بازدید 8610
۵

کارتر: ترامپ بدون‌دخالت‌روسیه، رییس‌جمهور نمی‌شد

کد خبر: ۹۰۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 29 June 2019

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جیمی کارتر، رییس جمهور اسبق آمریکا، روز جمعه ضمن نامشروع خواندن دونالد ترامپ، گفت که رییس جمهور فعلی آمریکا بدون دخالت روسیه در کاراز انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ میلادی نمی‌توانست به کاخ سفید راه یابد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جیمی کارتر ۹۴ ساله که در سمیناری در مرکز کارتر، بنیادی که خود او راه اندازی کرده است، سخنرانی می‌کرد، تأکید کرد: «هیچ شکّی وجود ندارد که روسیه در انتخابات دخالت کرد».

وی ادامه داد: «من فکر می‌کنم اگر تحقیق عمیقی درباره این دخالت انجام شود، مشخص خواهد شد که دونالد ترامپ برنده انتخابات ۲۰۱۶ نبوده است. او برنده انتخابات نبود، ولی به کاخ سفید راه یافت، زیرا روس‌ها به نفع او دخالت کردند».

رابرت مولر (Robert Mueller) دادستان ویژه سابق، بعد از نزدیک به دو سال تحقیق، در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) اعلام کرد مدارک کافی برای اثبات وجود یک توافق میان مسکو و تیم انتخاباتی ترامپ در دست ندارد هر چند تماس‌های زیادی بین مسکو و این تیم انجام شده است. مولر همچنین از فشار‌های دونالد ترامپ بر روند تحقیق خبر داده بود.

منتقدان دونالد ترامپ می‌گویند وی در حالی برنده انتخابات شد که رقیب دموکرات او، هیلاری کلینتون، نزدیک به سه میلیون بیشتر از او رأی آورده بود.

جیمی کارتر در ادامه سخنان خود دونالد ترامپ را در سمت ریاست جمهوری آمریکا نامشروع توصیف کرد.

والتر موندال (Walter Mondale) , معاون جیمی کارتر در زمان حضور وی در کاخ سفید، از این هم فراتر رفته و ترامپ را فردی تنفر انگیز خواند.

او رییس جمهور فعلی آمریکا را به دلیل تمجید از رهبران مستبد و تحقیر رهبران دموکرات، عامل گسترش استبداد در جهان توصیف کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵
اگر واقعا کار روسیه باشه دست مریزاد. الان امریکائی ها میفهمن تخریب مملکت به دست مدیر کارنابلد از طریق تصمصم های غلط یعنی چی. همون کاری که با ما شده. از هزار تا جنگ هم اسیبش بدتره. اگر واقعا روسیه این کار رو کرده باشه یعنی با فن خود غربی ها مخصوصا امریکائیها ناک اوتشون کرده.
درتنفربرانگیزبودن ترامپ شکی نیست اماکارترخیلی منفورتراست!
چه ابر قدرت مسخره ای که رییس جمهورش را روسها تعین می کنند
یک کشور خارجی در انتخابات امریکا دخالت کرد اما اون روسیه نبود
سال 1359تحولات ایران در آخرین ساعت رییس جمهور آمریکا رامشخص کرد
سال1399هم ماندن یا رفتن ترامپ بستگی به رفتار ایران دارد
سال1359شبکه سی ان ان اعتراف کرد که سالها آمریکا رییس جمهور سایر کشورها را مشخص میکرد اما امروز آیت اللهی در ایران رییس جمهور آمریکا را مشخص میکند (اشاره به تعلل آزادی گروگانهای آمریکایی سفارت آمریکا)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی