بازدید 4318

عوارض هولناک و مرگبار تزریق هورمون رشد تقلبی

کد خبر: ۹۰۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 12 June 2019

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره عرضه هورمون رشد در بازار سیاه و عوارض تزریق این دارو هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام شعیبی سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره عرضه هورمون رشد در بازار سیاه و باشگاه‌های بدنسازی و احتمال نشت این دارو از داروخانه‌ها اظهار کرد: هورمون رشد داروی گرانقیمتی محسوب می‌شود و به همین دلیل از چند ماه برای توزیع و عرضه دقیق و رسیدن آن به دست مصرف کننده واقعی تدابیری اندیشیم.

وی به استفاده بدون تجویز پزشک هورمون رشد درباشگاههای بدنسازی اشاره کرد و گفت: با توجه به گزارش هایی که مبنی بر استفاده از داروی هورمون رشد در باشگاه‌های بدنسازی و عوارض ناشی از مصرف غیر ضروری این دارو به دست ما رسیده بودیم تصمیم گرفتیم که با هماهنگی و نظارت معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، هورمون رشد در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود.

نشت هورمون رشد از داروخانه‌ها به بازار سیاه وجود دارد؟

سخنگوی سازمان غذا و دارو با رد نشت هورمون رشد از داروخانه‌ها به بازار سیاه و باشگاه‌های بدنسازی اظهار کرد: هورمون رشد چون با تایید بیمه تامین اجتماعی و با وود پرونده در داروخانه به بیمار تحویل داده می شود احتمال نشت آن از داروخانه به بازار را به به حداقل و حتی صفر می‌رساند اما نمونه قاچاق و تقلبی در بازار سیاه وجود دارد.

شعیبی اظهار کرد: وقتی داروی هورمون رشد به بیمار تحویل داده می شود کد درج شده روی برچسب ttac باید در پرونده و سامانه ثبت شود و اگر این دارو از داروخانه وارد بازار شده باشد کاملا قابل پیگیری است.

عوارض هورمون رشد تقلبی و قاچاق

هورمون رشد داروی یخچالی است و اگر در یخچال نگهداری نشود حساسیت های پوستی و سمیت کبدی و حتی شک مرگ بار در کمین افرادی است که هورمون رشد قاچاق یا تقلبی تزریق کنند و توصیه می‌کنیم که از تهیه هورمون رشد از بازار به شدت خودداری شوند و باید تجویز و تزریق آن به دستور پزشک باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر