بازدید 15057
۱

تغییر مسئول ممیزی سینمای ایران و انتصاب به دبیری جشنواره فجر!

با وجود آنکه انتظار می‌رفت، انتظامی به کل عذر داروغه زاده را بخواهد و او به صداوسیما بازگردد، بار دیگر به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر منصوب شد. عملکرد داروغه زاده در مقام دبیر جشنواره ملی فیلم فجر، محل نقد‌های گسترده‌ای بود که این نقد‌ها عمدتاً نادیده گرفته شد. از این منظر، تداوم حفظ او در این سمت حساس، می‌تواند حواشی را برای سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در پی داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 03 July 2019

تغییر مسئول ممیزی سینمای ایران و انتصاب به دبیری جشنواره فجر!با آغاز تغییرات در ساختار تصمیم گیرِ سینمای ایران، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مدیرعامل موزه سینما مشخص شدند و همزمان با تغییر دقیق معاون نظارت و ارزشیابی به عنوان مسئول ممیزی سینمای ایران، شاهد تکرار انتصاب این شخص به عنوان دبیر ملی فیلم فجر هستیم؛ اقدامی که قطعاً بر خلاف مصالح سینمای ایران است و حواشی دوره‌های پیشین را تکرار خواهد نمود.

به گزارش «تابناک»؛ قطار تغییرات در سینمای ایران، هشت ماه پس از ورود حسین انتظامی به اتاق ریاست سازمان سینمایی به راه افتاد و انتظامی با کنار گذاشتن ابراهیم داروغه زاده، در حکمی سیدمحمد‌مهدی طباطبایی‌نژاد را به معاونت ارزشیابی و نظارت منصوب کرد؛ معاونتی که ممیزی سینمای ایران در حوزه اختیارات و وظایفش تعریف می‌شود و همین موضوع نیز نقدهایی را در یک سال اخیر در پی داشته است. طباطبایی نژاد جانشین داروغه‌زاده متولد 1349 در تهران دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه تبریز و مدرس دانشگاه پیام نور است.

از سوابق اجرایی او می توان به مدیر گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه اول سیما، مدیر طرح و برنامه شبکه اول سیما، دبیری هفتمین تا دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت و مدیرعاملی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی (از 1392 به بعد) اشاره کرد. در دوره طباطبایی نژاد جشنواره سینماحقیقت به یک رویداد معتبر در سطح بین الملل تبدیل شده و عملکرد قابل توجهش باعث شد تا با وجود تغییرات پیاپی در سازمان سینمایی، شاهد تداوم حضورش در این مرکز باشیم.

تغییر مسئول ممیزی سینمای ایران و انتصاب به دبیری جشنواره فجر!

انتظامی همچنین محمد حمیدی مقدم را به عنوان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و جانشین طباطبایی نژاد منصوب کرد. محمد حمیدی مقدم، متولد 1347 در همدان دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، فعالیت فیلمسازی را از اواخر دهه 1360 در انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرد که با ساخته هایش موفق به دریافت جوایزی از جشنواره های داخلی و خارجی شده است. او به عنوان تهیه کننده و کارگردان رسمی صدا و سیما فعالیت حرفه ای در حوزه برنامه سازی تلویزیونی را از سال 1376 با طراحی و تهیه کنندگی مجموعه سینمادو آغاز کرد و از دیگر برنامه های او می توان به سینماچهار، سینمایک، مستند چهار (85-94) و آنسو اشاره کرد.

موزه سینما نیز دستخوش تغییرات مدیریتی شد و مهران عباسی انارکی به عنوان مدیرعامل موزه سینما منصوب گشت. مهران عباسی انارکی متولد 1350، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت شهری است. وی که از چهره‌های نزدیک به انتظامی است، سابقه مدیرعاملی و رئیس هیأت مدیره مؤسسه نشرآوران، مدیر راه اندازی واجرایی مرکزنظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما، معاون اجرایی شبکه جهان بین صداوسیما، مدیر طرح بانک اطلاعاتی هنرمندان و عوامل تولید سازمان صداوسیما، عضو هیأت مدیره مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، معاون مرکز روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت پیام رسا شهرداری تهران، عضو هیأت مدیره شرکت چاپ و توسعه روزنامه همشهری را در کارنامه دارد.

از سوی دیگر، با وجود آنکه انتظار می‌رفت انتظامی به کل عذر داروغه زاده را بخواهد و او به صداوسیما بازگردد، بار دیگر به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر منصوب شد. عملکرد داروغه زاده در مقام دبیر جشنواره ملی فیلم فجر، محل نقدهای گسترده‌ای بوده که این نقدها عمدتاً نادیده گرفته شده و در بر همان پاشنه‌ای چرخیده که او بر آن تأکید داشته است. از این منظر، تداوم حفظ او در این سمت حساس، می‌تواند حواشی برای سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در پی داشته باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
از کوزه همان برون تراود که در اوست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار