی رمز ارزها بیان کرد: در این خصوص باید مصوبات دولت صادر و جهت‌گیری‌ها و خطوط اصلی در آن مصوبه ابلاغ شود که علت توضیح ندادن بیشتر در این خصوص آن است که در فرآیند بررسی و تصمیم‌گیری قرار دارد و برخی از اظهار نظرها که در این خصوص صورت گرفته خوب نبوده است، زیرا باعث تلاطم در جامعه می‌شود.

نفت سنگین ایران ارزان شد

گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۲۲۵ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۴۲ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۲.۳۶۷ میلیون بشکه در روز در ژوئن، کاهش نشان داد. طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از ۱۴ کشور است، در ماه ژوئن ۲۹.۸۳ میلیون بشکه در روز بود که نسبت به ماه پیش از آن ۶۸ هزار بشکه در روز کاهش داشت. تولید نفت علاوه بر ایران، در لیبی و آنگولا کاهش یافت، در حالی که تولید نیجریه و عربستان سعودی افزایش داشت. قیمت نفت سنگین ایران در ماه ژوئن ۶۰ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه بود که در مقایسه با مه ۶۷ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه در ماه می، شش دلار و ۹۸ سنت کاهش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۳ دلار و ۲۶ سنت در مقایسه با ۶۶ دلار و ۸۹ سنت در سال ۲۰۱۸ بوده است. ارزش سبد نفتی اوپک در ژوئن حدود هفت دلار یا ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۲ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید که دومین کاهش ماهانه متوالی بود و ارزش این سبد به همراه شاخص‌های قیمت نفت به شدت افت کرد.

احتمال کاهش تولید مرغ در ماه های آتی

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران اعلام کرد: با توجه به پایین بودن قیمت گوشت مرغ طی ماه های اخیر و ضرر و زیان تولید کنندگان، احتمال کاهش تولید مرغ گوشتی در ماه های آتی وجود دارد. برومند چهارآیین در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور حفظ تولید در کشور، منافع مشروع تولیدکنندگان در صنعت باید حفظ شود، در حالی که نه تنها حمایتی از تولید و تولید کنندگان نمی‌شود بلکه با وجود ضررهای هنگفت با مشکل برخوردهای تعزیراتی نیز مواجهند. وی اظهارداشت: در هر کشور افزایش نرخ تورم ساختار تولید را هر روز کوچک می‌کند بنابراین باید صنعت در چنین شرایطی بیش از پیش مورد حمایت‌های دولتی قرار گیرد زیرا در غیراین صورت می‌توانیم از یک کشور خودکفا در تامین گوشت مرغ به یک کشور وابسته تبدیل شویم که این موضوع نگران کننده است. وی تصریح کرد: به دلیل شرایط تولید طی چهار تا پنج سال گذشته بیش از ۵ هزار واحد مرغداری گوشتی ساختارشان کوچک و در نهایت از چرخه تولید خارج شدند. عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی کاهش جوجه ریزی مرغ گوشتی را یکی از عوامل کاهش تولید در ماه‌های آتی برشمرد و گفت: اکنون قیمت مصوب جوجه یک روزه گوشتی ۲,۶۵۰ تومان است درحالی که متوسط قیمت این محصول در ماه‌های اخیر بین ۲۰۰۰ تا ۲,۴۰۰ تومان بوده است که ضرر تولید کنندگان کاهش تولید را در پی دارد.

مهم‌ترین عوامل کاهش نرخ ارز در روز‌های اخیر

روند نزولی نرخ دلار در هفته‌های اخیر و عقب نشینی قیمت از کانال ۱۵ هزار به ۱۲ هزار تومانی، گمانه زنی‌ها درباره میزان کاهش قیمت‌ها و همچنین نرخ واقعی دلار را افزایش داده است. برخی معتقدند که افت قیمت‌ها موقتی است و بزودی دوباره به دلایل شرایط اقتصادی و سیاسی، نرخ دلار به سوی کانال ۱۵ و ۱۶ هزار تومان حرکت می‌کند، اما شماری از تحلیلگران و کارشناسان معتقد هستند که مسیر قیمت‌ها به سوی کاهش خواهد بود، البته امکان دارد به دلیل برخی تنش‌ها در سیاست خارجی، افت قیمت‌ها با تأخیر مواجه شود. 

مهم‌ترین عوامل کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، کاهش تنش‌های سیاست خارجی و مدیریت بازار پولی و بانکی توسط دولت و بانک مرکزی است. با وجود اینکه با خروج آمریکا از برجام، برخی تحریم‌ها دوباره بازگشت و فشارهای اقتصادی ایجاد شد، اما با مدیریت مالی دولت و همراهی مردم، شوک ناشی از این تصمیم آمریکا به تدریج تخلیه شد به طوری که آغاز کاهش تعهدات برجامی ایران و تعیین مهلت ۶۰ روزه توسط ایران و وقوع ماجرای حمله به نفتکش‌ها در منطقه و سرنگونی پهباد جاسوس آمریکایی نیز نتوانست باعث ایجاد تلاطم و بی ثباتی در بازار ارز شود.

امید ژرمن‌ها به تجارت آزاد خودرو با آمریکا

دنیای اقتصاد: پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان به‌تازگی اعلام کرده است که احتمال اعمال تعرفه‌های تجاری آمریکا بر واردات خودرو از اروپا ۵۰ درصد است. به گفته او البته حل مناقشات تجاری میان بروکسل و واشنگتن هفته‌ها و ماه‌ها به طول می‌انجامد. این سخنان پس از آن مطرح شد که آلتمایر دیداری را با رابرت لایتزر، نماینده تجاری آمریکا انجام داد. وزیر اقتصاد ژرمن‌ها گفت‌و‌گوها را سازنده توصیف و اعلام کرد که دو طرف بر اهمیت رفع اختلافات در زمینه‌ خودروهای صادراتی به آمریکا تاکید داشتند. وی همچنین از احتمال نیل به راه‌حل‌های مناسب تا پیش از اواخر سال جاری خبر داد. آلتمایر تاکید کرد که اولویت مهم او ممانعت از اعمال تعرفه‌های تجاری واشنگتن بر واردات خودرو از اروپاست. او خاطرنشان کرد، خودروسازان آلمانی هم‌اکنون نیز در آمریکا به تولید خودرو مشغول هستند و حدود ۷۰۰ هزار شغل را در این کشور ایجاد کرده‌اند. با این حال به‌ دلیل سایه تعرفه‌های احتمالی، برای سرمایه‌گذاری‌های آتی میلی ندارند.
 
زمان واریز یارانه تیر ماه مشخص شد

یارانه نقدی این ماه، چهارشنبه ۲۶ تیر ماه ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. مبلغ یارانه تیر۹۸ هر یک از مشمولان همانند ماه‌های گذشته ۴۵.۵۰۰ تومان است.

احتمال کاهش قیمت دلار تا ۵ هزار تومان

کارشناس بازار ارز معتقد است که قیمت فعلی ارز واقعی نیست و در صورت فراهم آمدن شرایط، نرخ دلار به حدود پنج هزار تومان کاهش خواهد یافت. به گفته میثم رادپور، عوامل بنیادی اقتصادی عامل رشد اخیر نرخ ارز نبوده اند. وی به ایرنا گفته است: مهمترین عاملی که باعث رشد نرخ ارز در هفته‌های گذشته شد تورم انتظاری بود، بنابراین شرایط بنیادی، باعث رشد قیمت ارز نشده، بلکه بازیگران بازار انتظار رشد قیمت را داشته اند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۴
زمزمه افزایش قیمت روغن موتور، زمزمه افزایش قیمت مرغ، زمزمه افزایش قیمت مسکن و ....! همه اینها زمزمه است وای به روزی که فریاد شوند، دیگر قیمتها منفجر خواهند شد!... مسئولین هم نمیشنوند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
احتمال کاهش قیمت دلاربه ۵ هزارتومان !!!!!!
همین دیروزانگلیس هم دومین ناوجنگی اش رابه خلیج فارس فرستاد این پیشبینی های غیرکارشناسی ودستوری ترفندی است برای رویارویی بادلار۳۰ هزارتومانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
بفرض محال دلاربشه ۵ هزارتومان من باوجوداینکه کلی دلارخریدم خیلی خوشحال میشم چون درصورتی که دلاربشه ۵ هزارتومان بورس هم که صرفابخاطر افزایش دلار بصورت بادکنکی بالارفته درچشم برهم زدنی نابودمیشه ومن کلی کیف میکنم !!!!
جالب اینجاست درهمین خبر درموردکاهش ریسک بورس هم صحبت شده بجای پیش بینی سقوط ازادش !!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
زمزمه یعنی لالایی ، دلشان برای مردم سوخته میخواهند خوابشان برود تا هرکاری خواستند انجام بدهند
محسن
| Netherlands |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
ناشناس شماره 1 و 2 شما قطعا احتکار کننده هستین که انقدر میترسین دلاربیاد پایین احتکارکنندگان از امریکا و انگلیس به این کشور بیشتر خیانت کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
شما دلارتو بخر ... به زودی همو می بینیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
واقعا که این آدما به خودشون رحم نمی کنن نمی فهمن چیکار می کنن فکر می کنن دارن سود می کنن آخه به چه قیمیتی؟کمک کردن به همه که تحریک بشن
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
این کارشناس درست میگه قراره برای خودیها دلار بشه ۵ هزار تومان !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
متاسفانه همه کامنت ها شده دلار و گران فروشی تولیدکنندگان داخلی فراموش شدند که به هر بهانه ای قیمت کالای خود را بالا می برند. روغن، چای داخله، رب گوجه فرنگی، پودر شوینده، خمیردندان و بسیاری دیگر...... چرا باید با مواد داخلی، کارگر داخلی، برق و انرژی داخلی تولید کنند؛ آنوقت محصولشان با اندک تفاوت قیمت با محصول مشابه خارجی فروخته شود. تمامشان هم تراست اند. یعنی بالاتفاق قیمت را به یک نسبت افزایش میدهند و اگر مخالفتی با قیمتشان بشود دسته جمعی تولید را کاهش میدهند تا مردم را تسلیم کنند. قیمت روغن خودرو ظرف یکسال بیش از دو برابر شده است چرا؟ با افزایش قیمت روغن، هزینه حمل و نقل گران میشود و روی تمامی کالاهای دیگر تاثیر میگذارد. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
پنج هزار که نمیشه ولی تا هفت تومن یا هشت تومن پایین میاد دلار پنج تومن دیگه به تاریخ پیوسته بعید میدونم تا پنج تومن بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
با مطالعه اظهار نظرها و نگرانی برخی مخاطبها از پائین اومدن دلار مشخص میشه سهم شنارو دلار در دست عوام بسیار بیشتر از اونیهست که پیش بینی میشه ...!
قیمت دلار از نظر علمی و با توجه به جذب نقدینگی صورت گرفته با بازار مسکن، سکه و خودرو دقیقا همون کانال 5 هزار تومن است.
به عنوان یک کارشناس بورس عرض میکنم با توجه به حجم شنارو و بالای ارز در دست مردم ناآشنا به ترفندهای بازار هجوم بالای دلارهای خانگی به بازار و سقوط دلار به کانال غیر علمی 3هزار تومن رو هم اصلا بعید نمیدونم . کانالی 3 هزار تومانی که که باید دولت وارد بشه و از سقوط سنگین ارز جلوگیری کنه تا صنایع صادراتی متضرر نشوند.
مردم باید مراقب بازی های رایج سهم شناور خانگی بازار باشند.
کارشناسانی که اتقاد دارن ممکن است نرخ دلار تا 5 هزار تومان پایین بیاید اصولا الفبای اقتصاد وبازار هم بلد نیستند تمام مشکلات کشور ناشی از پایین نگهداشتن نرخ ارز بود الان تاوان سرکوب قیمت ها را داده ایم تازه میگن برگرد به قبل؟!
پاسخ ها
دکتر حقیقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
تابناک. این کارشناسان را از کجا پیدا می کنی ؟!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
چرا مردم اینقدر تابع شوک رسانه ای هستند و از علم گریزانند و در تیکه انداختن و بدون پشتوانه اینقدر سریع همداساتان میشوند؟

بله ! قیمت ارز تابع بازار است اما با توجه به فاکتورهاو و فکت های موجود قیمت بازار باید در کانال 5 هزار تومان باشد.

در سال 96 بدون جذب نقدینگی توسط بازار مسکن و طلا نقدینگی حدود دو برابر قمیت دلار بود باید قمیت دلار بدون جذب در بازار دلار ، سکه ، مسکن و خودرو در کانال 7 هزار تومان قرار میگرفت . با جذب نقدینگی در بازارهای مسکن و خودرو و سکه قرار گرفتن دلار در کانال 5 هزار تومان از نظر تئوری و بدون جو روانی کاملا منطقی ، معقول و عملیاتی است.
الان که مردم به دلار 13 تومان عادت کرده اند ، قیمت دلار بیارن پائین؟ مگر چه تحول اقتصادي اتفاق افتاده که ارزش پول ما قراره بره بالا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
شما به له شدن مردم میگید عادت کردن ؟! شما تروریست اقتصادی هستی یا محتکر دلار و ارز ؟!
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
می دانم نگران دلارهایی هستی که خریدی ولی زودتر بفروش که داره بد میاد پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اشتباهی مثبت زدم . گویا این آقای وضعش خیلی توپه که به دلار 13 تومانی عادت کرده یا اینکه اصلا سواد نداره و نمیدونه هر یک دلار 13 هزار تومن چه عواقب و بدبختی برای مردم و مملکت داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
دوستان کسی به دلار 13 هزار عادت نکرده. ولی چشم باز کنید می بینید مردم با این قیمتها مجبور به کنار آمدن شدند. چون کاری در جهت کاهش از دستشان ساخته نیست پس قیمتها جا افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
از این طرف نرخ ارز و سکه داره لحظه به لحظه میاد پائین از اونطرف رسانه ها اعلام میکنند یزودی قیمت نان 25درصدر افزایش میباید ویا اینکه برخی از ادارات و سازمانها هنوز نتوانستند افزایش حقوق سالانه را برای کارکنان خود اعمال کنند. یکی بگه ما از کدام تئوری اقتصادی مطرح در دنیا تبعیت میکنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
عادت؟
محمد محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
داداش . شما نکران نباش. برو دلارهاتو بفروش! ایراد داره دلار بیاید پایین؟
احتمال افزایش دلار تا پنجاه هزار تومان درست هست، اما اگه دولت بخواد بصورت دستوری و جعلی عمل کند همین الان میتواند دلار را پانصد تومان اعلام کند، دولت اگه راست ميگه قیمت کالا ها. ملک و خودرو را به سال 96 برگرداند، آن وقت قیمت دلار
پنج هزار تومان درست بوده و جعلی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
بودجه مملکت را بر اساس مقدار ارز موجود تهیه میکنند . مثلا اگر در آمد ارزی 150 میلیارد دلار باشد ارز میشود 1000 اومان و اگر بشود 30 میلیارد دلار . قیمت ارز میشود 12 هزار توامن . تا بتوان هزینه های جاری را تامین کرد . کافیست شرایط نرمال شود و ایران دوباره بتواند حتی فاینانس نفتش را 5 ساله بفروشد . آن وقت براحتی دلار 5000 تومان میشود .

نمیدانم چرا یکهو یاد قطعه 598 بهشت زهرا افتادم . که بمحض پایان جنگ تحمیلی و آزاد شدن تجارت و صادرات ایران تعداد زیادی از تجار دندان گرد سکته کردند و مردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اقای قطعه ۵۹۸
همان اتفاق قطعنامه ۵۹۸ که بقول شماخیلی هاراسکته دادنشان داد که کاهش موقت بوده وروندقیمت بخاطرتورم بالا و تنش های ببن المللی همیشه صعودی است قیمت کاهش یافته بعدازقطعنامه ۵۹۸ کجا دلار۱۳ هزارتومانی امروزکجا ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
آقای دلال و واسطه

محاسبات اشتباه شماها حتما کار دستتان خواهد داد
ممکن است که بعد قطعنامه قیمت ارز بالاتر رفت ولی تمام کالاهای مصرفی بشدت دچار کاهش شد از خودرو تا لوازم خانگی تا مواد غذایی و غیره وفور کالا نظام عرضه و تقاضا را به هم ریخت
اقتصاد ایران تابع سیاست است که آنهم ممکن است به نفع ایران تمام شود و نمیتوان با بدبختی یک ملت سوداگری کرد
یک کار و کاسبی مناسب تری پیدا کنید که مجبور نباشید وقتی میبازید کلافه شوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
اقا مگه نمی گید دلار ارزون شده خدا رو شکر پس چرا بقیه اجناس و اقلام مصرفی مردم که با قیمت دلار بالا رفتن هنوز پایین نیومده و برعکس داره بالا میره حالا نمیدونیم خوشحال باشیم یا ناراحت...
باش تا ارزان بشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
منتظر باش تا گران بشه
شطرنج زندگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
چه جنجالی براه انداخته شده واقعا باید به مسوولین تبریک گفت
" در صورت فراهم آمدن شرایط، نرخ دلار به حدود پنج هزار تومان کاهش خواهد یافت "

عجب خواب و خیالی ، اخوی ابتدا کمی مطالعه کن بعد اظهار دانش .
احتمال کاهش قیمت دلار تا ۵ هزار تومان/ زمزمه افزایش دوباره ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور/ !!!!!
همین دو تیتر کاملا متناقض کنارهم نشان از پوشالی بودن این احتمال میدهد
اینها همه بازیهاو القاهای روانی هستند خودتان بهترازبقیه اینرامیدانید
کارشناس بازار ارز معتقد است که قیمت فعلی ارز واقعی نیست و در صورت فراهم آمدن شرایط، نرخ دلار به حدود پنج هزار تومان کاهش خواهد یافت. !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
ارز نیمایی و کلی تعهدات دولت پارسال ۹هزار تومانی بوده و امسال ۱۲۰۰۰ هزارتومان ارز نیمایی و تازه ارز ۴۲۰۰ واقعی اش با تورم دو سال اخیر روی ۷۵۰۰ تومانه .هیچ چیزی عجیب نیست با این کارشناسان خاص .
اقای کارشناس ارز لطفا تحلیلی پیرامون ارزش سهان بورس دهید که سهامی که وابسته به دلار بوده هفته پیش چگونه رشد قیمت کرده؟؟؟؟؟
دلار میشه ۵۰۰۰ و روغن موتور میره بالا ؟!
....
این کارشناس بازار ارز گویی خواب نما شده . هروقت قیمت سیب زمینی به 400 تومان رسید و بقیه قیمتها به نرخهای سال 94 برگشت از این اظهار نظرها بفرمایید. هر گاه میزان ارز در بازار به کمترین حد خود میرسد و فروش نفت و تجارت خارجی به مشکل میخورد عده ای از این سازها کوک میکنند. وقتی بانک مرکزی دلار را با قیمتهای پائین از عوامل خود میخرد و با 100 تومان افزایش دوباره میفروشد که نشد کاهش نرخ ارز! با این شیوه بانک مرکزی و یا هر صرافی کوچکی هم میتواند حتی دلار را با قیمت زیر 1000 تومان بخرد و بفروشد و سود خود را ببرد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
کار بانک مرکزی شده از این دست بگیر به ان دست بده ...
امیر علی جان قیمت واقعی دلار برای کشوری که از نظر ذخایر در دنیا اول است و جزو ثروتمند ترین کشورهای دنیا است سیاسی تعیین میشه نه واقعی اگر رابطه ما با آمریکا خوب بود 100 دلار ده ریال بود عزیزم ما مثل برخی کشورها نیستیم که با پاچه خواری آمریکا پز بدهند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
کلی خندیدم
آدم از بعضی تحلیل ها شاخ در میاره! همه قیمتها پرواز می کنند اما قیمت دلار قراره بشه 5 هزار تومان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
به این جور بمباران تبلیغاتی که صرفا جنبه روانی داره میگن پروپاگاندا
دلاربشه ۵ هزارتومان بورس برمیگرده به زیر ۱۰۰ هزارواحد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
نگران بورس نباش ... نگران دلارات باش دوست عزیز ...
ناشناس
| France |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
نه بورس میشود ۵۰۰ هزار واحد اینجا همه چیز برعکس
ناشناس
| France |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
امروز بوری ۱۰۰۰ واحد دیگه روش رفت هورااااااااااااا
وای به روزی که بادکنک بورس منفجر شود
هر کس که در دانشکده اقتصاد درس خوانده که کارشناس اقتصادی نیست . حتی یک بچه هم دیگه میدونه دلار 5 هزار تومانی یک خودکشی برای اقتصاد این مملکته . اینها رو از کجا پیدا میکنی تابناک ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
دلار 13 تومنی ورزش ایرانو نابود کرده و 80 درصد اعزامها لغو شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
وقتی دلار رفت بالا کسی نگفت مردم عادی به سختی میوفتن حالا بر فرض اگر دلار بیاد پایین اقتصاد نابود میشه به نظر بزار نابود شه اقتصادی که با دلار پایین بالا بشه و با پایین اومدن دلار نابود شه همون بهتر که نابود بشه
با عرض تاسف بايد بگم "چسبندگي قيمت ها" اجازه كاهش قيمت دلار را نخواهد داد....
بشینید تا شرایط فراهم شود...
ماهم که نفهمیدیم !!!جناب کارشناس همه میدونن که بد جور به دلار نیاز دارید با این حرفها نمی تونید دلار های مردم رو از دستشون در بیارید.
بنظر من اون کارشناس عزیز دقیقا درست میگن وقتی ما بسیاری از مردم هم راستای دشمنان مردم جهت متلاطم کردن بازار وحشیانه حمله میکنیم پولهامونو تبدیل به دلار و یورو میکنیم و ارز رو تصنعی سه برابر بالا می‌بریم آیا این به نوعی کشتن افراد بی بضاعت جامعه و یا کشتن مریضهای خاص جامعه که بعلت گران شدن داروهای وارداتی خاص از خرید و مداوا عاجزند و در منازلشون جان میدهند نیست.

اگر اتفاق برگشتن قیمت ارز به نرخ واقعی روند طبیعی بخود بگیره و محتکران خائن به کشور و ملت ارز مجبور به فروش ارز بشوند مگر دلار به راحتی به ۵ هزار تومان برنمی‌گردد.
این امر به راحتی اتفاق خواهد افتاد . حالا خاینان وطن فروش از اینکه دلار در حال سقوط است هی حرص بخورند کاری پیش نخواهد رفت.

لازم به ذکر است تمام ارزهای صادرات غیر نفتی کفاف ارز کشور برای واردات اقلام ضروری رو میدهد چون در حال حاضر پروژه های آنچنانی ارز بر نداریم حتی صادرات نفت ایران به صفر هم برسه انتظار افزایش نرخ دلار رو نداشته باشین...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
اینا همه چی دست خودشون هست دلال کیلویی چنده ن
دلار بشه 5000 تومان یعنی چند اتفاق باید افتاده باشه. بصورت ریشه ای با آمریکا کنار آمده باشیم ( احتمال 1% ). اقتصاد علیرغم تنش هائی که با دنیا داریم به یکباره رشدی معادل یا بالای 10% آن هم چند سال پیاپی داشته باشه . رشد متکی بر تولید و صادرات نه فروش نفت ( احتمال در کوتاه مدت 1%). لذا چقدر ناخوشاینده که باز هم اجازه می دهند ناآگاهان افاضه فضل کنند. به خداوندی خدا همه آرزو داریم که توان کشور بصورت واقعی به جائی برسه که ارزش پول ملی بسیار بالا بره .
حتی در بدترین شرایط اقتصادی هم نرخ دلار نباید بالای 8 هزار تومن باشد اگر دولت به عمد بالا نبرد
دلار واقعی بالای 30هزار تومان است و این ترفند برای این است که مردم به سمت دلار و ارز و یا سرمایه گذاری خارجی نروند...
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
دلارات رو بفروش . نگران دلارات نباش خخ
دلار 5000 تومان هم ارزش ندارد این وضعیت مملکت دلار باید به 7 تومان برگردد چون از ان زمان هر روز وضعیت ما بهتر شده چرا باید ارزش پول ملی کمتر شود شما نگاه کن انموقع موبایل داشتیم نه. اینترنت داشتیم نه پراید که کولر گازی داره و شیشه برقی داشتیم نه.اینهمه پیشرفت بعد دلار الکی بالا رفتن این کاسه ای زیر نیم کاسه است. جدیدا تلگرام و واتساپ و ....داریم اینها همه نشون میده دلار باید بشه 7 ریال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
پیشرفت؟؟؟؟؟؟؟! داروهاتو عوض کن
کاهش دلار در روزهای پر تنش اخیر کاملا نشان میدهد که دلیل افزایش قیمت دلار نش خارجی نبود.
عواملی چون بهبود روابط بین‌الملل، افزایش تولید، رشد اقتصادی و ... باعث افزایش ارزش پول ملی می‌باشد. کدامیک داره اتفاق میفته که شاهد کاهش قیمت دلار باشیم ؟!!!
آقای مسوول محترم، با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه.
دلار بشه پنج ریال جایگزینش سیب زمینی میره بالا،سیب زمینی بیا پایین جایگزینش مربای لاکپشت میره بالا...هروقت قیمتها اومدن پایین دلارهم میاد
زمزمه افزایش قیمت روغن موتور، زمزمه افزایش قیمت مرغ، زمزمه افزایش قیمت مسکن و ....! اینها نشون از این داره که قیمت ارز در حال افزایشه . ایکاش این کارشناسانی که چنین پیش بینیهایی می کنند در صورت خلافگویی مورد بازخواست قرار بگیرند . ...
" در صورت فراهم آمدن شرایط، نرخ دلار به حدود پنج هزار تومان کاهش خواهد یافت " !!!!!!
"احتمال کاهش قیمت دلار تا ۵ هزار تومان" آیا غیر از این می باشد که ارزش پول ملی یک کشور نسبت به ارزهای خارجی با تورم آن کشور رابطه عکس دارد؟! یعنی هرچه تورم بیشتر ازرش پول ملی نسبت به ارزهای دیگر کمتر می گردد؟! حالا با تورم متوسط 30 درصدی در دو سال گذشته چطور بازهم می گویند ارزش ریال به دولار 5000 هزار تومان است؟! حداقل ارزش ریال به دلار با در نظر گرفتن حداقل تورم سالهای 96 و 97 باید 7000 هزار تومان باشد آنهم خوش بینانه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
عزیزم چون قرار نیود کسی جواب یا فکر کنه همه باید مستمع و مطیع باشد
عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس ماروببین...زمزمه...سکه حباب داره...خودروحباب داره...دلارحباب داره...برنج حباب داره...
نرخ دلار و کالاهای دیگه همگی بخاطر رشد بی پشتوانه نقدینگی و کمبود عرضه هست و لازم نیست که اقتصاددان باشی تا اینو بدونی. شرایط سیاسی هم درواقع چشم انداز این کمبود عرضه رو بوجود میاره که باعث افزایش قیمتها میشه... این مساله مانند روز روشنه و با حلوا گفتن دهن کسی شیرین نمیشه.
می خوان با گفتن دلار زیر 5 تومان میخواهید مردم دلار هاشونو بفروشند
دولت پول برای تامین ارز نداره چون همه جا تحریم هست اینم کار خود دولت هست عوض اینکه پول مردمو به تولیدات هدایت کنه
دلار بشه ۵ تومن پراید باید بشه ۱۷ تومن خوب اینم نشدنیه. معلومه
امان از دست این دلالهای ارز دوست دارن مردم در تنگنا باشن و اونا سود ببرن! این موضعگیری انسانی نیست. با مردم باشین . یه روزی گریبان خودتان را می گیره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
حتی دلال های بازار هم می دانند که سود یک کالا تابع زمان است و اگر قرار باشد در زمان بسیار طولانی یک کالایی سود داشته باشد نگه داری آن به ضرر است چه برسد به اینکه ممکن است دلار با این وضعیت کاهش یابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
اخه میخوام محترمانه صحبت کنم نمیزاری.مگه دلال دلارو کرد ۱۹ تومن.دولت اگه بخواد میتونه دلارو رو بکنه پونصد تا تک تومنی البته که باکسری بودجه مواجه میشه ولی میخوام بگم نمیفهمی،بعدشم دلال ها اگر خرد باشن که بدبختا همین جامعه هستن و اگر کلان باشن میشن فلان و بهمان.ما ملت سر به زیر و هیچ
درود
درست فرمودن ایشون آخه قیمت دلار مثل هر کالایی تابع عرضه و تقاضاست الانم نه اینکه دولت دلارهاش باد کرده رو دستش میگن میاد پایین... این اتفاق نمیفته چون بازار به این قیمتها عادت کرده.
من در عجبم چرا مردم ما هیچ وقت کاهش قبول ندارند.
کاهش قیمت ۷تا ۹هزار امری عادی میتونه باشه و پایینترش دستوری میشه.
بنظر بنده اگر تخریب از سوی دلالان و خود دولت صورت نگیره،قیمت مطمنا تا ۹تومن کاهشی میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
طلا و سکه الان بهترین گزینه برای خرید.
اگر چتر مالیات برپولهای باد اورده و کارت بازرگانی یک بار مصرف کسانی که از چند کانال درامد هنگفت دارند ودر مجموع مالیات بر سرمایه بخصوص کلان اجراشود دلار به طور حتم پایین می اید
5000 تومان معادل 50000 ریال نیست 53672 ریال من محاسبه کردم ودقیق حساب کردم 21 شهریور سال 1839 دلار به این قیمت میرسه فقط ملت باید ایستادگی کنه تا نتیجه و ندیده ها ما دلار ارزان بخرن
شما اگر به نمودار کلی افزایش دلار از سال 1359 نگاه کنید خواهید فهمید که مبلغ 14 هزار تومان برای هر دلار برای سال 1408 الی 1410 است و در حال حاضر دلار باید روی مبلغ 5 الی 7 هزار تومان باشد و لذا پیش بینی می شود با توجه به اینکه دولت در این یکسال نسبت به مشکلات ناشی از تحریم های آمریکا (از قبیل کسری بودجه ناشی از وابستگی به نفت و واردات تجهیزات مدرن) به سازکارهای منطقی و روان دست خواهد یافت ممکن است به احتمال زیاد قیمت دلار به حالت نرمال خود بازگردد مگر آنکه عمدی در کار باشد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
ان وقت در نمودارت دوست گرامی کجاش بود دلار شهریور پارسال ۲۰ میشود و یا ۱۶۰۰۰ و یا ۱۵۰۰۰ .
کجای نمودار ارز نیمایی ۱۲۰۰۰ تومان هست؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
کسانی که دلار تو خونه احتکار کردن منفی زدن
با سلام هر وقت دولت از صادرات ارزاق عمومی مثل سیب زمینی رب و ....دست برداره مشخص میشود که کمبود ارز نداریم
دلالان گرامی دلاراتون بفروشید غاز بخرید الان داره غاز ميره بالا
بدون انکه بخواهیم به نظرکارشناس ارزکه قیمت دلارراپیش بینی کرده خدای نا نخواسته جسارتی کنیم ولی ازسایت تابناک دوراست که چنین مطالبی منتشرمیکندنرخ واقعی دلارانستکه بانک مرکزی خریدوفروس انراازادسازدمثل قبلا ومثل تمام کشورهای دنیابااقتصادازادانوقت ظرف یکهفته قیمت واقعی ان مشخص میشودتصورنکنم دربهترین حالات کمترازبیست هزار تومان باشد!بله اگربخواهیم قیمت دلاررابادرامدها قیاس کنیم وبادرامدکشوریکه پول ملیش دلاراست بسنجیم حدودقیمت دلاربایستی حتی ازدوهزارتومان پائینترباشد، که البته این واقعیت تلخی است.
سلام، تمام کارشناسان اقتصادی و وزارت اقتصاد بر این باورند که حداقل نرخ ارز به جهت تثبیت ،برابر دوازده هزار تومان میباشد،در بازار متشکل ارزی نیز قیمت بر مبنای شاخص دوازده هزار تومان تنظیم گردیده، حال موفقیت بازار متشکل ارزی در خصوص عدم افزایش ،منوط به نحوه عمل کرد دیپلماسی کشور و وقایع پیش رو خواهد داشت،
به زودی تمام کسبه و تجار کار میگذارند کنار تا هنرنمایی های بانک مرکزی تمام شود.
اقتصاد دستوری یعنی مسخره کردن اقتصاد و سرمایه مردم و کسبه توسط دولت و بانک مرکزی.
پارسال دلار را به ان وضع و افسار گسیخته کردند بالا مسکن ۳ برابر شد.
امسال دلار را میکشند پایین و دریغ از ارزانی.چه وضعشه.
دلارهاش را بانک مرکزی به باد داده افتاده به جان اقتصاد و این مگر درسته؟؟؟؟
روغن موتور گران
لبنیات گران
گوشت مرغ گران
سیب زمینی گران
.
.



کار کردن در این بازار اشتباه محض و خواهید دید تجار ورشکسته خواهند شد و یا تعهدات ارزی شان را بی خیال میشوند تا دولت دست از بازی با سرمایه ها بردارد.
خود ۱۰۰ تومان ارز پایین و بالا شدنش برای یک بازرگان کلی در ثبت سفارشش فرق می کند ان وقت بانک مرکزی این گونه میکند.
تمام اخبار در راستای خالی کردن سرمایه ها.
دولت با کارنابلدی اش پول مردم را یک سوم کرده الان طلبکار شده .
بازارها تماما ورشکسته شده و خواهد شد.
طلا جهانی ۵ درصد میرود روش بانک مرکزی فردا دقیقا ۵ درصد بازار را میکشد پایین.
اقای همتی این کارها اقتصاد را نابود میکند.
فرض یک‌نفر یک سکه طلا داشته و بخواهد بفروشد ایا این درسته کمتر از ارزش واقعی اش میکنید(من سکه ثبت نام نکرده ام و یک مثال است )؟؟؟؟میگویند سکه قیمتش سه برابر شده که باید گفت نه سکه نسبت به ۱۰ سال پیش۱۰ برابر شده و یا ۲۰ برابر منتهی نرخ طلا باید به روز باشد نه پایین تر از ارزش خود.
احمدی نژاد این گونه با بازارها بازی نمی کرد ولی بانک مرکزی کاملا بازی میکند و ۲ ماه پیش دلارهاش رو ۱۵۵۰۰ هم فروخت و بعد به یکباره بازار را میکشد پایین و این یعنی بی ثباتی بازارها.
دلار پرنوسان یعنی سود بیشتر بانک مرکزی و دلالان او.
دلار پایین امد سانتافه و تلیسمان و سایر خودروها امده پایین؟؟؟؟؟
انچنان رکودی بیاید که میلیاردها دلار هم خرج اقتصاد کنید امکان ندارد اقتصاد زنده شود با عددسازی های روزانه با بازار ارز و طلا.
قرار گرفتن قیمت دلار در کانال 5هزار تومان با توجه به جذب نقدینگی توسط سایر بازارهای مسکن خودرو و سکه کاملا منطقی و علمی است.
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
حتی یه انسان اولیه هم میدونه که دلار ۵هزار تومن نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
خوشبختانه انسان اولیه دلال و محتکر دلار خانگی نبود
دلار بی رویه رفته بالا . کاغذی که هیچ پشتوانه ای نداره . حتما پایین می یاد اما نه دیگه تااین حد. بین هفت تا هشت عادی هست که بمونه . قیمت خودرو حتما می یاد پایین . مثلا پراید بین سی تا سی و پنج . ملک به راحتی پایین نمی یاد .به مرور با کاهش حداکثر ده درصد دیگه راکت میمونه تا نیمه دوم ریاست جمهوری بعدی . این روندی بوده که بعد از همه تورم های شدید در گذشته های نزدیک شاهد اون بودیم: بالا رفتن زیاد تا مدتی و سپس کاهش قیمت تا حدی . اما در این دوره هنوز کاهش خوب شروع نشده . این کاهش با اشباع شدن بازار خودرو و شروع دوباره تولید مثل قبل در کارخانه های خودرو ساز
همین دیروز من یه فلافل که تمام مواد اولیه اش داخلی است خوردم ، شد 40000 تومن بعد اونوقت دلار 5000 تومن پایین میاد.

حسن جان کجایی؟ دقیقا کجایی؟ کجایی حسن جان
حتی اگر قیمت دلار 5 هزار تومن هم بشه باز هم قیمتهای کالاها چندان ارزان نمیشود
زمزمه افزایش دوباره ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور
کاهش قیمت دلار به ۵۰۰۰هزار و افزایش اجناس به ۴۰درصد یعنی ارزانی دلار عملا چه فاید های داره
مردم ولله به خدا از مسولین شدید ناراحتند
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
از مسئولین ناراحت هستند مگر کسی هم توی این کشور احساس مسئولیت میکند
با این حجم نقدینگی که هست قیمت واقعی دلار حدود ۸ تا ۹ هزار تومن میشه فقط با چند شرط کوچولو ۱-اسراییل رو به رسمیت بشناسید ۲- با آمریکا ارتباط برقرار بشه ۳- انتخابات آزاد برگزار بشه و چند شرط کوچیک دیگه
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
احتمالا کیش و قشم را بکنیم انتالیا و پاتایا تا از دهها میلیارد دلار درامد توریسم محروم نشویم
آقا میثم ، کارشناس ارز محترم ، نادرست گفتن تا حدی قابل قبوله ، اما نه این همه
در رابطه با کاهش نرخ دلار به 5هزارتومان کاملا مخالف هستم. زیرا افزایش نرخ دلار به دلیل انتظار نبوده ، بلکه بدلیل ایجاد نقدینگی بدون پشتوانه دولت جهت تسویه بدهی صندوق های قرض الحسنه و طلب پیمانکاران از دولت بوده است.لذا بااین حجم وحشتناک نقدینگی نرخ دلار خیلی بیشتر از مبلغ فعلی باید باشد.تنها راه کاهش آن نیز تزریق ارز به بازار از طریق دولت میسر می باشد که با وضع اسفبار دولت امکان پذیر نمی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
کسانی که زندگی شون رو به دلار تبدیل کردن و تو خونه احتکار کردن مجبور شن دلارشون رو بیارن بازار دلار تا سه هزار تومن کاهش پیدا می‌کند
کاملا درسته قیمت ارز به دلیل کاهش تقاضای کاذب و به صفر رسیدن پول های سرگردان موجود دست مردم و تبدیل شدن پول ها به پیش خرید خودرو و خرید سکه و طلا و مسکن دیگه کم کم از شوک روانی خارج میشه و به سمت عادی شدن پیش میره
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
اخوی روزی ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول جدید خلق میشه پس دلار باید سالی ۲۵ درصد گران شود و اگر چند سال نشود یک دفعه تجمعی می شود
رضا
| Netherlands |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
روزی 1000 میلیارد رو از کجا آوردی بزرگوار؟؟ اینطور که شما فرمودین باید الان قیمت دلار بالای صدهزار تومان باشد... حالا دلار خریدی گذاشتی کنار باعث نابودی مملکت شدی دیگه کافی نبود حالا داری طرفداری دلار صدهزار تومنم میکنی خوبه والا
علت بالا نرفتن قیمت دلار اینست که دولت برای تامین بودجه برای امور جاری کشور ناچار به فروش دلار هایش شده.همیکنه ته آنرا درآورند،قیمتها به شدت بالا میرود. گول حرف مسئولین را نباید خورد.آزموده را آزمودن خطاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
مگه اونی که خونه زیر پاشو فروخته عامل گرانی دلار بوده که حالا چوب ارزونیشو بخوره،سودشو دولت خورده این بدبختم دیده پول ریال به هیچی بند نیست یه اشتباهی کرده،کلا زیر سر دولته الان ک دلار داره میاد پایین نسبت به اون زمانی ک دلار ۱۹ تومن بود چه تفاوتی کرده اقتصادمون که ارزش پول بره بالا.نه اینکه اون موقع تحریم ها واقعی نیود ولی الان ک دلار از ۱۳ اومده به ۱۱ تحریم ها واقعی شده و دو ماهه ک واقعی شده،پس لطفا دوگولتو بکار بنداز
روغن خودرو که کاملا تولید داخله از پارسال ۳ برابر شده تازه میخواهد ۴۰ درصد گرون بشه جناب اقتصاد دان میگه دلار باید ۵۰۰۰ تومان بشه ؟؟!! با ۵۰۰۰ تومان یه چیپس بهت نمیدن ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
واقعا
بخشی از کامنت ها نشون میده که عده ای از عزیزان دلار خریدن و نگه داشتن و به امید خدا منتظر گرون شدنش تا پنجاه هزار تومت هستن. تو رو خدا با این خبرای ۵ هزار تومن شدن دلار برای دوستان مشکلات قلبی ایجاد نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
علی اقا جواب معقول و منطقی بده چرا دلار بشه 5 تومان و اگر 5 تومان شد چی میشه تکه انداختن مشکل حل نمیکنه بفرمایید یک دو سه بهمان علت ها دلار در حال سقوط است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
موافقم دلار بشه پنج هزار تومن قبر دونه ای میشه دو میلیارد
ناشناس
| Thailand |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
شما به فکر کسانی که دلار خریدن نباش آنها در جاهای مختلف سرمایه گذاری کردند یک جا هم ضرر بکنند ده جا استفاده می کنند. اما دلار ارزان در نهایت برای کشور ضرر دارد یعنی به جای تولید و صادرات واردات بی رویه کالا که یکی دو سال گذشته مشخص شد که تمام کالاها به واردات متکی هستند. اغلب کشورها ارزش پولشان را تا جایی که ممکن است پایین می آورند تا صادراتشان رونق بگیرند.
هیچ یک ازکاربرانی که کامنت دادند توجه نکردند که خبر در ارتباط با پایین آمدن نرخ دلار تا حد ۵ هزار تومان به احتمال بسیار قوی متن خبری بوده مربوط به اوائل سال ۹۷ که در آرشیو موجود بوده و یا سهواً یا برای پر کردن مطلب عیناً و مجدداً در اینجا آمده است. والا با توجه به بازار چند هفته گذشته ارز اصلاً افزایشی نبوده و بر عکس مرتباً با شیب خیلی کم کاهشی هم بوده است. بهتر است تابناک تاریخ اظهارات آقای میثم رادپور را چک و جهت اطلاع کاربران اطلاع رسانی کنند تا موضوع مشخص شود.
ذلار اگر ارزان بشه به جای صادرات منتظر واردات بیش از حد و خروج سرمایه باشید ضمنا توسط دلال به راحتی و با قیمت کم از بازار جمع شده و به خرج سرمایه گذاری در ترکیه خواهد رسید
کاش ارزون بشه من خودم زیورآلات میفروشم ساعت مچی که خرید میکردم 80 تومن میفروختم 110 تومن الان دارم میخرم 290 میفروشم 330 پس ارزون بشه به نفع همه است

من الان موندم جنس تهیه کنم با این قیمت بالا یا نه
ادم گیج میشه جنس بخره یا نخره الان بخرم 290 تومن فردا بشه دلار 5 تومن ساعتیکه خریده بودم 290 میفروختم 330 الان باید بفروشم همون 290 رو 130 تومن کلی ضرر میکنم
همه راضی هستند یه بار بشه 15 تومن ولی دیگه یه روز نشه 12 یه روز 15 همون قیمت بمونه ادم بدونه چی به چیه
این ملت فقط با فشار متمدن میشه....دم روحانی گرم...دوست داریم....
اگه تواین چهل سال چیزی ارزان شد انوقت ادا کنید وبعد بگید دلار 5000تومان می شود ؟مارو سرکار گذاشتید ؟!!!
در شرايط كنوني كه گفته ميشود بخشي از كسري بودجه دولت از طريق فروش ارز تامين مي گردد و با كاهش رشد اقتصادي تا حدود 6% و نيز افزايش مجدد 23 درصدي نقدينگي، با خوشبينانه ترين حالت متاسفانه اميدي به پايين آمدن نرخ ارز تا اين حد نيست. هر چند من هم با كارشناس مربوطه تا حدودي موافقم كه بخشي از رشد تورم نرخ ارز ناشي از تورم انتظاري و هجوم مردم به بازارهاي ارز بوده، اما همه داستان نيست.
كاهش تنش ها در منطقه و پشت كردن دنيا به مبادلات دلاري ميتواند كاهش محدود را بدنبال داشته باشد، اما قطعا نه تا 5000 تومان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
رشد اقتصادي منفي 6 درصد صحيح است
با احترام به نظر همه ی افراد محترم باید بگم این توهین هایی که برخی افراد محترم میفرماییند در خصوص احتکار کنندگان دلار در بیشتر موارد از سر دارایی زیاد یا کلا نداریشونه چون خود من مثلا وقتی وام ازدواجمونو گرفتیم مصادف شد با اوج قیمت دلار ما از ترس اینکه از ارزش همین پول اندکمون هم بیشتر کم نشه تا زمان خرید نیازهامون اونو تبدیل کردیم تا ارزشش حفظ شه حالا فکر کنید از 15700 خرید ما رسیده به 12500 . باید به این جو ناپایدار و مسئولین شاکی بود که مردم را درگیر این همه مسایل و فشارهای فکری و روانی میکنند حالا یا هدفمند یا بی هدف. همدیگر را مورد تهاجم قرار ندهیم چون هیچ انسان عاقلی دوست نداره زحمت و تلاش و داراییش از ارزش بیوفته معلومه که میخاد تلاش کنه جلوشو بگیره دوستان محترم ...
دلار 5000 تومان میشه؟ یک قلم فقط یک قلم جنس اسم ببرین که در طول این سال ها کاهش قیمت داشته باشه!!! اگر به فرض محال این اتفاق بیافتد که کل صنعت کشور ورشکسته می شود ، دلار نمی تواند از یک حدی پایینتر بیاید
اینقدر قیمت ها رو پایین میارید یه وقت برشکست نشید
ارزانی داره بی داد میکنه
دلار میاد پایین رب میره بالا
دلار میاد پایین خودرو میره بالا
دلار میاد پایین آبنبات چوبی میره بالا
خدا بداد این مردم برسه
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
چون مردم دلار دارن دولت خودرو و رب و چیزهای دیگه
به این میگن پارادوکس
پر خیلی خالی
نوشته زمزمه افزایش 40 درصدی مثلا روغن موتور
بعد نوشته به باور کارشناسان دلار 5 تومانی
اگه دلار میخاد 5 بشه چرا قیمت روغن داره پرواز میکنه
قیمت دلار تا ۳۰ هزار تومان بالا خواهد رفت اگر تعامل نشود
سلام ، چند سالي است كه صحبت از جايگزيني سيستم جديد مالي در دنيا است ( ريست مالي جهاني) ، تمام اين اختلاف ها و شاخ و شانه كشيدن ها در دنيا كه شاهدش هستيم به همين دليل هست ، گروهي خاص در آمريكا اصرار بر حفظ پترو دلار دارند ( كسينجر ، بوش و ... ) ، اما گروه ديگري در دولت آمريكا و خيلي از كشور ها به دنبال جايگزين كردن سيستم جديد مالي با پشتوانه طلا در دنيا هستند و بر اساس اين سيستم قيمت ارز در همه كشورها برابر خواهد بود . به همين دليل هم هست كه روسيه و چين در اين سالها دائم در حال خريدن طلا هستند . در كنار اين كشور ها برزيل ، هند ، ايران ، مالزي و چند كشور ديگه هستند . قبلا دو كشور به همين دليل قرباني شدند و آمريكا به آنها حمله كرد ، ليبي و عراق كه تلاش داشتن تا در زمان معامله نفت بجاي دلار از پول واحد عربي استفاده كنند ايران هم يورو رو جايگيزين دلار كرد و براي همين مورد غضب آمريكا قرار گرفت . اما الان وضعيت جهاني فرق كرده .
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
درود بر دانش
دلار پشیزی ارزش نداره ،5 هزار تومان هم نمی ارزه
آقا دلتونو به این حرفها خوش نکنید
مطمئنا دلار به زیر 10 هزار تومن میرسه .

شک نکنید تمام کسانی که منفی زدن و خلاف این نظر رو دادن دلال هستند !!!!!!
تا تحریمها برداشته نشه و اوضاع اقتصادی بهتر نشه دلار پنج هزارتومان نمیشه .آخه اصلا ب نفع دولت نیست که بخواد همچین کاری کنه .افزایش نرخ دلار ترفند دولت برای کاهش فشار اقتصادی بر خود است
دلار را نباید پایین کشید ، بعد از ثبات بازار باید ۴ صفر از پول ملی حذف شود و جلوی خروج ارز و دلالی ارز هم گرفته شود. هر ۳ ماه ۵۰۰۰ دلار نه بیشتر.
دلار نخرید .... مطمئن باشید بزودی دلار به زیر 7 هزار تومن میرسه !!! اینو از یک منبع موثق میگم !!!!

مطمئن باشید اونایی که نظر عکس دارن فقط دلالان هستن !!!!! کسانی که با پایین اومدن قیمت دلار متضرر میشند !!!!!!
سیاست کاهش دلاراینه که ترس تودل مردم بندازن بااینکارمیخان دلارای خونگی روجم کنن
ما تو مملکتی زندگی می کنیم که هر کسی بر اساس مصالح خودش حرف می زند نه افزایش قیمتها در کشور بر اساس منطق و اصول اقتصادی هست و نه کاهش .برای همین هیچ پیش بینی واقعی نیست چون دو گروه این بازار را بالا و پایین می کنند اول دولت دوم دلالان وابسته به دولت .یک روز تولید کنندگان قیمت را بردند بالا که دلار گران شده و مبنای محاسبه قیمت ما دلار ازاد است و الان همان تولید کننده باز قیمت را میبره بالا میگه مواد اولیه گران شده و مواد اولیه نیست و دولت هم هر از گاهی با یک بخشنامه به خواسته تولید کننده تن میده و قیمت را میبره بالا ...
قیمت واقعی دلار دربدترین وبهترین شرایط ۹۵۰۰تا ۱۲۵۰۰میباسد بالای ۱۲۵۰۰ارتباط بابازار ندارد ورفتار محتکرین است که متاسفانه باانان با رافت مهربانی عطوفت برخورد میشود درحالیکه بابد شکنجه خوارتحقیرشان کرده وانهارااعدام کند دردازدلال نیست باید دلالهای بزرگ بالاخص درتهران مرکربازار سبزه میدون ومسیراستانبول منوچهری فردوسی تحت کنترل سدید ازدل انها گنده دلالهاوسرانش گرفته شکنجه دهند تا اربابانشان معرفی کنند من تواناییش دارم اما چرا مامورین ندارند...اینها را ۴۸ساعت میتوان شناسایی کرد شکنجه داد ونام ادرس اربابان جیره خواران ووسرانشان اززبانشان حلقومشان خارج کرد
تغییر قیمت هرچیزی رو عرضه و تقاضا و تعیین میکنه وقتی نتونیم وارداتی داشته باشیم دلار کجا میخواد خرج بشه یا وقتی همه اونای که داشتند دلاروطلا خریدن گذاشتن کنار به اندازه قدرت ریسکشون یا ناآگاهی شون بازارها هم تا زمانی واردات بود تا تونستن انبار کردن با این قیمتی بالا مصرف کننده نهایی ام با اوضاع اقتصاد کار قدرت خرید نداره اونای که داشتن تا تونستن دلار طلا احتکار کردن
شک نکنید که این کاهش نرخ دلار برای جمع کردن ارز داخلی در بین مردم است. به شدت در حال ایجاد یک جو روانی با موضوع کاهش دلار شده اند. قیمت واقعی دلار با توجه با اقتصاد ایران به مراتب بیشتر از این اعداد و ارقامیه که میگن.تا چند روز آینده یا حتی دو هفته آینده نرخ دلار رو به کاهش خواهد بود. بعد از هجوم برای فروش دلار و جمع کردن ارز موجود با کوچکترین مسئله در سیاست خارجی بهانه برای برگشت نرخ ارز فراهم میشه. به نظرم الان وقت خریدن ارزه بجای فروختن....
دیگه انقد ترفند زدن که نقشه های اینجوری جواب نمیده.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
شما خودتونو ناراحت نکنید یک صفرش رو یادشون رفته تایپ کنم ۵۰ تومن صحیحه
من ی تاجرم تو اکثر کشورام دفاتری دارم من هم مایلم دلار پایین بیاد بشدت چون هم به نفع دولت و صد مرتبه به نفع ملت و همینطور امثال من چون گردش مالی بوجود میاد و باعث رشد و ثبات بازار همیشه در چرخش میشه و اما بالا رفتن دلار بیشتر باعث فقر و تنگدستی مردم عادی میشه و باعث میشه امثال من بازار رو ققط حفظ کنیم در صورتیکه مجبوریم کالای کم با سود بالا بیاریم تا فقط هزینه های جانبی زنده بشه البته کسانیم از این فرصت ها کاملا سواستفاده میکنن این افراد به کنار اصلا نمیشه اسم تاجر روشون گذاشت ولی بحث اصلی دلار پایین میاد خبر خوبی دادی دولت؟ ولی با چه شرطی ایا اجناس دیگم سرشکن میشن ایا قیمت کالاهایی که در دست دولت هست مانند مواد و کالاهای اولیه به یکباره سرشکن میشه (منظور بمرور زمان ولی در مدت کم و مقرر) ایا خصارت یا تسهیلاتی برای تجار یا تولید کننده و باغدارو.. فلان نیز در نظر میگیری مثلا شما بخوای دلار پایین بیاد ولی دیگران ضرر کنن خب من میگم نه قشر پایین نه قشر بالا نباید ضرر کنه دلار پایین بیاد بشرطی که همه چی حساب شده باشه نه اینکه سازنده مسکن مثلا با دلار ۱۵ هزاری ساخته حالا بیاد دلار ۵ هزاری بفروشه ضرر کنه پس در قبال این ضرر ایا تسهیلاتی داده میشه که مام با شما همراه بشیم من خیلی وقته تو ایران تجارت نمیکنم بخاطر همین مسایل شاید سود عالیتر باشه ولی به قیمت از بین رفتن خیلی چیزها ،پس با این اوصاف این هم بمانند سال پیش که دلار پایین اوردن و دوباره بالا بردن،البته نمیشه علمی بحث کرد ولی دلخوش نمیشه بود به این حرف دولت که دلار پایین بیاد ولی کالایی ماندد سیبزمینی و گوجه و خیار و پیاز همون بالا بمونه حالا کالاهی دیگه مثل مسکن و خودرو بمرور زمان پایین میان ولی این کالای اولیه پایین اومد اصلا تو این یک ماه؟؟؟؟
دلالان محترم خوب جولان میدن. چون ارزش پول ملی باید حفظ بشه مطمئن باشین نمی ذارن دلار از 13 تومن حداکثر بره بالا. انتخابات هم نزدیکه دلار رو اینا میارن حول و حوش 8 تا 10 تومن. کنترل بازار دلار دست دولت هست و مردم هیچ کاره اند. اونایی که میگن دولت میخواد با پایین آوردن دلار دلارهای خانگی رو بکشونه بازار دلال هستند . هیچ فکر کردین دلارهای خانگی مگه چقدر هست. در مقابل دلارهای دولتی هیچ
دولت اگر توان داره قیمت مسکن را کاهش دهد. با اسکناس دلار بازی کردن به دور از شان یک دولت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
بالا بودن نرخ دلار یعنی کاهش ارزش پول
ملی
اگر پول ملی ارزشش را بدست بیاورد همه مولفه ها از جمله مسکن هم قیمت قابل قبولی پیدا میکند .
اقتصاد علم است .
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
راه نجات مملکت فقط اینه که پول ریال رو بذاری کنار که دلال بازی نشه.از دلار استفاده کنیم.
یکی از اساتید اقتصاد زمانی که نرخ دلار از 1200 تومان شروع به بالا رفتن کرد میگفت با توجه به شاخص های مختلف اقتصادی کشور قیمت دلار باید حدود 8 هزار تومان باشه. نهایتا بصورت دستوری دلار را در کانال 3500 تومان نگهداشتند.حالا اما آیا شرایط اقتصادی ما خیلی با سال 1392 تا 1394 تفاوت کرده که نرخ دلار بصورت علمی 5000 تومان باشه؟

من که از نظر علمی بعید میدونم ولی اگر دستوری نرخ را پایین نگهدارند بازهم این فرصت برای اقشار مرفه خواهد بود تا بیشتر سود ببرند چون درآینده نه چندان دور در صورت بهتر نشدن اوضاع داخلی و روابط خارجی بازهم شاهد افزایش شدید نرخ دلار خواهیم بود
اشتباه تایپی رو درست کنید یک صفرش رو ننوشتید احتمال رسیدن دلار به ۵۰ تومن هست
با سلام و درود گرم عرض کنم دلار حتی به 500 تومان هم می‌رسد در پایان سال 98 و ارزش پول ملی هم بالا میرود
خداییش وقتی این متنها رو می خونی باید قبلش این قرصارو تو نزدیکیات احسا کنی که هست تا سری بدویی دنبال مصرفشون
پروپرانول.کلونازپام.فلوکسیتین تاتپش قلبت بیاد پایین وبعدبیخوابی وافسردگی نگیری
همش یاس ونامیدی و بد بختیه
یعنی اتفاق وخبر خوب....هیچ
..
امکان ندارد دلار به زیر ده هزار تومان بیاید چون تمام اجناس سه تا چهار برابر شده و این مردمند که توان فشار اقتصادی را ندارند نه مسئولین هر چه قیمت ارز و سکه پایین تر بیاید ما خوشحالتریم ولی فقط حماقت محض است که توی این جامعه پول نقد نگه داری و در بانک بگذاری پول را باید برای تولید و خرید کالاهای با ارزش واقعی مانند خانه اتومبیل و مانند ان خرج کرد و کسانی که پول خرید خانه را ندارند یا می خواهند چند سال بعد برای دختر یا پسراشان جهزیه بخرند یا سرمایه ای به انها بدهند باید پس اندازشان را به طلا و سکه نگه دارند تا زمانی که دوباره ارزش ارز و کالاها چند برابر می شود ضرر نکنند چون می بینیم اقشار متوسطی که پول را در بانک گذاشته بودند حالا وارد دهک های فقیر جامعه شدند
نرخ ارز کاملا دست دولته و دولت هم نرخ ارز رو کمی پایین آورد و به مردم گفت ارزان میشه تا دلارای مردمو صاحب بشه من خودم یک دلار هم ندارم ولی این خط و این نشان نوروز 1399 دلار 20000 تا 25000 تومنه.التماس تفکر... گول نخورید لطفا
امروز12 اسفند98 و دلار نزدیک 16 هزار! اینجا ایران است...
با سلام تورو به اون خدای که بهش اعتقاد دارین به فکر ما پایینی ها هم باشین اخه ما چه گناهی کردیم که چوب اینارو میخوریم
درچندسال گذشته که قیمت ارزدراثررویداهای ایران افزایش یافت بیشترمردم که حتی در طول عمرشان باارزخارجی سرکارنداشتندتشویق وخریدارزهای خارجی شدندودرخانه های خود نگهداری کردندمقدارارزملیاردهادلارمی توان تخمین زدباپیروزی بایدن محتکران ارزافق تاریکی بروی افزایش قیمت ارزحس می کنندوچاره ای جزفروختن تدریجی آن دربازارندا رندواین باعث می شودروزبروزوساعت به ساعت قیمت ارزهای خارجی در ایران کاهش می یابدهرچندعده ای در دولت علاقه ای به کاهش دلاروارزهای خارجی ندارند ولی نمیشودباسیل نقدینگی دلاروارزهای خارجی مقابله کردوروندفروش ارزهای خارجی روزبه روزتوسط مردم ادامه خواهد داشت
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی