بازدید 6875

تعریف دو پروژه اروپایی آب و هوایی برای اهواز و تهران

کد خبر: ۹۰۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳ 30 June 2019

‌مدیر خدمات کارشناسی سازمان محیط زیست فنلاند که در قالب هیأت نمایندگان اتحادیه اروپا در حوزه محیط زیست به خوزستان سفر کرده است، گفت: سعی می‌کنیم یک تا دو پروژه در یکی از موارد مورد نظر در حوزه‌های آب و مدیریت هوا تعریف کنیم که یکی از آنها در اهواز و یک پروژه در تهران خواهد بود.

‌به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، هری پیه تاری لا در نشستی که روز شنبه(۸ تیرماه) در خصوص آلودگی هوا، در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بازدید از کانون‌های گرد و غبار اهواز و ارائه پیشنهادات از سوی مسئولان محلی در این خصوص اظهار کرد: در یک پروژه واحد نمی‌شود همه موارد مورد نظر را رسیدگی کرد.

وی افزود: پیشنهاداتی که در این جلسات ارائه می‌شود، نهایی نیستند و جلسه نهایی در زمینه پروژه در روز دوشنبه در تهران برگزار خواهد شد و خروجی آن مشخص می‌شود.

مدیر خدمات کارشناسی سازمان محیط زیست فنلاند با اشاره به اجرای پروژه رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا در خوزستان که به عنوان پایلوت تفاهم نامه منعقد شده بین ایران و اتحادیه اروپا انتخاب شده است، ادامه داد: امیدواریم توافق ابتدایی برای پیش بردن پروژه را داشته باشیم.

پیه تاری لا بیان کرد: با این وجود ایده‌های اولیه در مورد مدیریت هوا و آب عملاً به دو حوزه چارچوبهای حقوقی و دیگری بحث‌های فنی و تکنیکی مربوط است. در زمینه چارچوبهای حقوقی و یا اصلاح آنها باید تلاش شود تا برخی از قوانینی که اکنون وجود ندارد، جزو قوانین کشور شود.

مدیر خدمات کارشناسی سازمان محیط زیست فنلاند گفت: سعی می‌کنیم یک تا دو پروژه در یکی از موارد مورد نظر در حوزه‌های آب و مدیریت هوا تعریف کنیم که یکی از آنها در اهواز و یک پروژه در تهران خواهد بود.

وی بیان کرد: در اجرای پروژه کنونی هیچ سرمایه‌ای برای تجهیزات نداریم. تمرکز ما بر کمک در بخش فنی و دانش است. همچنین یکی از کارهای دیگر که می‌خواهیم در اهواز اجرا کنیم، کمی سازی نقش آلاینده‌ها در اهواز است.

پیه تاری لا عنوان کرد: یکی از موارد مطرح شده، لزوم همکاری بیشتر صنایعی است که آلایندگی ایجاد می‌کنند و مشتاق هستیم در تسهیل این موضوع همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: نباید انتظار داشته باشیم در یک پروژه واحد به لیست مسائل و موارد مطرح شده رسیدگی کنیم اما باور دارم این اقدامات، قدم اولیه خوبی برای همکاری بیشتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل