بازدید 21764
سخنانی که از فشار اقتصادی بیشتر مردم را می‌آزارد؛

از «اشکنه پیاز» تا مقایسه «وعده‌های غذایی مردم ایران با چین»!/ شاید وزیر نیرو زندگی خودش با چینی‌ها را مقایسه کرده؟!

هرچند این سخنان وزیر نیرو با انتقادات فراوانی روبه رو شد، بهترین گواه این موضوع است که دولت تدبیر امید، رئیس جمهور و وزیران کابینه او فاصله زیادی با مردم دارند و در حقیقت بیان چنین مسائلی به عدم اطلاع از وضعیت زندگی مردم و جامعه برمی گردد، چون اگر وزیر نیرو اطلاعی از وضعیت مردم در یک سال اخیر داشت، به وضوح می دید که سفرهای مردم تا چه اندازه کوچک شده و چطور فشار اقتصادی هر روز این سفرها را تحدید می کند... .
کد خبر: ۹۰۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 10 June 2019

آیت الله «سید احمد علم الهدی» امام جمعه مشهد مرداد ماه سال 91 و به دنبال افزایش فشارهای دولت وقت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران که باعث ایجاد گرانی در بسیاری از محصولات از جمله مواد غذایی و گوشت مرغ شده بود، در توصیه ای خطاب به مردم، گفته بود «اگر مرغ در دسترس نيست آن را با يك ماده پروتئيني ديگر جايگزين كنيد؛ مشهدي‌ها مگر اشكنه پياز داغ را يادتان رفته و آن زندگي را فراموش كرده‌ايد.» این سخنان امام جمعه مشهد با انتقادات تندی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مواجه شد، حالا بعد از هفت سال یک وزیر دولت «حسن روحانی» هم چیزی شبیه به همان سخنان را تکرار کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ آيت الله سيد احمد علم الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی پیرامون افزایش فشارهای اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکایی ها و ایجاد گرانی اظهار کرده بود: «امكانات غذايي زندگي خودتان را تهيه كنيد؛ بنا نيست زندگي شما هر جور كه قبلاً مي گذشته الان هم همان طور باشد. اگر مرغ در دسترس نيست آن را با يك ماده پروتئيني ديگر جايگزين كنيد.»

وي خطاب به مردم مشهد و در توصیه ای به آنها برای مقاومت در مقابل گرانی هایی که ناشی از فشار دشمنان برای تسلیم جمهوری اسلامی ایران بود، یادآور شد که «مشهدي‌ها مگر اشكنه پياز داغ را يادتان رفته و آن زندگي را فراموش كرده‌ايد؛ مگر قرار است برنامه همان باشد كه قبلاً ‌بوده است. شما مردم قدرت داريد تا وارد ميدان كار شويد و نيازهايتان را برطرف كنيد.»

علم الهدی با بیان این مطلب که "افغانستان انبار جوي دنياست"، تأکید کرده بود: «جو را از افغانستان وارد كنيد و كارشناسان خوراك ابتكار كنند و براي خوراك مرغ چاره ديگري بينديشند. وي با اشاره به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد، «دولت بايد تشريفات گمركي را بردارد و با مدیریت استاندارد تجار به ابتكارهاي بازرگاني دست بزنند. دشمن مي خواهد به خاطر شكم ما را از پای درآورد. از چيزي نمي‌ترسيم زيرا رزقمان دست خداست؛ مردم و مسئولين بايد همدل شوند تا در اين جبهه دشمن را شكست بدهيم.

وي با تأکید بر اینکه به واقعیت‌ها توجه کنید افزوده بود: «واقعيت اين است كه ما بر دشمن پيروزيم و دشمن را از ميدان جنگي كه در خاك ما تشكيل داده بود عقب رانديم. دشمن با همه شكست‌ها در دشمني اش جدي تر شده و ميدان جنگ را به عرصه اقتصاد آورده است. دشمن با توطئه اقتصادي و تحريم، ميدان جنگي را به ما تحميل مي كند و بايد نشان دهيم همان طور كه در ميدان جنگ نظامي دشمن را شكست داديم در اين عرصه هم مقاومت می كنيم.»

این شرایط برای مردم ایران به فاصله شش سال از فشار اقتصادی آمریکایی ها به ایران در سال 91، بار دیگر در سال 97 تکرار شد و ترکش های آن همچنان دامن گیر بسیاری از مردم کشورمان است. هرچند در حقیقت دولت قبلی آمریکا با عقد یک قرارداد بین المللی که به تصویب و امضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و شش ابرقدرت دنیا رسیده بود، مقداری از تحریم ها را از گرده ملت ایران برداشته بود، اما آمریکایی ها با روی کار آمدن دولت جدید رویکرد دیگری در پیش گرفتند و قول و قرار قبلی را به طور کلی منکر شدند.

دولت جدید آمریکا به بهانه های واهی انواع و اقسارم فشارها علیه ملت ایران را اعمال کرد و حتی یک قرارداد بین المللی که پای آن را امضاء کرده بود، نادیده گرفت تا بتواند برای مصرف داخلی خود و برای مبارزات انتخاباتی به قرارداد جدیدی با ایران دست پیدا کند، اما کشوری که پای وعده های قبلی خود نماند را نمی توان با وعده دیگری آزمود برای همین رویکرد جمهوری اسلامی در مقابل فشارهای آمریکا نه جنگ و نه صلح قرارداده شد.

مردم ایران از سال گذشته انواع و اقسام فشارها را نظیر آنچه در سال 91 اتفاق افتاد، تحمل کرده اند، اما آنچه بیش از این فشارهای بین المللی ملت را می آزارد، بی کفایتی و عدم شایستگی برخی مدیران در داخل، حرف و سخن هایی که مسئولان عالی کشور نظیر وزیران بعضا بدون در نظر گرفتن عوارض سخنانشان به زبان جاری می کنند و مشکلاتی نظیر اختلاس ها و سوءاستفاده اقتصادی برخی منسوبان به مسئولان و همچنین آقازاده هاست.

یکی از همین آروغ های ناشتا و سخنانی که مسئولان بر زبان جاری می کنند و اثرات آن به مراتب بیش از فشارهای اقتصادی مردم را می آزارد و تحت تأثیر قرار می دهد را روز گذشته «رضا اردکانیان» وزیر نیرو نیرو بر زبان جاری کرد که در یک قیاس مع الفارق مردم ایران را با چینی ها مقایسه کرد و گفت: «چینی‌ها با یک وعده غذا هم سیرند، ما زیاد می‌خوریم!» این سخن وزیر نیرو کم از آنچه امام جمعه مشهد در سال 91 درباره «اشکنه پیاز» مطرح کرد، ندارد.

وزیر نیرو در این خصوص گفته بود که «تحریم کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما؛ مصرف است. ما جامعه‌ای مصرفی هستیم؛ چرا چین این گونه تحریم نمی‌شود؟ چون با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند.» «رضا اردکانیان»، با انتقاد از زیاد بودن مصرف انرژی در ایران گفته است: «علت اینکه تحریم شدیم همین بد عادتی در مصرف است، تحریم کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما، مصرف است. ما جامعه‌ای مصرفی هستیم؛ چرا چین این گونه تحریم نمی‌شود؟ چون با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند.

هرچند این سخنان وزیر نیرو با انتقادات فراوانی روبه رو شد، بهترین گواه این موضوع است که دولت تدبیر امید، رئیس جمهور و وزیران کابینه او فاصله زیادی با مردم دارند و در حقیقت بیان چنین مسائلی به عدم اطلاع از وضعیت زندگی مردم و جامعه برمی گردد، چون اگر وزیر نیرو اطلاعی از وضعیت مردم در یک سال اخیر داشت، به وضوح می دید که سفرهای مردم تا چه اندازه کوچک شده و چطور فشار اقتصادی هر روز این سفرها را تحدید می کند... .

شاید وزیر نیرو نیت بدی از بیان چنین جمله ای نداشته و قصدش تأکید بر فرهنگ صحیح مصرف بوده است، اما در حقیقت با بین چنین جملاتی و انجام چنین قیاسی بیشتر از شرایط سخت اقتصادی یک سال اخیر مردم را آزرده است. این هم برمی گردد به همان بی اطلاعی از زندگی و شرایط سخت اقتصادی مردم. شاید هم آقای وزیر شرایط زندگی خود و اطرافیانشان را با مردم چین قیاس کرده است نه همه مردم ایران را!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۲۳۷
انتشار یافته: ۱۱۰
کلا دولت یک طرف هست مردم طرف دیگه
پاسخ ها
Syed
| Germany |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اما شکم آقای وزیر یک چیز دیگری را نشان می دهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
تابناک جان اینکه کامنت ها رو پس و پیش منتشر میکنی نبوغ خاصی توشه یا شانسیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
مجلس باید وزیر را استیضاح کند یا حداقل یک کارت زرد به او بدهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اردکانیان مچکریم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
منفور ترین دولت بعد از دولت سیدضیاء در مشروطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
نویسنده تابناک آیت اله علم الهدی مسول اجرایی نیست و منظورش از آن حرفها خم چیز دیگری بوده که خود شما هم بهتر میدانید. اما وزیر نیرو مسول اجرایی هست با کلی ادعا
بین این دو فرق بسیار است.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
چقدر غلط املایی!!!!
مهرداد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
با سلام این حرف چیز جدیدی نیست حضرت ایت الله جنتی چند سال پیشتر از این فرمودند شاید روزی برسد که ما روزی دو ویا حتی یک وعده غذا بخوریم چه اشکالی دارد...
فقرالدوله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
صحبت های این وزیر محترم با ارزش های انقلاب اسلامی کاملا متناقض است ! معلوم نیست اینها چگونه خودشان را به وزات رسانده اند . که اینک مردم اینها را جزارکان نظام می بینند ...اینها باید در مقابل خون شهدا خجالت بکشند ودولت بهتر است فکری به حال اینگونه افراد در کابینه بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
شما هر چی دلتون میخواد از روحانی بد بگید ما مردم خودمان آنقدر میفهمیم که بدانیم ریشه مشکلات کشور کجاست
وزیر یکی از پنج کشور دارای منابع طبیعی خداااادادی هنرش شده تجویز کالری کمتر زندگی بهتر
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اینها همان شعارهای زمان انتخاباته
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
هر کی دوست نداره بره چین حکومت کنه
آدم میمونه تو این شرایط بد اقتصادی این افاضات از کجا به مغز آقایون تراوش می‌کنه
واقعا متاسفم واسه این کابینه و وزرای نا کارآمد ش
توصیه نان خشک و لنگ بستن که آقای ولایت گفت رو هم بفرمایید ذکر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
آقای جنتی هم فرمیودندی مردم یک وعده بخورند ، مگه چه اشکالی داره
آمار بستگان و فرزندان و اموال منقول و غیر منقول این آقای وزیر نیرو را در بیاورید تا ببینیم بستگانشان در کدام کشور اروپایی یا آمریکایی زندگی می کنند !!!! بعد معلوم می شود توصیه به یک وعده غذا از کجا ریشه می گیرد!!!!!
تابناک دست بردار هم نیستیا
درد آور است افرادی که سالها با پول ملت خارج بوده اند و اکنون بچه هایی در خارج دارند و خود نیز شاید تابعیت دوگانه اینچنین برای مردم سخت درگیر و گرفتار نسخه های بی معنی می پیچند. خجالت هم خوب چیزی است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
اینجاست که معنای شرف و عزت معنای خودش را نشان میدهند
خیلی هم اشتباه نمیگه همه اسراف کار هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
همه را با خودت مقایسه نکن لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
ایرانی فقط بلده از خودش تعریف کنه
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
داداش من انقدر صرفه جویی کردم حس می کنم هیچ سهمی تو کشورم ندارم , اصلا اضافی ام
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
بحث اسراف نبود عقل کل ایشون گفتن کلا مصرف نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
از طرز حرف زدنت مشخصه چطور بزرگ شدی
آقای ولایتی هم فرمودند بجای لباس لنگ بپوشیم وغذایمان هم نون خشک باشد البته به سوی این وضعیت به سرعت موشک حرکت می کنیم
الان هم ملت در غذا خوردن مشکل دارند. به بهانه صادرات دارند غذای ملت رو به کشورهای اطراف صادر میکنند. دلارهای کاغذی رو گرفته و خرج اتینا میکنند.
کیفیت غذا به شدت پایینه و بیماریها در کمین این ملت ننه مرده هستند. خدا به داد این ملت برسه....
بهترین غذا را می خورند در بهترین خانه زندگی می کنند درمان تحصیل و تفریح رایگان اگر هم بپرسید همه این امتیازات برای چیست؟ شما چه برتری بر مردم دارید؟ در این 80 میلیون یک نفر جواب روشنی به این سوال ندارد
چون عرصه کار دیگری ندارید مجبورید به مردم فلاکت زده حمله کنید
یک سوال ساده: هم اکنون همسر و دختر آقای اردکانیان کجا زندگی می کنند؟ پاسخ: لندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
اینم نتیجه رای به روحانیه
ایمن حرف ها دهن کجی مسیولان به مردم است
پاسخ ها
محمود
| Germany |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
نتیجه رای احساسی وبدون فکر مردمه
خداجون بروبالاتر...
طوری که جناب وزیرمیگه مردم باید۱۲ماه سال بخاطر بی تدبیری دولت روزه بگیرن اونم فقط موقع افطارغذابخوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
البته روزه بدون سحری ..چون روزه داری با سحری و افطاریش میشه دو وعده ای مسرفین
لنگ و نون خشک یادت رفت
ايشان إعلام فرماييد حقوق شان چند است فقط راستش رابگوييد
فقط فقط
جناب وزیر محترم‌. حالا کاری به آقازاده های شما که در آمریکا تحصیل می کنند ندارم. اما مرد مومن. چین تحریم نمی شود چون اقتصادش دولتی نیست. چون مدیرانش مدیر هستند‌. چون انحصار در تولید ندارد و رانت های وحشتناکی که در مملکت ما هست، در چین وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
مشکل اصلی ایران نسبت به چین در این موضوع است که در چین مفسدان و رانتخواران و غارتگران خیلی سریع اعدام می‌شوند ولی در ایران مخالفان سیاسی سریع به زمین زده می‌شوند و مفسدان اگر بجایی وصل نباشند در خطرند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
باشه ما یه وعده غذا میخوریم به شرطی که بقیه چیزامون هم مثل چینی ها بشه. مرد مومن اگر قوانین ما مثل چین بود الان خیلیها اعدام شده بودن. البته ما بهتر از همه قوانین رو در اسلام داریم ولی متاسفانه بهشون عمل نمیشه
البته ایشان قیاس مع الفارق نموده اند ولی بد مصرفی و اسراف ما مردم هم چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت... و البته اصلاح عادات بوجود آمده مردم درین 60 تا70 سال گذشته را نمی توان با سخنرانی و اینگونه مثال ها درست کرد بهتر است مسوولین و دولتمردان دست از زندگی مصرفی و تجملی خود بردارند وبعد برای مردم نسخه بپیچند
جناب وزیر نیرو! شما هم خجالت نکش و مثل همکار محترمت وزیر اقتصاد به مردم اهانت کن. او به کسانی که در نود روزی که دولت به مردم التماس می کرد که به جای خرید سکه از بازار آزاد و ایجاد التهاب به اعتبار دولت اعتماد کنند و با ده پانزده درصد کمتراز نرخ بازار از بانک مرکزی یکساله پیش خرید کنند و از هجوم نقدینگی به بازار بکاهند به ندای دولت لبیک گفتند و شفاف و باهویت معلوم و زیر نظر قانون سکه پیش خرید کردند گفت “سوداگر”! و برایشان مالیات غیرقانونی برید چون خر از پل گذشت. شما هم به مردم ایران بگو پرخور و طماع و شکمپرست چون یک وعده غذا بیشتر توقع دارند. خر شما هم از پل می گذرد آقای روحانی کلاهش را بگذارد بالاتر با این وزیران مردمدار و با اعتبار.
جناب وزیر نیرو! شما هم خجالت نکش و مثل همکار محترمت وزیر اقتصاد به مردم اهانت کن. او به کسانی که در نود روزی که دولت به مردم التماس می کرد که به جای خرید سکه از بازار آزاد و ایجاد التهاب به اعتبار دولت اعتماد کنند و با ده پانزده درصد کمتراز نرخ بازار از بانک مرکزی یکساله پیش خرید کنند و از هجوم نقدینگی به بازار بکاهند به ندای دولت لبیک گفتند و شفاف و باهویت معلوم و زیر نظر قانون سکه پیش خرید کردند گفت “سوداگر”! و برایشان مالیات غیرقانونی برید چون خر از پل گذشت. شما هم به مردم ایران بگو پرخور و طماع و شکمپرست چون یک وعده غذا بیشتر توقع دارند. خر شما هم از پل می گذرد آقای روحانی کلاهش را بگذارد بالاتر با این وزیران مردمدار و با اعتبار.
آقای اردکانیان شاید در بیان منظورشان ایرادی داشته باشند ولی به یک واقعیت اشاره می کنند متاسفانه در بخشی از جامعه مصرف رویه ی درستی ندارد و ریخت و پاش زیاد است اسراف کار درستی نیست وقتی کسی بیش از نیاز مصرف می کند به کس دیگری که محتاج همان چیز مصرفی است اسیب می رساند دعوت به قناعت و صرفه جویی باید محترم شمرده شود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
خب حالا این چه ربطی به تحریم داره
کاش وزیر نیرو محترم ده روز مثل مردم عادی زندگی میکرد تا میفهمید سه وعده غذای مردم یک وعده غذای کامل نمیشه
سلام، طبیعی است که سطح زندگی یک وزیر با سطح زندگی مردم عادی بسیار متفاوت است،؛او در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل کرده، سفرهای خارجی بسیاری داشته، اصلا حقوق و حق مدیریت و سایر مزایای یک وزیر، مثلا داشتن ماشین اداری و راننده، با عوام اصولا قابل قیاس نیست....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اینهایی که گفتی همه درست! اما اینها چه دخلی به سخنان نسنجیده ایشون داره
روحانی از چشمان مردمان بالاشهر نظر سنجی میکرد! اردکانیان اندکی پایین تر نگاهش به شکم مردمان اعیان نشین است! منتظریم تا وزیر بعدی استغفرالله مردم را مبهوت کناد!
غیرقابل انتشا
اقای وزیر اصالتا یزدی هستند.
الان دقیقا چی شد خواستی بخاطر افاضات یه اصلاح طلب بیای افاضات خودیها رو ماست مالی کنی؟ قربون دستت اون کنار گوشه ها هم جریان لنگ بستن و نان خشک سق زدن را هم ماله میکشیدی
هر وقت خودت خوردی ما میخوریم حالا خودمونیم چقدر حقوق میگری
از اماراتیها یاد بگیرید چگونه به مردم خودشون خدمت میکنند
آخر هفته گردوخاکی برای ما خوزستانی های مفلوک
هموطنتی عزیز خوش باشین
مسولین عزیز پاییتخت نشین شاد باشین
مفهوم حرف وزیر:
تعداد زیادی از طبقات متوسط در حال ریزش به کانال طبقات ضعیف هستند.
باید مردم رو به لحاظ روانی برای زندگی در کانال جدید آماده کرد.
مملکت تا حالا ۱۵ میلیون فقیر داشته و حالا ۶۰ میلیون داره.
این که اتفاق خاصی نیست.
مگه فقرا تا حالا چه می‌کردند؟
یک وعده غذا می‌خوردند!
بقیه هم همون کار رو بکنند!
مگه سیل زندگی خیلی از مردم رو نابود نکرد؟
چی شد؟ اتفاقی افتاد؟ اتفاقی نیفتاد که...
بالاخره یه کاری می‌کنند دیگه...
یک وعده غذا می‌خورند!
یا عالمانه سخن بگو یا عاقلانه سکوت کن
اگر رسانه ها جرات داشتند وسوابق قبل از انقلاب وزراء را بخصوص امکانات مالی وتحصیلی انها را برملا میکردند اینک شاهد چنین رفتار وگفتاری انان نبودیم
این آقایون که درامدهای نجومی دارن و همه فک و فامیلا و خودشونم اونور اب هستن و رفت و آمد دارن با چه رویی اینطور حرف میزنن؟ چرا مجلس این آقا رو استیضاح نمیکنه؟ یادم اومد مجلس تو تعطیلات تابستونیه!
به نام خدای حکیم وبصیر

سلام علیکم

وزیر نیرو گفته ما زیاد می‌خوریم؛
در حالی که چینی‌ها با یک وعده غذا هم سیر می‌شن!

+یمنی‌ها با یک دست لباس زندگی می‌کنند؛
شما هم چنین باشید؛
چینی‌ها یک وعده غذا می‌خورند؛
شما هم چنین باشید؛
یک‌بار نگفتن امارات،
هزینه_تحصیل بچه‌ها رو حتی در خارج هم تقبل می‌کند؛
و مسکن_رایگان می‌دهد؛
ما هم چنین می‌کنیم!
یا کشورهای دیگه چقدر به فکر رفاه عامه مردمشون هستند؛
و ...

فقط بخش فلاکت و بدبختی خارجی‌ها برای ما الگوی خوبی شده!
تازه اونم اگه راست بگین
آقای وزیر چینیها سه وعده غذا رومیخورند.الان هم با مدیریت عالی که زمامدارانشون دارند این کشور بعد از چند دهه تبدیل به اقتصاد دوم جهان شده. آقازاده وداماد اختلاسگر هم ندارن که اموال مردم رو غارت کنند. دختر وزیرشون قاچاقچی دارو وپارچه نیست.
اولا اگرمجلس واقعامجلس مردمی بود که باید این وزیر بی خبر از شرایط زندگی اکثریت مردم رو احضار می‌کرد و استیضاح مینمود بعد این جناب وزیر هم تقصیر نداره این آقا خودشو میبینه و عده مثل خودش از قدیم همگفتن سیر از گرسنه خبر نداره سوار ه از پیاده
آقای علم الهدی و ولایتی واردکانیان وامثالهم شما اگر به وظیفه خودتان عمل کنید. ودر زندگی اشرافیتان لزبیت المال استفاده نکنید. کار و بار مردم سکه می شود اینجا ایران است نه افغانستان. یمن. و چین
هر وقت شماها از محیط های حفاظت شده و حقوق ها و مزایایی میلیاردی دل کندید آن وقت مردم به نصیحت های شما گوش می دهند و عمل می کنند
رعیت کم بخورند تا جیب اربابزاده ها پر باشد
البته هستند افرادی که سالهاست از کشور و مردم بی خبرند و درباره تیتراژ سریال ها اظهار نگرانی میکنند!
ما را محاصره اقتصادی کنید ما به گرسنگی عادت داریم هفته ای یک وعده گوشت میخوریم گوشت هم چیز خوبی نیست روزی یک وعده غذا میخوریم
فکرکنم وزیر نیرو تو رژیم غذایی تشریف دارند وروزی یک وعده غذا میخوره می خواد مردم هم مثل ایشون بشن.
من اگر جای این وزیر بودم سرم رو از خجالت بلند نمیکردم
این ماجرامرایادماجرایی که درانقلاب فرانسه افتادمی اندازه که ماری آنتوان همسرلویی شانزدهم ازندیمش می پرسه علت اعتراضات مردم چیست واوپاسخ میده مردم نان برای خوردن ندارن وماری می گویدخوب نان ندارن به جاش کیک بخورند!!!
داره کد اشتباهی میده
البته نظر ایشان غلط نیست، چون شکی وجود ندارد که رژیم غذایی جامعه ایرانی در این دو سه دهه اخیر به شدت تغییر کرده است. در سالهای دهه شصت و نیز در سالهای قبل از انقلاب در اکثر خانواده ها، حتی خانواده های متوسط به بالای ایرانی، نوعی روحیه ساده زیستی وجود داشت که امروز نشانی از آن نیست. اما مهمتر از درست یا غلط بودن نظر ایشان، این واقعیت است که به نظر میرسد مقامات و مسئولین ما خود نیز امیدی به بهبود اوضاع ندارند و به تدریج در حال آماده سازی مردم برای کنار آمدن با وضع موجود هستند!
کمتر بخورید کمتر بپوشید! و فقط کار کنید....

این سرنوشت حیوانات در مزرعه بود...........
اینکه ما آب و برق وگاز و انرژی بی رویه مصرف می کنیم کاملا درسته و این هم که خیلی ها در مصرف غذا و پوشاک زیاده روی و اسراف می کنیم بازم درسته .اما فراموش نکنیم که ایرانیان زیادی در این روزها حتی در تهیه نان وماست مشکل دارند و لذا مردم چنین حرفهایی را از اقای وزیر مرفه نمی پذیرند . کسی که چنین حرف هایی می زند باید خودش مظهر ساده زیستی باشد اما ایا آقای وزیر چنین است؟! نمی توان در بهترین منازل با بهترین امکانات و غذا و پوشاک و ....زندگی کرد و بعد مردم را به پرخوری متهم نمود . این توهین به شعور مردم است
و جای تاسف است که چتین افرادی سالها در وزارت بوده اند و البته مشکل اصلی در عدم رعایت شایسته سالاری است .
من رای نمی دم
من رای نمی دم

من دیگه رای نمی دم
بعضۍ از این مسؤولان خودشان زندگی لاکچری و اشرافی دارند و فاصله ی زیادی با بقیه ی مردم دارند و این وضعیت بسیار برایشان عادی شده، آن وقت سخن از مبارزه با استکبار و تنش آفرینی مداوم و خصومت ورزی و تحریک و مقابله و در نتیجه تحت فشار قرار دادن بیشتر مردم از طرف آن کشورها می شوند، محرومیت را مردم تحمل می کنند و گویا این روال باید برای همیشه ادامه یتبد غافل از آنکه استکبار در هر جایی وجود دارد، عوض این حرفها رفتار معقولانه و متعادل و سر و سامان دادن اوضاع و سازندگی کشور و رفع مشکلات و نابامانیها و بهبود زندگی آحاد مردم خیلی بهتر نتیجه می دهد و مفیدتر است.
از رئیس جمهور و کابینه لیبرال ، انتظار هر متلک و هر زخم زبونی ، مورد انتظاره ! راستی !!! از رقاصهای وسط خیابان بواسطه پیروزی این دولت لیبرال چه خبر ؟؟؟!!!!
لنگ یمنی، غذای چینی، اشکنه مشهدی، شعب ابیطالب،.... و انسان را در رنج آفریدیم...
سوای صحبت های ایشون.دلیل اینکه راحت تحریم میشیم تک خوری دولت تو اقتصاد هست.اگه اجازه داده بود کشورهای دیگه با این شرکت کنن.در زمان تحریم صدای اون کشورها هم در میومد.الان سهام همه چی کلا ایرانی هست و راحت تحریم میشیم.ببین بندر چابهار رو با هندی ها مشترک کار کردن .تحریم هم نشد
فقط بخش فلاکت زندگی خارجیها برای مقامات ایران الگو است!
سواره از پیاده خبر نداره
عکس پسر این وزیر که در شبکه های مجازی منتشر شده نشان می دهد پسرشان اضافه وزن زیادی دارند!!! پس معلوم می شه وزیر نیرو این توصیه ها را فقط برای مردم ایران دارند تا ماشالا هزار ماشالا بستگانشون اضافه وزن بیشتری پیدا کنند.
انقلاب برای اشخاص خاص هم نون داشت وهم آب برای عامه مردم چطور ؟!!!!!
هنوز یاد نگرفته فقط در مورد کار و حرفه خودش حرف بزنه اونوقت شده وزیر مملکت ! خوردن یا نخوردن مردم چه ربطی به وزارت نیرو داره ؟
در اسلام به قناعت سفارش شده
۱.آقای وزیر ما همان ملتیم که ۸سال با صدام جنگیدیم ووخرج جبهه را دادیم با خون و نون.
۲. اگر شما بگید اول انقلاب چی داشتین و الان چی دارین، کجا خونه داشتین و الان کجا خونه دارین و بچه تون کحاس ما هم قول میدیم حرف شما را سرمه چشم کنیم.
۳. مشکل ما نه تحریم و نه سفره هستش مشکلمون فاصله طبقاتی است، که ناشی اقدامات هم قطاران شماست.
۴. چین و ژاپن و کره و ترکیه به نسبت جمعیتشون هیچ یک از منابع ایران را ندارند.
۵. در کاری که تخصص نداری نظر نده مگر متخصص تغدیه ای، تقی به توقی خورده و صندلی دادن بهت قرار نیست در تغذیه هم استاد باشی.
من یک معلم هستم ده ماهه گوشت گرم نتونستم بخرم شرمنده خانواده آم هستم این نظریه جناب وزیر برا دروره قاجاریه است
از چه روی خاک زمین شده ترسیم چنین؟سهم تو هرچی که هست،سهم من خون جگر.....سهم از ما بهتران ثروت وامن وامان. سهم پابرهنه ها فقر وزندان وفغان
ضمنا وزیر محترم گفته مردم چین در خونه های کوچیک زندگی میکنن ولی مردم ایران به فکر این هستن که خونه هاشون رو بزرگ و بزرگ تر بکنن. والا مردم ایران فقط فک و فامیلای شما نیستند

اکثر این مردم بعد از 40 سال کارمندی و کارگری نمیتونن یه خونه 40 متری بخرن.
حتا از عهده اجاره خونه هم برنمیان.
چین تحریم نمیشه چون
اولا اقتصاد مبنتی بر تولید داره و مثل ما تک محصولی نیستند که اگه نفت نباشه گرسنه بمونیم.
ثانیا مدیران لایق و کاربلد دارند
ثالثا نه تنها انگشت در چشم ابرقدرتها نمیکنند بلکه بیشترین حجم تجارت رو با اونها دارند
آقای علم الهدی سال 91 این فرمایش رو داشتند و آقای ولایتی چند ماه پیش . به قول خودتون کلی هم در فضای مجازی ازشون انتقادشده . ولی شما رسانه مدعی بی طرفی 7 ساله چیزی نگفتید تا یکی هم از اینطرفی ها سوتی بده و بعد دو تا رو کنار هم بذارید و بگید این در برابر اون و هردو جناح یه جورند و فرقی ندارند و .... آفرین به این نون به نرخ روز خوری ....
گرسنگی چه ربطی به مسافرت دارد متوجه نشدم
اگر در کشور ما هم به مثل کشور چین اختلاس گر و دولتمرد دزد را اعدام میکردند الان ژاپن خاور میانه بودیم اما متاسفانه دید مسئولین ما فقط در حد خورد و خوراک چینی ها بوده.
سلام همین الان هم خیلیا تو مصرف ریخت و پاش دارند. متاسفم اینو می گم ولی خیلی از پولدارای سابقه دارو دیدم که به شدت تو خرج کردن و مصرف قاعده مند عمل می کنند ، ولی خیلی از مردم عادی که حتی دارایی های اصلی و سرمایه ایشونو ایجاد نکردند ، مثلا مسکن ندارند ، در عوض تو مصرف کالاهای مصرفی و بی دوام زیاده روی می کنن یا حتی این کارو به رخ دیگران می کشند. عزیز من دارا شدن و توانگری هم برای فرد هم یه جامعه فرمول می خواد ، یه قسمت مهمشم تو مدیریت مصرف هست .
اینجا ایرانه آقا....بهتر امثال شما پول مردم رو هدر ندید آقای وزیر...اگه خیلی از چینی ها خوشتون میآد, مییتونید تشریف ببرید چین وزیر بشید
..ما مسلمانیم و حلال خور...!
در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد ، جناب آقای شیخ احمد جنتی هم گفتند که شاید روزی برسد که مردم ایران مجبور شوند روزی یک وعده غذا بخورند ؟ چنین بنظر میرسد که مسولین حکومت عزم خود را جزم نموده اند کاری کنند که مردم توان بیش از روزی یک وعده غذا خوردن را نداشته باشند ؟ این اقدام خسارتش به بچه ها ،، کودکان ،و نوجوانان میرسد ؟ شاید هم اینها میخواهند پایان ایران ، با پایان عمر خودان به پایان برسد ؟ چونکه عقل سالم در بدن سالم ،و بدن سالم با تغذیهٔ سالم میسر است ؟،،
امثال این آقا اصلا توان درک فلاکت مردم را ندارند.
تا آنجا که بنده میدانم ایشان دو فرزند دارند که هیچ یک در ایران زندگی نميکنند!
روزی ۳تا نون بربری قشنگ ۲ نفر را در ۲۴ ساعت سیر میکنه که میشه ۳۰ هزار تومان در ماه تازه ۱۵ هزار تومن هم از یارانه اضافه میاد که میشه پس انداز کرد پس راحت میشه ۳ وعده هم خورد فقط با روزی ۱۵۰۰ تومن. آقا بزن به بدن نون بربری تازه را و حالشو ببر. بهتر از پشه و هشت پا و قورباغه است که چینی بدبخت میخوره! اشکال وزیر اینه که بلد نیست با سه وعده نون بربری داغ و کنجدی زن و بچه اش را سیر کنه!
انشاالله خدا جوابتون بده.
من همه مسئولین را به چالش یک وعده غذا در روز برای سه ماه دعوت میکنم بعد از آن ما شروع میکنیم
حرف ایشان حرف درستی است البته خودش هم باید بیشتر کار کند و کمتر بخورد. چینی ها واقعا زیاد کار می کنند و تمام فکرشان تولید و صادرات و افزایش ثروت ملی است. امروز هم مردم ایران باید همه بیشتر کار کنند و کمتر به حاشیه بروند و انرژی مثبتی برای تولید و صادرات داشته باشند.
متاسفانه مثلی است که میگوید مرگ برای همسایه خوب است اقایان هر نظر و راهنمایی برای مردم دارند اول از خودشان شروع کنند .
سلام، آقایان تابناکی اینکه ما منابع زیاد داریم دلیل بر این نیست که درست مصرف نکنیم واقعا ما کشور بسیار مصرفی هستم الخصوص در زمینه انرژی ، با 20 دقیقه کار مفید
آقاي وزير اول مشکل آب رو حل کنيد بعد قول بدهيد که امسال خاموشي نداريم. در ضمن مردم عادي(اکثر مردم) خيلي وقت است که سفره هاشون کوچيک شده، توان خريد گوشت، ميوه و خيلي چيزهاي ديگر را ندارند. مشکل مسکن که ديگه هيچ!
گوشت قرمز الان چه رنگیه?
فاصله کلا تمامی بالا نشین یا بقولی مسئولین از کوچک تا بزرگشان با مردم از زمین تا اسمانها است از بیخبری حضرات از سخنرانهای قرائی که میکنند وامدگی وحضور مردم که به نفع خود بهره برداری میکنند وغیره نشان از بی کفایتی وسوئ مدیریت از مسیر خدا وپیامبر خارج شدن وفقط بفکر منافع خود ونزدیکان خود بودن چیز دیگری نمتوان متصور کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل