بازدید 4083

مسجد جامعی: حرف بزرگ نزنید

کد خبر: ۹۰۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 09 June 2019

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از نبود برنامه مشخص برای جلب مشارکت و اعتماد عمومی گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی در واکنش به گزارش معاونت شهرسازی با بیان اینکه حداقل انتظار ما این است که دو صفحه از این گزارش را در اختیار ما هم قرار بدهند گفت: بسیاری از این اقداماتی که در پاورپوینت بیان شد در دوره‌های گذشته نیز مورد تاکید قرار گرفت اما موضوع مهم این است که چه کار جدیدی برای این موضوعات انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه این گزارش می‌بایست طبق برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تدوین می‌شد گفت: شهرداری در دوره گذشته اقدامات خوبی در حوزه بافت فرسوده انجام داده و حتی از دولت جلوتر بود. اما حال‌ها باید بگویم که چه اقدامی می‌خواهید در این زمینه انجام دهید.

وی با انتقاد از خرید ۳۵ ساختمان در محور لاله زار گفت: آیا با توجه به شرایط مالی خرید این ۳۵ ساختمان کار درستی است.

مسجدجامعی با انتقاد از عدم ارائه برنامه‌ای در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی گفت: من در مراسم ارتحال به حناچی گوشزد کردم و او نیز با شهردار منطقه تماس گرفته هرچند که شهردار منطقه ۱۲ در اینجا بانفوذ است اما باید بگویم در تهرانگردی‌ها ما با مردی برخورد کردیم که در عین حفاری مغازه‌اش توانسته بود دیواره تهران در دوره طهماسبی را پیدا کند و خودش آماده بود که با صرف هزینه‌ای مغازه‌اش را تبدیل به موزه-مغازه کند. اما تا حالا ۱۴ بار به من پیام داده است که چرا مجوز داده نمی‌شود! آیا نباید از این سرمایه‌های کوچک استفاده کرد!

وی با انتقاد از گزارش ارائه شده گفت: چرا حرفهای بزرگ می‌زنید وقتی که می‌شود با اقدامات کوچک مشارکت و اعتماد مردم را جلب کرد. به عنوان مثال در دوره گذشته شورایاران نماهای خوب منازل در محلات را پیدا می‌کردند و به آنها پلاک طلایی می‌داندند که سبب می‌شود شهروندان در حفظ نمای خود فعال‌تر باشند.

وی همچنین با بیان اینکه در شهر ری در دو محله نفرآباد و هاشم آباد قرار بود ۵۱۵ پلاک تملک شود که فقط ۱۰۰ پلاک تملک شده گفت: برای تملک مابقی خانه‌ها که حال‌ها تبدیل به فضای برای ناامنی اجتماعی تبدیل شده نیازمند ۶۳ میلیارد تومان هستیم که بهتر است فکری در این زمینه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل