بازدید 12396
۳

افشاگری‌های تیلرسون علیه ترامپ

کد خبر: ۹۰۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 28 June 2019

خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزیر امور خارجه پیشین ترامپ در کنگره آمریکا افشاگری هایی درباره سیاست خارجی دولت ترامپ و اقدامات پشت پرده داماد او انجام داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این خبرگزاری بامداد جمعه نوشت: «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفته است که یکبار وقتی برای صرف شام به رستورانی در واشنگتن رفته، متوجه شده است که همتای مکزیکی او در حال شام خوردن با «جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست.

وزیر خارجه پیشین آمریکا به موردی دیگر از اقدام های پشت پرده کوشنر اشاره کرد و گفت که او و جیمز متیس وزیر وقت دفاع ترامپ وقتی از قصد عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای محاصره اقتصادی قطر آگاه شده اند، فهمیده اند که کوشنر و استیو بنن دیگر مشاور ترامپ پیشتر از این موضوع خبر داشته اند.

به نوشته رویترز، تیلرسون این اتفاقات شرم آور را ماه گذشته در یک مصاحبه غیر علنی ۷ ساعته در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تعریف کرده و این خبرگزاری به متن این شهادت دهی دست یافته است.

براین اساس، متن این مصاحبه نشان می دهد که دوره وزارت خارجه ۱۳ ماهه تیلرسون که یکی از کوتاهترین موارد در تاریخ آمریکا بوده، مملو از اختلافات علنی با ترامپ و حذف شدن وی از مباحث اصلی کاخ سفید بوده است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در این مصاحبه همچنین گفته که ترامپ نامنظم است و علاقه به خواندن ندارد؛ به طوری او مجبور بوده همواره توضیحات کوتاه و شفاهی به او بدهد. تیلرسون گفت: مجبور بودم با این واقعیت کنار بیایم که فایده ندارد به او بگویم که مثلاً این مقاله خواندنی است.

وی درباره دیدار کوشنر با «لوئیس ویدگارای» وزیر خارجه وقت مکزیک گفت که وقتی وارد رستوران واشنگتن شده، صاحب این رستوران به او گفته است اگر می خواهد به وزیر خارجه مکزیک خوش آمد بگوید، او در میزی در انتهای رستوران نشسته است.

تیلرسون همچنین گفت این موضوع که کوشنر و بنن پیش از آنکه وزیران خارجه و دفاع آمریکا در جریان محاصره قطر قرار بگیرند، از این موضوع خبر داشته اند او را عصبانی می کند.

وی همچنین به روابط کوشنر با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و سفرهای گاه و بیگاه داماد ترامپ به خاورمیانه بدون مشورت با وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت که این موضوع را با وی در میان گذاشت، اما تغییر در رفتار او ایجاد نشد.

تیلرسون که اولین وزیر خارجه ترامپ بود، سال گذشته در اقدامی ناگهانی کنار گذاشته شد و اخراجش ازسوی رئیس جمهوری آمریکا از طریق توئیتر علنی شد. ترامپ سپس در پیام های توئیتری دیگری تیلرسون را «تنبل» و «احمق» خواند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
نقش دامادها در حکومت ها. داماد جان کری. داماد ..... داماد.... داماد صهیونیست ترامپ که نشان دهنده جایگاه صهیونیست ها در سیاست ترامپ است و تمامی اتفاقات معاصر در خاورمیانه متأثر از این داماد و رفت و آمدهای اوست. وقتی اسراییل ساکت شد که جرد کوشنر فعال شد. نه غـــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام!!!!!!
اونوقت به جان کری گیر میدهند که بدون هیچ سمتی با ایران در رابطه است.... کاش رسانه ها کاری میکردند.
مرگ برترامپ وکوشنر.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی