بازدید 5565
۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس تابناک مطرح کرد

شاهد رفتار منطقی‌تر سهامداران در معاملات امروز بودیم/ بازار گوش به زنگ گزارش شرکت‌های صادراتی

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کاهش حجم و ارزش معاملات امروز آن را نگران کننده ندانسته و تاکید کرد با توجه به اینکه از امروز گزارش خرداد ماه شرکت ها روی کدال قرار می گیرد و از طرف دیگر گزارش های 3 ماهه نیز به تدریج منتشر خواهد شد، سهامداران با علم به این موضوع منطقی تری از خود نشان دادند.
کد خبر: ۹۰۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 22 June 2019

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه اول تیرماه ۹۸، با کاهش 993 واحدی معادل 0.42 درصد به رقم 233 هزار و 886 واحد رسید. 

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته و همچنین تابستان 98، همانند روزهای قبل، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 281 واحدی معادل 0.42 درصد به رقم ۶۶ هزار و 169 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 928 واحدی معادل 1.65 درصد، عدد 55 هزار و 332 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 635 واحدی معادل 1.65 درصد به رقم 37 هزار و 861 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 1354 واحد کاهش معادل 0.51 درصد را رقم زد و به سطح 263 هزار و 442 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 337 واحد کاهش معادل 0.19 درصد به رقم ۱۷۴ هزار و 180 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 3771 واحد کاهش معادل 0.82 درصد همراه بود و عدد 456 هزار و 891 واحد را به نمایش گذاشت.  

بر اساس این گزارش، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کاهش حجم و ارزش معاملات امروز آن را نگران کننده ندانسته و تاکید کرد با توجه به اینکه از امروز گزارش خرداد ماه شرکت ها روی کدال قرار می گیرد و از طرف دیگر گزارش های 3 ماهه نیز به تدریج منتشر خواهد شد، سهامداران با علم به این موضوع منطقی تری از خود نشان دادند.

ولید هلالات در گفت و گو با بورس تابناک ادامه داد: در گذشته شاهد آن بودیم که با هر خبر ناگواری صفوف فروش به حدی سنگین بود که سهامداران موفق به فروش سهام نمی شدند ولی امروز شاهد معاملات متعادلی بودیم که حکایت از نوعی بلوغ فکری در بین اهالی بازار دارد.

هلالات کاهش حجم و ارزش معاملات امروز را ناشی از انصراف فروشندگان دانست و گفت طبیعتا وقتی خریداران در فروش و متعاقب آن خرید دچار تردید هستند، حجم معاملات نیز کاهش می یابد.

وی با اشاره به قرمز پوش شدن بورس کشورهای عربی و آمریکا در مواجهه با اتفافات اخیر با بیان اینکه امروز شاهد رفتار عقلانی تر از سوی سهامداران بودیم ، ادامه داد: شرکت های صادراتی بزرگ ما که اتفاقا تحریم هستند و توانسته اند تحریم ها را دور بزنند گزارش های سه ماهه خوبی را با توجه به افزایش مقدار و نرخ فروش خود به بازار ارائه خواهند کرد.

به گزارش بورس تابناک، امروز در حالی ارزش معاملات بورس تهران به بیش از 965.2 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از خرید و فروش 2 میلیارد و 766 میلیون برگه سهم طی 212 هزار و 341 نوبت بود و البته ارزش و حجم معاملات نسبت به روزهای گذشته کاهش محسوسی را نشان می داد .

گروه خودرویی ها و شیمیایی ها امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار داشتند و بر این اساس بیش از 803 میلیون برگه سهم خودرویی به ارزش 159.3 میلیارد تومان و بیشاز 221 میلیون برگه سهم شیمیایی به ارزش بیش از 106 میلیادر تومان داد و ستد شد.

شاخص گروه زارعت امروز سبزپوش بود و با رشد 10085 واحدی معادل 2.65 درصد مواجه شد و شاخص اکثر صنایع منفی بود.

عرضه و تقاضا

در معاملات امروز نماد شرکت های ملی كشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) صندوق س. پاداش سهامداری توسعه1 (سپاس) صندوق س. با درآمد ثابت كمند (كمند) قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت) كشت‌ و صنعت‌ چین‌ چین (غچین) سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی‌ (وپترو) و صندوق س. پارند پایدار سپهر (پارند) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام)، محورسازان‌ایران‌خودرو (خوساز)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كیان (كیان)، ملی‌ سرب‌وروی‌ ایران‌ (فسرب)، داروسازی‌زهراوی‌ (دزهراوی)، قطعات‌ اتومبیل‌ ایران‌ (ختوقا) و لنت‌ ترمزایران‌ (خلنت) با بیشترین صفوف عرضه و فورش مواجه شدند.

رفت و آمدهای بازار

نماد معاملاتی شركت های سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان(سیدكو)، پشم شیشه ایران(كپشیر)، گروه تولیدی مهرام(غمهرا)، تجارت الكترونیك پارسیان(رتاپ)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی سیمان مازندران(سمازن)پس از تشكیل جلسه هیئت مدیره مبنی بر تصویب افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت گروه صنایع بهشهر ایران(وصنا) ، سیمان بهبهان(سبهان) وحق تقدم شركت سیمان بهبهان(سبهانح)باتوجه به تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام و اطلاعیه منتشر شده در سایت كدال بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر ؛ صنایع شیمیایی سینا(شسینا)، كارخانجات كمك فنر ایندامین سایپا(خكمك)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، داروسازی فارابی(دفارا)جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی- عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، لابراتوارهای سینا دارو(دسینا)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و گروه دارویی بركت (بركت)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب و حق تقدم گروه دارویی بركت(بركتح)با توجه به توقف نماد اصلی و بورس كالای ایران(كالا)جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی- عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و كارگزاران بورس كالای ایران(اكالا)، نهادهای مالی بورس كالای ایران(نكالا)، تولیدكنندگان بورس كالای ایران(تكالا) با توجه به توقف نماد اصلی و همچنین نماد معاملاتی شركت سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم1)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداكثر برای 2 روز كاری متوقف شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خدا كنه شفاف باشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان