بازدید 24933
چرا هر چهره‌ای دچار مسأله می‌شود، سر از برنامه رشیدپور درمی‌آورد؟

پس از محمد شریعتمداری و احسان علیخانی، نوبت به حمید هیراد رسید!

این یکی از کارکردهای اصلی رسانه‌ها در بسیج افکارعمومی برای افزایش هزینه اقدامات خلاف است و اگر این بسیج عمومی به شکل جدی پس از حضور علیخانی در برنامه «حالا خورشید» صورت می‌پذیرفت و رشیدپور و علیخانی برای اظهارات خلاف واقعی که در آن برنامه مطرح کردند، هزینه واقعی پرداخت می‌کردند، امروز رشیدپور در چشم میلیون‌ها مخاطب خیره نمی‌شد و درباره مسأله حمید هیراد نمی‌گفت: «بعدش چه؟!»
کد خبر: ۸۲۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 31 July 2018

پس از محمد شریعتمداری و احسان علیخانی، نوبت به حمید هیراد رسید!برنامه «حالا خورشید» به محملی برای رفع اتهام از طیفی از چهره‌ها تبدیل شده و مجری‌ آن، وظیفه تبرئه اشخاصی را بر عهده گرفته که هریک با مسائل متفاوتی مواجه هستند و در همین راستا، پس از محمد شریعتمداری و احسان علیخانی، این بار نوبت به دفاع تمام قد از حمید هیراد رسید؛ خواننده‌ای که این روزها به واسطه عملکردش با نقدهای جدی روبه روست و قطعاً نقدهایی جدی‌تر از هیراد باید به مدیران کم‌تجربه شبکه سوم سیما وارد کرد که تریبون باز را در اختیار مجریان‌شان قرار داده‌اند تا در هر حوزه‌ای ورود کنند.

به گزارش «تابناک»؛ وضعیت شبکه سوم سیما هر روز پیچیده‌تر می‌شود و بخشی از این وضعیت پیچیده نه به سوءمدیریت، بلکه به تجربه اندک مدیریت این شبکه بازمی‌گردد؛ کم‌تجربگی که مورد سوءاستفاده چهره‌هایی چون رضا رشیدپور قرار گرفته تا در عمل سیاست‌گذار بخشی از زمان پربیننده‌ترین شبکه سیما باشند و از این تریبون به هر شکلی در راستای تقویت هر شخص یا گروهی بهره برداری کنند و در مواقعی نظیر ماجرای احسان علیخانی به حیثیت رسانه ملی نیز به واسطه خلاف‌واقع گوییِ آشکار ضربه بزنند.

وقتی رضا رشیدپور و احسان علیخانی پینگ پنگی درباره نقش علیخانی در تبلیغ مؤسسه ثامن الحجج پس از ممنوعیت فعالیت خلاف واقع می‌گفتند و در ادامه یک عنصر همسو، هر آنچه آنها نمی‌توانستند بگویند را به عنوان مکمل اظهارات خلاف واقع‌شان مطرح کرد، دور از انتظار نبود که اتفاقات بعدی رخ دهد و محمد شریعتمداری در برنامه‌های بعدی حاضر و شویی اجرا شود که حاصلی نداشت.

رشیدپور همان مسیر را درباره دیگر عناصری که دچار مسئله شده‌اند تداوم بخشیده و اکنون از حمید هیراد در برنامه‌اش دفاع کرده است؛ انگار یکی از مأموریت‌های تعریف شده برای او دست گذاشتن روی چنین مواردی و استفاده از رسانه ملی برای چنین مقاصدی با طرح ادعای بی‌طرفی است.

او در برنامه امروز خود در اعتراض به نقدها نسبت به حرکت اخیر این خواننده، گفت: «...ناگهان هجوم بردن به یک سمت یک نفر که اصالت ماجرایی هم که هست در هزارتوی فضای مجازی اصلاً معلوم نیست کی داره درست می‌گه. چون با یک جابجایی کوچولو در ترک صوتی می‌شه که فیلم جعلی تولید کرد و حیثیت یک نفر رو به باد داد... یک جوون بیست و پنج، شش، هفت، هشت ساله، تلاش کرده در موسیقی یک آهنگی منتشر کرده و یک طرفدارانی داره...»

پس از محمد شریعتمداری و احسان علیخانی، نوبت به حمید هیراد رسید!

این شومن با همین لحن ادامه داد: «اینکه همه‌مون دست به دست بدید که آبروی طرف را تاراج کنیم، من دیدم در تلویزیون خودمان هم این کار صورت می‌گیره و به تلویزیون خودمون هم انتقاد می‌کنم... ما تا اصالت قضیه را ندونیم، نباید بیاییم در تلویزیون خودمون آبروی طرف را ببریم و بگیم آقا تو چرا این کار رو کردی... یک خواننده‌ای طرفدار داره و اونها هم از جیب خودشون پول دادند و رفتند کنسرت... اصلاً به من و شما خیلی ارتباطی نداره که آبروی طرف رو تاراج کنیم... بعدش چی؟! اصلاً حمید هیراد را له کردیم؟ بعدش چی؟ چه عاقبت بخیری برای ما خواهد داشت؟»

واقعاً برای رشیدپور قابل درک نیست که اگر یک خواننده برای اجرای زنده پول گرفته باشد و خدای ناکرده به جای اجرای زنده لب زده باشد و نوار پخش شده باشد، این یک فریبکاری و رسوایی بزرگ است؟ او در عین حال ادعا می‌کند طرفدارانش دوست داشته‌اند و بلیت خریده‌اند و به کسی ربط ندارد! این نوع دفاع از چنین مسأله‌ای به چه معناست؟ آیا طرفداران هیراد بلیت خریده‌اند که نوار گوش کنند و آیا نباید مشخص شود که این خواننده مردم را فریب داده و یا واقعاً روی استیج خوانده است؟

در هر نقطه از دنیا خواننده‌ای بدون اطلاع به جای اجرای زنده با پلی‌بک و صدای ضبط شده روی صحنه ظاهر شود و ماجرا لو برود، خواننده مذکور باید قید فعالیت حرفه‌ای را بزند. بنابراین نوع برخورد رسانه‌ها با هیراد کاملاً منطقی است. رشیدپور پرسیده که بعدش چه؟! پاسخ این است که از این پس هیچ خواننده‌ای جرأت نخواهد کرد حتی به پخش پلی‌بک در کنسرتش فکر کند، چرا که می‌داند حتی اگر از مظان اتهام واقع شود، حیثیت حرفه‌ای‌اش بر باد خواهد رفت و باید با اعتبارش خداحافظی کند.

این یکی از کارکردهای اصلی رسانه‌ها در بسیج افکارعمومی برای افزایش هزینه اقدامات خلاف است و اگر این بسیج عمومی به شکل جدی پس از حضور علیخانی در برنامه «حالا خورشید» صورت می‌پذیرفت و رشیدپور و علیخانی برای اظهارات خلاف واقعی که در آن برنامه مطرح کردند، هزینه واقعی پرداخت می‌کردند، امروز رشیدپور در چشم میلیون‌ها مخاطب خیره نمی‌شد و درباره مسأله حمید هیراد نمی‌گفت: «بعدش چه؟!»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۴۵
هیراد با دزدی شعرهای دیگران سابقش معلومه بهتره در طرفداری دقت کنیم. ایشون برای تک تک کاراش اول باید توضیح بده و جدای از این در فیلم کنسرت ایشان حرف های مردم کاملا در جهت اشتباه ایشان معلومه و نیاز به توضیح بر عکس امثال جناب رشیدپور نیست.
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
کاملا صحیح فرمودید ، کلاه برداری از مردم و دیگر هنرمندان مصداق دزدی ست و آقای رشید پور چرا به افراد معلوم الحال تریبون میدهد که از خود دفاع کنند؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
کاملا درسته..سابقه هیراد روشنه...
خواننده نیست آبروی هنر را برده
مزخرفترین برنامه روی کره زمین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احسنت
چرا شما اینقدر کینه نسبت به علیخانی دارید؟
چرا وقتی حرف حق زد و همه چیز رو صادقانه بیان کرد قبول نمی کنید؟
کینه و تعصب باعث میشه حرف حق رو قبول نکنید. هر اتفاقی هم که بیافته باز هم به دنبال تهمت زدن و تخریب خواهید بود چون با پیش فرض و متعصبانه به موضوع نگاه می کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
به نظر میاد دفاعِ شما از آقای علیخانی به شدت متاثر از پیش فرض های ذهنیت باشه بزرگوار...این فرم اظهارِ نظرِ متعصبانه و اعتقادی رو بهش میگن جهل مرکب دوست من
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
توی این مملکت حرفه ای شدیم و حرف حق و صداقت رو توی چشم های طرف نگاه کنیم می فهمیم دوست عزیز، آقای علیخانی صداقت ندارند و نداشتند
آقای رشیدپور هم از همین قماش است از تریبون تلویزیون میلی مشهور شده و سنگ مرذم را به سینه میزند
چه تيتر خوبي!
تلویژیون که از هزینه بیت المال اداره میشه نه فعالیت سالم
حاضر هست هرکاری بکنه
از جیب بیت المال داره میره
مدیران شبکه باید عذرخواهی کنن
رشبدپور پادویی بیشتر نیست
اصلا" رشیدپورچکاره است؟ از هرکس بخواد دفاع میکنه از کسی هم که دلش نخواد میکوبدش.
مردم ایران صداوسیما را فراموش کرده‌اند،بگذارید هرچه دوست دارند بگویند و پخش کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
صدا و سیما رو فراموش کردیم و دیگه گوش به دروغهایی که می زنه نمی دیم ولی مشکل اینجاست که هزینه های این رسانه واقعا بدرد نخور و اعصاب خورد کن از بیت المال و نیز مالیاتی است که از جیب ما کارمندان و بقیه مردم خارج می شه
من و خیلی های دیگه حرف های آقای رشید پور رو دیدم و شنیدیم حرف هاش منطقی بود و هدفشم دفاع نبود بلکه انتقاد از روش های غلطی بود که یک عده دنبال میکنند تابناک داری از یه سایت خبری منصف تبدیل میشی به یک نشریه جهت دار که امیدوارم به این روشت ادامه ندی چون واقعا تنها سایتی هستی که به منصفانه بودن خبرهاش اعتماد دارم و روزی چندین بار چک میکنم سایت رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
با توجه به کامنت هایی که اینجا میبینم و البته برداشت خودم از حرفهای رشید پور ..احتمالا شما خودت به تنهایی به این کشف که رشید پور منصفانه و منطقی حرف زده رسیدی ..من نمیدونم بعضی ها چه اصراری دارند که نظر خودشونُ به اسم ملت و یا خیلی های دیگه قالب کنن ..نکن برادر من. ... نکن با خودت اینکارو
ولش کنید رشید پور را ،این جلو رییس جمهور فقط واسش خودروی هیبریدی مهم بود ،و قانع نمیشد ،هرچی روحانی میگفت زودی قبول میکرد.
به نظر من این کار خوب بوده
نباید یک هنرمند و به خاطر یک سوتی تخریب کرد بالاخره جوان این مملکته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
آره خوب جوان حقه باز
ایکس
| United States of America |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
باید بین جوان کلاهبردار با جوانی که شرافتمندانه زندگی میکنه یه فرقی وجود داشته باشه یا نه؟ همین نادیده گرفتن رفتار غیر قانونی و غیر حرفه ای کشور رو به این روز انداخته
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
عزیز دل برادر این سوتی نیست ، این خواننده حین دزدی گیرافتاده والا هممون قبول داریم اجرای زنده مشکلات خودش رو داره
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
کسی که دزدی و اختلاس میکنه هم انسان همین مملکته..واقعا بعضی حرفها حنده داره
سلام، از مدیران قدیمی صدا و سیما هستم. مدیر شبکه 3 جوان و بی تجربه هست و با ... این پست را به دست آورده و در مقابل مجریانی مانند رشیدپور، فردوسی پور و علیخانی به شدت در موضع ضعف قرار دارد.... افتضاحی شده که آن سرش ناپیدا.
ارادتمند
راستش من نه تلویزیون میبینم و نه واسه من مهمه توی تلویزیون چی میگذره ولی وقتی امروز فهمیدم که روی قبض برق باید مالیات بابت تلویزیون بپردازم و تا مغز استخوانم تیر کشید
خلاف واقع گويي ديگه چه بساطيه؟ شما هم كه داريد دروغ گويي طرف رو ماست مالي مي كنيد.
کار زشت را هیچ طوری نمیشه توجیه کرد.
تلاشتان بیهوده است.
مردم از برنامه های صدا و سیما فاصله بیشتری گرفتند.
باید این برنامه باشد و هر کی هر چه میخواهد باشد
شعور مردم میگه کدام رقبا کنند
مثلا میخواد برنامه اش داغ و گیرا باشد....
هیراد دیگه چه ...!!!!!
در مملکتی که اساتید موسیقیش را ...،چنین افرادی سر برمیاورند!!!
این آقای رشید پور برای خودش یک پا قاضی شده وبرنامه حالا خورشیدش تبدیل به دادگاه یکی نیست به این آقا بگوید تو چکاره ای. علیخانی متهم است و باید دادگاهی شود. آقای رشید پور ابتدا لطفا تکرار نشود......
کارحمیدهیراد یک تقلب تمام عیار بود...
یعنی اگر این کار هیراد رو بی تفاوت رد بشن نشون میده سیستم به تقلب و فریب عادت شدیدی پیدا کرده.
واقعا برای کسایی که از این به بعد کنسرت هیراد میرن متاسفم
خوب
آفرين، موافقم
قشنگ گفتي
رشید پور نون به نرخ روز خور ! اونوقت که تلویزیون ممنوع التصویرش کرده بود چقدر بر علیه تلویزیون سینه چاک میکرد و یقه پاره میکرد. حالا شده همه کاره همه تو اون تلویزیون صاحاب مرده.. میخوای منتشر بکن میخوای نکن ..ایران بدبختانه داره رو انگشت آفتاب پرستهایی مثل این یارو میچرخه که خوب بلده از حقه بازهایی لنگه خودش طرفداری کنه.
رشید پور راستشو بگو چقدر پول به حسابت واریز کرد که ازش تعریف کنی؟؟چطور این چیز ها به تو ربطی نداره ولی اختلاس مفسدان به تو ربط داره؟هلیکوپتر قاچاق به تو ربط داره؟؟جوون هم نیستی بگم نادونی.
اینکه آقای رشیدپورفردصادق وخوش قلبی است برهیچکس پوشیده نیست ودرراستای همین اخلاق خسنه سعی درایجادتفاهم وهمدلی دربین آحادمردم دارد.لیکن ازآنجاکه ایشان به تمامی رشته ها وفنون اشراف کامل نداردوبطورکلی دانای مطلق نیست ؛می بایست درآن مسائلی که آگاهی کافی نداردازیک کارشناس کاربلدونیزازیک منتقداستفاده نمایدتا دربعضی مواقع یک طرفه به قاضی نرود.
گند خودش کی در میاد ...والا
زودپز استفاده کردین ... یه سوپاپ داره نه ! که از انفجار جلوگیری میکنه ... وقتی دیگ خیلی بزرگ باشه چندین سوپاپ میخواد خب ! ... همین
مشكل حميد هيراد چيه؟ من طرفدار موزيكش هستم و بنظرم يسيار با استعداده. نميدونم چرا در طول يك هفته دوبار مساله هيراد رو مطرح ميكنيد! همه خواننده ها شعر و اهنگشون مال خودشونه؟ اينهمه رانت خوار رو با اسم مستعار صدا ميكنن به يك هنرمند نوپا كه ميرسه اينطوري تخريبش نكنين!
مسائل مهمتري هم هست بخدا! نكنيد!
واژه تبرعه رانمیدانم به چه معناست ولی اگر منظور نویسنده مطلب پاک کردن گناه یادورکردن از انجام دادن کاری باشد به این شکل (تبرئه)نوشته میشود
آقاااا يعني يک نفر تو اون کنسرت نبوده ببينيم واقعيت داشته اون فيلم يا نه
امیدوارم مدعی العموم به عنوان تقلب در کار به موضوع ورود کند و آقای رشیدپور به عنوان مبلغ تقلب به دادگاه احضار شود
آدم های بی مایه ای که در همه جا نفوذ کرده اند و در پشت صحنه برای مردم تصمیم میگیرند
صدا و سیما و برنامه هاش بیننده ندارن..درضمن حمید هیراد هم سابقش معلوم و رروشنه...از سرقت اشعار گرفته تا لب زدن در کنسرت..همه چیز مشخصه..حرفهای رشیدپور نظر مردم رو تغییر نمیده..با تشکر از سایت تابناک برای پداختن به سوایی این به اصطلاح خواننده...خسته نباشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها