بازدید 22953

حذف «حالا خورشید» رشیدپور به حذف «نود» فردوسی‌پور مرتبط است؟!

تعطیلی «حالا خورشید» سروصدای چندانی برپا نکرد و اعتراضات فراوانی را در پی نداشت و به همین دلیل تصمیم گیران صداوسیما نیز توضیحاتی درباره علت تعطیلی این برنامه نداده‌اند؛ برنامه‌ای که پرمخاطب‌ترین برنامه صبحگاهی و جزو چند برنامه پرمخاطب تلویزیون محسوب می‌شد. آنچه می‌تواند بیش از پیش سؤال برانگیز باشد، تداوم غیبت رضا رشیدپور از حضور در تلویزیون است؛ اتفاقی که درباره فردوسی پور نیز رخ نداده و او همچنان در شبکه ورزش برنامه فوتبال ۱۲۰ را دارد و از شبکه سه حذف شده.
کد خبر: ۹۰۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ 11 June 2019

حذف «حالا خورشید» رشیدپور به حذف «نود» فردوسی‌پور مرتبط است؟!حذف برنامه «حالا خورشید» با جمع آوری دکور این برنامه و تثبیت برنامه صبحگاهی که به جای آن پخش می‌شود، در حالی قطعی شده که افکارعمومی پاسخ مشخصی درباره علت تعطیلی این برنامه ندارد و مشخص نیست چرا این برنامه که شرایط متفاوت با برنامه «نود» داشت و از قضا جزو پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون محسوب می‌شد نیز تعطیل شد؟ آیا خداحافظی رشیدپور به وداع فردوسی‌پور مرتبط است یا این همزمانی اتفاقی است؟!

به گزارش «تابناک»؛ انتشار تصاویری از جمع آوری دکور برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» نشان داد کار این برنامه نیز همچون برنامه «نود» تمام شده است؛ برنامه‌ای که در هفته‌های اخیر با یک برنامه دیگر جایگزین شده و مشخص بود به انتها رسیده؛ اما دور از انتظار نبود که با توجه به عدم توفیق این برنامه صبحگاهی، پخش برنامه رشیدپور از سر گرفته شود. با این حال اکنون مشخص شد که رشیدپور برای بازگشت به قاب تلویزیون باید منتظر طرح دیگری باشد و دیگر خبری از حالا خورشید نیست.

پس از محمد شریعتمداری و احسان علیخانی، نوبت به حمید هیراد رسید!

اتفاقی که برای برنامه «حالا خورشید» رخ داد، به مراتب عجیب‌تر از رویدادی بود که برای «نود» و عادل فردوسی پور رقم خورد. درباره برنامه «نود» یک سابقه تنش میان فردوسی‌پور و مدیران شبکه سوم سیما وجود داشت اما رشیدپور از میزان قابل توجهی از انعطاف برخوردار است و ظاهراً وارد تنش با مدیران بالادستی‌ها نشده بود. با این حال رقم خوردن این دو اتفاق در فاصله‌ای کوتاه و پس از حواشی بی‌سرانجام بر سر نظرسنجی درباره محبوب ترین برنامه تلویزیون، باعث شده برخی ناظران در پی ارتباطی بین رویدادها باشند.

تعطیلی «حالا خورشید» سروصدای چندانی برپا نکرد و اعتراضات فراوانی را در پی نداشت و به همین دلیل تصمیم گیران صداوسیما نیز توضیحاتی درباره علت تعطیلی این برنامه نداده‌اند؛ برنامه‌ای که پرمخاطب‌ترین برنامه صبحگاهی و جزو چند برنامه پرمخاطب تلویزیون محسوب می‌شد و با توجه به انعطاف پذیری رشیدپور، تعطیلی‌اش بعید است به واسطه تنش باشد. البته این برنامه پیش از این نیز در مقاطعی به دلایل مختلف نظیر چالش بر سر استودیوی میزبان برنامه، کسالت رشیدپور و... تعطیل شده بود و رشیدپور نیز چند نوبت سخن از تعطیلی بر زبان آورده بود اما مجدداً این برنامه به آنتن بازگشته بود.

حذف «حالا خورشید» رشیدپور به حذف «نود» فردوسی‌پور مرتبط است؟!

با توجه به اقبال عموم مردم به این برنامه که در ساعات مرده صبحگاهی، طیفی از مردم را مشتری شبکه سوم سیما کرده بود، تصور می‌شد شاهد بازگشت این برنامه با تغییرات اندکی به آنتن باشیم اما این اتفاق رخ نداد و رشیدپور فعلاً تولید و اجرای برنامه دیگری را نیز در پیش نگرفته و از قاب شیشه‌ای تلویزیون به دور مانده است. از قضا آنچه می‌تواند بیش از پیش سؤال برانگیز باشد، تداوم غیبت رضا رشیدپور از حضور در تلویزیون است؛ اتفاقی که درباره فردوسی پور نیز رخ نداده و او همچنان در شبکه ورزش برنامه فوتبال 120 را دارد و صرفاً از شبکه سه حذف شده است.

این وضعیت را می‌توان کنار سخنان رشیدپور در واپسین روزهای سال 1397 گذاشت که تأکید کرد: «کار من رسانه است و ممکن است با برنامه ای دیگری در خدمت مردم باشم؛ اما تمام شدن برنامه حالا خورشید قطعی است. برنامه حالا خورشید به اعتبار مردم به اینجا رسیده است و حسن نظر مردم نسبت به من و برنامه حالا خورشید به اندازه‌ای است که حتما ناامیدشان نخواهیم کرد، اما نباید حتما در تلویزیون در خدمت آنها باشم اما تلاش می کنم هر جا بودم خدمتگزار خوبی باشم.»؛ تعابیری که حالا بیش از پیش معنا دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۷
چیز خاصی هم نبود
هر بار هم یه حاشیه داشت که یکی باید جمعش میکرد
هنوز تلویزیون می بینید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
توو بروو عمرت و وقت رو بزار پای تبلیغای چرت و پرت ماهواره ایی
هیچی نمیشه گفت ،سکوت و تحمل
رشید پور چند تا سوال چالشی از فروغی در حالا خورشید انجام داد که به مذاق فروغی خوش نیامد چون مدیرت جوان این مشکلات را هم دارد .
عشق هرگز حذف نمیشود. تا ابد در دل می ماند.
فروغی بدترین آدمیه که تا حالا دیدم.
الان ما برنامه هایی مثل حالا خورشید لازم نداریم، مردم ما خیلی سیاست زده شده اند و همه چیز را از پشت عینک بدبینی و سیاسی می بینند.
مگر مسئولان صدا و سیما در مورد حذف برنامه نود توضیحات دادند که حالا در مورد حذف برنامه حالا خورشید توضیحات بدهند!!!!!
ﻫﻤﻮﻃﻦ اﻧﺪﻛﻲ ﺗﻔﻜﺮ! !! ﺑﺎﻭﺭ ﻛﻨﻴﻢ ﺭاﻩ ﺩﻭﺭﻱ ﻧﻤﻲ ﺭﻭﺩ.
ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﻣﺜﻞ ﺣﺎﻻ ﺧﻮﺭﺷﺪ و ﻧﻮﺩ و ﺻﺪﻫﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ي ﻛﻮﭼﻚ و ﺑﺰﺭﮒ ﺩﻳﮕﺮ ﻧﻮﻋﻲ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻛﻼﻥ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺻﺪا و ﺳﻴﻤﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻳﻚ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﮕﻴﺮ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻪ اﻃﺎﻋﺖ اﺳﺖ و اﻟﺒﺘﻪ ﺳﻜﻮﺕ.
ﺩﻭ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ي ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﺎﺯ ﺭا ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﻋﺪﻩ اﻱ ﺯﻳﺮﻛﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺩاﺩﻥ ﺁﺩﺭﺱ ﻏﻠﻄ ﻣﻦ و ﺗﻮﻱ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪ ﺭا ﻣﺠﺎﺏ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﻓﺤﺸﻤﺎﻥ ﺭا ﻧﺜﺎﺭ اﻳﻦ ﺩﻭ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﻛﻨﻴﻢ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ اﻳﻦ ﺩﻭ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺯﻳﺮﻣﺠﻤﻮﻋﻪ اﻱ اﺯ ﺩﺳﺘﮕﺎﻫﻲ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺪﻭﻥ اﺫﻥ ﺑ ﺁﺏ ﻫﻢ ﻧﻤﻲ ﺧﻮﺭﻧﺪ.
ﻭﻗﺘﻲ ﺭﻳﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﻣﻤﻠﻜﺖ ﻋﻠﻨﺎ اﻋﻼﻡ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺻﺪا و ﺳﻴﻤﺎ اﮔﺮ اﺯ ﻣﺎ اﻧﺘﻘﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ, ﺧﻮﺑﻴﻬﺎﻳﻤﺎﻥ ﺭا ﻫﻢ ﺑﮕﻮﻳﺪ, ﻗﻂﻌﺎ ﻣﻨﻆﻮﺭﺵ بﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ي ﻛﻮﺩﻙ ﻧﻴﺴﺖ.
ﻛﻤﺎاﻳﻨﻜﻪ ﭘﺸﺖ ﭘﺮﺩﻩ ي ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ي ﻧﻮﺩ ﻫﻤﺎﻧﻬﺎﻳﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ي ﻧﻮﺩ ﺑﻴﺴﺖ ﺳﺎﻝ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﮔﻴﺮ ﺩاﺩ
این مدیران با هر کار مورد پسند مردم مخالفند درست بر عکس شعاری همیشگی آنها
یاللعجب
ارگانی پیدا شده میوه های خوب را دور میریزد ومیوه های بد را بخورد مردم میدهد
چه باحاله این مدیر شبکه ۳!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
بابا مگه یکنفر چقدر میتونه عقده ای باشه؟
تنگ نطری در سیما و..
اين برنامه كه هيچ كل برنامه هاي تلويزيون تعطيل بشه مگه مهمه و تاثيري داره...
حذف هر دو مورد به روانکاوی سیاسی مردم مرتبط است
سلام.دوست عزیز شما موضوعی برای گزارش و خبر انتخاب کرده اید و صرفا نظرات و حدسیات خود را نوشته اید.حتی یک زنگ به رشید مور نزده اید یا مراجعه ای یا تلفنی به فردی در صدا و سیما نکرده اید شاید کسی اطلاعاتی در این خصوص به شما داد و شما هم نقل قول کنید.این که برداشت ذهنی خودتون را گفته اید چه ارزشی دارد؟ا
بابا صدا و سیما به چه زبونی بگه که مردم برن ماهواره نگاه کنن... . اون از برنامه نود و این هم از برنامه حالا خورشید
یک مدیر که تحمل دیدن محبوبیت رشیدپور و فردوسی پور را ندارد
رئیس شبکه سه، ازش انتظاری بیش از این نیست.
اعمال سلیقه حداقلی برای سازمان به این بزرگی که سالیانه هزاران میلیارد تومام هزینه روی دست این ملت میگذارد یعنی دهن کجی به این ملت.
صدا و سیما متاسفانه هیچ تنوع و جذابیتی ندارد! اگر قرار است صدا و سیما دانشگاه باشد باید برای تمام سنین و سلیقه ها برنامه داشته و فراجناحی و فقط ملی عمل کند. متاسفانه یک سری افراد بی تجربه و اداره صدا و سیما را در دست گرفته اند!
برنامه صبحگاهی شبکه ۳ فاجعه است!
حتما ژن خوب دارن!
تجربه نصب مدیریت شبکه سه درس عبرتی شد برای جوان‌گرایی در ادارات دولتی.همیشه ژن خوب بودن به معنی کار بلد بودن نیست و خسارات زیادی به دنبال داره.بهتره این افراد مدتی به عنوان مشاور یا معاون برن کارآموزی بعد سمت قبول کنن
بطور کلی در رسانه میلی نباید هیچ صدای منتقد و معترضی وجود داشته باشد. پس تعطیلی برنامه های مانند حالا خورشید و نود اقدام دور از انتظاری نیست. اما مدیران این رسانه میلی فراموش کرده اند که عصر قجر مدتهاست که گذشته و مردم به راحتی اطلاعات و اخبار را از منابع دیگر بدست می آورند و اعتراض هم می کنند.
این سازمان تبدیل شده به یک سازمان سیاسی این سازمان باید کاملا پاکسازی شود وازآدمهایی که رشته کارشان است وحرفه ای هستند بهره برد.
آقاجان رسانه ملی (میلی) ما ظرفیت انتقادپذیری ندارد. پس کلهم جمعش کنید. نگران نباشید اکثر مردم به رسانه ملی شما نیم نگاهی هم نمی اندازند. حداقلش اینه بودجه هنگفت آن را میشه به یه زخمی از زخمهای مملکت زد
فردوسی پور کی بود؟ اینجا ایرانه حافظه ها ضعیف
فردوسی پور کی بود؟ اینجا ایرانه حافظه ها ضعیف
اينها ددوست دارندافرادضعيفي زيرنظرشان وجوداشته باشدوسيستم روبه شايسته سالاري ترجيح ميدهند
برنامه جالبی نبود و دلیل استقبال مردم، انتقادی بودن آن بود. در ایران هر برنامه انتقادی حتی برنامه کودکان هم مخاطبان زیادی خواهد داشت.
تابناک جان نظرات رو منتشر کن
تابناک
آخه به ما چه که فردوسی پور و رشیدپور حذف شدن یا نشدن؟
کسی که در انتخابات ریاست جمهوری شهر به شهر میگرده و از روحانی تبلیغ میکنه و حالا میشه منتقد روحانی نباید در تلویزیون جایی داشته باشه
سزای کسی که نمک میخورد و نمک دان میشکندعاقبتی جز این نیست اقا رضا فکر میکرد با چهار تا بلبل زبانی ونیش زدن به دولتی که چندی قبل خودش از ستاد اوله اون بود میتواند جایی در دل رقیب پیدا کند اما زهی خیال باطل
با حذف این دو برنامه پرمخاطب، اون اندک بیننده های بعضی از برنامه های معروف رسانه میلی رو هم تشویق به عدم تماشا می کنن. نمی دونم دقیقا منظورشون چیه.
سلام
فقط سوال من اینه
اگه آقای فروغی فامیل ... نبود باز هم مدیر شبکه 3 میشد؟
اون هم در سن 30 سالگی!
سو مدیریت هیچ ربطی به جوانگرایی نداره.
من فکر میکنم قاطی کردن این دو موضوع با همدیگه درست نیست
یعنی نویسنده واقعا فکر میکنه دغدغه افکار عمومی پاسخ به علت حذف رشیدپور هست؟ عجب!!!!
دوستانی که تلویزیون تماشا میکنند از برنامه هایی که دوست ندارند تعریف وتمجید کنند تا به گوش مسعولین برسد وانها را حذف کنند
این رشید پور و تیمش از همون اول با حالات انتقادی برای تخریب اومده بودن کاملاً معلوم بود و با حذف این برنامه از این ها کاملاً موافقم بهره برن در خیابون برنامه اجرا کنن کسی که با شلوار جین میاد روی آنتن خودش رو بهترین تیپش رو با یک اوباش آمریکایی ست می کنه همونه بهتر که از داخل صدا و سما ایران اسلامی حذف بشه میدونستید رشید پور فرزند شهید هست یادتون باشه ریزش ها و رویش ها!
هر تصمیمی که به عموم مردم مربوط باشه باید برای مردم تبیین بشه و دلیلش بیان بشه . وقتی برنامه ای تلویزیونی حذف میشه باید دلیلش توضیح داده بشه.
آقا به این مجری ها زیاد رو ندید - اینها فقط ادا درمیارن و با احساسات مردم بازی و کاسبی میکنند
بقول یه بنده خدائی که داشت از صدا و سیما تعریف میکرد و میگفت کارشون خیلی خوبه .بعد معلوم شد ایشون نصاب ماهواره‌است وشغلش هم خیلی گرفته.بخصوص دعا برای بقای مدیر شبکه سه میکرد
متنفرم از فروغی و رییسش
به نظر من عملکرد مدیر جدید شبکه سه خیلی ضعیفه این از حذف برنامه های پر مخاطب و اینم از سریال ضعیف ماه مبارک رمضان با مضمون تکراری وضعیف
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر