بازدید 6290
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

طرح رتبه‌بندی معلمان به صحن هیئت دولت می‌رود

کد خبر: ۹۰۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ 10 June 2019
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی در قالب لایحه‌ای آماده و ارائه شد که مراحل را طی کرد و اصلاحیه خورد و اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت است که به زودی به صحن هیئت دولت می‌رود
 
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سیدجواد حسینی در حاشیه همایش نکوداشت خیرین مدرسه‌ساز و بزرگداشت خیر مدرسه‌ساز محمدرضا حافظی، اظهار کرد: یک سوم مدارس تخریبی است و تلاش سازمان نوسازی مدارس این است که مدارس استاندارد داشته باشیم و در این مسیر هم توفیق داشتیم.

وی افزود: یک سوم مدارس توسط خیران ساخته شده و بیش از ۳۰ هزار خیر کشور ۱۳۰ هزار کلاس درس ساختند.

حسینی گفت: تلاش ما این است که مدارس خشت و گلی برچیده شود و اول مهر جشن نبود مدارس خشت و گلی را می‌گیریم همچنین تلاش می‌کنیم بخاری‌های نفتی استاندارد شود.

وی درباره اولویت‌هایش در دوره سرپرستی عنوان‌کرد: چه در دوران سرپرستی و چه غیر از آن و چه آقای حسینی و چه هر فرد دیگری سکان آموزش و پرورش را برعهده بگیرد، خواهد گفت که تحقق متوازن سندتحول بنیادین اولویت اصلی است و تلاش بنده همین است، سند تحول ۶ خرده نظام دارد که تصویب شده و برای اجرای آن تلاش می‌کنیم.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بیش از ۴۴ درصد سند تحول مربوط به نظام راهبری و مدیریت و ۲۰ درصد منابع انسانی است و در مجموع ۶۴ درصد سند و مجموعه راهکار‌هایی که دارد مبتنی بر دو خرده نظام راهبری و مدیریت و راهبری و منابع انسانی است. اولویت را ارتقای مدیریت در آموزش و پرورش و مدیریت آموزشگاهی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای می‌دانیم.

وی درباره رتبه بندی معلمان نیز گفت: رتبه بندی در قالب لایحه‌ای آماده و ارائه شد که مراحل خود را طی کرده و اکنون در کمیسیون اجتماعی است که به‌زودی به صحن هیئت دولت می‌رود. دیروز در جلسه شورای اقتصادی نیز رئیس جمهور گفت که اعتبار بخش اول و دوم رتبه بندی تامین شده و آن را اجرایی خواهیم کرد، البته رتبه بندی اعتباری بیشتر می‌خواهد و ما تمام تلاش خود را معطوف خواهیم کرد، زیرا معتقدیم یکی از عوامل افزایش انگیزه معلمان، اجرای رتبه بندی و سنجش صلاحیت‌های معلمی است که آقای بطحایی و رئیس جمهور هم تاکید داشتند که باید انجام شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر