بازدید 8346
۳

ترامپ، رئیس جمهوری چین را تهدید کرد

کد خبر: ۹۰۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴ 11 June 2019

دونالد ترامپ روز دوشنبه در مورد توافق احتمالی واشنگتن و پکن گفت، اگر رئیس جمهوری چین برای دیدار با وی در نشست جی ۲۰ شرکت نکند، همان روز تعرفه ۲۵ درصدی بر کالاهای چینی را اعمال خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی (CNBC) در مورد جنگ تجاری آمریکا با چین گفت، کشور قدرتمند آسیایی با کاهش ارزش پول ملی مواجه شده و مجبور است برای جبران آن اقداماتی انجام دهد.

ترامپ توضیح داد که کاهش ارزش پول می تواند به طور بالقوه یک میدان بازی ناهموار ایجاد کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در مورد توافق احتمالی با پکن گفت، من بر این باورم که چینی ها با آمریکا توافق تجاری امضاء خواهند کرد زیرا آنان به این توافق نیاز دارند.

ترامپ در مورد دیدار با «شی جی پینگ» در نشست جی ۲۰ گفت، اگر رئیس جمهوری چین حاضر به دیدار با وی نشود تعرفه ۲۵ درصدی بر کالاهای چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را فوراً عملی خواهد کرد.

ترامپ همچنین با اشاره به تحریم شرکت چینی هوآوی گفت، بخشی از توافق احتمالی تجاری واشنگتن و پکن می تواند مربوط به شرکت هوآوی باشد.

پیش از این آمریکا اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر کالاهای چینی را از ۱۱ خرداد تا ۲۵ خرداد به تعویق انداخته بود.

نشست وزرای کشورهای عضو جی ۲۰ قرار است در ۲۰ جولای (هفتم مرداد) در شهر اوزاکا ژاپن حضور یابند.

یاد آور می شود برخلاف گفته های ترامپ بر تحت فشار بودن اقتصاد چین، رویترز به نقل از تحلیلگران در گزارشی نوشت، صادرات چین به رغم افزایش تعرفه های آمریکا علیه چین در ماه گذشته میلادی به طور غیر مننظره ای افزایش یافته است.

اطلاعات گمرکی نشان می دهد که با وجود انتظارها برای کاهش در صادرات ماه مه (اردیبهشت- خرداد) چین نسبت به همین ماه در سال گذشته میلادی، صادرات این کشور ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
باز دونالد قرصاشو سر موقع نخورد؟؟؟!!!
کاهش ارزش پول ملی چین باعث افزایش صادرات این کشور می شود و تعرفه ها را جبران می کند.
اولا تحلیلت را درست کن اول میگی آمریکا افزایش تعرفه را تا ۲۵خرداد تعلیق کرده بعد میگی با وجود افزایش تعرفه صادرات افزایش چشمگیری داشته در صورتی که هربچه ای میدونه طرف تحت فشار مثل چین سعی میکنه تا روز آخر وضع تعرفه هرچه بیشتر صادر بکنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل