بازدید 31216
آخرین تحولات خاورمیانه؛

موافقت انگلیس و فرانسه با اعزام نیروی نظامی به سوریه /بیانیه چهار جانبه اروپا درباره «برجام»/اعزام کاروان بزرگ زرهی ترکیه به مرز سوریه/ جلسه مهم اتحادیه اروپا درباره ایران

بیانیه چهارجانبه اروپا درباره «برجام»، دیدار نماینده پوتین در امور سوریه با دستیار ارشد ظریف، اعزام کاروان بزرگ زرهی ترکیه به مرز سوریه و جلسه مهم اتحادیه اروپا درباره ایران از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به موافقت انگلیس و فرانسه با اعزام نیروی نظامی به سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 10 July 2019

بیانیه چهارجانبه اروپا درباره «برجام»، دیدار نماینده پوتین در امور سوریه با دستیار ارشد ظریف، اعزام کاروان بزرگ زرهی ترکیه به مرز سوریه و جلسه مهم اتحادیه اروپا درباره ایران از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به موافقت انگلیس و فرانسه با اعزام نیروی نظامی به سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ یک رسانه آمریکایی روز سه‌شنبه (۱۸ تیرماه) مدعی شده دولت‌های انگلیس و فرانسه با اعزام نیروهای اضافی به سوریه موافقت کرده‌اند.

مجله «فارن‌پالیسی» این خبر را به نقل از منابع مطلع به این موضوع گزارش داده و آن را یک «پیروزی مهم» برای تیم امنیت ملی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دانسته است. نیروهای انگلیس و فرانسه قرار است خلأ نیروهای آمریکا پس از خروج از سوریه را پر کنند.

موافقت انگلیس و فرانسه با اعزام نیروی نظامی به سوریه /بیانیه ۴ جانبه اروپا درباره «برجام»/اعزام کاروان بزرگ زرهی ترکیه به مرز سوریه/ جلسه مهم اتحادیه اروپا درباره ایران

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با این رسانه مدعی شده انگلیس و فرانسه ـ به عنوان تنها شرکای آمریکا که هنوز در سوریه نیروی زمینی دارند ـ به افزایش حدود ۱۰ تا ۱۵ درصدی نیروی زمینی خود در سوریه متعهد خواهند شد.

مقام آمریکایی گفته کشورهای دیگر هم ممکن است تعداد کمی نیرو اعزام کنند که واشنگتن در ازای آن پول پرداخت خواهد کرد.

بیانیه چهارجانبه اروپا درباره «برجام»

اتحادیه اروپا به همراه تروئیکای اروپاییِ طرف برجام شامل کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: از همه طرف های ذیربط در توافق هسته ای می خواهیم برای کمک به کاستن از تنش ها به مسئولیت خود عمل کنند.

در بیانیه چهارجانبه مذکور بدون اشاره به بدعهدی آمریکا و تعلل اروپا در عمل به تعهداتشان در برجام آمده است: همچنین از ایران می خواهیم فعالیت های مغایر توافق هسته ای را هر چه سریع تر متوقف کند!

این در حالی است که چهارده ماه پس از بدعهدی آمریکا و تعلل اروپا در عمل به تعهداتشان در برجام، حدود دو ماه پیش جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بود تا در صورت ادامه بدعهدی های طرف های غربیِ ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی موسوم به برجام، تهران بر اساس مواد ۲۶، ۳۶ و ۳۷ این توافق بین المللی مجبور به کاستن از سطح برخی تعهدات برجامی خود شده؛ اما تصمیمی به لغو برجام ندارد.

گفتنی است، تا کنون دو گام از این هشدار از سوی ایران به انجام رسیده است.

دیدار نماینده پوتین در امور سوریه با دستیار ارشد ظریف

«الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه روسیه و هیأت همراه که به کشورمان سفر کرده اند، امروز سه‌شنبه با «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار و گفت‌وگوی سه ساعته، تحولات سوریه از جمله شامل تشکیل کمیته قانون اساسی، کارگروه تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان، برگزاری اجلاس آتی «روند آستانه» در شهر نورسلطان در 10 و 11 مرداد و همچنین نشست آتی سران کشورهای ضامن روند آستانه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

موافقت انگلیس و فرانسه با اعزام نیروی نظامی به سوریه /بیانیه ۴ جانبه اروپا درباره «برجام»/اعزام کاروان بزرگ زرهی ترکیه به مرز سوریه/ جلسه مهم اتحادیه اروپا درباره ایران

خاجی و ورشنین همچنین در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن و ضرورت پایان بخشیدن به بحران یمن از جمله از طریق اجرایی کردن توافقات استکهلم آن گفت‌وگو و رایزنی کردند.

اعزام کاروان بزرگ زرهی ترکیه به مرز سوریه

یک کاروان بزرگ نظامی ارتش ترکیه اواخر دوشنبه به استان «هاتای» واقع در جنوب این کشور و هم‌ مرز با سوریه اعزام شد.

به گزارش «شینهوا» به نقل از «آناتولی» این کاروان نظامی شامل ۵۰ خودروی زرهی، از جمله واحدهای کماندویی است که با اعزام به استان هاتای (اسکندرون) در مرز این کشور و مجاور استان «ادلب» در سوریه مستقر شده است.

در حالی‌که دلیل این تحرک نظامی اعلام نشده، اما این فعل و انفعال در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در شمال غربی این کشور صورت گرفت.

ترکیه در روزهای گذشته، مدعی حمله ارتش سوریه به پست‌های دیده بانی مرزی خود شده بود.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای ارتش سوریه منطقه نهم دیده‌بانی این کشور در مناطق کاهش تنش در استان ادلب را هدف حمله توپخانه قرار داده‌اند.

ارتش سوریه معتقد است که آنکارا مراکز دیده‌بانی خود را به جای نظارت بر آتش‌بس به مکانی برای پشتیبانی تسلیحاتی و لجستیکی از تروریست‌ها در ادلب تبدیل کرده است. در پنجم خرداد گذشته، منابع خبری وابسته به معارضان سوریه از ورود حجم وسیعی از سلاح و مهمات از ترکیه به داخل سوریه خبر دادند و اعلام کردند که این سلاح‌ها قرار است به دست «جبهة النصره» برسد.

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه نیز چندی قبل در نشست خبری مشترک با همتای چینی خود در پکن گفت که ترکیه بخش‌هایی از اراضی سوریه را اشغال کرده و در عین حال از گروه‌های تروریستی مانند جبهه‌النصره و داعش حمایت می‌کند.

وزیر خارجه سوریه در این نشست خبری در زمینه تنش‌ جدید آنکارا و دمشق بر سر حمله ادعایی ارتش سوریه به مرکز دیده‌بانی ترکیه در ادلب گفت ، ادلب استان سوریه است و گروه‌های تروریستی مستقر در آن به زودی نابود خواهند شد.

ولید المعلم گفت، ترکیه بخش‌هایی از اراضی سوریه را اشغال کرده و در عین حال از گروه‌های تروریستی جبهه‌النصره و داعش حمایت می‌کند.

جلسه مهم اتحادیه اروپا درباره ایران

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه ۱۵ جولای (۲۴ تیر) در جلسه ای آخرین تحولات مربوط به برجام و اقدامات ایران را بررسی کنند.

۲۴ تیر همان تاریخی است که «حسن روحانی» و «امانوئل ماکرون» رؤسای جمهور ایران و فرانسه برای به نتیجه رسیدن دیپلماسی تعیین کرده اند.

در روزهای گذشته، کاخ ریاست جمهوری فرانسه موسوم به الیزه با انتشار بیاینه‌ای از توافق رؤسای جمهور ایران و فرانسه درباره مهلت زمانی بیشتر خبر داده بود.

براساس بیانیه کاخ الیزه، حسن روحانی و امانوئل ماکرون درباره یک مهلت زمانی جاری تا ۲۴ تیر آینده برای «بررسی شرایط از سرگیری گفت‌وگوها» به توافق رسیدند.

در بیانیه منتشره از سوی کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام شده است: رئیس جمهور با همتای ایرانی خود به توافق رسید تا ۲۴ تیر شرایط از سرگیری گفت‌وگو بین تمامی طرفین را بررسی کنند.

در همین رابطه، شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود درباره برنامه هسته‌ای ایران بحث و تبادل نظر کرد.

در همین ارتباط نیز کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ با امانوئل ماکرون درباره تهدید ایران به تقویت غنی سازی اورانیوم صحبت کرد و دو طرف توافق کردند تا گفت‌وگوها در این ارتباط ادامه یابد.

گفت‌وگوی رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا پس از تصمیم برجامی اخیر ایران صورت گرفته است.

ایران روز شنبه اعلام کرد، در گام دوم خود برای کاهش اجرای تعهداتش ذیل برجام غنی‌سازی خود را از حد تعیین شده در این توافق بالاتر خواهد برد.

در همین ارتباط نیز بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد، فعلاً رسیدن به غنای مورد نیاز برای تأمین سوخت راکتور تهران (۲۰ درصد) در دستور کار نیست.

این تصمیم ایران در واکنش به نقض برجام از سوی آمریکا و عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی عضو برجام طی یک سال گذشته صورت گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۱
کاش این همه وقت صرف اروپا نمی کردیم، آرژانتین برزیل، عمان مکزیک هند پاکستان مالزی اندونزی عراق ژاپن کره جنوبی سنگاپور و... چه اشکالی دارند درست است دولت امریکا فشار خواهد آورد تا آنها را از معامله با ایران باز دارد ولی تا چند سال دولت امریکا می تواند با فشار و رشوه فشار تحریم ها علیه ایران را حفظ کند تا چند سال؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
به نظرتون ما تا چند سال دوام میاریم تا تاثیر تحریمها کم بشه و تعاملات برقرار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
یک عده ای دنیارو کلا در چند کشور اروپایی و آمریکا میبینن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
اگر همه کشورهای اروپایی از برجام خارج بشم و تحریم‌های بین المللی برگردد آنگاه بورکینافاسو هم با ما کار نخواهد کرد
بزرگمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
گروه های فلسطین در هر دوره مذاکره مرزهای شان کوچک و کوچکتر می شود، حالا هم بهشون می خوان پول خون شان را بدهندتا کشتن شان آزاد شود.(معامله قرن)
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
اگر تحریم ها نبودند ما فکر می کردیم دنیا یعنی اروپا.
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
با این وضعیت با این همه تحریم این هستیم تحریم ها برداشته شود؟ .
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
ناشناس چهل ساله که تحریم هستیم و دوام آوردیم.
انوشیروان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
ناشناس 14:02اون موقع که تحریم نبودیم پول نفت می رفت توی جیب آقازاده ها.
زبل خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
همه کشورهای جهان دوست دارند آقا بالا سری مثل دولت امریکا داشته باشند آیا؟ همه ملت ها دوست دارند دولت امریکا را آیا؟
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
آقای ترامپ خاورمیانه و خلیج فارس جای بچه یانکی ها نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
همه از تحریم آسیب میبینیم . ولی خب مشکل ما اینه اکثر مشکلات کشور به خاطر بی برنامگی مسئولین هست
پس کی صادرات نفت ایران صفر می شود؟ از برکات این تحریم ها همین بس که از تشکیل بی فایده جلسات و حق الجلسه کم شده بخاطر نبود بودجه؟
چه عاملی باعث هماهنگی بسیار بالای کشورهای اروپایی با دولت امریکا در حفظ تحریم علیه ایران می شود؟ البته بجز روسیه و ترکیه چه عاملی؟
با همین فرمون خوبه ! می بینید بلافاصله انگار چوب کرده باشی تو لونه زنبور همشون به تلاطم می افتند پشت سر هم با هم صحبت میکنند و بیانیه می دهند ولی اصلا از راهکار صحبت نمی کنند فقط دارند وقت تلف می کنند و جو را همینطور پا در هوا نگه می دارند تا ایران به مرحله بعد هم برسه اونوقت در حالی که هیچ اقدام عملی انجام ندادند مدام صحبت کردن که گوش مردم را از این حرفها پر کرده باشند که ایران چنین و چنان می کنه و اصلا هم از امریکا نام نمی برند که باید اونا را در جلساتشون ملزوم کنه که هر گاه از ایران نام می برند باید از امریکا هم نام ببرند وگرنه این یک جانبهگرایی اونا رو نشون می ده ! وقتی خوب اقدامات ایران قابل توجه شد می برند به شورای امنیت الان اگه اینکار را بکنند شکست میخورند وقتی می برند که چیز ملموسی برای اظهار باشه . خلاصه اینکه همشون دستشون تو یک کاسه است ! چطور بلدند سه ماه کشتی را تعقیب کنند و اخرشم توقیف کنند تا نفتشو بالا بکشند . بی بی سی می گفت اقای عراقچی گفته این کشتی به سوریه نمی رفته ولی نگفت به کجا می رفته !!! خوب تو رو سنه نه ! مگه شما اینهمه اسلحه می برید اینور اونور به کسی میگید ؟ من بودم جای عراقچی اگه همچین سوالی ازمن می پرسیدم می گذاشتمشون سرکار ! می گفتم واله یک جور خرید و فروشهایی هست تو حراجی های اروپا هم معموله خریدار و فروشنده همدیگه رو نمی شناسند . تو دریا معامله میشه . نه خریدار می فهمه این عتیقه از کجا اومده نه فروشنده می فهمه به کی داره می فروشه . گاهی شده بعداز فروش ما متوجه شدیم به دلالهای اسرائیلی فروختیم ! خیلی هم ناراحت شدیم ولی خوب شده دیگه ! تا بفهمند با کی طرفند !
اروپا مکانیزم ماشه را فعال کرد هر کسی می فهمید زمانی که ترامپ وارد کاخ سفید شد باید با دولت آمریکا مستقیم مذاکره می شد و همه مشکلات دو طرف حل می شد
با تمام مشکلات پیش ب جلو. ما برای آمریکا هم تره خرد نمیکنیم چ برسد به مکرون و اتحادیه اروپا ک عروسک خیمه شب بازی آمریکا هستند. کفگیر عربستان و امارت هم دارد به ته دیگ میرسد . تمام مانور غربی ها از همین دلار شیخ هاست . کوتاه بیایی جلو میان. جلو بری کوتاه میان.
چطور است که 14 ماه از بد عهدی امریکا می گذرد اما اتحادیه اروپا چنین اطلاعیه ای نداده بود اما برای حرکت ایران وارد عمل می شود؟
یاد حرکت مدیر عامل شرکت خودمان افتادم که برای انجام ندادن درخواست کارمندی به معاونش پاراف می کرد مذاکره تا مظلوم نمایی کند که من موافق بودم اما معاونت و شرکت مخالف بود . در صورتی که برای برخی کارمندان همان درخواست را پی نوشت می کرد که انجام شود .
مواضع ترکیه در قبال سوریه مشخص نیست، و مواضع روسیه و ایران مقابل این تحرکات ترکیه علیه سوریه چیست؟!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
ترکیه داره تلاش میکنه اتفاقاتی که توی سردشت و چالدران میفته کمتر بشن.ترکیه داره با تروریستها مبارزه میکنه.باید دید موضع ایران چه خواهد بود
اروپا بدون اجازه و حمایت آمریکا قادر به انجام هیچ تعهدی نیست ،
چون اصولا شرکتهای اروپایی همه در بازار سهام وال استریت نیویورک معامله میشوند و اکثر سهامشان متعلق به آمریکا بوده
و به هیچ عنوان از دولتهای اروپایی دستور نمی گیرند
ما تا دیر تر نشده باید در مذاکرات دو جانبه مستقیم با آمریکا مشکلاتمان را حل کنیم
برجام مکمل فتنه ۸۸ بود.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
آسمون ریسمون می بافی .به قول بچه ها چی زدی
داعش تموم شد حالا نوبت حمایت ترکیه از النصره و بقیه گروها است
تحریمها کمر ملت را شکسته به نون شب محتاج شدیم به کی بگیم انرژی هسته ای نمی خوایم بابا دست بر دارید دیگه
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
اتفاقا با همین انرژی هسته ای به خیلی چیزا می رسیم، انرژی هسته ای نداشتیم که صدام به ما حمله کرد الان داریم وگرنه بن سلمان اره به جای یمن به ایران حمله کرده بود، در تخریب ایران دقت کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
اون روز که شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماستمیدادی فراموش کردی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
آمریکا و اروپا مشکلشون انرژی هسته ای ما نیست که! اونا به عنوان کارگزارای صهیونیسم، دنبال بلعیدن کامل فلسطین توسط صهیونیست ها هستند! میخوان ایران اونو به رسمیت بشناسه! همین! حاضرند پیشرفته ترین فناوریهای هسته ای و کلی بمب اتم هم به ما بدن به شرطی که ما دست از حمایت از مظلوم برداریم!!!و
رستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
بازم می گیم انرژی هسته ای حق مسلم ماست، بقول سروش در شان ما نیست که با بن سلمان اره بجنگیم. اگر انرژی هسته ای نداشتیم.
اگر توقع ما در حال حاضر اینست که به اندازه کشورهای قدرتمند جهانی، ،در جهان مطرح باشیم و در هیچ زمینه ای به حق و حقوق ما تجاوز نشود و همیشه حرفهای منطقی ما هم ،به معنای واقعی شنیده شود و در ضمن ، به ایده لوژی و طرز فکر و فرهنگ ما هم توجه و احترام لازم و درخور مذهب مقدس شیعه مبذول گردد،
باید اول با سیاست کامل و بی سرو صدا و حتی در بعضی موارد ،احتمالا با استفاده از امکان تقیه ،به تدریج ولی با تداوم ، ابتدا بر بنیه واقعی امکانات خود در تمام زمینه ها بیفزائیم و این روش را همچنان ادامه دهیم تا زمانی که خواسته های ما با توانسته های ما ،تقریبا به برابری برسد
در ان زمان خواهید دید :
که نه دشمنی خواهید داشت و نه مدعیان سرسختی بر علیه خود
در ان حالت ، شما دستور خواهید داد و حتی احتیاج به استدلال اضافی هم نخواهید داشت و نهایتا :
این جامعه هدف است که سعی میکند تا بخاطر فرار از مضائق احتمالی ،هر چه زودتر با شما هماهنگ شود.
شاعر نصیحت میکند:
برو قوی شو ، اگر راحت جهان طلبی
که در نظام طبیعت ،ضعیف پامال است
شما در یک شرکت معمولی تجاری هم ممکن است که فرمایشات حتی غیر منطقی مدیرعامل را با هزاران تفسیر منطقی جلوه دهید و نسبت به اجرای ان اهتمام ورزید و در مقابل :
حرف حسابی یک کارمند را که در تقابل با نظریه مدیر عامل قرار گرفته ،اصلا نشنیده بگیرید
اگر دخالت غربی ها نبود ایران و دیگر کشورهای منطقه به راحتی مشکلشون رو حل می کردن.
غرب=جنایتکار
سوریه یک سوم خاکش دست تروریست‌های کورد افتاده آمریکا دوازده تا پایگاه زده نمی تونه یا نمی خواد کاری بکنه فقط به ترکیه گیر داده
پاسخ ها
مصطفی
| Germany |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
سوریه خاکش دست کسی نیافتاده. کردها ساکنان واقعی آن منطقه هستند. در منطقه ادلب تروریستهای ترک از چچن و ایغورستان و داغستان حضور دارند که سوری نیستند. در هر حال کردها ساکنان آنجا هستند و حق دارند در مسایل کشورشان دخالت کنند اما تروریستهای ترک تحت پوشش ترکیه اصلا سوری نیستند و از جاهای دیگر آمده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
!! داری به میلیونها هم وطن کوردت توهین می کنی توهین کنی ده برابر توهین میشنوی!! می دونم چرا برا ترکیه میسوزی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
دقیقا با آمریکاییها و فرانسه یا انگلیس که تو سوریه نیرو دارن کاری نداره ولی با ترکیه که صدها کیلومتر مرز مشترک داره گیر داده . یکی نیست بگه نصف خاک سوریه تجزیه شده توسط آمریکاییها با همکاری کردها عرضه داری خاکت پس بگیر
ایرانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
اگه ارتش تورکیه وارد سوریه نمیشد کشور سوریه به دست کوردها و با حمایت مستقیم آمریکا و فرانسه تجزیه شده بود
با تمام توان بر هامون بتازید..تا این احساس در افراد ایجاد نشود که در معرض از دست رفتن منافع خویش هستند ،هرگز به منافع طرف مفابل فکر نمی کنند.برجام و مفاد ان بااین بد عهدی ها به یک ملت با صداقت هرگز سازگار نیست.
متاسفانه همه کشورهای مسلمان در یک رقابت بدون دلیل و بدون پیروز گیر کردن و منابع و انرژیشون رو برای شکست هم بسیج کردن نقش اول این سناریو هم امارات و عربستان هست
اقای روحانی چشمهایت را باز کن ببین ما بیکاریم بی پولیم برای نان خشک خود مانده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
باشه فقط نون رو صادر نکرده بودم . از فردا نون رو هم بالای کل مواد غذایی سفره هاتون صادر میکنم که حال کنین .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
ما که تا حالا مقاومت کردیم چرا جا بزنیم ،
دلار اماده جهش است ولی همتی با تمام قدرت منابع ارزی رو تزریق میکنه ، فقط مواظب باشید فنر زیادی فشرد نشه ؟! این نرخ دلار فقط نتیجه افزایش نقدینگی تو این ۶ ساله که سالی حداقل ۲۵ درصد اضافه میشه ، نرخ همان ۲۲ هزار تومان پارسال است میگید نه به قیمت ها نگاهی بیندازید ؟؟؟؟!!
درود بر دولت تورک
وقتی دوست ما روسیه باشد وای به دشمن ما.

چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم.
ایران و ترکیه باید در مقابل تروریسم متحد بشن.کسانی که سیصد سال نیست به خاور میانه اومدن ادعای خاک دارن
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
منظورت ترکهای مغولستان نیست احیانا!؟؟؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
منظورش اشرار پ ک ک و پژاک هستن
اصلا نیازی به اروپا نیست فقط باید لا آمریکا مستقیم مذاکره کرد، اگرنه ملت باید میلیاردها دلار خسارت بپردازن
هم وطنای عزیز اتحاد رمز پیروزی و رستگاری است
دولت هاى انگليس وفرانسه وساير كشورهاى اروپايى وحتى امريكا از نظر مشروعيت داخلى وحمايت مردمى درشرايطى نيستند كه حتى به كشورديكرى ناسزا بگويند درباره تصميم اعزام نيرو به سوريه بايد گفت ستر درخواب بيند پنبه دانه بشنويد ولى باور نكيد
آقا این صفحه نمایش خبر را چراتیره کرده اید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل