بازدید 7828
۴

طرح محدود کردن اختیارات نظامی ترامپ تصویب نشد

کد خبر: ۹۰۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ 28 June 2019

طرح نمایندگان دموکرات سنای آمریکا برای محدود کردن اختیارات نظامی رئیس‌جمهور این کشور به تصویب نرسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، طرح نمایندگان دموکرات سنای آمریکا به‌منظور محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور برای رویارویی نظامی با ایران به تصویب نرسید.

در نشست روز جمعه سنای آمریکا بیش از 40 نماینده به طرح مذکور رأی منفی دادند تا این طرح نتواند حد نصاب لازم برای افزوده شدن به قانون «اختیارات دفاع ملی آمریکا» را به عنوان یک متمم کسب کند.

پیش از این «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنا -که اکثریت سنا را در اختیار دارند- اعلام بود که طرح دموکرات‌ها برای محدود کردن اختیارات نظامی ترامپ صرفاً یک بازی سیاسی است و شکست خواهد خورد.

دونالد ترامپ خود بارها تأکید کرده است که قصد ندارد با ایران وارد جنگ شود اما در عین حال برخی تهدیدات لفظی وی در فضای مجازی و رسانه‌ها علیه ایران باعث شده است که مخالفان جنگ در آمریکا و سایر کشورها جهان واکنش نشان دهند.

این در حالی است که بر اساس شواهد موجود، تهدیدهای ترامپ علیه ایران واقعی نبوده و او تنها به این دلیل ایران را به مقابله نظامی تهدید می‌کند که بتواند به زعم خود ایرانی‌ها را به پای میز مذاکره بیاورد؛ اما در تحقق این هدف کوچکترین توفیقی کسب نکرده است.

هفته گذشته پس از آن‌که ایران یک پهپاد آمریکایی را بر فراز آب‌های سرزمینی خود سرنگون کرد، آمریکایی‌ها مدعی شدند این پهپاد در حریم هوایی بین‌المللی سرنگون شده و ایران باید منتظر واکنش شدید آمریکا باشد.

کمتر از 24 ساعت بعد از این حادثه سران دولت و کنگره آمریکا در اتاق وضعیت کاخ سفید تشکیل جلسه دادند تا در مورد واکنش به سرنگونی این پهپاد متجاوز تصمیم‌گیری کنند. اما به‌رغم شایعات رسانه‌های غربی، در نهایت هیچ واکنشی از سوی نظامیان آمریکایی دیده نشد.

ترامپ مدعی شد به‌دلیل اینکه نمی‌خواسته 150 نفر به‌تلافی سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین کشته شوند، حمله محدود به سه پایگاه نظامی در ایران را در دقایق آخر متوقف کرده است؛ اما ساعاتی بعد «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که از حاضران نشست اضطراری در کاخ سفید بود، به خبرنگاران گفت اصلاً‌ چیزی در مورد لغو حمله به ایران نشنیده است.

ناتوانی آمریکا در واکنش نشان دادن به سرنگونی پهپادی که خود ادعا می‌کند در حریم بین‌المللی سرنگون شده، حاکی از این است که واشنگتن از رویارویی نظامی با ایران استقبال نمی‌کند.

ترامپ پیش از این نیز با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه تلاش کرده بود تهدید جنگ را برای ایران واقعی جلوه دهد اما وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ایران ندید، بلافاصله به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

با این حال ایران تأکید کرده است که هرگز تحت فشار تن به مذاکره با آمریکا نخواهد داد و ایران کشوری نیست که تسلیم خواسته‌های یک رژیم زورگو شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
یعنی چی اونوقت ؟؟؟
باید گفت متاسفانه سنا هم دست تیم B افتاده که جنگ طلبند
یا جام زهر است یانرمش قهرمانانه

آش کشک خاله است دیر وزود دارد سوخت وسوزندارد
این یعنی جنگ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار