بازدید 2875
میرزایی:

راهکار پیش‌فروش نفت ابهامات متعددی دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه راهکار "پیش‌فروش نفت به کشورهای قدرتمند" ابهامات متعددی دارد، گفت: در شرایطی که ایران در حوزه صادرات نفت خام با برخی محدودیت‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند، بهتراست دولت بر صرفه‌جویی هزینه‌ها و افزایش تولیدات پتروشیمی تمرکز کند.
کد خبر: ۹۱۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 11 July 2019

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به راهکار جدید دولت برای دور زدن تحریم‌ها مبنی بر پیش‌فروش نفت به کشورهای قدرتمند، گفت: افرادی که این ایده را مطرح کرده‌اند باید به دو سوال پاسخ دهند؛ ابتدا اینکه انتقال پول را باتوجه به تحریم‌های بانکی چطور انجام خواهند داد؟، دوم آنکه باتوجه به نیاز کنونی کشور به پول، چه زمانی و چگونه پول نفتِ پیش‌فروش شده را دریافت می‌شود؟

پیش‌فروش نفت به قیمت کنونی، ایران را متضرر خواهد کرد؟

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین تحلیل دیگری می‌گوید؛ باتوجه به اینکه اکنون قیمت نفت در بازار بسیار پایین است، پیش‌فروش نفت به قیمت کنونی، ایران را متضرر خواهد کرد چراکه ممکن است دو الی سه سال آینده قیمت‌ها چند برابر شوند.

راهکار پیش‌فروش نفت به کشورهای قدرتمند ابهامات متعددی دارد

وی با بیان اینکه راهکار پیش‌فروش نفت به کشورهای قدرتمند ابهامات متعددی دارد، ادامه داد: در شرایطی که ایران در حوزه صادرات نفت خام با برخی محدودیت‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند، بهتراست دولت بر صرفه‌جویی هزینه‌ها و افزایش تولیدات پتروشیمی تمرکز کند چراکه راهکار پیش‌فروش نفت اگر هم به نتیجه رسد به سختی پول آن وارد کشور خواهد شد به‌همین دلیل تبدیل نفت به صنایع مختلف راهکار قابل‌تامل‌تری است.

پیش‌خرید نفت در بازار جهانی نفت مرسوم نیست

میرزایی با اشاره به اینکه معمولاً قراردادهای نفتی به صورت یک ساله منعقد می‌شوند و تاکنون قراردادی با عمر بیش از یکسال کمتر دیده‌ شده، اضافه کرد: اگرچه پیش‌خرید نفت توسط یک کشور امری شدنی است اما در بازار جهانی نفت مرسوم نیست.

اکنون کشورهای خریدار نگرانی بابت تأمین انرژی ندارند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: پیشنهاد پیش‌فروش نفت شاید بتواند در آینده شرایط خوبی را به وجود آورد اما در شرایط فعلی، کشورهای خریدار نگرانی بابت تأمین انرژی ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی