بازدید 4806
۴
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس تهران یک گام به ارتفاع ۲۵۰ هزار واحدی نزدیک‌تر شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه پنجم تیرماه ۹۸، با افزایش ۳۴۷۹ واحدی معادل ۱.۴۲ درصد به رقم ۲۴۸ هزار و ۵۷۷ واحد رسید. این در حالی است که در سه روز گذشته نیز در مجموع شاهد رشد ۱۱۲۱۱ واحدی نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۹۰۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 26 June 2019
ادامه روند صعودی بورس تهران؛ شاخص کل ۳۴۷۹ هزار واحد دیگر تقویت شد۱۶ فروردین ماه سال جاری، سایت تابناک اقتصادی مصاحبه ای با یکی از کارشناسان بازار سرمایه به عمل آورد، کارشناس مذکور در این مصاحبه پیش بینی کرد شاخص کل تا تیرماه در ارتفاع ۲۵۰ هزار واحدی قرار خواهد گرفت.
 
به گزارش بورس تابناک؛ آن پیش بینی اینک رنگ واقعیت به خودگرفته و شاخص کل بورس تهران اکنون اندکی با ارتفاع ۲۵۰ هزار واحدی فاصله دارد، بعید نیست که شاخص قبل از عبور از ارتفاع ۲۵۰ هزار واحدی با نوساناتی نیز همراه شود ولی اگر بخت همچنان با اهالی تالار حافظ یار باشد، شاخص اینک اهداف بالاتری و در نخستین گام کانال ۲۸۰ هزار واحدی را فرارو دارد.
 
ارزش معاملات امروز بورس تهران حدودا ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود، حجم نقدینگی موجود در بازار راه را برای شاخص کل هموارتر کرد و دماسنج بازار سرمایه توانست از مقاومت ۲۴۸ هزار واحدی خود با قدرت بگذرد.
 
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه پنجم تیرماه ۹۸، با افزایش ۳۴۷۹ واحدی معادل ۱.۴۲ درصد به رقم ۲۴۸ هزار و ۵۷۷ واحد رسید. این در حالی است که در سه روز گذشته نیز در مجموع شاهد رشد ۱۱۲۱۱ واحدی نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، همانند روز‌های قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۸۲ واحدی معادل ۱.۴۲ درصد به رقم ۱۷۰ هزار و ۱۹۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۶۷ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، عدد ۵۸ هزار و ۳۶۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۵۰ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۸۴۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۶۴۸ واحد افزایش معادل ۱.۳۲ درصد را رقم زد و به سطح ۲۸۰ هزار و ۲۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۲۳ واحد افزایش معادل ۱.۳۲ درصد به رقم ۱۸۵ هزار و ۷۳۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۵۵۹ واحد افزایش معادل ۱.۵۹ درصد همراه بود و عدد ۴۸۲ هزار و ۷۸۳ واحد را به نمایش گذاشت.
 
ادامه روند صعودی بورس تهران؛ شاخص کل ۳۴۷۹ هزار واحد دیگر تقویت شد
 
در معاملات امروز، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۲۶ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۴۶۹ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۲۶۶ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۴۶ واحد و نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۳۰ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۷۷ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۵۵ واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۴۴ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۳۰ واحد و نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان با ۲۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
عرضه و تقاضا‌ها
 
امروز نماد شرکت‌های سیمرغ (سیمرغ)، داروسازی اکسیر (دلر)، پست بانک (وپست)، تامین ماسه ریختگری (کماسه)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه۱ (سپاس)، سیمان فارس و خوزستان (سفارس)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲)، ایران تایر (پتایر)، تراکتورساری ایران (تایرا)، داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام)، رادیاتور ایران (ختور)، صنایع شیمیایی سینا (شسینا)، سیمان بهبهان (سبهان) بیشترین صفوف فروش و عرضه را تجربه کردند و سهامداران از خیر سهامداری آنان گذشتند.

رفت و آمد‌های بازار
 
در معاملات امروز، نماد شرکت‌های ایران‌یاساتایرورابر (پاسا ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، بیمه دانا (دانا ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم شرکت گروه دارویی برکت (برکتح) با توجه به توقف نماد اصلی، گروه دارویی برکت (برکت)، پتروشیمی شازند (شاراک)، تراکتورسازی ایران (تایرا)، سایپا شیشه (کساپا)، تولیدی ایران تایر (پتایر) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت لابراتور‌های سینا دارو (دسینا)، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده، حق تقدم شرکت ذغال سنگ نگین طبس (کطبس)، صنایع شیمیایی سینا (شسینا)، نوش مازندران (غنوش) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، کارخانجات کمک فنر ایندامین (خکمک)، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، سایپا آذین (خاذین) پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، عمومی فوق العاده بدون محدودیت نوسان قیمت، ایران ارقام (مرقام)، حمل و نقل توکا (حتوکا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
در خرید و فروش های خود از پرتفوی سرمایه استفاده کنید و تک سهم نباشید در قیمت مناسب خرید انجام دهید و برای خرید سهم هم و خاطر جمع بودن آن زمان بگذارید و در آخر خرید و فروش به صورت پله ای داشته باشید ، حتما سراغ تکنیک های خرید سهام مناسب باشد و آگاهانه خرید و فروش کنید.
با کدام زشد اقتصادی بورش ترقی می کند. رشد شاحض به دلیل سفته بازی و ورود پول سرگردان به بازار است و نه بهبود وضع اقتصادی و به همین دلیل هم پایدار نخواهد بود.کافی است که مثلا دوباره بازار طلا و ارز رونق بگیرد و انوقت شاهد سقوط بورش خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
این رشد به خاطر تجدید ارزیابی ها دارای شرکت هایی است که باید اتفاق بیافتد
خوشبحال بورس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل