بازدید 6276

مکان های تماشایی کم تر شناخته شده ایران

کد خبر: ۹۰۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 07 July 2019

در کشور ایران مناطق تاریخی زیادی در نقاط مختلف وجود دارد که خیلی از آنها توسط باستان شناسان کشف شده و برای مردم مکان گردشگری و تاریخی ایجاد کرده است. بعضی از این مکان ها دور افتاده میباشند به همین دلیل تمام مکان های تاریخی در نقاط مختلف ایران پر بازدید نیست و مردم شناخت کمتری از این مکان ها دارند. در مطالب زیر نگاهی به مناطق کم تر شناخته شده جزیره ی کیش ، مشهد و اهواز خواهیم داشت.

 

جزیره هندورابی کیش

کیش جزیره ای در خلیج فارس واقع در بندر لنگه میباشد که در استان هرمزگان قرار گرفته شده است. بعضی از جاذبه های گردشگری کیش تاریخی و بسیار دیدنی هستند اما با وجود مهمانان فراوان بازدیدکنندگان این مکان های تاریخی بسیار اندک میباشد. جزیره هندورابی یکی از مکان های تاریخی است که از نظر طبیعی و تاریخی از موقعیت خوبی برخوردار است و ساکنین کمی دارد که با کسب درآمد از طریق صید ماهی زندگی خود را سپری میکنند. این جزیره ی مربع شکل، در بندر لنگه نزدیک جزیره کیش قرار دارد که جدیدا برای بیشتر شناخته شدن با جزیره کیش همکاری میکند. اکثر افرادی که به کیش سفر میکنند ساکنین تهران بوده و بلیط هواپیما تهران کیش را تهیه میکنند. با این وجود بازدیدکنندگان اماکن کم تر شناخته شده اکثرا از شهر تهران بوده اند که میتوان دلیل آن را پر جمعیت بودن این شهر دانست.

مکان های تاریخی کم تر شناخته شده ایران

خانه داروغه شهر زیارتی مشهد

مشهد شهر مذهبی ایران است که با وجود گردشگران بسیار ، زیبایی های شهری و بزرگ بودن به عنوان پایتخت دوم نیز به شمار می آید. وجود آرامگاه امام رضا در مشهد که بزرگترین جاذبه دیدنی مشهد است این شهر را بین شهر های ایران محبوبتر کرده است که زائرین زیادی برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد و هم چنین سایر شهرهای ایران اقدام میکنند. مشهد از سه مکان گردشگری معروف تشکیل شده است ، مشهد ، نیشابور ، توس که هر سه دارای جاذبه های تاریخی و زیبا هستند. خانه داروغه از جاذبه های گردشگری کم بازدید است که در مشهد قرار دارد و دردوره ی قاجار ساخته شده است این مکان به عنوان آثار ملی در مشهد وجود دارد که یکی از زیباترین بخش های شهر مشهد میباشد. خانه داروغه به محمد یوسف خان هراتی تعلق دارد محمد یوسف خان آخرین داروغه مشهد در دوره قاجار بوده است این بنای تاریخی توسط معماران و کارگران روسی ساخته شده و یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر مشهد است. این بنا در سال 1394 بازسازی شده است.

مکان های تاریخی کم تر شناخته شده ایران

 

آرامگاه علی بن مهزیار

اهواز مرکز استان خوزستان است و وجود رود پر آب کارون در اهواز این شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است. اهواز منطقه ی نفت خیز جنوب ایران است. یکی از هشت کلانشهر ایران اهواز است که یک شهر صنعتی به حساب می آید. در زمان عیلامی ها اهواز تاریانا نام داشت و در زمان هخامنشیان هوج یا خوجستان نامگذاری شده بود. امروزه این شهر با معادن طبیعی زیبا میزبان گردشگران زیادی شده است. شهر اهواز دارای مکان های دیدنی بنام و معروف است که این مکان ها دلیل پرفروش بودن بلیط هواپیما اهواز میباشد. آرامگاه علی ابن مهزیار از کهن ترین و دیدنی ترین بناهای اهواز است. علی ابن مهزیار از دانشمندان و فقهای شیعه در زمان امام رضا (ع) بوده است. مهزیار اهوازی بیش از سی کتاب و رساله در زمینه‌های مختلف معارف اسلامی دارد. او در میان خانواده ای مسیحی دیده به جهان گشود و رشد و نمو یافت ولی چند سالی بیش از بهار عمر او نگذشته بود که با لطف خداوند متعال پدر او به دین اسلام مشرف شد و او نیز اسلام را دین خود قرار داد.

مکان های تاریخی کم تر شناخته شده ایران

کشور ایران دارای اماکن کم تر شناخته شده زیادی می باشد که این مکان ها میتواند بسیار دیدنی و جذاب باشد و اکثر آن ها در اطراف شهرهای پربازدید ایران قرار گرفته شده اند. اما با این حال افرادی پس از رزرو بلیط هواپیما و سفر به شهر مورد نظر خود قادر به جستجوی اماکن دیدنی اطراف آن شهر هم میباشند. سفر به این مکان های دیدنی میتواند سوژه مناسبی برای عکاسان باشد و هم چنین خاطره خوبی را در ذهن مسافرین ثبت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل