بازدید 2781
اقتصاد در گذر زمان

از تصویب اجازه تاسیس بانک فلاحتی و صنعتی تا سرمایه گذاری بزرگترین بانک اتریشی در ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و یکمین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 11 June 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و یکمین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

21 خرداد 1312، مصادف شد با تصویب اجازه تاسیس بانک فلاحتی و صنعتی مستقل با سرمایه 20 میلیون ریال، توسط مجلس شورای ملی.

21 خرداد 1332، یک موافقتنامه بانکی نیم میلیون دلاری در هشت ماده بین بانک ملی ایران و بانک لومی اسرائیل به امضا رسید.

21 خرداد 1335، دولت وقت اعلام كرد كه از سال تحصيلي آينده، تحصيل در دانشگاه تهران رايگان خواهد بود و از دانشجويان پولي دريافت نخواهد شد.

21 خرداد 1372، انتخابات ششمین دوره ریاست جمهوری در ایران برگزار شد. در نتیجه این انتخابات مرحوم هاشمی رفسنجانی برای 4 سال دیگر به ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزید شد.

21 خرداد 1393، سرانجام پس از ماه‌ها بحث و گفت‌و‌گو میان خودروسازان و شورای‌ رقابت، فرمول نهایی قیمت خودرو اعلام شد. براساس این فرمول، کف و سقف افزایش قیمت 49.3 تا 9.6 درصد تعیین شد.

21 خرداد 1396، وزیر دارایی اتریش طی دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان از اختصاص یک میلیارد یورو از سوی بزرگ ‌ترین بانک این کشور به منظور تامین مالی و توسعه همکاری ‌های دو کشور خبر داد.

 

منابع: آرشیو روزنامه دنیای اقتصاد، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر