بازدید 8836

۲ نفر از متهمان فراری کیمیا خودرو دستگیر شدند

کد خبر: ۹۰۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ 22 June 2019

قاضی صلواتی در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو از دستگیری دو نفر از متهمان فراری خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو امروز در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

رئیس دادگاه در آغاز گفت: این جلسه با حضور مستشاران، وکلای مدافع، نماینده دادستان و نماینده حقوقی تعدادی از شکات به صورت علنی برگزار می‌شود.

قاضی صلواتی مفاد ماده ۳۵۴ قانون آیین دادرسی کیفری را قرائت کرد و گفت: در جلسه قبل گفته شد ۸ نفر از متهمین متواری هستند که امروز دو نفر از آن‌ها دستگیر شده‌اند و در دادسرا تحت بازجویی قرار دارند.

در ادامه قاضی صلواتی گفت: شکاتی که در جلسه قبل اظهار شکایت نکرده‌اند بیایند و سخنانشان را بیان کنند.

یکی از شکات در جایگاه حاضر شد و ضمن معرفی خود گفت: حسین اسماعیل‌پور هستم، ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای پژو ثبت نام کرده‌ام، با این شرکت در ۱۱.۹۶ قرار داد بستم. قرار بود طی ۱۵ روز کاری با من تماس بگیرند، اما خبری نشد هر روز برایم یک بازی درمی‌آورند. به من قول دادند تا ۴.۴.۹۷ خودرو تحویل بدهند روز موعود که فرا رسیدم من رفتم دیدم آن‌ها نیستند. از دادگاه می‌خواهم این افراد را به اشد مجازات محکوم کند، من از حقم نمی‌گذرم.

شاکی دیگری به اذن قاضی در جایگاه حاضرشد و ضمن معرفی خود گفت: زهرا آقا بابایی هستم، ۲۰ میلیون تومان برای L۹۰ ثبت نام کردم. متوجه شدم این افراد کلاهبردار هستند خواستم پولم را از آن‌ها بگیرم که ندادند. من سرپرست خانواده‌ام، می‌خواستم ماشین بگیرم تا با اسنپ کار کنم. آیا این درست است؟ من این پول را قرض کرده بودم، از دادگاه تقاضا می‌کنم حق و حقوق ما را بازپس بگیرد.

شاکی دیگری به اذن قاضی در جایگاه حاضر شد و گفت: به حساب شرکت این افراد ۱۷ میلیون واریز کردم، بعد از اینکه خودرو را به من تحویل ندادند و در رفت و آمد متوجه شدم کلاهبردار هستند، من کارمند یکی از موسسات اعتباری هستم و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای من شده است، اصل پول و ضرر و زیان آن را می‌خواهم.

شاکی دیگری در جایگاه حاضر شد و خود را محسن تیموری معرفی کرد و گفت: در حال حاضر شرکت دیگری در خیابان توحید فعالیت می‌کند که هیچ نظارتی روی آن نیست.

نماینده بانک مرکزی در پاسخ گفت: آنکه شما می‌گویید را پلمب کردیم.

فرشته خسروبیگی یکی دیگر از شاکیان در جایگاه حاضر شد و گفت: از طریق سایت دیوار به دنبال خرید ماشین ارزان بودم، به این شرکت زنگ زدم در وهله اول با من با احترام رفتار می‌کردند و مرا فریب دادند. آن‌ها ادعا می‌کردند زیر نظر بانک مرکزی هستند من به خاطر این موضوع بیمار شدم و پول و ضرر و سلامتی‌ام را می‌خواهم.

شاکی دیگری به نام حسین پویا در جایگاه حاضر شد و خود را نگهبان معرفی کرد و از دادگاه خواست به اشد مجازات این افراد را محکوم کند.

شاکی دیگری به نام مریم شکوهی خود را معلم معرفی کرد و از دادگاه خواست حق و حقوقش را برایش پس بگیرند.

یک شاکی دیگر از نماینده بانک مرکزی سوال کرد به چه استنادی دستگاه پز به نام شرکت کیمیا خودرو صادر شده است اگر معتبر نبوده چطور ثبت شده است؟

نماینده بانک مرکزی توضیح داد: این شرکت تحت عنوان سهامی خاص به ثبت رسیده؛ اما لیزینگ باید مجوز اخذ می‌کرد که شرکت کیمیا خودرو هیچگونه مجوزی برای عملیات واسپاری و لیزینگ نگرفته بود.

نماینده بانک مرکزی افزود: آن‌ها می‌توانند نسبت به دستگاه پز برای شرکت خود اقدام کنند؛ اما مجاز به فعالیتی که انجام می‌دادند نبودند. بانک مرکزی به کرات موضوع تخلفات این شرکت را به مراجع ذیصلاح گزارش داده بود.

شاکی دیگری در جایگاه حاضر شد و با بیان اینکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب این شرکت واریز کرده، بیان داشت: همسرم کارگر است و با پول کارگری ثبت نام کرده بودم، از حقم نمی‌گذرم از شما هم می‌خواهم حقوق ما را برگردانید.

در ادامه خانم اصفهانی از دیگر مال‌باختگان این پرونده عنوان کرد: برج ۲ سال ۹۷ ثبت نام کردم، وام گرفته بودم. بچه یتیم دارم به من گفتند ۱۵ روز کاری خودرو را به شما تحویل می‌دهیم از ورامین هفته‌ای سه روز به اینجا می‌آمدم. آقای کشاورز نامه‌ای را به من داد که ظرف سه روز خودرو به شما تحویل می‌دهیم یک روز که به شرکت مراجعه کردم متوجه شدم که شرکت پلمب شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار