بازدید 7124

طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ تصویب شد

کد خبر: ۹۰۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷ 20 June 2019

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) طرحی را به تصویب رساندند که خواستار کاهش اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلان جنگ با سایر کشورها به بهانه «مبارزه با تروریسم» است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نماینده‌های دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه طرحی را به تصویب رساندند که اختیارات رئیس‌جمهور این کشور برای اعلان جنگ با سایر کشورها به بهانه مبارزه با تروریسم را محدود می‌کند.

به نوشته ووکس‌نیوز، مجلس نمایندگان آمریکا با لغو قانون موسوم به «مجوز استفاده از نیروی نظامی» (AUMF) موافقت کرد. این قانون که بعد از حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به تصویب رسید، به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد بدون مشورت با کنگره از زور نظامی برای مبارزه با «گروه‌های تروریستی» استفاده کند.

اما در طول ۱۸ سال گذشته، روسای جمهور هر دو حزب آمریکا از این قانون به عنوان توجیهی برای جنگ‌افروزی در سراسر منطقه غرب آسیا استفاده کرده‌اند. منتقدان AUMF می‌‌گویند دولت‌های آمریکا با استناد به این قانون وارد ۴۸ درگیری در ۱۸ کشور دنیا شده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا در حالی با تصویب این طرح موافقت کرده که عده‌ای در کنگره ابراز نگرانی کرده‌ بودند دولت ترامپ بخواهد از این قانون برای ایجاد درگیری با ایران استفاده کند.

برخی از مقام‌های دولت ترامپ، از جمله «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه مستندات مستدل تلاش کرده‌اند ایران را به همکاری با القاعده متهم کنند. قانونگذاران آمریکایی ابراز نگرانی کردند طرح چنین ادعاهایی ممکن است زمینه‌چینی برای استناد به قانون AUMF برای ایجاد درگیری با ایران است.

مقام‌های دولت آمریکا در روزهای گذشته بارها به صراحت گفته‌اند قصد وارد شدن به درگیری نظامی با ایران ندارند. روزنامه دیلی‌بیست بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده دونالد ترامپ به مشاورانش دستور داده از اظهارات تند علیه ایران عقب‌نشینی کرده و تأکید کنند واشنگتن به دنبال جنگ نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی