بازدید 5170

شهردار: فضا‌های عمومی ثروت‌های شهر هستند

کد خبر: ۹۰۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ 25 June 2019
شهردار تهران با تاکید بر عزم شهرداری تهران برای بازگرداندن فضا‌های عمومی در قالب پیاده‌راه‌ها به شهروندان تهرانی گفت: فضا‌های عمومی در اختیار مردم ثروت‌های شهر محسوب می‌شوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در مراسم افتتاح میدانگاه هفتم تیر ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای هفتم تیر گفت: در این میدان اگر اقدامی انجام شده، انجام وظیفه بوده اتفاقی که امیدواریم آهنگ شکل‌گیری آن سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: امروز ریاست قوه قضائیه به مناسبت هفته قوه قضائیه و سه‌شنبه‌های بدون خودرو به دفتر کار خود تشریف بردند که برای این اقدام و پیوستن به این حرکت عظیم به همراه همه همکارانم قدردانی می‌کنم.

شهردار تهران ادامه داد: آنچه که قبلاً در این میدان اتفاق افتاده بود غیرطبیعی و آنچه امروز اتفاق افتاده است کاملاً طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه افزایش ذرات معلق و آلودگی هوا مشکل شهر تهران است، افزود: وجود بتن در وسط یکی از میدان‌های شهر قابل پذیرش نیست. تلاش خواهیم کرد که این نگاه در همه سطح شهر اعمال شود. قطعاً پذیرفته نیست بخش عمده فضا‌های شهری که باید در اختیار مردم باشد به عنوان کارگاه‌های عمرانی سال‌های سال رها شود. باید این فضا‌ها به حداقل ممکن برسد.

حناچی تاکید کرد: متأسفانه روالی در شهر ایجاد شده که کارگاه‌های خصوصی پیاده‌راه را می‌گیرند و مردم مجبورند برای تردد به خیابان بیایند و این علاوه بر گرفتن این فضا از مردم موجب بروز خطر برای آن‌ها نیز می‌شود؛ لذا قطعاً به همراه همه همکارانم این موارد را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شهر سازمانی اجتماعی است و فضا‌های آن متعلق به شهروندان. قطعاً امروز ثروت در شهر همین فضا‌هایی است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد لذا تلاش می‌کنیم که این ثروت‌های شهر را افزایش دهیم. البته این پروژه امروز افتتاح شد، اما باید تلاش کرد کیفیت این پروژه را بالا ببریم. قطعاً باید مدیریت این فضا‌ها را به نحو احسن انجام دهیم تا کیفیت آن‌ها ارتقا پیدا کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به میدان امام خمینی به عنوان یکی از میدان‌های قدیمی شهر تهران گفت: پیگیر هستیم که این میدان که از قدیمی‌ترین میدان‌های شهر متعلق به دوره قاجار است به‌گونه‌ای عرصه‌ها و فضا‌های آن را در اختیار عموم شهروندان قرار دهیم و این فضا‌ها را در قالب پیاده‌راه به شهروندان بازگردانیم. در حقیقت میدان امام خمینی در قالب طرح جامع و تفصیلی برنامه‌هایی که برای آن پیش‌بینی شده را اجرایی خواهیم کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی