بازدید 4984

ظریف: جنگ اقتصادی ترامپ دلیل تمامی تنش‌ها است

کد خبر: ۹۰۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲ 10 June 2019
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر با اشاره به سفر امروز وزیر خارجه آلمان به تهران نوشت که گفتگو میان کشور‌های منطقه ضروری بوده، اما جنگ اقتصادی رئیس جمهور آمریکا دلیل تمامی تنش‌ها است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به دیدار امروز خود با «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: گفتگو‌های صریحی با هایکو ماس انجام شد. از اذعان آلمان به این موضوع که اقدامات عملی برای اطمینان یافتن از بهره‌مندی اقتصادی ایران برای حفظ برجام ضروری است، استقبال می‌کنیم. ما موافق هستیم که گفتگو میان کشور‌های منطقه ضروری است، اما جنگ اقتصادی دونالد ترامپ دلیل تمامی تنش‌ها است.

وزیر خارجه ایران بعدازظهر امروز (دوشنبه) دیدار دو ساعته با همتای آلمانی خود داشت.

ظریف در کنفرانس خبری مشترکی که پس از این دیدار داشت، گفت: ما هدف مشترکی با اروپا و آلمان داریم و آن حفظ برجام، جلوگیری از تنش و درگیری در منطقه و بهره‌مندی مردم ایران از مزایای برجام است.

ظریف تصریح کرد: آمریکا اعلام جنگ اقتصادی علیه ایران کرده و این جنگ بسیار برای منطقه و جهان و نظم بین‌المللی خطرناک است. اقداماتی که آمریکا پس از خروج از برجام انجام داده از نظر ما هدف گرفتن مردم ایران است که قرار بود بیشترین منفعت را از اجرای برجام ببرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار