بازدید 7134
۲

کانادا خواستار تنش‌زدایی میان ایران و آمریکا شد

کد خبر: ۹۰۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰ 28 June 2019

وزیر دفاع کانادا روز پنجشنبه خواستار تنش‌زدایی میان ایران و آمریکا و حل دیپلماتیک اختلافات میان دو طرف شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزیر دفاع کانادا پنجشنبه (۶ تیرماه) خواستار تنش‌زدایی میان ایران و آمریکا و حل دیپلماتیک اختلافات میان دو طرف شده است.

«هجرت سجان»، وزیر دفاع کانادا که برای دیدار با همتایان خود در ناتو به بروکسل سفر کرده در مصاحبه با رسانه‌‌هایی کانادایی گفت: «چیزی که می‌خواهیم ببینیم تنش‌زدایی و بازگشت از گفت‌‌وگوی نظامی به عرصه دیپلماتیک است.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته در ادامه کارشکنی‌های دولت آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای برجام به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد.

او بعد از خروج از این توافق در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار داده، از صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفت ایران خودداری کرده و چندین ناو و بمب‌افکن به منطقه اعزام کرده است.

ارتش آمریکا در جدیدترین اقدام تحریک‌آمیز پنجشنبه هفته گذشته (۳۰ خرداد) یک پهپاد جاسوسی از نوع «گلوبال‌هاوک» را به نزدیک مرزهای ایران ارسال کرد. نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این پهپاد را بعد از تجاوز حریم هوایی ایران سرنگون کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
دلبندم تو که خودت اخر تنشی با ایران. در ضمن میشه تو یکی خفه خون بگیری بهشت دزدهای ایران!
کانادا بهتره دزدهارا تحویل ایران بده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل