بازدید 4993

هدیه متفاوتی برای نخست وزیر ژاپن

کد خبر: ۹۰۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ 10 June 2019

«کنجی گوتو جوگو» تا پیش از آنکه به اسارت داعش در بیاید درباره موضوعاتی مانند پناهندگان، تحصیلات کودکان، فقر و جنگ‌ها به ویژه در آفریقا و خاورمیانه فیلم مستند تهیه می کرد، آثار به جای مانده از این مرد ۴۷ ساله ژاپنی درباره الماس‌های خونین و سرباز کودکان در سیرالئون، دختران و تحصیلات در افغانستان است.

خبرنگار و مستندساز ایرانی چند سالی است تصمیم دارد ضمن ابراز همدردی با مادر خبرنگار و مستند ساز اهل ژاپن که به دست جلاد گروه تروریستی داعش کشته شد، با اهدای یک شیشه عطر «گل رز» به او اطمینان دهد که آرزوی فرزندش «جهانی عاری از جنگ» محقق خواهد شد.

«کنجی گوتو جوگو» تا پیش از آنکه به اسارت داعش در بیاید درباره موضوعاتی مانند پناهندگان، تحصیلات کودکان، فقر و جنگ‌ها به ویژه در آفریقا و خاورمیانه فیلم مستند تهیه می کرد، آثار به جای مانده از این مرد ۴۷ ساله ژاپنی درباره الماس‌های خونین و سرباز کودکان در سیرالئون، دختران و تحصیلات در افغانستان است.

اهدا کننده عطر گل رز ایرانی هم روزگاری معلم دانش آموزان مهاجر افغانستانی بوده است، و شاید همین موضوع سبب شد تا «عاطفه تلقانی» به محض دریافت خبر ضرب العجل داعش، به مادر او نامه ای بنویسد که با تیتر «نامه مادر ایرانی به مادر گروگان ژاپنی داعش» در صدر اخبار برخی رسانه ها قرار گرفت.

اکنون این مادر مسلمان از آقای «آبه شینزو نخست وزیر ژاپن» که نخستین بار پس از انقلاب اسلامی به ایران سفر می کند، درخواست دارد پیام دوستی و مهروزی مردم سرزمین ایران را به مادر کنجی گوتو گوجو اعلام کند. متن درخواست این زن ایرانی از نخست وزیر ژاپن به شرح ذیل است:

به نام خالق جهان
نخست وزیر محترم کشور ژاپن
جناب آقای آبه شینزو

مرگ اندوهناک خبرنگار و مستندساز کشور ژاپن در منطقه رقه سوریه را به شما تسلیت می گویم. تلاش های جناب عالی در ضرب العجلی که فرقه شیطانی داعش برای نجات آقای کنجی گوتو جوگو اعلام کرده بود، ستودنی است؛ و نه فقط مردمان سرزمین آفتاب تابان بلکه قلب همه انسان های صلح دوست از کشته شدن مظلومانه هموطن شما به درد آمد.
مدتی است که به نشانه سپاس از مادر خبرنگار گوتو جوگو برای تربیت فرزندی صلح دوست و انسانی جوینده حقیقت قصد دارم به او هدیه ای تقدیم کنم. سفر جناب عالی به ایران را قدر می دانم، و اطمینان دارم مرا برای اهدای عطر «گل رز» یاری خواهید کرد.

هزاران سال است در مناطقی از سرزمین مادری من، باغ های گل رُز بی شماری وجود دارد، و استفاده از آن در فرهنگ ایرانی سمبلی از رفتار محمد امین (ص) پیامبر اسلام است. برای همین در ایران «گل رز» یک گل ملی و مذهبی به شمار می آید، و به «گل محمدی» شهرت دارد. محمد رسول الله در طول زندگی خود لباس های سفید رنگ می پوشید، و بر هدیه دادن تاکید داشت. ایشان عطر را بهترین هدیه معرفی و به پیروان خود توصیه کرده است که هر روز از عطر گل ها استفاده کنند. پیروانش اگر برای خرید استطاعت مالی ندارند، یک روز در میان، و اگر فقیرترند در روزهای جمعه (تعطیل) هنگام استراحت در کنار خانواده خود حتما از عطر گل ها استفاده کنند. علاوه بر این، رسول الله به پیروان خود امر کرده است از دروغ گفتن پرهیز کنند. زیرا دروغ انسان را به فسق و فجور می کشاند. این در حالی است که فرقه شیطانی داعش برای فریب انسان ها با نوشتن نام «محمد رسول الله» بر روی «پرچم سیاه» خود وانمود می کند که «پرچم اسلام» را در دست دارد.

داعش، خبرنگار گوتو جوگو که در ازدحام راستی و ناراستی می خواست ابرهای تردید و ابهام را برای یافتن خورشید حقیقت کنار بزند، بی رحمانه کشت. در حالی که پیامبر اسلام به همه مسلمانان دستور داده است تا ضمن بهره مندی از مواهب الهی در زمین و آسمان و دریا به همنوعان خود احترام بگذارند. آیه «لااکراه فی الدین» به معنای در دین هیچ اجباری نیست، از آیات قرآن، کتاب مقدس مسلمانان است.

اسلام دین صلح، دوستی و مهربانی است. اسلام دین اعتدال است. اما اعضای گروه های افراطی و تکفیری که از دین اسلام خارج شده اند با بهانه های پوچ و با روش های متعدد مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، ایزدیان و پیروان بیگناه سایر ادیان را در اقصی نقاط جهان به قتل می رسانند. داعش یک فرقه شیطانی است، و نسبتی با دین اسلام ندارد.

در پایان تمایل دارم توضیح کوتاهی درباره علت علاقه مندیم به مردم سرزمین آفتاب تابان داشته باشم. چند روز پیش از کریسمس ۲۰۰۴ یک جهانگرد از اهالی شهر کیوتو ژاپن در فرودگاه مهرآباد تهران وقتی خبر زلزله ۶/۶ دهم ریشتری در شهر باستانی بم را شنید، از ادامه سفر سیاحتی اش به کشورهای آمریکای لاتین منصرف شد، و به این شهر زلزله زده سفر کرد. کوجی هیتارو با ایثار و از خودگذشتگی به مدت شش ماه در شرایطی که به تمام معنا سخت بود در کنار کودکان بحران زده شهر ویران شده بم زندگی کرد. اریگامی هایی که آقای کوجی برای بچه های یتیم درست می کرد، و رفتار نیک او هنوز در خاطرم زنده است؛ و از ژانویه ۲۰۱۵ نیز پس از اطلاع درباره فعالیت های خبرنگار گوتو جوگو جنبه دیگری از فرهنگ مردم ژاپن برایم آشکار شد. می دانم که روزهای تلخ از دست دادن فرزند برای خانم جونکو ایشیدو مادر این خبرنگار پایان نیافتنی است، اما ایمان دارم آرزوی آقای کنجی گوتو جوگو «جهانی عاری از جنگ» به زودی تحقق خواهد یافت.«إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا» خالق جهان بشارت داده است که حق می آید و باطل نابود شدنی است.

با احترام- عاطفه تلقانی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل