بازدید 20748

چرا داماد رئیس‌جمهور از واعظی و آشنا انتقاد کرد؟/ تلاش روحانی برای دلجویی از خاتمی به واسطه دامادش!

انتقاد شدید داماد رئیس جمهور از دو چهره نزدیک به پدرزنش، آن هم به فاصله اندکی از توئیت انتقادی «حسام الدین آشنا» خطاب به لیدر جریان اصلاح طلبی، این موضوع را به ذهن متبادر می کند که گویا «حسن روحانی» به واسطه انتشار یادداشت انتقادی دامادش تلاش کرده که از «سید محمد خاتمی» دلجویی کند تا رابطه دوستانه این دو روحانی یعنی «شیخ دیپلمات» و «سید اصلاحات» همچنان دوستانه بماند!
کد خبر: ۹۰۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷ 23 June 2019

هفته پیش مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری پس از انتشار کلیپ ویدئویی «محمد باقر قالیباف» که در آن از جوانان خواسته بود وارد انتخابات مجلس شورای اسلامی بشوند و مادامی که حضور آنها در این عرصه را به طور جدی شاهد نباشیم، وضعیت همینطور است، مطلبی را در توئیتر خود نوشت که با انتقادات جدی اصلاح طلبان روبه رو شد.

به گزارش «تابناک»؛ « حسام‌الدین آشنا»، مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏تعداد زیادی از جوانان عزیز نو اصلاح‌طلب، سودای نمایندگی مجلس دارند؛ این حقشان است. مشکل از اعتبار ریخته سیاستمداران بازنشسته‌ای است که مردم باید به “ندای“ «تکرار می‌کنم» آنان پاسخ مثبت و به جوانان پرشور رأی بدهند.» این موضوع با واکنش ها و انتقادات جدی چهره های اصلاح طلب مواجه شد؛ مسأله ای که در نهایت باعث شد او مطلب خود در توئیتر را حذف کند.

اصلاح طلبان اعتقاد داشتند که روی سخن آشنا صرفا با قالیباف نیست و او تلاش کرده با انتشار این توییت دوپهلو، سید محمد خاتمی را از دم تیغ انتقاد تند خود بگذراند و اشاره ای داشته باشد به نارضایتی ها از رأیی که بخش زیادی از اصلاح طلبان و مردم به واسطه تأکید و تکرار خاتمی برای رأی دادن به لیست امید دارند؛ هر چند گویا آقای آشنا آن بخش از چهره های نزدیک به دولت و اصولگرایان را که بنا به همین موضوع به مجلس راه یافته اند را نادیده گرفته است.

مشاور حسن روحانی تعمدا در توئیت خود از دو کلیدواژه «فرمانده» و «تکرار می‌کنم» استفاده کرده بود تا بدین وسیله هم به سابقه فرماندهی قالیباف که پیشتر یک چهره نظامی بوده اشاره کند و هم از عبارت «تکرار می‌کنیم» بهره برده بود که خاطره انتخابات سال ۹۴ و به کارگیری این عبارت از سوی «سید محمد خاتمی» برای رأی دادن مردم به لیست امید را در ذهن تداعی ‌کند. هرچند آشنا در نهایت توئیت خود را حذف کرد، این باعث نشد آنچه او به عنوان یک پیام در نظر داشته منتقل نشود.

حالا بعد از چند روز، داماد رئیس که سال گذشته خبر انتصابش به معاونت وزارت صمت حاشیه‌ساز شده بود، با انتقاد شدید از «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور و «حسام الدین آشنا» مشاور پدر زنش، طی یادداشتی نوشت: امروز زمان همدلی و همبستگی است، نه زمان بازی‌های سیاسی و جناحی. برخی افراد در دولت به‌ جای کاهش تنش و فشار، برای رئیس‌جمهور هزینه ایجاد می‌کنند. تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد؛ چرا باید حرفی بزنیم که بعد از چند ساعت، یا آن را حذف کنیم یا انکار! اینکه کسانی القا می‌کنند که حزب خاصی باعث پیروزی اندیشه اعتدال شد، در توهم سیاسی هستند.

وی می‌افزاید: دولت واعظی توانمند ندارد و برخی افراد ناآشنا به سیاست، حرف‌های ناپخته می‌زنند. اگر مردم نبودند و به صحنه نمی‌آمدند، برخی امروز به ‌جای مسئولیت در دولت باید شغل پدری خود را در بازار ادامه می‌دادند؛ گذشته خود را فراموش نکنیم.

امروز زمان آبادانی ایران اسلامی عزیز است؛ رهبر معظم انقلاب بار‌ها اعلام کرده‌اند دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارم. مردم از شعار‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خسته شده‌اند. باید تلاش کرد به جوانان اعتماد کرد. رمز پیروزی جوانان هستند. باید روش‌ها را اصلاح کنیم، باید از افراد آشنا با سیاست بپرسیم و به چرایی این موضوع بپردازیم که چرا جانشین‌پروری نکرده‌ایم؟ چرا از تفکر جوانان در مدیریت اجرایی کشور بهره‌مند نشده‌ایم؟ دستور ریاست محترم جمهور به وزرا برای استفاده از ظرفیت جوانان و زنان در چند وزارتخانه عملی شد؟

امروز در عرصه نظامی می‌بینیم اگر کسی تعرضی به خاک ایران عزیز بکند، با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد. به‌ راستی چرا؟ جواب مشخص است؛ این جوانان هستند که در عرصه نظامی خوش درخشیده‌اند، چون در آن عرصه آنان را باور کرده‌ایم. راهی غیر از اعتماد به جوانان نداریم. از شعارزدگی دوری کنیم. امروز زمان اتحاد است؛ با انتقاد و توییت از طرف مقابل مشکلی حل نمی‌شود.

از گذشته عبرت بگیریم. حقیقت باقی است؛ چه ببینیم چه نبینیم؛ چه بخواهیم ببینیم و چه نخواهیم. بسم‌الله دوباره می‌آییم این بار برای جوانان.

پس از توئیت آشنا و کنایه سنگینی که مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی به «سید محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات که نقش زیادی در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور شدن روحانی در کنار چهره هایی مثل مرحوم آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی»، حجت الاسلام «علی اکبر ناطق نوری»، «علی لاریجانی»، «اسحاق جهانگیری» و حجت الاسلام «سید حسن خمینی» داشت، زد. بسیاری از اصلاح طلبان انتقادات شدیدی به او و روحانی کردند.

آنها اعتقاد داشتند که در کنار خرج شدن جایگاه اجتماعی و سیاسی رئیس دولت اصلاحات برای لیست امید او، بخشی از اعتبار خود را برای رأی آوردن دولت روحانی و روی کار آمدن افرادی نظیر آشنا ـ که هیچ گاه نزدیکی به این جریان نداشته ـ به میان گذاشته است؛ حالا به کارگیری چنین رویکردی در قبال خاتمی چیزی جز قدرنشناسی نیست و اگر او نبود، نه روحانی رئیس جمهور می شد و نه فردی مثل آشنا مشاور او و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری.

انتقاد شدید داماد رئیس جمهور از دو چهره نزدیک به پدرزنش، آن هم به فاصله اندکی از توئیت انتقادی «حسام الدین آشنا» خطاب به لیدر جریان اصلاح طلبی، این موضوع را به ذهن متبادر می کند که گویا «حسن روحانی» به واسطه انتشار یادداشت انتقادی دامادش تلاش کرده که از «سید محمد خاتمی» دلجویی کند تا رابطه دوستانه این دو روحانی یعنی «شیخ دیپلمات» و «سید اصلاحات» همچنان دوستانه بماند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
یک نفر میتونه بگه آشنا چه سمتی در دولت دارد؟ همه کاره و هیچکاره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
آقای آشنا وقتی به اصولگرایان تیکه می اندازه حرفاش بی دردانه و مضر و بی فایده هست. شده مث جوانفکر و زاکانی در دولت احمدی نژاد که اونام حرفاشون همین حس را در من ایجاد می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چه اصطلاحات مضخرفی:شیخ دیپلمات .سید اصلاحات.عجب رویی دارن و شما عجب قلم به مزدهایی هستید
این بازی ها و شوهای انتخاباتی برای اکثریت مردم تکراری و بی فایده است

اصلاحطلبان برای همیشه به بایگانی تاریخ رفتند .
همان جایی که اصولگراها قبلا رفته بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اصلاح طلبان مانع رفتن اصولگرا ها به اونجا شده اند!
درود بر سید محمد خاتمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
درود بر ملت ایران
میدان دادن به جوانان البته " ژن خوب" و "داماد خوب" نیست!!
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
البته ژن خوبها که داخل کشور نیستن دارن داخل امریکا و کشورهای دیگه خوش میگذرونن
شش سال طلایی مملکت دست افرادی بوده که شعارشان ما نمی توانیم بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ما نمی توانیم ؟
ما میتوانیم .
رجوع به فیلم خجالت نکش
ازفردا تحریمهلی جدیدامریکا اعمال میشه وازهفته دیگر مرحله دوم خروج ازبرجام باافزایش درصدغنی سازی شروع میشه باتوجه به این اخبار منفی اقتصادی پیش بینی میشودطبق روال عادی بورس که کاملابرخلاف قانون ومنطق دیگرکشورهاست همچنان شاهدجهش شاخص کل باشیم !!!!
سید اصلاحات و شیخ دیپلمات با این عملکرد حداقل باید از عرصه سیاست خداحافظی کنند محاکمه پیشکشان
پاسخ ها
کاظمی از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
دولت خاتمی با شعار توسعه سیاسی آمد ولی حتی از نظر اقتصادی بسیار موفق تر از همه دولت ها بود. نه مثل دولت احمدی نژاد و روحانی جهش تورم داشت در دو سال آخر و تازه وقتی دولت را تحویل بعدی می داد نرخ تورم ۱۲ یا ۱۳ درصد بود. کار به جایی رسیده بود که در انتخابات ۸۴ همه نامزد ها از جنله احمدی نژاد قول تک رقمی کردن تورم را می دادند چیزی که بعدا نزدیک به سه رقمی تحویل نفر بعد داد.

جنجال بین المللی ایجاد نکرد و مساله. هسته ای. را بدون شو و جنجال و قطعنامه گرفتن ارام پیش بردند. نرخ رشد اقتصادی. را به ۶ رساند و‌تحویل بعدی داد انهم با نفتی که. اول دولتش ۸ دلار بود و اخرش ۳۰ دلار

انصاف هم خوب چیزی است. تازه همه اینها در حالی بود که او وعده اصلی دولتش را توسعه سیاسی داده بود و نه. اقتصادی
مرید پیر. مغانم ز من مرنج ای شیخ
چرا که وعده تو کردی و او به جا اورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چه خوب گفتی و چه حق سلام بر شما وسید بزرگ اصلاحات
مطلبى كه به عقل شعور ما اضافه كنه نداشتى چاپ كنى؟ چرا اينقدر خبرهاى خاله زنكى پخش ميكنى تابى؟

چند سال پيش سطح و عمق و كيفيت خبريت بهتر بود.
اصلاح طلبها تا وقتی در دام این میفتند که به خاطر عدم رد صلاحیت از افراد ناشناسی که به توصیه این و ان و چند صباحی در انجمن اصلاح طلبها و اردوی انها الکی سینه میزنند ولی در اصل اصلاح طلب نیستند را در لیست خود وارد میکنند از این رودستها فراوان میخورند
دامادی جوان و جویای نام ،زبان به سخن گشود و از سر دلسوزی گفت دولت پدر زنم " واعظی توانمند ندارد و برخی افراد ناآشنا به سیاست" ، اما با اندک قریحه ای که دارد شاید می توانست مطلب را ادامه دهد که :
کشور، روحانی دلسوزی ندارد
همتی هم برای کنترل قیمت و ارز ندارد
نامدار و ناموری در عرصه نفت و بنزین هم ندارد
نوبختی که گره از بخت کسی باز کند ،هم ندارد
جهانگیری که دلاری را بگیرد، هم ندارد
کلانتری در زیست بوم وسیع ایران هم ندارد
مونسان میراث فرهنگ غنی ایران ، هم ندارد
نگهبانی دژپسند برای دارایی مردم هم ندارد
معماری اسلامی در شهر سازی و الگوی مسکن هم ندارد
اما نمکی بر درد و زخم مردم بیمار دارد
ولی دل شاد باش ای دل غم دیده که ایران سلیمانی ظریف دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
سلیمانی و ظریف را بسیار عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
احسنت عالی بود
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
سلیمانی وظریف دو شخصیت متفاوتند و با داشتن ویا نداشتن این دو نفر کشور تغییری نمی کند.
برعکس نظر ایشان و داماد رییس جمهور باید قبول کرد که رای روحانی با پشتیبانی اصلاح طلبان بوده و این موضوع اصلا پوشیده نیست. تعریف و تمجید داماد رییس جمهور از نظامی ها و از مردم بوی دیگری می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
راست میگی 6 ساله اصلاح طلبان با فریب مردم را در چاه بی تدبیری انداخته اند دستشون درد نکنه
امروز هر چی سرمان آمده به خاطر مهندسی انتخابات توسط دولت پنهان در سال 92 هست امیدوارم دیگر شاهد مهندسی انتخابات توسط دولت پنهان در آینده نباشیم
اصلاح طلب و اصولگرا فرقی ندارن چون ۴۰ ساله مردم در رنج هستن
واقعا جای تاسف دارد که همچه مدیران بی کیفیت و بی منظور در این مملکت مدیر شدن و بنده و امثال بنده با پیغام جناب خاتمی رای دادم که این مدیران نتیجه رای من باشند واقعا به چی این اقایون دل خوش کنم به تورم و گرانی هزار برابری اجناس ،به دلار به چپاول ایرانخودرو و سایپا که جیب ملت خالی میکنند به اخلاق مدیران بی منظور به سفر خالی ملت و شکم خالی ،بیکاری ووووووووووو
ياد جنگ و دعواهاي دوران دبستان افتادم ك مثلا اول الف با اول ب دعوا ميكردن، يعني مملكت قحط الرجال شده ك رئيس جمهور و معاونش دعوا ميكنن رئيس دفتر و مشاورش حرفهاي سرگردنه اي ميزنن و تازه دوماد هم ميخواد درستش كنه چونشو ميياره پايين، تازه دوماد تازه ب دوران رسيده هم ميگه كسي باعث راي اوردن پدرزنم نشده، يادش رفته قبل از اينكه خاتمي و هاشمي از پدرزنش حمايت كنن فقط سه درصد راي داشت، رجالهاي زمان قجري فكر ميكردن علامه دهرن
هردو جناح یک کرباسند و هنرشان فقط حرف زدن است.
شغل پدری داماد رییس جمهور چی بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا داماد رئیس‌جمهور از واعظی و آشنا انتقاد کرد؟



چون داماد است و باید یک خودی به پدر زن نشون می داد.
خاتمی تبعیض کار بین استان ها
انتقال آب کشاورزی مردم اصفهان به استان یزد برای فولاد و کارخانجات کاشی
وی می‌افزاید: دولت واعظی توانمند ندارد و برخی افراد ناآشنا به سیاست، حرف‌های ناپخته می‌زنند. اگر مردم نبودند و به صحنه نمی‌آمدند، برخی امروز به ‌جای مسئولیت در دولت باید شغل پدری خود را در بازار ادامه می‌دادند؛ گذشته خود را فراموش نکنیم.

یکی نیست بگه خودت کجا بودی نخبههههه.ههههههه
وقتی تابناک که از بیت المال بودجه میگیرد و تریبون آقا زاده ها و دامادها میشود, انتظاری از دیگران نیست

یکی اراجیف میگوید و داماد متنی منتشر میکند تا با هماهنگی این 2 نفر و رسانه ها, آقای داماد در افکار عمومی صاحب تریبون بشود و تابناک چه اشتباهی میکند
نوش دارو پس از مرگ سهراب! روحانی با یادداشت دامادش نمی تواند اعتبار از دست رفته اصلاح طلبان را که به واسطه انتخاب افرادی چون واعظی و آشنا و عملکرد خودش از دست رفته، بازگرداند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل