بازدید 8846
پیمانه اقتصادی؛

بورس تهران در پی جایگزینی برای هسته معاملات/ دفتر آمار چین: ایجاد ۶ میلیون شغل در پنج ماه/ زنگنه: بازار نفت، شکننده و ناپایدار است/ نماینده مجلس: مردم حاضرند، خودروی ناقص تحویل بگیرند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماگر کل بورس ۵۹ واحد عقب نشینی کرد، رشد اندک سهام آسیایی در انتظار اجلاس فدرال‌رزرو، قیمت طلا از اوج چهارده ماه اخیر عقب نشست، احتمال سقوط بازار‌های سهام بین‌المللی، رشد ۸۴ درصدی قیمت سیب زمینی در سال گذشته، کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار تهران و روند کاهشی قیمت خودرو از دوربین سازمان حمایت را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 18 June 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماگر کل بورس ۵۹ واحد عقب نشینی کرد، رشد اندک سهام آسیایی در انتظار اجلاس فدرال‌رزرو، قیمت طلا از اوج چهارده ماه اخیر عقب نشست، احتمال سقوط بازار‌های سهام بین‌المللی، رشد ۸۴ درصدی قیمت سیب زمینی در سال گذشته، کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار تهران و روند کاهشی قیمت خودرو از دوربین سازمان حمایت را در بر دارد.

نماگر کل بورس ۵۹ واحد عقب نشینی کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با کاهش ۵۹ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۲۳۸ هزار و ۱۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۶ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۶۷ هزار و ۴۱۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۴۱ واحدی معادل ۱.۴۵ درصد، عدد ۵۷ هزار و ۳۳۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۷۶ واحدی معادل ۱.۴۵ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۲۷۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۰۵ واحد کاهش معادل ۰.۳۰ درصد را رقم زد و به سطح ۲۶۷ هزار و ۳۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۰ واحد کاهش معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۱۷۶ هزار و ۸۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۱ واحد کاهش معادل ۰.۰۳ درصد همراه بود و عدد ۴۷۱ هزار و ۸۲ واحد را به نمایش گذاشت.  

بورس تهران در پی جایگزینی برای هسته معاملات/ دفتر آمار چین: ایجاد ۶ میلیون شغل در پنج ماه/ زنگنه: بازار نفت، شکننده و ناپایدار است/ روند کاهشی قیمت خودرو از دوربین سازمان حمایت

رشد اندک سهام آسیایی در انتظار اجلاس فدرال‌رزرو

روز دوشنبه در شروع معاملات هفتگی بازارها، سهام آسیایی در حالی به رشدی اندک دست یافت که سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر اجلاس فدرال‌رزرو هستند و تداوم تنش‌های خاورمیانه و هنگ‌کنگ، ریسک‌پذیری را پایین نگاه داشته است. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، اندکی پایین‌تر از سطح بسته شده روز جمعه باز شد، اما در ادامه افت خود را جبران کرد تا بدون تغییر بماند. تا ساعت ۷:۱۸ به وقت تهران، نیکی ژاپن ۰.۱۴ درصد رشد کرد. شاخص کامپوزیت شانگهای هم در انتظار مشوق‌های دولتی ۰.۱۴ درصد رشد کرد. اما علی‌رغم ادامه تنش‌ها و تظاهرات گسترده در هنگ‌کنگ، شاخص هانگ‌سنک ۰.۸۹ درصد بالا آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی، به ترتیب ۰.۲۷ درصد و ۰.۰۳ درصد افت کردند. درحالی که بازارهای جهانی پیش‌بینی می‌کنند فدرال‌رزرو به زودی نرخ بهره خود را کاهش دهد، سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر اجلاس جدید این بانک هستند. هم‌زمان با بالا رفتن تنش‌های سیاسی در هنگ‌کنگ، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در اظهار نظر جدید خود گفته است که دونالد ترامپ در دیدار خود با رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس سران جی ۲۰، مسأله حقوق بشر در هنگ‌کنگ را مطرح خواهد کرد. تنش‌های ژئوپولیتیکی خاورمیانه هم پس از اینکه آمریکا ایران را متهم کرد در حمله به نفتکش‌ها دست داشته، بالا رفته است. نتیجه نظرسنجی جدید رویترز نشان داد که تعداد روزافزونی از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره خود را کاهش دهد. هرچند همچنان بیشتر آنها معتقدند در این جلسه نرخ بهره ثابت خواهد ماند. در بازار ارز، پس از گزارش قدرتمند خرده‌فروشی آمریکا، شاخص دلار توانست تا نرخ ۹۷.۵۸۳ واحد بالا برود.

بورس تهران در پی جایگزینی برای هسته معاملات

سرپرست معاونت بازار بورس تهران در گفت و گو با بورس تابناک گفت: سیاست بورس تهران به سمت تشکیل بازاری با دامنه نوسان بیشتر با حضور شرکت های شفاف تر است که از بعد عملکردی گزارشگری مثبت و بهتری داشته باشند. وی با بیان اینکه این طرح در مرحله مطالعات اولیه است، در خصوص زمان اجرایی شدن آن نیز گفت: این پیشنهاد و طرح باید در هیأت مدیره شرکت بورس تهران مطرح و سپس به سازمان بورس ارائه شود و در صورت موافقت سازمان بورس اجرایی خواهد شد. پارچینی با بیان اینکه برای دامنه نوسان فعلا رقم خاصی را مد نظر نداریم ولی مسلما از دامنه نوسان 5 درصد فعلی بیشتر خواهد بود، در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است دامنه نوسان به 10 درصد افزایش یابد، گفت: بعید نیست دامنه نوسان این بازار 10 درصد باشد. سرپرست معاونت بازار بورس تهران در خصوص تغییر سامانه معاملات با توجه به مشکلات فعلی و برخی اختلال ها درساعت های معاملاتی که اعتراض مکرر فعالان بازار را در پی داشته است، گفت: در حال بررسی امکان سنجی توان داخلی و به طور موازی جایگزین های خارجی هستیم. چنانچه در داخل بتوانیم به سامانه ای با استاندارهای مد نظر دست یابیم، حتما گزینه های داخلی اولویت خواهند داشت، در غیر این صورت سامانه های خارجی را مد نظر خواهیم داشت. وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحریم کشور امکان خرید سامانه خارجی وجود دارد، گفت: در شرایط فعلی شرکت های بورسی در تحریم نیز می توانند تبادل مالی و صادرات داشته باشند؛ پس قاعدتا سازمان نیزبرای خرید سامانه جدید راهکارهای خود را خواهد داشت. وی در خصوص چگونگی پشتیبانی از سامانه خارجی جدید نیز گفت: سامانه فعلی نیز از فرانسه خریداری شده و در حال پشتیبانی در شرایط تحریمی فعلی است.

بهای طلا از اوج ۱۴ ماه اخیر عقب نشست

قیمت طلا پس از این‌که روز جمعه از بالاترین رکورد خود در ۱۴ ماه اخیر عقب نشست تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار آمریکا، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی ثابت بود. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۳۴۱.۶۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز ۱۳۵۸.۰۴ دلار صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۳۴۵.۶۰ دلار رسید. به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، بازارها به نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا چشم دوخته‌اند و فعلاً قیمت طلا تحرک چندانی ندارد. بازارها به شدت روی کاهش نرخ‌های بهره حساب می‌کنند و ابهامات تجاری از دارایی‌های مطمئن حمایت کرده‌اند.

دفتر آمار چین: ایجاد ۶ میلیون شغل در پنج ماه

دفتر ملی آمار چین در گزارش جدید خود از وضعیت اشتغال‌زایی در این کشور اعلام کرد در پنج ماهه نخست امسال برای بیش از پنج میلیون و ۹۷۰ هزار نفر شغل ایجاد شده که معادل ۵۴ درصد کل رقم هدف گذاری شده توسط دولت این کشور برای اشتغال‌زایی در سال ۲۰۱۹ است. نرخ بیکاری چین در ماه می بدون تغییر در مقایسه با ماه آوریل و در سطح ۵درصد باقی مانده است. این آمار تنها شامل افراد ۲۵ تا ۵۹ سال می‌شود. نرخ بیکاری در سی و یک شهر بزرگ چین نیز برای این بازه سنی ۴.۵ درصد تخمین زده شده است. هم چنین طبق اعلام این مرکز چینی، متوسط ساعت کار هفتگی در دومین اقتصاد بزرگ جهان با ۰.۵ ساعت افزایش در ماه می به ۴۶.۳ ساعت در هفته رسیده است.

بازار اوراق مسکن؛ کف تاریخی «تسه 9610»

دوشنبه اوراق تسهیلات مسکن دی ماه ۹۶ روز تاریخی را پشت سر گذاشت. «تسه۹۶۱۰» طی معاملات دوشنبه بیش از ۱/ ۴ درصد کاهش یافت و با قیمت ۴۵ هزار و ۴۹۹ تومان به کار خود پایان داد. این نرخ کمترین قیمت ثبت شده برای «تسه۹۶۱۰» از زمان انتشار است و تنها در دی ماه سال ۹۲ مقادیر کمتری برای اوراق وام به ثبت رسیده است. از طرفی افت دیروز سنگین‌ترین کاهش روزانه در ۱۰ ماه گذشته برای این «تسه» بود. سایر سررسیدهای وام مسکن نیز از موج کاهشی دیروز در امان نبودند و تمامی آنها در محدوده منفی معاملاتی قرار گرفتند. به این ترتیب میانگین قیمتی «تسه‌ها» به کانال ۴۶هزار تومانی تنزل کرد. عدم رشد متناسب قیمت واحدهای مسکونی و درآمد مردم باعث شده که در یک سال اخیر حجم معاملات مسکن افت کند و تقاضا برای «تسه‌ها» کاهش یابد.

احتمال سقوط بازارهای سهام بین‌المللی در پی جنگ تجاری چین و آمریکا

بری کنپ، یکی از مقامات مؤسسه آیرون سایدز مکرو اکونومیک، می‌گوید: تبعات تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا می‌تواند خطری بالقوه برای بازارهای سهام باشد. وی ادامه داد: اگر آمریکا تعرفه بر واردات کالاهای چینی را به 25 درصد افزایش دهد ارزش یوآن چین به طور نسبی کاهش خواهد یافت و سرعت این کاهش سریع‌تر خواهد بود. این مسأله می‌تواند برای بازارهای مالی بین‌المللی بسیار بی‌ثبات کننده باشد و در نگاه من این مسأله یک خطر کاملا واضح و حاضر است. 

کنپ ادامه داد:‌ این مسأله می‌تواند به خروج سرمایه از چین منجر شده و بازارهای داخلی این کشور را به هم بریزد. از زمان تشدید تنش تجاری بین چین و آمریکا در اواخر سال گذشته ارزش یوآن چین کاهش یافته است. به گفته این کارشناس اقتصادی اعمال دور جدید تعرفه‌ها بر واردات 300 میلیارد دلار کالا از چین توسط کاخ سفید می‌تواند به کاهش بیشتر ارزش یوآن ودر نتیجه شدت گرفتن خروج سرمایه از این کشور منجر شود. 

کنپ معتقد است: این مسأله در نهایت به تشکیل صف‌های فروش در بورس چین منجر خواهد شد. در حالی که کنپ به کاهش ارزش یوآن به عنوان خطری بالقوه برای بازارهای مالی جهانی اشاره می‌کند اسکات کلمونز، استراتژیست باسابقه مؤسسه براون برادرز هریمن نسبت به افزایش یکباره تورم هشدار می‌دهد. وی می‌گوید: من فکر می‌کنم کسی که به اندازه کافی اطلاعات داشته باشد نسبت به چیزی نگران می‌شود که دیگران درباره آن فکر نمی‌کند، هیچ کسی نگران تورم نیست اما من نمی‌توانم به آن فکر نکنم چرا که در پی بهبود اوضاع اشتغال آمریکا افزایش حقوق‌ها در حال سرعت گرفتن هستند و من به این فکر می‌کنم که این مسأله به بالا رفتن قیمت‌ها در یک زمان نامشخص منجر خواهد شد.

زنگنه: بازار نفت، شکننده و ناپایدار است

بیژن زنگنه روز دوشنبه پس از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: فعلاً نشست عادی ۱۷۶ اوپک در همان زمان تعیین شده، برگزار می‌شود و با تغییر این نشست به سوم و چهارم ژوئیه به‌دلیل مشغله کاری مخالفم. وی افزود: اگر نشست اوپک در ۱۰ تا ۱۲ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) برگزار شود با آن مشکلی ندارم و در آن شرکت خواهم کرد. براساس برنامه کنونی اوپک، قرار است صدوهفتادوششمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی این سازمان با حضور همه اعضا در تاریخ ۲۵ ژوئن (چهارم تیرماه) و ششمین نشست مشترک وزارتی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک ۲۶ ژوئن (پنجم تیرماه) در وین در محل دبیرخانه دائمی اوپک برگزار شود. وزیر نفت، گسترش روابط همکاری در توسعه بخش نفت و گاز را یکی از محورهای نشست با وزیر انرژی روسیه عنوان کرد و افزود: درباره موضوع صادرات گاز هم مذاکرات خوبی انجام شد، بعضی از شرکت‌های روسیه برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کردند. زنگنه، از بازارهای جهانی نفت خام به‌ عنوان دیگر محور این نشست یاد کرد و توضیح داد: به‌صراحت اعلام کردم، بازار نفت تحت تأثیر اراده سیاسی است و رسانه‌های تحت نفوذ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در بازار اخلال ایجاد می‌کنند. وزیر نفت ادامه داد: بازار نفت وضع بی‌ثبات، شکننده و ناپایداری دارد و باید مراقب شرایط بازار باشیم؛ برخی همسایگان ما در منطقه نیز در بازار اخلال ایجاد می‌کنند که این شرایط در کوتاه مدت و بلندمدت به نفع هیچ کس نیست.

رشد ۸۴ درصدی قیمت سیب زمینی در سال گذشته

در سال ١٣٩٧، در بخش غلات، متوسط قیمت هر کیلو گرم گندم با رشد ١.٢ درصدی نسبت به سال قبل معادل ١٣٠٥٠ ریال، متوسط قیمت جو با افزایش ٢٠.١ درصدی ١١٧٨٧ ریال، متوسط قیمت شلتوک با رشد ٢٢.٠ درصدی ٤٨٤٧٧ ریال و متوسط قیمت ذرت دانه‌ای با افزایش ١٨.٣ درصدی معادل ١٤٣٦٧ ریال بوده است. در بخش حبوبات، متوسط قیمت هر کیلوگرم نخود با ٢.٠ درصد افزایش نسبت به سال قبل به مبلغ ٥٣٦٥٠ ریال و قیمت عدس با ٠.٩ درصد کاهش به ٤٩٣١٤ ریال رسید. در بخش دانه‌های روغنی، قیمت متوسط هر کیلو آفتابگردان روغنی با ١٠.٠ درصد کاهش نسبت به سال ٩٦ به ٣٢٩٧٠ ریال و قیمت متوسط کلزا با ٤.٤ درصد افزایش به ٢٨٢٩٩ ریال بالغ گردید. در بخش محصولات لیفی، قیمت متوسط هر کیلو پنبه (وش) با افزایش ٨٩.٧ درصدی نسبت به سال ٩٦ برابر ٥٦٨٤٦ ریال بوده است. در بخش محصولات جالیزی، قیمت متوسط هر کیلو هندوانه با افزایش ١٨٤.٦ درصدی به ٨٨٦٠ ریال، قیمت خربزه با افزایش ١١٩.١ درصدی به ١٤٤٥٣ ریال و قیمت خیار با افزایش ٩٦.٨ درصدی به ٢٠٦٩٢ ریال رسید. در بخش سبزیجات، متوسط قیمت هر کیلو سیب زمینی معادل ١٢٤٤٨ ریال و هر کیلو پیاز ١١٣٥١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به سال قبل ٨٤.٠ و ١٥.٢ درصد رشد داشته است. 

کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار تهران

روز گذشته نرخ دلار آمریکا و یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی کشور با کاهش همراه بود. بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، (بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است) هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۲۵۰ تومان در این صرافی‌ها خریداری شد و به قیمت ۱۳۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که این نرخ نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۵۱۵۰ تومان خریداری و با کاهش ۱۵۰ تومانی نسبت به روز یکشنبه، به قیمت ۱۵۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

روند کاهشی قیمت خودرو از دوربین سازمان حمایت

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: قیمت خودرو براساس وضعیت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و با توجه به تصمیمات گرفته شده در کمیته خودرو برای مدیریت عرضه و تقاضا، شرکت‌های عرضه کننده اقدام به ایفای تعهدات معوق کرده اند. وحید منایی به برخی اقدام‌ها از جمله جلوگیری از پیش فروش خودروهای جدید، تکمیل خودروهای ناقص تولیدی و تحویل آن به خریداران اشاره کرد و افزود: همکاری قطعه سازان داخلی در تأمین قطعات مورد نیاز خودروها و ترخیص بخشی از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات، پوشش بخشی از تقاضای خریداران را به دنبال داشته است. منایی بیان داشت: مدیریت تقاضای کاذب با محدودیت در خرید یک خودرو برای هر شماره ملی، کاهش نرخ ارز و کم شدن جو روانی حاکم بر بازار، روند کاهشی قیمت خودرو را به دنبال داشته است. معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد: کاهش سرعت جابجایی نقدینگی‌های سرگردان نیز موجب کاهش شکاف عرضه و تقاضای خودرو و در نتیجه کاهش قیمت‌ها شده است. وی ادامه داد: حفظ وضعیت عرضه خودرو، افزایش سطح تولیدات شرکت‌ها و تکمیل خودروهای ناقص موجود در انبارها، در ماه‌های آینده منجر به افزایش عرضه خودرو خواهد شد.

نماینده مجلس: مردم حاضرند، خودروی ناقص تحویل بگیرند

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره صحبت‌های مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران مبنی بر اینکه ادعای دو شرکت خودروساز داخلی مبنی بر کمبود قطعه غیرواقعی است، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در ماه‌های اخیر به خوبی به وظایف خود عمل نکرده است، باید دید گزارش مکتوب این سازمان درباره بازدیدهای صورت گرفته از خودروسازی‌ها چیست؟ نمی‌توان به مصاحبه‌های شفاهی و اظهار نظرها بسنده کرد، ملاک ما نامه و گزارش‌های مکتوب است. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروهای زیادی به دلیل نبود قطعات جزیی مانند آیینه، راهنما کف پارکینگ‌ها مانده است، افزود: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که مردم حاضرند علیرغم تمام کمبودها، خودروی ناقص تحویل بگیرند.

وی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه در صورتی که خودروهای موجود در پارکینگِ خودروسازان به بازار عرضه شود کاهش قیمت خودرو تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: خودروسازان عرضه به بازار را مدیریت می‌کنند این در حالی است که باید شرایطی فراهم شود تا شورای رقابت مدیریت بازار را در دست گیرد، در صورت تحقق این امر اگر تخلفی صورت گیرد سازمان تعزیرات می‌تواند ورود کند. این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به درج قیمت خودرو در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام چراغ خاموش، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 170 هزار دستگاه خودرو در کف پارکینگ خودروسازی‌ها موجود است و این خودروها به زودی روانه بازار می شود.

نرخ هر کیلو مرغ زنده کمتر از ۸ هزار تومان

عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار همچنان روبه کاهش است، اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به جز استان سیستان و بلوچستان کمتر از ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است. وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار مرغ مطلوب نیست، افزود: با توجه به افزایش چند برابری قیمت واکسن و ریز مغذی ها، مرغداران با معضل جدی در تأمین نهاده‌ها روبه رو هستند که این امر کاهش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری را به همراه داشته است. چهار آیین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ادامه داد: زمانی که مرغ با قیمت‌های غیر منطقی در بازار عرضه می‌شود، بدیهی است که مرغدار به استمرار روند تولید تمایلی نداشته باشد. به همین دلیل امیدواریم هر چه سریع‌تر نرخ مصوب مرغ اعلام شود تا مرغداران به استمرار تولید دلگرم شوند، در غیر این صورت تبعات کاهش جوجه ریزی به ضرر مردم و دولت تمام می‌شود. این مقام مسئول قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ در روز‌های پایانی ماه همزمان با واریز یارانه و حقوق پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو مرغ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش یابد، البته این افزایش قیمت جوابگوی هزینه تولیدکنندگان نیست.

سیب زمینی گران‌تر شد

رئیس اتحادیه بارفروشان از افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران خبر داد و گفت: نرخ این محصول در میان مرکزی میوه و تره بار تهران به ۵ تا ۷ هزارتومان در هرکیلوگرم رسیده است. این مقام مسئول افزود: محصول سیب زمینی گرگان، کرمانشاه و دزفول در حال عرضه به بازار است ولی متأسفانه کافی نیست. وی با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری، اضافه کرد: این مسأله در کنار صادرات، باعث شد عرضه نسبت به تقاضا کمتر باشد و تا زمانی که محصول اصفهان و همدان وارد بازار شود، قیمت‌ها در همین حدود باقی می‌ماند. صابری قیمت هرکیلوگرم سیرخشک را نیز بین ۵ تا ۱۰ هزارتومان و گوجه فرنگی را هم بین ۳ تا ۵ هزارتومان در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران اعلام کرد. وی در گفتگو با مهر ادامه داد: قیمت پیاز نیز نسبت به هفته گذشته مقداری کاهش داشته است و هم اکنون نرخ هرکیلوگرم پیاز شیری در میدان مرکزی بین ۲۵۰۰ تا ۴,۰۰۰ تومان و پیاز زرد ۱۲۰۰ تا ۲,۸۰۰ تومان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
چرا خودروی ناقص ؟
بعد از دهها سال ادعای خودروی ملی حالا صحبت از نقص خودرو بخاطر یک قطعه کوچک وارداتی ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
تابناک خواهشناکم واردات خودرو کارکرده رو پیگیری کن
خودروهای کاملشان پر از عیب و ایراد بود حالا ببینید خودروهای ناقصشان چی میخواد باشه !!!!!!!!
پول و سود پولی که این خودروسازان در گذشته از مردم گرفته اند بیشتر از همه پولهایی است که وزارت نفت از فروش نفت گرفته.

چرا هیچ تحقیق و تفحصی توسط مجلس انجام نگرفته ؟
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
این مردم حقشونه .چون خودشون میخوان این طوری باشه..
سیب زمینی هم از سفره ها رفت
حالا فقط نان خشک مانده و سفره ی شرمنده .

هر جای دنیا هم که باشه حتی با وجود جنگ داخلی بازهم اینطوری سفره های مردمش خالی نمی شه
....
طوری کرده اند که حتا حاضریم خودروهای دست دوم خارجیها را سوار شویم و شکرگزار باشیم...
"مردم حاضرند خودروی ناقص تحویل بگیرند" فقط مونده بود همین یکی باب بشه فکرش رو کنید مثلا پراید بدون چرخ یا بدون فرمون و .... رسما دیگه فرغون تحویل ملت میدهند
شرم نمیکنین خودروی ناقص بدین به مردم؟
همین ها هم که هستن کیفیتی ندارن
چندروز پیش از اندیمشک به اهواز میومدم توی مسیر یه پژو پارس سفید خراب شده بود وایسادم کمکش کنم دیدم یه خانم با یه بچه چندماهه توبغلش هم نشستن کنارماشین و داره بچه رو باد میزنه دماسنج ماشین49درجه رو نشون میدادوساعت7عصربود.
آقاهه وخانم و بچه به گفته خودشون دوماهه رو سوارکردم توی تویوتای ژاپنی که از امارات آورده بودم
آقاهه گفت ماشینم23هزارتا حرکت کرده و نمیدونم چرا اینطورشد
کارمند بود بعد گفت خداره شکر شما موندین چند دقیقه است که ماشین خراب شده یهویی آمپر کشید و مسولین که دلشون بحال ماها نمیسوزه حداقل خداره شکر که خودمون بهم کمک میکنیم.
من بهش گفتم خداوکیلی حتی جلوی کولر هم خنکت نمیشه چه برسه به اینکه بیرون باشی تو این هوا تازه من نمیدونستم که بچه کوچیک باهاتونه واسه خودتون موندم
تا امداد خودرو ترموستات ماشینشو درست کرد موندم و بعدش راه افتادم رفتم و فکر میکردم چطور ماشینهای خارجی رو اصلا نمیبینم توی مسیر کاپوتشون بالا باشه که نشونه خرابیشون باشه اما عرابه های مرگ ما مرتب خرابن
متاسفم برای دورباطلی که داریم میزنیم توی این کشور
بخدا هیچکدوم از مسولین حاضر نیستن زنو بچه شون رو تو این گرما تو خونه بمونن چه برسه بیارنشون بیرون
چرا ما مثل اماراتیها و قطری ها و کویتی ها زندگی نمیکینم
مگر کشور ما سرمایه و نفت و گاز وپالایشگاه نداره درآمد اینها مگه نباید برای رفاه مردم باشه
پاسخ ها
حاج نصرت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
سختی کشیدن لازمه توزندگی تا قدرعافیت بدونیم
اعراب خلیج فارس تن پرورن برای همین کویت رو عراقیها یشبه تصرف کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
حاجی تو دوسداری سختی بکش
ما دوسنداریم کیو باید ببینیم
عزیز منظورتان از خودروی ناقص چیست؟
نداشتن موتور یا درب و بدنه؟
شما حاضر هستند منزل خریداری شده اتان را بدون سقف یا کف یا درب و پنجره تحویل بگیرید؟
این چه فرمایشیه؟
مردم حاضرند خودروی ناقص تحویل بگیرند عجب افتخاری!!
چی گرون نشده. سیب زمینی پیشکش...
هیچ خودرویی ناقص نیست!!!
خودروسازها در اردیبهشت سال گذشته ارز 4200 گرفته بودند!!!

ما که ...... نیستیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
چهار و نیم ملیارد دلار ارز گرفتن که برا ساخت یه کارخونه خودروسازی کامل کافی بود
مردم را با آمارها به سمت بورس نکشانید
هیچ خبری در بورس نیست
خانواده ها را بدبخت نکنید
این بورس جای مناسبی برای سرمایه گذاری نیست
اگر توان ساخت آینه خودر در کشور را ندارید پس به چه چیزی افتخار دارید؟
با اتمام ضرب الاجل تعیین تکلیف اف ای تی اف وخروج گام به گام ایران از برجام بزودی شاهد جهش چشمگیرقیمت دلار و سقوط تاریخی بورس خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
اتفاقا بور دچار صعود تاریخی میشه نه سقوط
سیب زمینی گران‌تر شد.

3 روز پیش که مرز بودیم. 841 عدد تریلر داشت با بار گوجه و سیب زمینی و ... میرفت.
همانند پیازها ...
بورس که ساعت 9 تا 12 و نیم فعاله و پنجشنبه ها هم بسته هست

وقتی میخوایم رو بازار سرمایه برای پیشرفت کشور حساب باز کنیم به نظر میاد که باید فعالیت بورس بیشتر بشه حداقل روزهای پنجشنبه باز باشه حتی می تونه روزهای تعطیل رسمی هم باز باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
سواد نداری مجبور نیستی نظر بدی
روند سقوط بورس اغازشد دیگرباعددسازی ودستکاری هم نمیشود درستش کرد !!!
مردم د رمورد خودرو .هرچه سرتان بیاید حقتان است .روزی گفتیم نخرید گوش نکردید فکر کردید خیلی زرنگ هستید .الان از زرنگی در کوزه افتادید ........................حقتان است .پراید 7 تومانی را 50 میلیون بخرید .تازه ناقص تحویلتان بدهند .دلم خنک شد که به حرف کمپنگ گوش نکردید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر