بازدید 3075

هوای تهران ناسالم برای حساس‌ها است

کد خبر: ۹۰۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 11 June 2019

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به افزایش غلظت ازن در هوای تهران طی امروز(۲۱ خرداد) از احتمال ناسالم شدن هوای این شهر برای گروه‌های حساس خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی افزود: نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت کیفیت هوای شهر تهران نشان‌دهنده افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن طی برخی ساعات امروز (۲۱ خرداد) است به‌گونه‌ای که وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران از لحاظ آلاینده ازن در آستانه شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول امروز (۲۱ خرداد) برای برخی ساعات بعدازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می‌رود که در پراکندگی آلاینده‌ها و به تبع آن بهبود کیفیت هوای پایتخت موثر خواهد بود.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، این وضعیت جوی تا روز بعد کم و بیش ادامه دارد و احتمال افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در صبحگاه چهارشنبه (۲۲ خرداد) به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها دور از انتظار نخواهد بود. هرچند این وضعیت پابرجا نیست و همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز به‌تدریج بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد.

شهبازی در ادامه گفت: بر اساس شرایط جوی تهران، انتظار می‌رود وزش باد طی برخی ساعات روز چهارشنبه (۲۲ خرداد)، افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته باشد.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر کیفیت هوای تهران با میانگین ۸۳ PPM در شرایط سالم قرار دارد، تاکید کرد: تا روز آینده دمای تهران روند افزایشی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آلاینده «ازن» از جمله آلاینده‌های ثانویه است که از احتراق خروجی منابعی نظیر خودروها منتشر نمی‌شود بلکه از واکنش برخی گازها مانند اکسیدهای نیتروژن، ترکیبات آلی و هیدروکربن‌ها ایجاد می‌شود. تابش خورشید و افزایش درجه حرارت سبب می‌شود که غلظت ازن در شهر تهران هنگام شروع فصل گرم بیشتر از فصل زمستان باشد و حتی ازن در برخی از روزهای تابستان تبدیل به آلاینده شاخص در شهر تهران می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان