بازدید 7410
رحیمی:

ژاپن به صورت رسمی خواستار میانجیگری نشده

کد خبر: ۹۰۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 10 June 2019
مهمان مهمی در راه است. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به تهران می‌آید و تحلیل‌گران مسائل بین الملل گمان می‌کنند این سفر می‌تواند نقش مهمی در کاهش تنش‌های میان ایران و آمریکا و همچنین تنش‌های موجود در منطقه ایفا کند. مقامات مسئول در ایران، اما اصرار دارند که این سفر در راستای تقویت روابط فی‌مابین است و باید در همین حد از آن توقع داشت. با این وجود شاهدیم که ابراز امیدواری‌هایی در خصوص استفاده از ظرفیت ژاپن برای مسائل بین المللی می‌شود. به عنوان مثال سفیر ایران در ژاپن طی گفت و گویی با ایرانا گفته بود که ژاپن می‌تواند در کاهش تنش‌های منطقه‌ای موثر باشد.

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با «آزادی» به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران اشاره کرد و تشریح دلایل اهمیت آن گفت: «این سفر بعد از ۴۱ سال برای نخستین بار در این سطح انجام می‌شود و می‌تواند نقطه عطفی در مناسبات دوجانبه ایران و ژاپن باشد. به هرحال ژاپن یکی از کشور‌های مهم حوزه آسیا و قدرت‌های اقتصادی دنیا به شمار می‌رود، بناببراین این سفر در حوزه روابط دوجانبه بسیار مهم است و ظرفیت ایجاد دستاورد‌های بزرگ را دارد.»

نماینده تهران در محلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه ژاپن در میانجیگری میان ایران و آمریکا یا ایران و کشور‌های منطقه چقدر توانمند است؟ گفت: «موضوع میانجیگیری رسما مطرح نشده و بیشتر در قالب تحلیل‌ها و ارزیابی‌های تحلیل گران مطرح شده است. ژاپن به صورت رسما هیچ یادداشتی به دولت ایران نداده و خواستار میانجیگری نشده است.»

وی افزود: «ژاپن با توجه به جایگاهی که در گروه G۷ و اثرگذاری که در اقتصاد جهان دارد، قابلیت ورود به مباحث بین المللی را دارد. به خصوص در فضایی که تنش و جنگ اقتصادی رخ داده است. با این وجود الان نمی‌توان در مورد توان ژاپن برای میانجیگری سخن گفت، زیرا اصلا درخواست رسمی در این باره نداشته است.»

رحیمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر ژاپن چنین درخواستی داشته باشد، پاسخ ایران چه خواهد بود؟ گفت: «انشالله سفر انجام شود، حتما جمهوری اسلامی متناسب با مناسبات در این سفر تصمیم گیری می‌کند. استقبال یا عدم استقبال ایران از میانجیگری ژاپن بستگی به مسائلی دارد که در این سفر طرح می‌شود. باید ببینیم چه مباحثی طرح می‌شود و بعد از بررسی آن پاسخ داد.»

وی تاکید کرد: «اصل این سفر برای تعمیق و گسترش مناسبات دوجانبه است و قطعا مهم‌ترین دستاورد‌های آن در همین حوزه است. ممکن است که به صورت جانبی بتوان از ظرفیت‌های جایگاه ژاپن استفاده بین المللی نیز کرد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
اگه ژاپن حسن نیت داره و به فکر ماست ، باید شرایط ویزا برای ایرانیان رو آسون کنه. در غیر اینصورت حسن نیت نداره
قیمت دلاربصورت فیک و غیرواقعی وبی دلیل وصرفابخاطر القای روانی و جوسازی رسانه ای کاهش پیداکرد ویک عده بیخبر جوزده دلارهاشونو مفت فروختند اگرقیمت تا۱۸ تیر(تاریخ اتمام ضرب الاجل ایران به اروپادرموردبرجام) بالای ۱۶ هزارتومان نشد من اسممومیذارم غضنفر!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
فکر کنم دلارهای شما سر دستتان مانده و نگران کاهش آن هستید بهتره همین الان اسمتان را غضنفر بدانید البته حق با شما هست اقتصاد ایران خیلی بیش از آن که فکرش را بکنید خراب هست اما در مملکت ما سیاست قوی تر از معادلات اقتصادی هست و قطعا حالا حالا ها دولت با دخالت اجازه افزایش را نمی دهد
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اجازه می دی من از الان به شما بگم غضنفر؟ شوخی کردم/..
اما برادر جان در این 40سال هیچ چیز این مملکت را نه شد حساب کنی نه پیش بینی ؟/.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
معلومه دلار زیاد خریدی عصبی شدی ایشالا که دلار برگرده رو 5هزارتومن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
خوب گفتی غضنفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
سلام دلال...
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
غضنفر چطوری؟؟؟؟
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
باش آقا تو دلارات نگه دار به خودت هی مسکن بزن قرص اعصاب بخور همونجور که امثال تو زندگی من جوون رو با دلالیتون تباه کردین خدا هم به ‌وقتش تباهتون میکنه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
غضنفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
جطوری غضنفر ؟ :)))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
الان هم
{قذنفری}
خدا را شکر پس صلحی در کار نیست!
تا ضعفا بیشتر از این نابود نشدند کاری کنید !!!!!!!!!!!!
پشت پرده ايران و امريكا به هم لبخند زدن و ژاپن را انداختن وسط جلوي مردم دنيا فيلم بازي كنند بعنوان ميانجي . در واقع مصالح در كار است.
شینزو آبه
حالا که من افتاده ام از پا چرا!!
بی وفا این 41 سال کجا بودی چرا؟
اگر که به شما باشد همان از جلوی درب هواپیما جوری برخورد می کنید که جوابتان نه است؟
انتخاب آلمان و ژاپن، طرف های قدرتمند و در عین حال شکست خورده جنگ جهانی دوم، از طرف آمریکایی ها برای ارسال پیام به ایران بسیار بادقت و ظرافت بوده، در عین حال پیامی که ایران از طریق این کشورها منتقل میکنه باید بسیار قدرتمند و پخته باشه.
قابل توجه زودباوران وفریب خوردگان القای روانی برای کاهش قیمت دلار:
قیمت دلارمجددا واردکانال ۱۳۰۰۰ تومان شد
اصلا تحلیل درستی نیست و ژاپن هم کشوری نیست بدون اجازه آمریکا با ما تعمیق روابط اقتصادی داشته باشد. این کشور همواره و بدون هر بهانه ای پشت سر آمریکاست لذا به نظر من اتفاقا حامل پیامی از سوی ترامپ به ایران است که نتیجه آن در برگشت آبه به کشورش اعلام خواهد شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی