بازدید 13488
۶

کشف مزرعه بیت کوین از یک دامداری در قرچک

کد خبر: ۹۰۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ 03 July 2019
مدیرعامل توزیع برق شهرستان قرچک گفت: کارشناسان منطقه برق قرچک در بازرسی‌های خود یک واحد دامداری در داوودآباد کشف کردند که اقدام به استخراج ارز دیجیتالی با برق تعرفه کشاورزی می‌کرد.

به گزارش «تابناک» مجید خانی مدیرعامل توزیع برق شهرستان قرچک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: روز گذشته کارشناسان منطقه برق قرچک در بازرسی‌های خود یک واحد دامداری را در منطقه داوود آباد قرچک کشف کردند که اقدام به استخراج ارز دیجیتالی با برق تعرفه کشاورزی می‌کرد.

وی گفت: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد متصدی این دامداری مدتی است مشغول به تولید ارز دیجیتال بیت کوین با استفاده از برق کشاورزی تعرفه دار بوده است.

مدیرعامل توزیع برق شهرستان قرچک بیان کرد: پس از کشف این مزرعه استخراج بیت کوین ابتدا برق آن قطع و سپس تعرفه برق آن با تعرفه عادی محاسبه و از فرد متخلف دریافت خواهد شد.

خانی افزود: تاکنون درنتیجه بازرسی‌های به‌عمل‌آمده از مراکز تجاری، صنعتی، محوطه کشاورزی و دامداری‌ها، تعداد زیادی دستگاه و تجهیزات مرتبط با استخراج ارز دیجیتالی کشف‌شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه ارزان بودن قیمت برق در ایران، راه‌اندازی واحد‌های استخراج بیت کوین روند رو به رشدی گرفته است و در این رابطه شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تحقیق در خصوص مصارف غیرمعمول برق را در دستور کار خود قرار داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۶
همه دنبال پول مفتند قوه قضائیه برخورد قاطعانه کنه
منکه نمیفهمم! مگر بیت کوین را با کامپیوتر استخراج نمیکنند ؟ مگر هر کامپیوتر حتی از نوع پر قدرت و سرور چقدر برق مصرف میکند؟ بیش از مثلا 5 کیلو وات در یک حالت فرضی (کامپیوترهای معمولی که کمتر از 300 وات مصرف میکنند). اگر اینطور باشد برای انکه این کامپیوترها 500 مگا وات مصرف کنند بایستی تعدادشان صد هزار تا باشد. واقعا صد هزار تا کامپیوتر عظیم اخیرا به تعداد کامپیوترهای کشور اضافه شده است؟ ارز خرید انها از کجا امده است. اگر هر کدام فقط 5000 دلار قیمت داشته باشند قیمت کل انها میشود 500 میلیون دلار. ایا واقعا اخیرا اینهمه دلار کشور برای خرید کامپیوتر مصرف شده است؟
یک سوال دیگر ! این کامپیوترها در کجا نصب شده اند؟ اگر هر 100 تای انها هم در یک محل نصب شده باشند (که غیر ممکن است چون گرمای وحشتناکی در حد 500 کیلووات در ان مکان ایجاد میشود معادل تقریبا 500 تا بخاری برقی) بازهم نیاز به 1000 تا از این محلهای نصب وجود دارد. یعنی اخیرا 1000 تا کارگاه در کشور ایجاد شده که در هر کدام اینهمه کامپیوتر نصب شده و با پنکه های بزرگ انها خنک میشوند.
یک حرفهایی است که درک ان تاحدودی سخت است. نکند داستان اینهم مثل داستان کرم حلزون باشد؟؟؟
چرا تعرفه عادی گرفته شد هر بیت کوین استخراج شده 12000 دلار است یعنی 140 میلیون تومان !!!! ببینید چند بیت کوین بدست آورده با رعایت اعتدال نصفش را ازش بگیرید سود منصفانه دو طرف ... صنعنت برق با نصف بیت کوین حسابی درآمد زا خواهد شد
کمبود برق بعلت صادرات است وبیکاری عامل افزایش ماینر برای رفع مشکل قانون از کجا آورده ای راتصویب واجراکنید تا روسیاه روی شود هر که در او غش باشد...
اگر این ارز دیجیتالی در ایران به دلیل عدم وجود پشتوانه غیر قانونی است چرا برخی صرافی ها اقدام به خرید می کنند؟ مراجع قضایی باید جلوی این کار را بگیرند و با استخراج کنندگان به شدت برخورد کنند
همیشه قبل از افزایش نرخ هر چیزی همچین غوغای رسانه ای صورت میگیره... این حنا هم رنگی نداره تابی جون،بگو قرار برق گرون بشه عزیزم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی