بازدید 15233
خوانده می‌شوید؛

نظرتان درباره درخواست رئیس‌جمهور برای کسب اختیارات بیشتر چیست؟

نظرتان درباره درخواست رئیس‌جمهور برای کسب اختیارات بیشتر چیست؟ به نظر شما، آیا اختیارات ریاست‌جمهوری در اوضاع کنونی در ایران، پاسخگوی تهدیدها و اتفاقات مهم پیش ‌روی هست؟ روحانی تا چه میزان از ظرفیت اختیارات کنونی‌اش استفاده کرده است؟
کد خبر: ۹۰۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 09 June 2019

درخواست رئیس‌جمهور برای افزایش اختیارات رئیس‌جمهوری در این روزها بسیار بحث‌برانگیز شده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که روحانی در جمع روحانیون حوزه‌های علمیه، خواستار «اختیارات ویژه» برای مدیریت شرایط فعلی ـ که او نامش را «جنگ اقتصادی» گذاشت ـ شد و گفت: «همان گونه که در جنگ هشت ساله اختیارات ویژه‌ای را از امام راحل گرفته و توانستیم جنگ را اداره کنیم و حتی موفقیت‌های بسیاری را به دست آوریم، امروز هم به چنین اختیاراتی نیاز داریم.»

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم در توجیه درخواست رئیس‌جمهور برای افزایش میزان اختیارات رئیس‌جمهور، با بیان این‌که شرایط امروز بسیار پیچیده شده است،‌ اظهار داشت: امروز فشارهای خارجی روی کشور زیاد شده و همین امر بر مسائل اقتصادی و تجاری سایه افکنده است؛ بنابراین، اداره کشور در این شرایط نیاز به تمرکز،‌ مدیریت و تصمیم‌گیری صریح و صحیح دارد.

پر واضح است که چنین درخواست مناقشه‌برانگیزی، محل جدال فراوانی بین مخالفان دولت و حامیان آن خواهد شد. اکنون می‌خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم.


* نظرتان درباره درخواست رئیس‌جمهور برای کسب اختیارات بیشتر چیست؟
*به نظر شما، اختیارات ریاست‌جمهوری در اوضاع کنونی در ایران، پاسخگوی تهدیدها و اتفاقات مهم پیش‌ روی هست؟

*روحانی تا چه میزان از ظرفیت اختیارات کنونی‌اش استفاده کرده است؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۷
در انتظار بررسی: ۱۰۵
انتشار یافته: ۴۱۰
باید همه اختیارات اجرایی کشور دست رییس جمهور باشه و اگه امکانش نیست این پست حذف بشه خلاص
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اقدامات و خدمات دولت:
رساندن قیمت پیاز به مرغ
رساندن قیمت مرغ به گوشت قرمز
رساندن قیمت گوشت قرمز به قیمت گوشی
رساندن قیمت گوشی به قیمت ماشین
رساندن قیمت ماشین به قیمت خونه
رساندن قیمت خونه به قیمت کارخونه
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
فکر نکنم تاثیر زیادی داشته باشه! در همین گرونیها دیدیم! برای گرونی نمیتونست کاری کنه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
درتاریخ ۱۸ تیرمهلت دوماهه ایران به اروپا برای اجرای اینستکس(نه برای غذاودارو بلکه تبادل درامدنفت) تمام میشه از۱۹ تیر قیمت دلار یا حوالی ۱۰ یا تا۱۱هزارتومان خواهدبود یا بالای ۱۵ هزارتومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
الان یعنی مثلا نظر ما مهمه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
الان اختیار بانک ها دست کیست؟؟؟ پس چرا مشکل ارز و طلا و خودرو و مسکن حل نشده؟؟؟؟

مدیریت نا کارآمد
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هر کاری حتی احداث یک جاده یک کیلومتری اول تجربه . دوم برنامه سوم مسولیت . چهارم اختیار و بودجه میخواهد . برای اداره یک کشور بزرگ پر واضح هست که رییس جمهور بخاطر تعهدی و وعده ای که در انتخابات بمردم داده است باید اختیار بیشتر داشته باشد . کلا قلنون اساسی بعد از بازنگری این موارد را نادیه گرفتند حالا چه علتی داشت باید از قانون نویسان همان دوره باید سوال کرد . چرا اینقدر دست رییس جمهور باز نیست فقط پاسخگو گرانی هست نه سیاست گذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
درصورتی کشور پیشرفت خواهد کرد که نظر ملت، حاکمیت، دولت ، مجلس ، نیروهای نظامی و فراقانونی و همه و همه یکی بشود و آن پیشرفت و آبادانی کشور باشد. این اتفاق هم فقط و فقط در صورتی خواهد افتاد که همه اینها با ملت روراست باشند. در غیر این صورت اختیار بیشتر داشتن یعنی نابودی بیشتر کشور.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اگه این حرف رو احمدی نژاد میزد جای گله نبود ولی حسن روحانیخودش متخصص حقوق اساسی که نزدیکترین رشته آشنایی با مسئولیت ها و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات کافی هست منتهی اجازه استفاده از اختیارات داده نمیشود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
با این وضع تحریم های سخت وضع در آمد دولت اصلا با قانون بودجه همخوانی ندارد و وضعیت جنگی است پس بایستی اختیار کامل داد و مسئولیت هم خواست
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اگه احمدی نژاد این حرف رو میزد جای گله نبود ولی حسن روحانی خودش متخصص حقوق اساسی که اتفاقا نزدیکترین رشته و مرتبط ترین رشته تحصیلات عالیه به مسئولیت های سیاسی و اجرایی به حساب می آید این حرفاها حرفای خاله زنگی است. یا سوادش الکی و پولکی هست و یا حرفاش برای فرار به طرف جلو ... چیز دیگه ای محال وجود داشته باشه
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
شاید اختیارات رئیس جمهور کم هست که این مشکلات پیش آمده ولی در خصوص این رئیس جمهور باید کم کم اختیاراتش رو اضافه کنند و بعد نتیجه رو ببین تجربه در مورد روحانی اینو میگه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ایشون اول توضیح بده با اختیارات فعلیشون غیر از دادن کارانه های چند صد میلیونی یه پزشکان چه کار دیگری کرده اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اقتصاد که دست دولته، وضعش اینه! اتفاقا ما خیلی خوشحالیم که بخشهایی از کشور دست دولت نیست وگرنه الان موشکها رو هم فروخته بودن به آمریکا و برادران تروریست آمریکایی داشتن میزدن روی شونه ما و میگفتن تندتر برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
منظور رییس جمهور اینه که رئیس جمهور هیچ تصمیم مهمی رو نمی تواند به شخصه بگیرد و باید شورا های مختلفی درباره آن تصمیم بگیرند . مثل شورای انقلاب فرهنگی شورای امنیت ملی شورای پول و بانک شورای ... و از این جهت حرفش منطقی است . البته باید دید در قانون اساسی چه قدرتی به رییس جمهور داده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
میخواد بگه اگه نتونستی کاری بکنه تقصیره نداشتن اختیاراته. همون برجامت بس بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
من کاری ندارم اختیارات رییسجمهور کمه یا زیاده
سوالم اینه که اگه کمه و دولت اختیار زیادی نداره و بودجه دستش نیست و فلان، چرا در دوران احمدی نژاد همه چیز تقصیر او و دولتش بود؟
من اصلا از احمدی نژاد خوشم نمیادا، ولی این سوال شده واقعا برام
اگه اختیار نداره رییس جمهور، چرا به اون فحش دادن؟ اگه همه چیز دست رییس جمهوره و میتونه این همه خرابی به بار بیاره، چرا اینا میگن اختیارات کمه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
آقا سوال سر این نیست که کمه یا زیاده این اختبارات
سوال اینه که رییس جمهور با اختیاراتی که داره چه کرده تا برسیم به اختیاراتی که نداره
یعنی واقعا بیان بگن رییس جمهور فلان کار رو به این نقطه رسونده ولی از اینجا به بعدش اختیارات لازم رو نداره تا ما کفن پوش بریم دم مجلس که بقیه اختیارات رو هم بهش بدن! ولی کو؟ رییس جمهور کجا گیر کرده که کمبود اختیاراتش مانع از شکوفایی کشور شده؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ظرفیت قانون اساسی همین است و اگر نیت خیری هست باید تغییر کند باید توازن قوا وجود داشته باشد و هرکس نسبت به مسولیتش پاسخگو باشد
مصطفی قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات رئیس جمهور شامل ریاست هیئت وزیران،رئیس شورای امنیت ملی، رئیس شورای عالی فضای مجازی،،سازمان انرزی اتمی از معاونت های تحت امر ریاست جمهوری می باشد،اختیار بودجه نهاد های امنیتی و سیاسی و انتظامی از قبیل مجلس و قوه قضائیه و نیروی انتظامی و ... با دولت است، تصویب اعتبار نامه سفرا و تعیین سفیران ایران در سایر کشورها و سیاست های کلی اقتصادی و در مرتبه بالاتر سیاست های نظام با هماهنگی رئیس جمهور اجرایی میگردد،، تعیین کلیه استانداران و فرمانداران که در خط مقدم اجرای سیاست های اقتصادی و عمرانی کشور هستند با نظر مستقیم ریاست جمهوری صورت میپذیرد، ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی با رئیس جمهور است،،تعیین ریاست عالی ترین دستگاه ناظر بر سیستم مالی و اقتصادی کشور (بانک مرکزی) به عهده رویس جمهور است،ریاست شورای بازنگری قانون اساسی با رویس جمهور است، رئیس جمهور کنونی در مجلس خبرگان
رهبری عضویت دارد، سازمان محیط زیست از حوزه های معاونت ریاست جمهوری می باشد،، رئیس سازمان برنامه و بودجه با نظر مستقیم رویس جمهور انتخاب میشود و... . آقای روحانی بیاد بگه تو این حوزه ها چه گلی به سر مردم زده که اختیارات بیشترم میخواد.مدیونی چاپ نکنی چون خیلی از مردم اختیارات رو نمیدونن و فقط تحت جو حرکت میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ما مردم عوام هستیم و هر حرفی می زنیم از یک بعد و یک دید هست ولی کسانی که ما رو توجیح و تشویق می کردن که به روحانی رای بدهید و اتفاقا اقتصاددان هم بودن الان حرف دیگه ای دارن

و اون هم اینه که اگر این اختیارات رو چوب خشک هم داشت وضعیت بهتر از این بود .

دوما اینکه در طول چهل سال انقلاب بیشترین اختیارات رو حسن روحانی داشته .

سوما اینکه باید دید با اختیاراتی که داشته چه گلی به سر کشور و مردم زده که با اختیارات بیشتر می خواهد گل چه گل کنه !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
فرافکنی.
راد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
به ناکارآمد اختیار زیادی دادن خسارت بار تر است
ضمنا هیچ رییس جمهوری حتی ترامپ اختیارات روحانی را ندارد
شش سال مجلس و قضاییه هم در اختیارش بود و مجلس همچنان هست
ناشناس
| Australia |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ایشون خودشون باید وقتی می دیدن در امور مهم و واجب نمی تونن دخل و تصرفی داشته باشن، کنار برن و اعلام کنن!! هموین ترس یا حالا هر چی یعنی اینکه لیاقت اختیارات بیشتر رو ندارند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
شما بهترین مربیهای دنیا رو برای تیم ملی بیار ولی اجازه تعویض بازیکن و انتخاب بازیکن و انتخاب سیستم و نوع تغذیه و اردو رو بهش نده.نتیجه میگیره؟اصلا میمونه؟اقای روحانی چرا مونده من در تعجبم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اين آقا تازه از راه رسيده بود كه خبر نداشت اختياراتش كمه كانديد نشه. طرف چهار سال رئيس جمهور بود نفهميده اختياراتش كمه دوباره كانديد شده بعد يه عده افتادن دنبالش كه چي ؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اقای دانشجو هنوز نمیدونی گرونی بخاطر تحریمه و تحریم بخاطر سیاستهای کلان که دست روحانی نیست؟تا این حد بی اطلاع؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات بیشتر میخاد؟؟؟؟؟برونذار چیزی بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
رئیس جمهور روش نمیشه بگه من هیچ اختیاری ندارم داره میگه اختیارات بیشتری میخوام
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
سال 96 بود که دولت مردم نجات داده بود از سل 96 دولت اختیارتش کم شده نتونسته کاری بکنه
ایشون در مورد ساخت ساز مسکن اختیارتش دست ایشون بوده کارنامه ارائه بدن بعد در مورد بقه اختیارت توضیح بدن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
رئیس جمهوری حاضر نیست تعطیلاتش رها کنه به داد مردم برسه همون بهتر محدوه بشه ایشون هیچگونه فعایتی ندارد حتی حاضر نیست خودش رو فعال نشون بده هرچند وقت یه بار میاد میگه این
مشکل تقصیر اینه اونه ایشون اگه اختیارات می خواد بیشتر اختیارات قوه قضایه می خواد که بتونه با
فامیل هاش مثل عراقچی ها فریدون ها بدون ترمز هر کاری خواست بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هرچند نظر ما مهم نیست اما روحانی کفایت یک رییس‌جمهور مقتدر را نخواهد داشت هر چند اختیاراتش رو هم زیاد کنند چون اگر میداشت تا حالا بروز داده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات رییس جمهور فرا جناحی و برای تمامی رؤسای جمهوری خواهد بود که در آینده خواهند آمد لذا باید تمام اختیارات اجرایی کشور اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دست رییس جمهور باشد. تقریبا قریب به اتفاق رؤسای جمهوری که تا به حال داشته ایم از نبود اختیارات کافی حرف زده اند.
فقط با کمی تأمل و بدون در نظر گرفتن اینکه رییس جمهور راستی است یا چپی ،وزارت دادگستری عملا در حد یک سازمان هماهنگ کننده بین قوه قضاییه و مجریه است ،چون قوه قضاییه مستقل از قوه مجریه است .عملا بغیر از 18درصد ، بقیه بودجه فرهنگی کشور در دست وزیر ارشاد نیست.رییس جمهور فقط حق انتخاب افراد معرفی شده برای وزارت اطلاعات را دارد .وزیر دفاع عملا قدرت مشابه همتایان خود را ندارد .چون فرماندهی کل قوا با رییس جمهور نیست.رییس جمهور هم که در خیلی از مسائل باقیمانده ، داخلی و خارجی اختیارات محدودی دارد.در واقع ناخوداگاه یاد شعر مولوی می افتیم که گفت :
شیر بی یال و دم اشکم که دید
اینچنین شیری خدا کی آفرید.
متاسفانه رییس جمهور کشور ما در واقع به غیر از عنوانش ،به هیچ وجه همتای رؤسای جمهور دیگر نیست.در نتیجه کشورهای دیگر نمیتوانند روی حرف و قدرت او حساب کنند.
حال با توجه به اینکه رییس جمهور تقریبا قدرتی در حد معاون نخست وزیر دیگر کشورها دارد ،معاون اولش نیز به همان نسبت قدرت ضعیفی دارد.
به هر حال با توجه به اینکه شاید نشود کلیه این چارچوبها را تغییر داد بهتر است در هر دوره متناسب با نیازهای آن دور ه اختیاراتی به رییس جمهور داده شود .البته میتواند بصورت قانون در آید و هر وقت رییس جمهوری نیازی احساس کرد از مجلس در خواست ،و بر اساس در خواست رییس جمهور مجلس بررسی و تصمیم گیری شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نظام سیاسی کشور باید ارتقا پیدا کند
با ساختار فعلی کارها با سختی و آن هم برای رای گرفتن پیش می رود
چه رییس جمهور چه نماینده مجلس
هجبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
قاعدتا همونطور که اسم نظام هم هست در نظام جمهوری غالب اختیارات باید با رییس جمهور منتخب مردم باشه تا خواست ملت محقق شه و با کوچکترین انحرافی از این خواسته ها مردم بتوانند مانع شوند.
اما با خواندن نظرها فکر کنم کشور ما قبل از دادن اختیار به هر شخص و نهادی به درک بیشتر از وضعیت کشور، مطالعه بیشتر، داشتن اراده بر تاثیر گذاری بیشتر بر
سرنوشت خود نیاز دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
این که روحانی همچین چیزی خواسته یعنی مثلا تا حالا با پنجاه درصد توانش مملکت را داغون کرده؟!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هدف زدن دولت ضعیف و نا توان روحانی و تشکیل دولت حزب اللهی جوان است ،مردم را دست کم نگیرید ،پشیمان خواهید شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
کلا اصلاح طلبا و جریان همراه، یاد گرفتن شکستاشون رو با جار وجنجال های مختلف لاپوشونی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
دوباره سال 98 شد و مثل سالهای 78 و 88 بهانه ها شروع شد. چرا در دیزی بازه ...
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
با سلام
منظور رئیس جمهور از اختیارات بیشتر کدام اختیار هست که در دست ایشان نیست؟؟
ایشون رئیس تمامی مراکز اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و ... هستند غیر از نظامی که در همه انها نمره مردودی گرفتند
ایا می خواهند اقتدار نظامی ما رو هم از بین ببرند
1400
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
چرا این سال 1400 نمیرسه؟؟ یه بدبختی مثه من که اصلا به روحانی رای نداده برای چی باید زندگیم تحت تاثیر این همه بی تدبیری و رکود و تورم و... قرار بگیره؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
در جواب دانشجو باید گفت که می تونست و می تونه ولی خودش عمدا نمی خواد... کاملا مشخصه ملت رو ؟ر فرض کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
مگه نظام‌شاهنشاهی هست که یک نفر همه قدرت در اختیارش باشه؟؟؟؟؟؟؟
به نظر میاد اون چیزی که بیشتر از کم یا زیاد بودن اختیارات مشکل زا است، تضاد اختیارات در بخش های مختلف نظام حکومتی است. به عبارتی بعضی از اختیارات رییس جمهور اختیارات بخش های دیگر هم هست و این باعث میشه که رییس جمهور به خوبی نتونه از این اختیارات استفاده کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
چرا ۵ سال توانست تورم را کنترل کند ولی به خاطر اشتباه سیاست ارزی و بانکی اشتباه ان را خراب کرد؟
بیدار شو عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
باتوجه به اتمام ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران در۱۸ تیر که تقریبامقارن بامهلت تعیین تکلیف اف ای تی اف هست قطعاتااخرتیر تکلیف قیمت دلارمشخص خواهدشد:
سناریوی اول : انجام مذاکره وتسلیم شدن درمقابل شروط امریکا واروپا بویژه فرانسه ومتعاقب ان تصویب اف ای تی اف و حفظ برجام قیمت دلار بین ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان تثبیت میشود
سناریوی دوم : ایران زیربارمذاکره و پذیرش شروط امریکاواروپانمیرود و اف ای تی اف رد شده و مرحله دوم خروج ازبرجام و غنی سازی بالای سه ونیم درصد اغازمیشود دراینصورت قیمت دلار بسرعت به بالای ۱۵ هزارتومان خواهدرسید البته درصورت وقوع درگیری قیمت بالاتراز ۳۰ هزارتومان خواهدبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اون پنج سالي كه تورم رو كنترل كرد صداي همه اقتصاد دانها رو درآورده بود كه جامعه رو به ركود كشونده. اگه مدب زمان رفسنجاني تو مملكت كار مي شد و تورم رو كنترل مي كرد اونوقت بياين ادعا كنيد
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ناشناس 13:57 میشه علت این استلال هاتون رو ذکر کنید لطفاااا همین شماها هستید که به بازار سکه و ارز جو میدین مردم هم از ترس کم شدن سرمایشون هجوم میبرن به بازار ارز و سکه و مشکل رو بدتر میکنند خواهش میکنم ازتون تو فضای مجازی به عنوان کارشناس نظر غیرکارشناسانه ندید
رییس جمهور محترم در حوزه هایی که اختیار داشتند تنها ثمره 6 سالشون نابودی بوده خدا رحم کنه که اختیارات بیشتری هم بهشون داده بشه!!!!
واقعا تنها راه حل در شرایط فعلی کنار رفتن رییس جمهور بی کفایت و یا استیضاح ایشونه.وقتی نمی تونن قسم جلالشون رو عملی کنند بهتره خودشون محترمانه کنار برن!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مثل اینکه متوجه نشدی ،عدم توانایی رئیس جمهور مستقیما با قدرت و اختیاراتش بستگی دارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
قسم جلاله بر اساس امار دولت قبل بود وقتی دولت قبل در امار دست برده باشد و خزانه خالی باشد ولی ان را علنی نکرده باشد ان قسم هم موضوعیت ندارد ضمنا شش سال کنترل تورم را فراموش نکن
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
باکناررفتن رئیس جمهور مشکلی به مشکلات وهرج ومرج اضافه میشود.قانون ایراددارد وطرح بازنگری به همین دلیل است.همه روسای جمهوری پیشین ازمنتقدین ومخالفین شده اند.پس قانون ایراددارد
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
من جزو کسانی بودم که به ایشان رای ندادم ولی در کشور ما در هر اتفاقی که میافتد مثل زلزله مثل سیل مثل اتشسوزی های بزرگ بزرگترین ضعف تعدد مراکز قدرت وتصمیم گیری بوده در صورتی که وقتی وزرارت خانه ای بنام وزارت کشور وحود دارد که طبق وظایف خودش باید تصمیم گیرنده اول وآخر در حوادث داخل کشور باشد عملا فقط تبدیل به یک تماشاچی میگردد ووقتی هم (با پوزش)گند زده میشود هیچ کسی مسئولیت قبول نمی کند نه تنها در شرایط بحرانی امروز بلکه حتی در شرایط عادی باید شرح وظایف مشخص باشد باید از دخالت هر صنف وگروه وسازمانی دراموری که مربوط به انها نمی باشد جلوگیری کرد چرا که درغیر اینصورت مجددا به همین جا میرسیم که قرار داریم یعنی هرج ومرج در تصمیم گیری وعدم مسئولیت پذیری .درنهایت اسیب جدی را متحمل میگردیم وبا بهای سنگین وغیر قابل جبران.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
والله علی العظیم اگر مشکلات کشور راه حل نداشت کاندید انتخابات ریاست جمهوری نمی شدم.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اسحاق جهانگیری : رونق شروع شده ، ما به همه ی خواسته هامون تو برجام رسیدیم، هجوم شرکت های ،
خارجی برای سرمایه گذاری در ایران ، امریکایی ها گفتن چرا نمیاین هواپیماهاتون و ببرین؟ همه ی اینا چون رییس جمهور وقت گذاشت، هفته ای دو جلسه ی اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
تورم زمان احمدي نژاد هم براي زمان تحريم ها بود اگه ايشون ادعاش مي شد بايد تو زمان تحريم ها بهتر از احمدي نژاد عمل مي كرد. نه اينكه كاري كرده كه همه مي گن خدا پدر
احمدي نژاد بيامرزه

در ضمن صبر كنيد دولت بعد بياد سركار تا معلوم بشه وضعيت خزانه اين دولت چطوره
ناشناس
| France |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
تابناک عزیز وقتی نظرات امثال من را منتشر نمیکنی امثال حسین اقا اتوبان یکطرفه را گاز میدن!!!یادشون رفته شعار رو موشک نوشتن رو.یادشون رفته بقیه چیزایی که بخوام بگم سانسور میشه.خلاصه حسین خان دنبال عامل گرانی و تحریم مجدد میگردی به نگاه به اینه بنداز
مخالف
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
من با اینکه به روحانی رای دادم با افزایش اختیارات این رئیس جمهور که نابودمون کردمخالفم.
اایشون باید استیضاح و برکنار بشن
ولی کلا رئیس جمهور باید همه اختیارات رو داشته باشه البته به
شرط انتخابات آزاد.
اگر نمیشه جمعش کنید خیال تودتون ما رو راحت کنید.
اختیارات ویژه در برخی موارد لازم است اما قطعا این اختیارات ویژه نباید به فردی داده شود که قابل اعتماد نیست و جاهل به امور ملی و بین المللی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
فردی که از طرف مردم انتخاب می شود در شرایطی که انتخابات درست صورت بگیرد ،مورد اعتماد مردم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
پرچم المان،مردم ایران براساس منافع ملی و بین المللی انتخاب نمی کنن که بشه به انتخابشون اعتماد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
۱۳.۳۶
میدونه که بر اساس حلب روغن و کیسه برنج انتخاب میکنن ولی دوست عزیز اونها همیشه به کاندیدای شما رای میدن.اکثر مردم اینطوری رای نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هم باید مکانیزم انتخاب صحیح فراهم شود و هم مکانیزم واخواهی و سوال و جواب و حتی محاکمه.
به نظرم کار مناسبی است. البته در کنار آن اضافه کردن یک رسانه به نهاد ریاست جمهوری نیز کار پسندیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
منفی
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
بک کانال تلویزیونی در اختیار وبرای دولت از اوجب واجبات است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
منفی
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
میترسیم یه رسانه دیگه هم اضافه بشه راه نفس نداشته باشن زیر انبوهی از رسانه هاشون خدایی نکرده!!!خفه بشن
بنظرم باید اختیارات ریاست جمهوری بازتعریف شود و اختیار کافی در قانون برایش درنظر گرفته شود و بعد از تصویب انتخابات مجدد برگذار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
بهتر است که قانون اساسی به نفع جمهوریت تغییر کند.
به نظر من ما مردم به ایشون رای دادیم و حتما باید اختیارات زیادی داشته باشن!! واقعا این یه چیز بدیهی هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیارات روحانی فراتر از توانش هست
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
در یک انتخابات مردمی و شفاف حق با شماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
آلمانی در مورد فرانسه نظری نداری؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مگر مجلس و نهادهای دیگر انتخابی منتخب مردم نیستند؟
یا اون مردم با این مردم فرق دارند.
اگر فردی مثل احمدی نژاد رییس جمهور باشد بازم همین حرف را می زنید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
چون ما مردم رای دادیم اختیاراتش کمه، اصلا بنظرم سیستم رو کامل کنن و ما مردم رو انقدر پای صندوق رای نبرن ، راحتریم همچی خوبه ما که رضایت داریم هیچ مشکلی نیست
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
چه می خوای بانوی!؟
انتخابات آزاد در فرانسه اشتباه بوده است!؟
فرض را بدین منوال بگذاریم، در انتخابات بعدی کمی تصحیح خواهد شد ویا حد اقل به تصحیح آن میتوان امید داشت .
ولی در مورد انتخابات خودمان صحبت کنیم که روز بروز بدتر شده است!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
کلمه بانوی را به بشنوی لطفا
تغییر دهید.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
صحبت از اختیارات رئیس جمهور به طور عام هست نه اختیارات شخص حسن روحانی، دوستان لطفاً دقت فرمایند
اختیارات ریس جمهور قطعا باید بیشتر شود.مخصوصا منتخب یک ملت باید در سیاست خارجی هم نقشی داشته باشد و نیاز به وزیر خارجه موازی نیست.
ایشان از همین اختیارات هم استفاده نکردند و فقط شعار دادند حیف اون دو ساعت که تو آفتاب وایستادم وبهش رای دادم
کسی که اختیار سیاست خارجی، نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی رو نداره. رییس جمهور نیست یه تداکارتچی است که فقط کاسه و کوزه ها سرش شکسته بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اگر از منشور سازمان خارج نشویم اجازه نمیدهم برجام شکل بگیرد
خخخخه خیلی باحالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
در کشورهای مهم دنیا نیروهای مسلح از یک استقلال لازم برخوردارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
بعد این آقای تدارک چی چطور خودشونو برای انتخاب شدن .... دادن .. دور اول که دولت قبلو کوبیدن دور دوم هم ی نماینده ا خودشون به عنوان بادیگارد اوردن تو مناظره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اگر این تدارکاتچی قبل از انتخاب اینقدر از قوانین کشور و استقلال قوا و نیروهای مسلح خبر نداشت نداشت نباید در انتخابات وعده رفع مشکلات رو میداد و مردم رو امیدوار می کرد.
بی انصافی است که الان اعلام کنه اختیاراتم کمه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هر وقت فهمیدی که بودجه را چطوری دولت دارد تقسیم می کند و کارهای غیر قانونی می کند ان وقت به این بحث های حاشیه ای شما می رسیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
کجای مهم دنیا منظورته؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
در همه کشورهای دموکراتیک و آزاد دنیا ، ارتش استقلال سیاسی ندارد و تحت امر رییس جمهور هر کشور هست که فرمانده کل قوا هست
فرمان جنگ ، در شرایط اضطرار به عهده رییس جمهور ان کشور هاست و در حالت ارسال نیرو به منطقه ای در کره خاکی ، باید از فیلتر قانون اساسی و مجلس موسسان یا سنا عبور کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
پرچم انگلیس،آمریکا نمونه ی اولش.برو بررسی کن.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
حسن روحانی : تمام مسئولیت برجام با شخص بنده است، تمامی تحریم ها از روز اجرای برجام لغو ، و نه تعویق و نه تعلیق خواهد شد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
این تداکارتچیتون 2 سال پیش خیلی حرف می زد در مورد کنترل اقتصاد و برجام تصویب کردیم ظریف این کار کرد اون کار کرد تا برجام موفق بود دست اورد دولت بود حالا موندن توش شده مال نظام برید بابا جمعش کنید کاسه کوزتون خودتون زدیید به خواب بیدار نمیشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
جالبه !
پس چرا ایشون ریس جمهور شدن؟اختیارات قبل از انتخابات با بعداز انتخابات تغییری نکرده.نمیتونست نمیومد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نیروهای مسلح آمریکا هم تحت فرمان رئیس جمهور هستند و او فرماندهی کل قوا و اختیار صدور فرمان جنگ یا صلح را دارد. درست است که باید در بعضی موارد با کنگره مشورت و هماهنگی کند ولی فرماندهی نیروهای مسلح در آمریکا طبق قانون بر عهده رئیس جمهور است
کاملا درست هستش
وباید اختیارات رییس جمهور بیشتر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
در شرایط بحرانی میتواند تقاضای اختیارات بیشتر بکند ولی اگر قرار باشد برای همیشه اختیارات رئیس جمهور زیادتر شود خطرناک است چون بعد از ایشان ممکن است احمدی نژاد رئیس جمهور شود. ضمناً ایشان در همان بخشهایی که کسی دخالت نمیکند و قدرت در اختیار خودش هست مثل وزارت علوم نتوانست یک آدم درست و حسابی رابعنوان وزیر معرفی کند
این درخواست فرار رو به جلو است، روحانی به دنبال راهی است تا ضعف عملکرد خود را توجیه نماید و عدم اختیارات رئیس جمهور را بهونه کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اگر تو هم رئیس جمهور بودی و این همه سخنگو و تصمیم گیر نا خواسته در اطرافت بود هیچ کاری نمیتوانستی انجام بدهی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ضعف عملکرد داشت شش سال با میراث خزانه خالی توانست تورم را کنترل کند بنزین ونان و ... ثابت نگه دارد ضعف عملکرد داشت که اورپا را به چهار میخ برجام کشید و امریکا را در خروج از برجام به محاکمه جهانی شما جناحی فکر نکن منصفانه اندیشه کن می بینی که هفتاد درصد اقتصاد دنیا در دست
امریکاست و مبارزه با او اسان نیست
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
درمورد مسکن حرف بزنید ایشون چکار کرده اگه عماکرد ایشون قاب قبوه تا جاهای دیگه ایشون بهش بدن کارنامه سیاره ایشوننیازی به دفاع نداره
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ناشناس 3 احمدی نژاد همین کار کرد چه فرقی دارن با هم تازه احمدی نژاد اقتصاد اومد حراحی کرد ایشون چی ؟؟ مسکن ساخت ایشون چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
چار میخ ؟!!!!
آدم برجام رو که می بینه یاد قضیه حکمیت و ابوموسی اشعری و عمروعاص میفته یا بیاد کارتن پینوکیو و روباه مکار و گربه نره ...شما دقیقا از چی صحبت میکنی؟!!!! هه چارمیخ!!!!!
من هنوز هم طرفدار ايشان هستم ، ولي مخالف اختيارات بيشتر ريس جمهور هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ابدارچی ،کلید دار و تدارکچی را با رییس جمهور اشتباه گرفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
من بهش رای ندادم ولی با توجه به تغییر مواضعش در سیاست خارجی و به خصوص صحبتهایی که در مورد اروپا و آمریکا و اسرائیل میکند من ازش خوشم اومده و فکر میکنم بعد از شش سال تازه فهمیده که راه و روش درست چیه... ولی حیف که اکثریت مردمی که من در اطرافم میبینم حتی کسانی که به او رای داده اند الان نظرشان در مورد توانایی وی منفی است
قطعا اختیاراتش بیشتر از حد توان و گفتارش است .یک دهم اختیارات فعلی راعمل کن ایران گلستان میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
چرت کامل!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
سخن بی ربطی میزنی . هر کاری اختیار میخواهد . دولت سیاست گذاری نمیکند یعنی اجازه بهش برای سیاست گذاری نمیدهند ودوم رییس دولت حتی قول های که بمردم داده نمیتواند اجرا کند چون با دولت های متعدد در سایه و نهادها محاصره شده . بنابراین در وصعیت فعلی دولت انگار محاصره شده هست فقط بهش ماموریت دهدند که وصعیت گوجه و خیار و سیب زمینی را کنترل کند . در صورتی اشکال در جای دیگری هست و گرانی و بیکاری نشات گرفته از سیاست تنش آفرینی خارج از دولت هست . تحقیق کن یا از فرد سیاستمداری بپرس
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیاراتش ناقص است
قیمت متعادل ارز میخواهید ولی رییس جمهور اختیار ارتباط با دنیا رو ندارد
حتی همه ارز کشور در اختیارش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
عجب دوستان حالت روشنفکری و سیاستمداری به خودتون نگیرید.اول ادعای حل مشکلات در صد روزبا همین اختیارات.حالاباید یک سیاستمدار ساده لوح باشه کفکرکنه با اختیارات جدید مشکلات حل میشنن
ن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
کلا اصلاح طلبا و جریان همراه یاد گرفتن شکستشون رو با جار وجنجال های مختلف لاپوشونی کنن
به نظر من در خیلی از جاهایی که دولت اختیارات کامل داشته شاهد کم کاریها و تخلفات متعدد بودیم. مثلا دولت برای حفاظت از حریم رودخانه های کشور دارای اختیارات کامل هست اما همین سیل اخیر پرده از صدور مجوز برای ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم رودخانه ها و عدم لایروبی رودخانه ها برداشت. به نظر من مشکل اداره کشور در کمبود اختیارات نیست و ریشه آن را باید در موضوعات دیگری جستجو کرد.
قطعا رانت بیشتر ایجاد خواهد شد , احتمالا نرخ دلار رانتی از ۴۲۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان کاهش خواهد یافت !
روحانی باید محاکمه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
باشه بهش می گم!
وقتی بودجه کل کشور دست دولت است و با ان کارهای فرا قانونی و دور زدن انجام میدهد ایا اختیار بیشتر کارها را درست می کند یا بدتر از نظر شما؟ هر چند جوابش مشخص است
ولی اختیار بیشتر یعنی چی؟ یعنی اختیار جلس و قوه قضاییه را هم می خواهد؟!!!!!
الانش که دارد در مقابل مجلس و قوه قضاییه هم تا انجا که بتواند دارد دهن کجی می کند و با اختیاراتی که دارند قانون شکنی می کنند
به نظر من بیشتر این حرف ها فرار رو به جلو است برای رد گم کنی اذهان از مشکلات واقعی که دولت گند زده
لطفا دقیقتر بگید منظور چه اختیاراتی هست؟
پاسخ ها
رستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
منظور نیروهای مسلح-صدا وسیما-سیاست خارجی-نیروی انتظامی-نیزوهای اطلاعاتی.اینا تو همه ی کشورهایی که ادعای جمهوری دارند دست رییس جمهوره.
اختيارات بيشتر يعنى سلطه بيشتر غرب بر كشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
تو هم که در عصر حجری بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نه اینکه با سلطه شرق از مرزهای علم و اقتصاد رد شدیم شما نگران غرب شدهاید؟
کاری که نشدنیه چرا نظر میخواهید؟‍! هیچوقت این اختیار داده نخواهد شد!
تضاد اختیارات و سرردرگمی و جنگ قدرت بین نهادهای مختلف قابل کتمان نیست اما ایشون این کاره نیستن و فعلا همین اختیارات هم باید ازش بگیرن
قضاوت در اين مورد خيلي سخت است .سالهاست كه همه روساي جمهوري قبلي وقتي در اقدامات اجرائي به مشكل برخوردند گفتند كه رئيس جمهور قدرت لازمه را ندارد(اهرمهاي قدرت نمي گذارند كه رئيس جمهور به وظائفش عمل كند)
بافرض اينكه اين اظهارنظرها درست باشد ذكر چند نكته لازم است:
1-اگرواقعا" قدرتها و دولتهاي پشت صحنه دولت را كنترل مي كنند و خط مي دهند چراتاكنون هيچ رئيس جمهور منتخب مردم اين موضوع را رك وراست به اطلاع مردم نرسانده
2-اگر حكومت ما يك حكومت جمهوري با پشتوانه اسلامي است چرا مقامات ارشد دست اين قدرنهاي مداخله گر را از دستگاههاي اجرائي قطع نمي كنند.
اینها همش فرار به جلو می باشد.ایشان که درابتدای کاندیداتوری کلید بدست وعده های معمولی به مردم دادند ونتونستند ازپس تامین نیازمندیهای حداقلی مردم بربیاند و با سیاست غلط واشتباهشون درخصوص سکه ودلار،ارزش پول ملی را به یک چهارم دوران احمدی نزاد رسونده وتورم بالای 300 درصد رو دربخش مسکن و نیز 120 درصد رو درمواد غذائی به مردم تحمیل کردند،توانائی اداره کشور رو نداشته وبهتربود سال قبل کل دولت استعفا میدادند.بهرحال امطرح کردن این اختیار،فقط بهانه جویی می باشد.بنظر حقیر بیشترین ضربه رو به اقای روحانی لیدرحزب اعتدال وتوسعه وبه اصطلاح مغز متفکر دولتشون بهشون زده که نه تنها برنامه ریزی بلد نیست بلکه خودرو محق درمداخله درکلیه امر مملکت ووظایف وزرا می دونه.نمونه بارززش استعفای اتوبوسی وزرا دراین دولت ودولت قبلی
با توجه به اینکه رئیس جمهور هر ۴ سال یکبار مستقیماً توسط مردم انتخاب میشه و از طرفی نظام ما ریاستی بوده و هر رئیس جمهور نماینده ملت در مقطع زمانی مشخصی هست لذا بهتر می‌تونه افکار عمومی رو نمایندگی کنه و در راستای خواست اکثریت جامعه گام برداره ، لذا به نظر من باید اختیارات رئیس جمهور افزایش پیدا کنه و مثلاً مشابه رؤسای جمهور فرانسه ، آمریکا ، روسیه و .... باشه.
صد در صد موافق هستم.نمیشود که مردم به یک برنامه رای بدهند بعد فرد منخب قدرت اجرای ان برنامه را نداشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مگه روحانی اصلا برنامه داشت؟ ما رو گرفتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
برنامه کجا بود؟!
کدام برنامه و وعده را عملی کرده؟!
الانم برای چه کاری اختیارات می خواهد؟!
که چی کار کنه مثلا؟
جلوی دلال ها رو بگیره؟

نه
نکنه بهتره... کل ملت شدن دلال!... اینجوری از نون خوردن میافتن
نیاز به افزایش اختیارات نیست، از همین اختیاراتش استفاده بکنه کافیه

آخه مگه به این مدیریت کهنسال و بی تدبیر می شود اختیار بیشتر داد؟؟؟

اگه به مدیر بی تدبیر و ناکارآمدی اختیار بیشتر دادی، یعنی خود کشی و خود زنی
اختیارات بایستی متناسب با روسای جمهور کشورهای مانند امریکا واروپایی داشته باشد
دو سه سال دیگه دوره اش تموم میشه... تا اون موقع میخواد مثلا شق القمر کنه؟!
مثلا در دوران برجام كه فشار تحريم كمتر بود چه اتفاقاتي افتاد ؟
حوزه اقتصادي كه دست ايشونه ديگه اختيارات ويزه چيه ديگه نميدونم....
هر روزم كه خدا رو شكر يك وزيرشون استعفا ميده به خاطر خرابكاريشون ..... عجيبه وقتي همين اختياراتو از پسش بر نمياد اختيارات ويزه چيه ديگه
استعفا بدن ایشون
یکی از ضعیف ترین زمامداران 300 سال اخیر ایران هستند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
زمامداره چیه زمامداره تلفنشم نیست
من کلا با ماندن روحانی درپست ریاست جمهوری مخالفم. کاش استعفا میدا. ازبس درکارش موفق است، تازه اختیارات بیشتر هم میخواهد. اگر اختیاراتش بیشتر شد کل ایران رابه بادخواهدداد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مخالفت شما حق طبیعی شما هست . این‌مخالفت شما را قانون اساسی به شما دهده و بابت مخالفت با دولت کسی شما را محاکمه نمیکند ولی دوست عزیز آیا مخالفت با دیگر موارد برای شما همین مصونیت را ایجاد میکند
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
فعلا دیوار کوتاه تر از رییس جمهور نیست و سیبل هستن
اگر اختيار ندارد استعفا دهد
رئیس جمهور محترم تمام اختیارات لازم را طبق قانون اساسی دارند، و به نظر می‌رسد این نوع مباحث بهانه ای برای
سوء مدیریت دولت، نداشتن برنامه و انگیزه برای خدمت به مردم و تحریف افکار مردم باشد، زمانی که دولت کارهای بسیار آسان رو نمیتونه انجام بده، به طور مثال ارز دولتی رو به کسانی میده که خیانت می‌کنند، از چه اختیارات ویژه ای صحبت میکنه.
این درخواست اختیارات بیشتر فرار رو به جلوی رئیس جمهور است. اگر ایشان در ایام رقابت انتخاباتی عملی شدن وعده هایش را به افزایش اختیارات مشروط می کرد، این موضوع منطقی و صادقانه بود. ولی الان که ایشان متوجه عملی نشدن وعده ها شده برای فرار از فشار عمومی چنین مسائلی را مطرح می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
تو اگر حقیقتا رضای خدا مدنظرت بودهرچه درب دهانت بود را کامنت نمی گذاردی بی خدا
که داداشش رو نجات بده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
بجای مخالفت ، فریاد نهاد های مستقل دادگستری رو سر بدید
با اختیارات فعلی ایشون مملکت رو به لبه پرتگاه بردن و این وضعیتمونه وای به روزی که اختیارات بیشتری داشته باشن
به نظر من باید یه سری اختیارات رو ازشون گرفت تا ناکارآمدی های حاصل از مدیریت ایستای ایشون تسری پیدا نکنه به نهادهای دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ما وقتی لبه پرتگاه رفتیم که ریس دولت وقت قطعنامه ها را کاغذ پاره فرض کرد وقتی لب پرتگاه رفتیم که بابک زنجانی ها و موسسات مالی انچنانی پیدا شد ما وقتی لب پرتگاه رفتیم که رییس دولت وقت اقتصاد دانها و دانشمندان را غرب زده دانست و به انها خندید و گفت من بیشتر از شما می فهمم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
خب جم کنید ریاست جمهوری رو اگه برا دکور نمیخواینش
مگه تو ایران رئیس جمهور اختیار هم داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نخیر هیچ اختیاری نداره و خودش هم نمی دونه که نداره
در تنها چیزی که اختیار داره دادن وعده های بی شمار قبل از انتخاباته!!!
هر وقت با نزدیکان با قطعیت برخورد کردند می توان تصمیم گرفت
این صحبتها همش بهانس
اختیار یک ملت رو از خود ملت گرفتند بعد از همین ملت بی اختیار میپرسند اختیار رییس جمهور منتخبتون رو افزایش بدیم یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
صدای ما را از نهاد ریاست جمهوری می شونید! آخه آدم حسابی اگر اختیار ندارید پس چه مدلی 8 سال این روحانی به جان ملتا افتاده؟ مگر امثال شما بهش رای ندادید؟
البته اگر ایشان به چیزی به نام علم اقتصاد اعتقاد داشته باشند مطمئنا دادن اختیارات بیشتر لازم است من به ایشان رای دادم ولی تناقض در گفتار و کردار ایشان در مسایل اقتصادی نشان دهنده ضعف جدی ایشان در درک مفاهیم اقتصاد است
اختیارات ر ئیس جمهوری که قول می دهد دستش روی دکمه فیلترینگ نمی رود ولی نمی تواند به قول خود عمل کند بنظر شما زیاد است؟
الان قبول دارید رییس جمهور در زمینه های ذیل اختیار تام دارند؟؟؟

1- سیستم نا کار آمد بانکی
2- رانت کارخانه های خودرو سازی و نا ایمنی خودرو ها
3- سیستم مریض مسکن
4- عرصه ی ورشکسته ی تولید و کارخانه هایی که یک به یک تعطیل می شوند
5- عرصه اشتغال جوانان

در همین عرصه ها کار انجام بدهد نیاز به اختیارات بیشتر نیست. مشکلات کشور نود درصد همین هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ماشینیو که من هی میکوبمش به دیوار تو با اختیار میتونی تامیرش کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
لطفا واگذاری اصل 44 را هم به موارد فوق و گمرکات را هم اضافه کنید .
ارباب وعده ها و وعده هایی که دروغ بوده است

قبل از وعده دادن میخواستی ببینی که اختیاری نداری

در پایان میخواستی کلیدت رو گم نکنی
تمام کسایی که از دولتهای قبلی تو اوین هستند و مشکلشون اختلاس ذکر شده ناشی از همین عدم تفویض اختیار تام در دوران ریاست جمهوری های قبل بوده. الان پش تریبون گفته میشه شرایط جنگیه ولی اختیارات رئیس جمهور مربوط به دوران صلحه. در نتیجه هر دستوری خارج از چهارچوب قانون اساسی صادر بشه قانون شکنی محسب میشه و بعد از پایان دوران ریاست جمهوری وزرا یکی یکی بایست تشریف ببرن اوین. به همین دلیل رئیس جمهور میگه اگه دشمن با تمام قوا داره نقشه میکشه و در کمترین زمان تصمصهای استراتژیکش رو عوض میکنه به من هم اختیارات تصمیم گیری در شرایط جنگی رو بدید که لازم نباشه برا هر چیزی برم از مجلس مجوز بگیرم.
کسی که عرضـــــــــــــه ی کار ندارد، استعــــــــــــفا دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
حالا این اختیار را کی باید به ایشان بدهد
قانون اساسی جمهورس اسلامی دارای تناقضات اساسی است که مانع رشد و توسعه و اداره صحیح کشور است.تفیض اختیار بطور مقطعی راهکار اصولی برای رفع مشکل نیست.باید بطور اساسی رفع تناقضات و اصلاح قانون اساسی انجام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
لطفا موردی از این تناقض را مثال بزنید.
متاسفانه بعضی ارگانها از رییس جمهوری اختیاراتشون بیشتره ، رییس جمهوری یه مقام فرمالیته هستش اونم بخاطر اینه که بگن ما خواهان دموکراسی هستیم ولی در عمل هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
درست مثل معاون اول حضرت آقای جهانگیری که اختیار انتخاب منشی ندارد ولی استاندار عوض می کند دلار جهانگیری و حدیدا مسکن جهانگیری به نام خود در تاریخ ثبت می کند.
اول اختياراتي كه دارد آنها را مديريت كند بعد ادعا كند اختيارات بيشتر وقتي كشور رها است هيچ مديريتي ندارد چه اختياري مي خواهد
به جرات می توان گفت ضعیف ترین دولت جمهوری اسلامی است

در هیچ عرصه ای کارنامه ای برای عرضه ندارد
اصولا پست ریاست جمهوری در ایران یک شوخی است . فقط بدرد این میخورد که عده ای بگویند " کی بود کی بود ما نبودیم !!!! " بهتر است حذف شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
پس چرا اینهمه خودشان را برایش می کشند؟
چرا وقتی دست رقیب است آنهمه ازش ایراد می گیرند؟
اینها بهانه است
اصولا پست ریاست جمهوری در ایران یک شوخی است . فقط بدرد این میخورد که عده ای بگویند " کی بود کی بود ما نبودیم !!!! " بهتر است حذف شود
فرار رو به جلو بعد از شش سال
اختیارات بیشتر دادن به رییس جمهور با این کارنامه ی ضعیف یعنی خودکشی کشور
رئیس جمهور تو کشور ما یک پست نمایشی است ، کمتر از 20 درصد اختیار سیاسی و اقتصادی داره بقیه مال نهادهای دیگر است
مگه در ایران رئیس جمهور اصلا اختیاری هم دارد که بخواهد اختیاراتش بیشتر بشود؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اختیار داره برا داغ کردن تنور انتخابات هر وعده ای دوست داره بده کمه این؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
لطفا بدون اطلاعات مطلب ننویسید . حد اقل یکبار قانون اساسی را بخوانید ضرر نمیکنید . وقتی خود رسسی جمهور بگه اگر بخواهم قیمت دلار را به اول بر میگردانم یعنی اختیار ندارد؟
اختبارات بیشتر بعنی برود و با آمریکا مذاکره کند
مثالی که ایشان در خصوص زمان جنگ زدند با زمان حاضر متفاوت است از این نظر که در آنجا سیاست کلی نظام را رهبری تعیین کرده بود که جنگ با صدام تا زمان باز پس گیری کامل مناطق جنگی و تنبیه متجاوز بود و تعیین نحوه جنگ و بکارگیری نیروها را به آن ستاد سپرده بودند در حالیکه این چیزی که ایشان الان می خواهد تعیین سیاستهای کلی نظام است نه تصمیم گیرهای اجرایی در قالب سیاستهای کلی نظام . لذا بنظر بنده با سابقه ای که ایشان از خودش نشان داده است که اهل مذاکره به هر قیمتی است ؛ به هیچ وجه صلاح نیست که اختیارات بیشتری در جهت تعیین سیاستهای کلی نظام به ایشان داده شود . اختیارات بیشتر مساوی است با معامله کردن روی موشکهای بالستیک و برد بلند و مساوی است با کنار آمدن با آمریکا در خصوص سوریه و یمن و لبنان و حزب الله .
بهتر است ايشان هم مانند شهروندان مملكت منشور حقوق شهروندي كه خودشان وضع نمودند را مطالعه نمايند. همانطور كه يك مهندس كه در بهترين دانشگاه درس خوانده براي اعتراض به بيكاري اش فقط مي تواند پاي صندوق راي برود و هيچ هيچ هيچ مفري برايش نيست ..... رييس جمهور هم لايحه افزايش اختيارات را به مجلس ببرد و هر چه مجلس حكم كرد را روي چشم بگذارد . الحمدلله كه تابحال كسي از دولتيها براي مردم تخم دوزرده نكرده كه بخواهند قشون كشي خياباني راه بيندازند و حاميانشان را به رخ طرف مقابل بكشند. لذا خودشان ميدانند با مملكتشان
آفتابه خرج لحیم است ، تا زمانی که تعدد مراکز قدرت و تصمیم گیری در مملکت وجود وضع همین از این هم بدتر میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اگر همین مراکز وجود نداشت که تاحالا مملکت کلا به باد رفته بود الان داشتند وسط میدان ولی عصر با پرچم رنگوارنگ رژه میرفتند
قدرت پنهان درکشور قویتر از رییس جمهور زیاد است ولذا رییس‌جمهور ازهمین اختیارات هم نمی تواند استفاده کند.
اختیارات کنونی به شرطی کافی است که تحریم ها برداشته شوند برداشته شدن تحریم ها هم نیازمند مذاکره است و مذاکره کردن هم در حیطه اختیارات ایشان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
خلاصه و مفید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
آیا شما که کاری ساده مثل خرید نان را به فرزندتان بدهید و نتواند انجام دهد خرید خودرو را هم به وی میسپارید؟
از طرفی شما قید کنید در مذاکرات چه موردی مانع شد که سد راه دولت بود؟ خواهش میکنم یک دور روند مذاکره را مطالعه بفرمایید بعد نظر بدهید .
ناشناس
| France |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
۱۵.۳۵
مذاکره با شش قدرت اول جهان که از قضا بخاطر عملکرد دولت قبلیِ نزدیک بشما چین و روسیه هم طرف انها بودند را با کاری ساده مثل خرید نان مقایسه میکنی؟یک جو انصافم ارزوست
همینکه میگوید اختیار ندارم گویا ترین اعتراف او درضعف مدیریت است ذات این نوع اظهارات نشات گرفته از ضعف اراده اوست .
اختیارات تام ندارم کلی گویی وفرافکنی است مشکل جناب روحانی با عرض پوزش نداشتن شجاعت است واین خلا شخصیتی سبب شده است که استقامت رویارویی با مشکلات ومسایل ذاتی این جایگاه را نداشته باشد.
پاسخ
مگر نمی دونست چقدر اختیار داره که اومد وعده داد و رای آورد؟
تمام رئیس جمهورهای ایران در دور دوم گند میزنن و همگی بهانه ی اختیارات رو مطرح میکنن.
مثلا اگر ایشون می خواست به تولید ملی رونق بده در این 6 سال کسی جلوش رو می گرفت؟
به نظر من ایشان کفایت لازم برای ادامه کار نداره حتی اگه اختیاراتش رو هم زیاد کنند . فقط باید کناره گیری کنه...
روحانی با شعار مذاکره با آمریکا رای آورد. لازم‌ است جهت احترام‌ به رای اکثریت این اختیار داده شود‌. در صورت شک داشتن به این موضوع همه پرسی مجدد نیز می‌تواند چراغ راه باشد.
باهمين اختيارات هم ميتونست عملكرد بهتري داشته باشه اما ملت رو به روز سياه نشوند.درضمن رئيس جمهور اگه فكر ميكنه اختياراتش كمه اصلا چرا براي بار دوم كانديد شد و چرا تو همون چهارسال اول اين حرف رو نزد و درضمن فسادي كه تو بدنه ي دولت و بستگان دولت وجود داره هيچ ربطي به كمبود اختيارات دولت نداره و بنظرم اين يك فرار به جلوي رئيس جمهور براي فرار از زير بار مسئوليت اوضاع كنونيه مملكته.من مخالف اختيارات بيشتر به رئيس جمهور هستم چون اين اختيارات بيشتر به دولت سم مهلك براي كشوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
روحانی با شعار حل گره های اقتصادی در صد روز و درآمد سرشااااااااااار رای آورد عزیزم
آقای روحانی اختیارات زیادی داشته وحتی بیش ازکوپنش ازاختیارات استفاده کرده،نکنه بیش ازاین اختیارمیخواهی تاملت ودولت ایران رادودستی تقدیم بنمایی؟؟!!!.
یک کلمه استعفا
بسمه تعالی
سلام
من فقط یه نکته ای رو در پاسخ به یکی از آقایون بدم که ظاهرا گفته بودند مقام رهبری هم در زمان ریاست جمهوریشون از اختیارات کم رییس جمهور گلایه داشته اند!
وقتی خیانت کاری های بنی صدر برای همه در اون دوران روشن شده بود، مجلس میخواست جلوی بنی صدر رو بگیره و اختیارات رییس جمهور رو یکی یکی برمیداشت و به نخست وزیر میداد.
بعدش مقام رهبری رییس جمهور شد و جناب میرحسین موسوی نخست وزیر شد. اینجا، جاییه که رییس جمهور اختیارات زیادی نداره و مملکت عملا دست نخست وزیره و گلایه مقام رهبری مال این شرایطه.
بعدش جایگاه نخست وزیری کلا حذف شد و اختیارات نخست وزیر و رییس جمهور در دست خود رییس جمهور به تنهایی قرار گرفت.
اگر و "اگر" مقام رهبری گلایه ای داشته اند برای نداشتن اون اختیارات بوده که الان همه اون اختیارات و موارد بیشتری با قوانین بعدی، در دست رییس جمهوره و گله و شکایت از کمبود اختیارات واقعا معنایی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
استعفا میدادن
با سلام
| Turkey |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
در واقع کل تاریخ اون دوران رو توی چند خط و با سلیقه خودت خلاصه کردی و نتیجه گرفتی.!!!
اخوی ؛اختیارات اختیارات که میگی برای فرد خاص نیست برای رییس جمهوره،یعنی هر کسی که رئیس جمهور شد .

اتفاقا از بنی صدر گرفته تا رئیس جمهور وقت همشون به نوعی و در مقطعی از نبود اختیارات نالیدن.
نبود و کم بود اختیارات فحش نیست که شما رو ناراحت کنه.
همه چی رو نمیشه با عینک اصول گرا ، اصلاح طلب دید.
این فرق میکنه.!!!
اتفاقا کم شدن اختیارات رییس جمهور از اونجا شکل گرفت که همه فکر میکردن جایگاه رییس جمهور مثل جایگاه شاه در نظام سلطنتیه .در نتیجه قانون اساسی طوری تصویب شد که رییس جمهور کمترین اختیارات رو داشته باشه.
پس برو یه بار دیگه موضوع رو بررسی کن.
ولی بله ،بعدا اون هم نسبت به قبل تا حدود زیادی این نقص بر طرف شد ولی نه بصورت کامل.
اختیارات بنی صدر در پست ریاست جمهوری به شدت کم بود طوری که میگفت مگر من ماشین امضاء هستم که هر کار بکنین و من فقط حق امضاء داشته باشم.
قدرت بنی صدر در فرماندهی کل قوا بود که حضرت امام به ایشان داده بود و البته که خیانت کرد. و گر نه به عنوان رییس قوه مجریه قدرتی نداشت.
ضمن اینکه از قانون اساسی خبر داشت ولی کاندید شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
آقا استعفا میدادن یعنی چی؟
خب طرف رییس جمهور بوده و نخست وزیر داشته و وایساده با همون شرایط کار کرده ، حالا اگه استعفا هم میدادن ، یه عده میگفتن اگه همه چی وفق مراد باشه و وایسی کار کنی که منم بلدم! باید توی شرایط ناهموار معلوم شه کی جا نمیزنه!
خب جا نزده و وایساده کار کرده توی همون شرایط
باهمین اختیار چه گلی به سرملت زده است که با اختیارات بیشتر بخواهد بزند مگر درحوزه انتخاب معاونین رئیس جمهور چه انتخاب مهمی انجام داده است اتفاقا چون دولت وامانده است میخواهد مشکلات بگردن اختیارات بگذارد.اتفاقا سوایتفاده از قدرت واختیار در این دولت وضعیت خوبی ندارد انتخاب یک تیم کاملا اطلاعاتی وامنیتی نتیجه بهتری نخواهد داشت .اگر رئیس جمهور افرادی را انتخاب می کرد که متخصص وشایسته سالاری حاکم باشد قابل اطمینان بود ولی با انتخاب تیم امنیتی و افراد غیر متخصص و دولت شرکت تعاونی هیچ اطمینانی وجود ندارد حتی این دولت با دخالت در انتخابات مجلس باعث شد مجلس بسیار ضعیفی تشکیل شود و به نتیجه می رسد این دولت فشل واز کارافتاده است حتی برای سخنگویی هم به دامان افراد امنیتی و ضعیف پناه برده است بنظرم اختیار این دولت باید محدودتر شود
برکنار کنید این دولت ضعیف رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
کی برکنارش کنه؟ دوستانش درمجلس برکنارش کنن؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نه
من مخالف برکناری روحانی ام
چون فردا میاد میگه من اگه دو روز دیگه رییس جمهور میموندم، مردم از چنان درآمد سرشااااااااااااری بهره مند میشدن که بیا و ببین! ولی نذاشتن و منو برکنار کردن
ضعیف ترین رییس جمهور بعد از 40 سال
به نظرم دوره ریاست جمهوری در ایران بیش از حد زیاده

حداکثر دو دوره 2 ساله کافی است

که در نهایت میشه چهار سال
همینقدر که اختیار دارد کار کند بقیه پیشکش ، ما راضی نیستیم به ایشان زیاد فشار بیاد ، توقع بیشتر از اختیارات هم نداریم ،
با یه استعفا 80 میلیون ایرانی را خوشحال کن
مدیریت ضعیف باید کناره گیری کند
همین الان هر چی مشکل داریم همون جاهائیه که دولت اختیار داره. دولت اقتصاد رو طوری مدیریت کرده که کل بار تحریم روی دوش مردم افتاده. بهتره اختیارات دولت محدودتر از این که هست بشه، شاید بتونیم نفسی بکشیم. دولت هر جا کم میاره دست تو جیب مردم میکنه!!!
منظور رییس جمهور اینه که رئیس جمهور هیچ تصمیم مهمی رو نمی تواند به شخصه بگیرد و باید شورا های مختلفی درباره آن تصمیم بگیرند . مثل شورای انقلاب فرهنگی شورای امنیت ملی شورای پول و بانک شورای ... و از این جهت حرفش منطقی است . البته باید دید در قانون اساسی چه قدرتی به رییس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مگر یک فرد در تمام مسایل علم دارند و یا وقت کافی برای گرد آوری اطلاعات و شاخص ها دارد که بتواند تحلیل کند و تصمیم بگیرد ؟ مگر خود شما در مسایل اقتصادی و نظامی و تاسیساتی و مکانیکی و صنعت و خودرو و آب و هوا و پزشکی و .... صاحب نظر میتوانید باشید پس قطعا این شوراها کارشان همینه و نتیجه تحقیقات ارایه میشه و این رییس جمهور است که یک راه را انتخاب میکند .
حالا رییس جمهور چه اختیاراتی بیشتر از این نیاز دارند ؟
روحانی کاری با کشور و مردم کرد که هزارتا جسمانی هم نمی تونستن بکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
خیلی خندیدم دمت گرم
ایشان کفایت سیاسی لازم را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مثلا از نظر شما چه کسی میتونست کفایت سیاسی لازم رو داشته باشه و رئیس جمهور شه
با یک استعفا ، یک ایرانی را خوشحال کن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
کی بیاد جاش ؟ تا وقتی سیستم معیوب هست همین اش هست همین کاسه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
عجبب پس چجوری 20 سال نماینده بوده تو شورای عالی امنیت ملی و برکنارش نکردن؟
ایشان مدرک تحصیلی اش هم زیر سواله

چه برسه به کفایت سیاسی اش
آخه اینم نظرسنجی داره ....
رئیس جمهور باید تام الاختیار باشه برای همه ارگان های اجرایی کل کشور
این بتنهایی باعث آبادی کشور نمی شود ، مگر اینکه مجلس سنای قدرتمند و مستقل ، مجلس نمایندگان با سواد و متخصص ،نظام دادگستری مستقل بعمنای واقعی ، و نیرو های نظامی بدون دخالت در سیاست داشته باشیم

من به شما قول میدهم اگر دادگستری مستقل و قانون گرا داشته باشیم هیچ شخصی جرات تخلف نخواهد داشت
تموم این حرفا بهانه س
بهانه های عاشقانه س
اقای روحانی تو که دلار را گران کردی باید هنوز اختیارا تت کم بشه نه زیاد
به رغم اینکه روش انتخابات در ایران استصوابی و به گفته خود نهادهای ویژه "مهندسی شده" است و مردم آزادی برای انتخاب کاندیداهای مورد نظر خود را ندارند،کماکان درست است که قدرت در دست همین مسندهای انتخابی باشد تا انتصابی و نظامی-امنیتی و در سایه که به رغم قدرت زیاد هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند. فعلاً نقش اصلی دولت منتخب شده است سیبل کاستی های 40 ساله گذشته، به شکلی که انگار دیگران در وضعیت کنونی نقشی ندارند.
تمام اختیارات باید دست ریس جمهور باشه
یعنی چند شیرین کاری دیگر مثل دلار 4200 یا توقف یکساله دهها هزار خودرو در گمرکات یا صدور صدها بخشنامه متناقض دیگر را هم شاهد باشیم؟
تورو خدا مارو نجات بدین این اقا ما رو بیچاره خواهد کرد
لطفا اختیارات ایشان را کاهش دهید
کناره گیری و استعفا هم جواب نمیدهد، خواست بیش از 90 درصد مردم محاکمه ی این رییس دولت است
آقای روحانی که ادعا می کرد کلید حل مشکلات مردم را داره چی شده حالا یادش اومده که کلیدش قفل مشکلات مردم را باز نمی کنه و اختیارات بیشتری می خواد کلا این بابا این کاره نیست
قانون اساسی اشکالات اساسی دارد و باید تغییر یابد دوگانگی قدرت بیشترین آسیب را به کشور زده مسولیت ها با اختیارات مطابقت ندارد
تا زمانی که مفهوم جمهوریت را مردم درک نکنند نظر سنجی از مردم بی مورد است.
مشكل مملكت ما موازي كاري و وجود سه نهاد تصميم گير هست همه مردم وكسانيه به روحاني راي دادن خواستار صلح ودوستي با تمام ملت ها هستن و از دشمني و ازبين رفتن منافع ملي به پاي دشمني با دولت هاي مشخص به ستوح آمدند اگر جمهوريت به عنوان يك ركن بپذيريم استراتژي دشمني با آمريكا خواست جمهوريت نيست سه نهاد موازي در ايران تصميم گير هستن كه در شرايط فعلي با هم همگرا نيستن
مقایسه الان با دوران دفاع مقدس صجیج نیست و مغالطه می باشد زیرا در آن زمان جنگ نظامی بود و مطابق قانون رهبری عهده دار فرماندهی کل قوا بود اما الان در جنگ اقتصادی قضیه بر عکس است و قوه مجریه تمامی اختیارات اجرایی و اقتصادی کشور را مطابق قانون دارد از بودجه کشور گرفته تا وزارت خانه های مربوطه و مدیریت منابع تولیدی تجاری، صنعتی و...
از این رو بیشترین ناکارآمدی موجود در حنگ اقتصادی در همین دستگاهها و وزارتخانه های دولتی است نه جای دیگر.
همه چیز باید تحت نظر منتخب مردم باشه
در صورتی که ریس جمهوری مستقیما توسط مردم انتخاب بشود . و نهاد های دیگر موازی کاری نکنند
باتوجه به اتمام ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران در۱۸ تیر که تقریبامقارن بامهلت تعیین تکلیف اف ای تی اف هست قطعاتااخرتیر تکلیف قیمت دلارمشخص خواهدشد:
سناریوی اول : انجام مذاکره وتسلیم شدن درمقابل شروط امریکا واروپا بویژه فرانسه ومتعاقب ان تصویب اف ای تی اف و حفظ برجام قیمت دلار بین ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان تثبیت میشود
سناریوی دوم : ایران زیربارمذاکره و پذیرش شروط امریکاواروپانمیرود و اف ای تی اف رد شده و مرحله دوم خروج ازبرجام و غنی سازی بالای سه ونیم درصد اغازمیشود دراینصورت قیمت دلار بسرعت به بالای ۱۵ هزارتومان خواهدرسید البته درصورت وقوع درگیری قیمت بالاتراز ۳۰ هزارتومان خواهدبود
رییس جمهورتقریبا هیچ اختیاری نداره ..باید متناسب با مسیولیت هاش بهش اختیار داده بشه..بعدازش انتظارداشت
تصمیمات نهایی و مهم خارج از دولت اتخاذ می گردد رئیس جمهور فقط مجری اوامر دیگران است و فقط امور خدماتی شهروندان را انجام می دهد و در سیاست خارجی هم فقط دستورات را اجرا می کند اصلا در ایران رئیس جمهوری معنایی ندارد
این ها همش تقصیر احمدی نژاده خزانی خالیه فروش نفتمان کم شده که باز احمدی نژاد مقصره دلار 4نرخی رو احمدی نژاد آورد...
بفرمایند چه کاری میخواسته اند بکنند و اختیارش را نداشته اند تا مردم قضاوت کنند ببینند درست است یا نه. اگر به حمایت مردم نیاز بود، خودم کفن می پوشم و به خیابان می آیم.
ایشون سلطان وعده و بهانه هستن!!!
اختیارات بیشتر مال کسیه که 90درصد کار رو پیش برده واسه 10 درصد آخرش میگه اختیارات بیشتر میخوام که بشه 100درصد ...نه شمایی که 10 درصده وعده هاتم عمل نکردی الان دنبال 90 درصده باقیموندشی که میگی اختیارات نداشتم!
داداش همین وعده هایی که به مردم دادیو عملی کن...اختیارات بیشتر پیشکش!
مسایل مهم همانند یارانه هسته ای اعزام نیرو به کشورهای دیگر کارت سوخت ارتباطات با کشور ظاهرا متخاصم از طریق همه پرسی
سلام
همین اختیاراتی که هست همه رو رها کرده مثلا بازار را پس اضافه هست باید ازش بگیرند نه اینکه بهش بدهند چون عرضه ندارند
واقعیتش رییس جمهور توی حرف اختیار داره توی عمل ولی رییس جمهور قدرت چندانی نداره و همه در همه امور دخالت میکنن و الانم خیلی مشکلات از این هستش که همه توی اجرای کشور دخالت میکنن به نظرم ریاست جمهوری رو بردارن چون عملا هیچ قدرتی نداره
ریس جمهور باید نفر اول کشور باشد و کل نیروهای مسلح تحت امر ایشان باشند تا بتواند کشور را اداره وحرف اول را بزند الان میبینیم ریس جمهور یه چیزی می گوید ده تا مخالف و صاحبنظر پیدا می شود
اقای روحانی با اختیارات فعلی کاری کردند که ما نمیدونیم جواب نسل بعد را در مورد سوالهایی مانند زیر چی بدیم:
1- چرا معامله ای انجام دادید که طرف مقابل آن را راحت پاره کرد مگر سیاستمدار های شما آنقدر پخته نبودند که تمام جوانب کار را ببینند وتضمین داشته باشند
2- چرا نه تن اورانیوم را از کشور خارج کردید و تعهد دادید هیچ وقت سلاح هسته ای نمیسازید اگر یکی از کشورهای همسایه ساخت و اژمایش کرد چکار میکنید
3- مگر قول صد روز نداده بود چرا بعد از صد روز بازخواست نکردید
و سوالات دیگر حالا اگر میتونید سوالات بیشتری از نسل آینده را جواب بدید به ایشان اختیارات بیشتری بدید
دولت سالمندان و اختیار؟!
از نظر بنده ایشان دنبال بهانه میگردد...
اختیارات رئیس جمهور خیلی هست ولی مدیریت درست میخواهد دولت قبل چطور همین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رو منحل کرد و تقسیم بندی های خودش رو اجرایی کرد البته با رضایت گرفتن از مجلس...
به نظر بنده منظور ایشان از اختیارات احتمالا همون مذاکره با آمریکاست که یعنی فاتحه مملکت رو باهم بخوانیم ولی چون دیده رهبری و مردم دیگه اجازه مذاکره رو نمی دهند همین رو میخواهد... حالا بماند که تا همینجاش هم همین اختیارات رو داشته همین برجام نمونه که کلی عکس یادگاری هم گرفتند...
اولین دولتی هست که بعد از انقلاب روزگار مردم سیاه شده است هر چقدر هم خدمت کنند دیده نمیشود توی این گرانی ها... اون هم به خاطر همین اعتماد کردن به آمریکا و امثالش و داشتن اختیارات... تازه همین رو میگفت که نظام تصمیم گرفته البته مردم احمق نیستند که رهبری هزاران بار گفتند که هسته و موشک و غیره بهانه است...
حتما اختیارات ریاست جمهوری اضافه شود
اول اینکه کنترل قیمت گوشت و مرغ و پیاز و سیب زمینی، اختیارات خاصی نمی خواد. دوما، آقا اصلا شما هیچ کاری نکن!!! وعده و وعید هم نده!!! چون وقتی وعده میدی که کاری انجام بدی!! دیگران از شما زرنگ ترن و زودتر از دولت !!!خلافشو انجام میدن!! همین دو نصیحت برادرانه رو رعایت کنی، خداوکیلی همه چی خود به خود درست میشه!!
اختیاری توی این حکومت برای ریس جمهور وجود نداشته و نخواهد داشت. این دعواهای زرگری هم گلاهیست برای مردم
از این حرف ها نزن ، خطرناکه حسن!!!
به نظرم اختیاراتش زیاد هم هست باید برخی از اختیاراتش به سمن ها داده شود از این بیشتر میخواد کشور و مردم را نابود کنه اگه با گندکاریهای احمدی نژاد برخورد میشد امروز ایشان حساب کار دستش می آمد که هر تصمیم بی تدبیر و ناامیدکننده ای نمیتونه بگیره
ما از آقای روحانی توسعه سیاست خارجی توسعه اقتصادی نمیخوام فقط و فقط جلوی فساد مسئولان دولتی و خانواده آنها را بگیره و در قبال اعتمادی که بهش کردیم پاسخگو باشه همین و بس در غیراینصورت بنده به عنوان یک شهروند یوم الحساب یقه اش را خواهم گرفت
فکر کنید در یک خانواده پدر مسئول خرید باشد اما پول و اختیار مصرف دست یکی دیگه آیا اونوقت پدر باید جوابگو باشد یا اون یکی دیگه هم باید جواب پس بدهد بنابراین اگر اختیار مصرف و نوع مصرف دست رئیس جمهور نیست و اگر سیاست گذاری در خودرو سازی و سایر موارد بطور کامل در اختیار رئیس جمهور نیست اونهم بهانه خوبی داره تا از گندهایی که زده شونه خالی کنه
کلا بگم خر سواری دولا دولا نمیشه یا اختیار باید کامل باشه و جوابگویی هم کامل باشه یا اصلا پست رئیس جمهور حذف و مسئولیت به هم آنهایی داده بشه که اختیارات رو دارن
والا ما به دومی رضایت داریم حداقل بهانه وجود نخواهد داشت
مدیریت باید یک قطبی باشد و جوابگو
* نظرتان درباره درخواست رئیس‌جمهور برای کسب اختیارات بیشتر چیست؟
ـ پاسخ : درخواست کاملا منطقی و بجایی ست ... وقتی رییس جمهور نمیتونه وزرای علوم ، دفاع ، خارجه ، اطلاعات خودش رو بدون موافقت نهادهای بالای قدرت انتخاب کنه ، وقتی رییس جمهور سیاست گذار خارجی نیست و نهاد دیگه ای این کار رو میکنه !!!! دیگه چه اختیاراتی ؟!؟!؟!؟!؟ باید تمام قدرت متمرکز در نهادهای انتخابی باشه ، نه نهادهای انتصابی !!! که متاسفانه الان برعکس شده ....

*به نظر شما، اختیارات ریاست‌جمهوری در اوضاع کنونی در ایران، پاسخگوی تهدیدها و اتفاقات مهم پیش‌ روی هست؟
ـ پاسخ : با اختیارات فعلی بهیچوجه ... ایشون 24 میلیون رای آورد که روابط رو با تمام دنیا برقرار کنه که این تهدیدها از بین بره و مردم روی آرامش رو ببینن ، نه اینکه باز هم تندروها تعیین تکلیف کنن که دشمنی با آمریکا تا ابد ادامه داشته باشه و هر لحظه منتظر یک بحران تازه !!!!
،
*روحانی تا چه میزان از ظرفیت اختیارات کنونی‌اش استفاده کرده است؟
ـ پاسخ : متاسفانه بخوبی استفاده نکرد ... ایشون باید به اتکا آرای مردمی در مقابل نهادهای قدرت می ایستاد و طبق رای مردم مملکت رو اداره می کرد ، نه اینکه باز هم در مسائل اصلی داخلی و خارجی نهادهای قدرت تندرو تعیین کننده باشن ....
مگه تو ایران رئیس جمهور اختیار هم داره ؟ رئيس جمهور در ايران تشريفاتيه . رئيس جمهور بايد مثل رئيس جمهور امريكا حرف اولو توي مملكت بزنه كه در ايران محاله
شیخ حسن؛ شما اول یک گزارش مفصل از 15 سال گذشته تا کنون از دارایی های خودت، همه فامیلت که به هر نحوی به دولت و نهادهای دیگر وصلند، وزرای دولتت!!! و متصلان آن ها را ارائه فرمایید.
مشکل ما رئیس جمهور نیست مشکل ما این است که به قانون اساسی عمل نمیشود . اصل قانون را مسئولان به خاط منافع خودشان زیر پا میگذارند و به کسی هم اهمیت نمیدهد.

مشکل ما این است که برای اختلاس گر ها قانون قوی و محکمی در نظر گرفته نمیشود .

مشکل ما این است که امریکا و انگلیس و کانادا و ... دشمن ما هستند و در حالی که اقازاده ها در این کشور ها ها سکونت دارند و عشق و حالشون را میبرند . تازه برای این ها بودجه هم در نظر گرفته میشود .

مشکل ما این است که مسئولان اختلاس گر مردم را قول میزنند و از مردم به عنوان سپر استفاده میکنند .


یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که مردم نمیدانند در این دادگاه های غیر علنی که برگزار میشود چه چیز هایی پشت پرده هستند اسم چه افرادی برده میشوند که نمیخواهند مردم بدانند .


مشکل ما این است که یه کارمند شهرداری موقع استخدام هیچ چیزی از لحاظ مالی ندارد ولی موقع بازنشستگی 10 ها خانه دارد و بچه هایش در خارج از کشور هستند .

مشکل ما این است وقتی داستان جریمه شدنت توسط راهنمایی رانندگی را به یکی تعریف میکنی میگوید پول میدادی جریمه نمینوشت .



مشکل ما این است که میگوییم فرهنگ 2500 ساله داریم و از لحاظ فرهنگی باید در دنیا بالاترین باشیم ولی درحالی که در این گفته مان و فکرمان مبالغه میکنیم .

و .......
به نظر بنده در حال حاضر اختیارات رئیس جمهور در نازلترین سطح خود می باشد و عملا با این اختیارات ناچیز کاری نمی تواند انجام دهد و دلیلی را نمی بینم که در انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور در انتخابات شرکت کنم چرا که تصمیمات مهم قبلا در جایی ومکان دیگر گرفته می شود و خارج از اختیارات و توان رئیس جمهور می باشد فعلا در شرایط حاضر جایگاه رئیس جمهور در حد یک نماینده می باشد بلکه کمتر؟
آقاي روحاني اگه فكر ميكني اختياراتت كمه لطفا با احترام استعفاء بده.
اين بهانه ها رو مردم از حفظن آخه ما ملت ايران از اين بازي هاي فرار به جلو زياد ديديم.
شما همينجوري وزرات و بستگانت تو فساد و رانت غرق هستن اگه اختيارات بيشتر پيدا كني كشور رو دو دستي تقديم اجنبي ميكني
مگه دولت اختیار هم داره؟ قوانین رو که مجلس میگذاره. مجریان رو هم که مجلس رای اعتماد میده که بشن یا نشن. فرمانده هان نظامی و انتظامی رو هم که نمیتونه انتخاب بکنه.اگه بخشنامه و آیین نامه ای هم صادر کنه یا دیوان عدالت باطل میکنه یا مجلس و یا قوه قضائیه. دولت حق دادن یه مجوز کنسرت رو هم نداره. وزیر خارجه اختیار ریش خودشو هم نداره. به نظر من اینکه روحانی گفته اختیارات بیشتر میخوام منظورش توی خونشه میخواد یه وقت اگه با لباس راحتی بود بهش نگن تو از حدود اختیاراتت فراتر رفتی.
نان به قیمت جان .چیزیست که اگر این روند اقتصادی ادامه یابد می ترسم در آینده ای نه چندان دور شاهدش باشیم .وقتی سخن از کم اختیاری رییس جمهور به میان آید سخن از کم اختیاری ملتی به میان آمده که رییس جمهور را انتخاب کرده اند واگر این درست باشد کل انتخابات کشور زیر سوال میرود ونقش مردم در مسایل سیاسی وحیاتی کشورجای بحث وبرسی دارد .این حرف ایشان کل ساختار نظام را هدف قرار داده است .به نظر من ایشان اختیار کامل دارند وآنچه مشخص است نداشتن توانایی وکفایت لازم برای استفاده از قوانین است .خیلی بد است که ایشان نتیجه عملکرد ضعیفشان را به جای دیگری معطوف میکنند وبه اصطلاح گل به خودی میزنند .
ایشان فعلا از همین اختیاراتی که دارد استفاده کند مازاد اختیارات پیش کش؟؟؟!!!دولت ایشان حتی توانائی مهار گرانی تولیدات داخلی را هم ندارد ؟؟!! فقط حرف میزند و فرصت را از بین میبرد . با اینگونه الفاظ میخواهد عدم مو فقیت خود را به نداشتن اختیارات مادون قرمز وصل کند/
باسلام
وقتی نظرات را خواندم متاسفانه ملاحظه کردم بیشتر مردم از حدود اختیارات ریس جمهوردرقانون اساسی اطلاع ندارند. اولا سوال در خصوص ریس جمهور بعنوان یک شخص حقوقی است نه شخص روحانی.
دوما همانطوریکه برخی دوستان گفتن به نظراکثرحقوقدانان حدود اختیارت ریس جمهور با رهبری در قانون اساسی تداخل دارد.
باتوجه به اینکه ریس جمهور مسول اجرای قانون اساسی است می بایست ابزار اجرای ان را هم داشته باشد که فعلا ندارد.
همچنین بیشتر اقتصاد ایران خارج از دولت اداره میشود.لذا ریس جمهور توان کنترل انرا ندارد.
همچنین توجه نمایید که بحث افزایش اختیارات مخصوص دولت روحانی نیست وتمامی رواسای پیشین نیز همین نظر را داشته اند.
مگر رئیس جمهور قبل از کاندید شدن نمی دانست اختیاراتش چقدر است ؟ به نظرم توانایی برنامه ریزی ندارند و مملکت را در هر دو دوره به رکود کشاندند الآن داره فرافکنی می کند و فرار رو به جلو دارد. خدا از سر تقصیراتش نگذرد. دولتی فشل و به شدت باندی تشکیل دادند و تاوان آن را دارند مردم مستضعف یا به قول رفسنجانی آسیب پذیر می دهند. الآن وضعیت اقتصادی وضعیت جنگی شده ولی باز دارند دلارها و منابع را به سمت رانت خواران هدایت می کنند.
همین اختیارات که دارن کهزیاد هم هست پول دست دولته را درست انجام بدند
دولت فعلی با این وزرا و کابینه حتی اگر همه اختیارات ناشی از قانون اساسی هم به آنها تفویض شود در حل مشکلات کشورناتوان هستند.
فقط باید اختیارات در حد استعفا و درخواست توبه را به او داد ....
این فرار به جلوی ست وبهترین شیوه برای عدم پاسخگویی ایشان از این همه اختیارات توانسته استفاده کنه که دنبال باقی اونه
1- عدم وجود اختیارات لازم به اداره کشور در تمامی دوره های ریاست جمهوری بخصوص در اواخر دور دوم که معمولا در کشور تمامی رئیس جمهورها در دو دوره چهار ساله در این مسئولیت حضور دارند مطرح شده تا بتوانند عدم آگاهی از شرایط کشور و عدم مسئولیت پذیری را از خود دور کنند.
2- تمامی رئیس جمهور ها بخصوص جناب آقای روحانی در زمان انتخابات و زمانی که شعارهای انتخاباتی را با شور حرارت خاص عنوان میکنند از شرایط رئیس جمهوری و میزان اختیارات و غیره کاملا اطلاع دارند بنابراین بیان این موراد غیر منطقی میباشد .
3- رئیس جمهور فعلی جناب آقای روحانی با توجه به همین شرایط که مطرح میکنند در هیچ دوره ای مجلس ، نهادهای مختلف کشور از صدا و سیما گرفته تا نهادهای امنیتی و غیره و حتی نیروهای مسلح تا به این اندازه همکاری با دولت نداشته اند ولی متاسفانه دولت پیر و کهن سال و بی رقبت توانایی استفاده از ظرفیتهای مسئولیتی و همکاری باسایر قوا و نهادها را ندارد .بنابراین ایجاد اختیارات بیشتر هیچ تاثیری در اداره کشور نداشته و فقط یک حرف تبلیغاتی برای فرار از زیر بار مسئولیت می باشد.
همانطور که بارهای مطرح شده است کشور جنگ را با تمامی شرایط سخت و دشوار که هیچ نوع امکاناتی در داخل نبود با همت جوانان و استفاده از ظرفیتهای داخلی و با کار جهادی و انقلابی با افتخار و پیروزی پشت سر گذاشت ولی تحریم بی پایه و اساس و قابل پیش بینی را با بی تدبیری مسئولین بی کفایت ، بی همت ، بی رقبت ، محاقظه کار و پیر و خرفت با تحمیل هزینه های سنگین به کشور و مردم در حال وا دادن می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
درست اما صدا و سیما را فاکتور بگیریم لطفاً.‌
ما مردم کی باشیم که موافق باشیم :)) ...اصل کار باید موافق باشه
کاملا مخالف هستم. چون ایشون از قبل میدونستند که اختیارات ریسس جمهور چه مقدار هست و قبول مسئولیت کردند.
از انتشار چند تا نظر میترسید و بعد ادعای تاب ناک بودن هم دارید!
باید عزل بشه و محاکمه که چرا دلار رو عمدا پنج برابر گرون کرد و مشکلات کشور رو بزرگتر و یه جوان حزب اللهی و سالم از طرف رهبر منصوب بشه تا دهن آمریکا رو سرویس کنیم هیهات من الذله
این که میدونست اختیارات نداره چرا کاندید رئیس جمهوری شد؟
شرایط ویژه اختیارات ویژه می طلبد.
.
در بخشهایی که اختیار داشته، ایا به خوبی عمل کرده است. چرا سایر روسای جمهور توانستند بسیار بیشتر از ایشان مثمرثمر باشند؟ مگر اختیارات بیشتری داشتند. هاشمی، خاتمی و احمدی نژآد. هر سه بهتر از روحانی عمل کردند یکی کمتر یکی بیشتر.
پس مشکل از اختیارات نیست بلکه مشکل جایی دیگر است که به دلیل ناتوانی، بر گردن اختیارات می اندازند. مطمئن باشید کل اختیارات کشور را به ایشان بدهید نیز نخواهد توانست مشکل را برطرف نماید.
به نظر من منظور از اختیارات اینه که اگر تصمیماتی در دولت گرفته میشه که سایر ارگانها در آن ذینفع هستند، دولت در برابر آنها مصونیت داشته باشه. وگرنه رئیس جمهور به اندازه کافی اختبارات داره. فقط محتاطه!!!!
هم اختیار رئیس جمهور باید اضافه شود و هم زبان رسانه های آزاد و مستقل هم نباید بسته شود، چون در غیر اینصورت فساد می آورد
رئیس جمهور اختیاراتش کافی است . شاید مشکل با قوه قضائیه داشته باشند ، چیزهایی که در مور صوتی ها و قاچاق و این چیزها . ولی یک نفر بگید وزارت دادگستری وظیفه اش چیست ؟ غیر از این است که مطالبات دولت را بگیرد؟ شما به سایت وزارت دادگستری بروید هیچ چیزی ندارد. برادر رئیس جمهور چند پرونده توسط دولت از مداخله نهادهای دیگر در جهت کاهش اختیارات دولت داشته؟ در زمینه های دیگر چطور؟
بنده خدایی حرف قشنگی می زد می گفت ایران مثل یک کشتی شکسته لب ساحل است آب دریا بالا بیاید آن را به سمت ساحل می آورد آب پایین برود آن را به سمت دریا می برد هیچ وقت نه صاحبی داشته نه مدیری
ایشان از همین مقدار اختیارات چه استفاده ای کرد مثلا ساختن مسکن برای نیازمندان آقای احمدی نژاد 4 میلیون خانه ساخت آقای روحانی همیشه یک شعار می دهد مسکن اجتماعی حتی یک نفر این مسکن اجتماعی را ندیده است
مدیریت غیرمتمرکز آسیب زننده است.
رئیس جمهور محترم با همین اختیاراتی که دارند چه کاری برای مردم کردند؟ فقط نیشخند می زنند و وزرایشان هم همینطور !! گرانی و فساد بیداد می کند نمی دانم اسلام مملکت در کجاست؟
اختیارات رئیس جمهور باید افزایش پیدا کنه چون تنها نماد دمکراسی در ایران انتخاب مستقیم توسط مردم است
رئیس جمهور تنها شخصی هست که مشتقیما با رای مردم برای مدیریت انتخاب میشه. شما هرچقدر هم مدیر توانایی باشید اما اختیارات کافی نداشته باشید نمیتونید مجموعه تحت امرتون رو به اهداف عالی برسونید. مثل راننده ماهری که قراره توی جاده پر پیچ و خم کوهستان رانندگی کنه اما گاز و ترمز و فرمون دست شخص یا اشخاص دیگه ست. بدون شک نباید از این راننده انتظار زیادی داشت
اختیارات رییس جمهور باید افزایش پیدا کند اما اختیارات روحانی باید کاهش شدید پیدا کند
جناب آقای روحانی اختیارات کافی را دارند و بر همین اساس در انتخابت بعنوان کاندیدا ثبت نام نموده اند فرض این اختیارات مد نظر آقای روحانی هم در اختیار ایشان قرار گرفت که به نظر بنده قرار گرفته است اگر نتوانست کاری کند و شکست خورد آیا می تواند پاسخ گو باشد و یا باز هم می خواهد به گردن رهبری بیاندازد
بجای این سخنان آقای روحانی اگر اختیار کافی ندارید استعفا دهید
در کشور ما ایران شخصی باید رییس باشد که مثل آدلف هیتلر باشد !!!

او توانست آلمان را در ظرف چند سال به قدرتمند ترین کشور در قاره اروپا تبدیل نماید . از نظر اقتصادی او توانست

صاحبان صنایع را جمع و جذب نماید و یک غول اقتصادی بوجود آورد ....در بعد نظامی هم دنیا را تحت تسلط در آورده

بود .

مخالف یهود بود .

اگر تفکری مثل هیتلر بر ایران باشد شاید بتواند ایران را از لحاظ اقتصادی نجات دهد ........

مردم آلمان سخت کار میکردند ...........هنوز هم آلمان حرف اول اقتصاد دنیا را میزند ........

تمام مخالفین که با روند پیشروی اقتصادی مخالفند باید حذف شوند باید بی رحم بود ..........

تمام اموال نامشروع بدون ملاحظه باید باز پس گرفته شود ..........

تمام افرادی که به نظام خیانت میکنند باید محاکمه شوند . تمام اموالشان مصادره شود ......

تمام مدیران ارشد باید ساده ریست و اموالشان مدیریت شود ..........

تمام مدارس کشور باید با فرهنگ خوب و آداب اجتماعی روی اصول انسانیت تعلیم و تربیت شوند ....

تمام اشخاصی که فساد میکنند باید با آنان برخورد شود در زمینه ی مخصوصا" فرهنگ و اقتصاد ......

قوای نظامی ایران باید مقتدر و به روز دنیا بلکه بالاتر باشد ........

هیچ نوع روابط نباید در دستگاه دولتی حاکم باشد ........قانون و قانون باید حاکم باشد ...

بهداشت و درمان باید برای تمام افراد رایگان باشد و هر شهروند ایرانی ارزش داشته باشد .........و صدها موارد دیگر ....
کاری را که هیتلر برای نجات آلمان انجام داد با ارزش بود ............

میتوان کشور را با قانون اسلام اداره کرد ..........بشرطی که عدالت حذف نشود .......
روحانی قولهای زیادی داد هیچکدوم رو عمل نکرد حالا که دیده اخر دورشه کاری نکرده میخواد بندازه گردن بقیه
آقای روحانی ساختار اجتماعی جامعه ایران را تغییر داد. شاید این سریعترین تحول ساختاری اجتماعی در ایران باشد. در یک سال گذشته طبقه متوسط فرو پاشید. برخی از آنها به سمت طبقه مرفه جامعه رفتند و بسیاری از آنها به زیر خط فقر سقوط کردند. چنین فردی برای مردم بسیار خطرناک است.
ایشون با همین اختیارات هم بقدر کافی همه تپه ها و قله ها رو فتح کردن ..
بیشتر بهشون اختیارات بدیم توهم خدا بودن بهشون دست میده
ما موافقیم ...
از سر چنین اقایی هم زیاد است که اختیار بیشتر به او بدهی مگر قبل کاندید شدن و با وجود عمری در امور کشور ایشان نمی دانست که چقدر اختیار دارد که اکنون باید به جلو فرار کند
ایشان به نطرخواهی از مردم نیاز ندارند
زیرا هر روز موقع عبور از خیابان ها با نظر انداختن به چهره های مردم شخصا همه چی را نظرخواهی می فرمان و از تمام مسائل آگاه می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مخالفای عزیز
نظر فوق یک طعنه به حسنه و بس
مردم همیشه برای این انقلاب جان و مال و آبرو داده اند
اما مع الاسف با تصمیمات غیر مدبرانه ی مسئولان همچنان در برکه و تالابِ معیشت خود غوطه ورند و فقط در فکر آدوقه اند !
چرا ؟
برای چه ؟
به چه دلیل ؟

نمی دانم!!!!!!!!

بنده به عنوان یک متخصص اقتصادی برایم روشن و محرز است که تصمیم گیرندگان عرصه ی اجرائی مشکل دارند و لاغیر ..
باید همه اختیارات کشور در حوزه قوه مجریه از جمله سیاست خارجی اقتصادی دفایی امنیتی وغیره به طور کامل در اختیار رییس جمهور باشه
اگه همین اقای پرزیدنت سود رو بطور ناگهانی از بیست درصد به پونزده درصد نمیرسوند الان قیمت اجاره بها بقدر خون بها نبود قیمت ملک هم همینطور.و خیلی خرابیهای دگ که ناشی از تصمیم شتابزده بدون توجه به بار روانی و مالی جامعست.بنظر من رییس جمهوریکه از جیب مردمش خبر نداره و نمیدونه مردم زیر کدوم سقف با چه قیمتی نیازهاشونو تامین میکنن همون بهتر که ردای ریاست رو از تنش خارج کنه تا لااقل جلو آینه وجدانش از خودش شرمنده نباشه.مدواما میگه همه چیز هست بله جناب رییس جمهور هست ولی با چه قیمتی؟؟ما که نداریم بخریم نداریم اجاره بدیم چه کنیم؟؟وجدان داری؟؟به خدا اگر من بجای شما بودم و نمیتونستم مردم رو راضی و خوشحال نگه دارم ردای ریاست از تن خارج میکردم تا پیش وجدان که صدای خداست شرمسار یک ملت نباشم.شرم بر کسانیکه با تصمیمهای لحظه ای مردم رو در چاه نداری و غصه انداختن
اختیارات رئیس جمهور در ایران به اندازه تدارکاتچی بخش های صاحب قدرت غیر انتخابی از سوی مردم است البته بخش عمده ای از این مساله مربوط به قانون اساسی و بخشی نیز به کاریزمای خود رئیس جمهور مربوط است. لذا برای اجرای جمهوریت نظام می بایست اختیارات رئیس جمهور با تغییر و همه پرسی قانون اساسی اضافه گردد.
باسلام ..اتفاقا اختیارات رییس جمهور باید کم بشه .اینقدراختیار بهش دادن تامملکت رادودستی تقدیم آمریکا واروپا کرده ..همه چیز راچندبرابر کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اینکه قیمت همه چیز را چند برابر کرده کسی منکر نیست اما سوال اینجاست در طول تاریخ چقدر از آمریکا ضرر و آسیب دیده ایم و این آسیب ها را مقایسه کنید با ضررها و آسیبهایی که از روسها دیده ایم و باز از روسیه دست بردار نیستیم. التماس تفکر
ایشان روز تبلیغات ریاست جمهوری چه وعده هایی به مردم میداد ! آیا از اختیارات گسترده رییس قوه مجریه بی اطلاع بود ؟ ناکارامدی دولت ایشان اصلا ارتباطی با اختیارات ندارد
مگر رهبر انقلاب با دستور تشکیل ستاد سران قوا در صدد یاری دولت نبودند در واقع رهبری با تشکیل ستاد هماهنگی سران قوا در واقع دولت را یاری میکند ولی ظاهرا ایشان اهداف دیگری در سر دارد.
مگر در سیاست خارجی چه گلی بر سر این مملکت زدند که حالا توقع اختیارات بیشتر را دارند.
زمان جنگ با اختیاراتی کمتر از این به بهترین شکل کشور اداره شد بعد مرحوم هاشمی امد در خواست اختیارات بیشتر کرد وباز هم با وجود مشکلات بعد جنگ کشور بخوبی اداره شد مشکلات کنونی بیشتر از سابق نیست تنها فرقش عدم تدبیر و مدیریت صحیح است انشااله در انتخابات بعدی مردم با چشم باز رای بدهتد
حسن جان ، بی خیال شو ، همش داری وقت کشی و فرصت سوزی میکنی ، سعی کن توی این مدت کمی که از دوره ریاستت باقی مونده به وعده هات عمل کنی و اعتماد مردم رو از بین نبر ، اگر هم نمیتونی مثه یه مرد استعفا بده و برو و جا رو به یه فرد توانمند بده .
همین اختیاراتی که داره درست و حسابی انجام داده که بیشترم میخاد؟
جواب کوتاهی همین اختیاراتو بدین بعد بیشتر بخواین
اختیارات رییس جمهوری باید افزایش یابد و نهاد های بودجه بر همه باید مستقیما از طرف دولت تعیین تکلیف شوند، اختیارات و نظارت مجلس نیز همینطور باید تغییر کند، و مهمترین شرط تحقق این مهم حذف نظارت استصوابی است!
رئیس جمهوری در جمهوری اسلامی اختیاری ندارد
با این همه دستگاه های موازی و با نهاد ها و اشخاص پر قدرتی که اختیار دارند برای هر قانونی استثنایی ایجاد کنند رئیس جمهور و دولت معنایی ندارد.
اولا در این مملکت رییس جمهور نباید از قشر روحانیون باشد ثانیا. دنیا حرف اول واخر در یک کشور. را حرف رییس جمهور آن.کشور می داند. پس باید اختیار تام داشته باشد. ثالثا کلیه بنگاهها و نهادها ی اقتصادی باید زیر نظر دولت باشد
اسمش با خودشه ریس جمهور و کلیه اختیارات باید دستش باشه تا مجلس و مردم ناظر باشند ولی به صورت واقعی نه در حرف
وقتی معاون رئیس جمهور میگوید من اختیارعوض کردن منشی خود را ندارم دارد حقیقت تلخی را بیان میکند
وقتی رئیس جمهور میگوید اختیارات بیشتری میخواهم این همان بیان معاون رئیس جمهور به شکل دیگر است و چیزی جز حقیقت و واقعیت نیست
وضع موجود نتيجه مديريت چند سال قبل است كه الان مبيينيم
1- مدرك گرايي بجاي شايسته سالاري
2- پارتي بازي و رانت
3- سيستم دولتي بجاي خصوصي
4- مديريت تنبل بي تخصص و پشت ميز نشين
5- انتخاب مديران پايين و پايين تر با رابطه
6- چاپلوسي و تملق بجاي وجدان كاري
7- دور شدن ار نظم و پيش رفتن بسوي بينظمي
8- خسته شدم زياده
با سلام خدمت رئیس جمهور محترم چند سئوال است که باید قبل از هر سئوالی ایشان جواب بدهد
آیا قبل از ریاست جمهوری و در فرایند تبلیغات انتخاباتی نیز ایشان از این محدودیتها مطلع بود یا خیر؟
آیا زمانی که افراد نالایق، فرسوده ذهنی و جسمی، دوستان و اشنایان بی کفایت و ... را به عنوان مدیر به کار می گمارد، هم اختیاراتش کافی نبود
آیا برای تغییر رئیس بی کفایت سازمان مدیریت که بسیاری از مشکلات مملکت زیر سر ایشان است هم اختیار ندارد؟
آیا زمان اعلام آمار نرخ بیکاری، اشتغال و ... که وضعیت مدیریتی ایشان را بد جلوه می دهد هم ایشان اختیار ندارد
آیا کسی خارج از اختیارات رئیس جمهور بازی زرگری افزایش حقوقها را برای کارکنان بدبخت دولت بین دولت و مجلس به راه انداخته که نتیجه آن فقط کاهش قدرت خرید کارکنان و به تبع آن هزار مشکل شبه ناک دیگر است به راه انداخته است
آیا افزایش 18 درصدی حقوقهای بالای 15 میلیون که تنها افزایش آن در سال جدید بیش از 2 برابر حقوق کارمندان بیچاره است هم در اختیار ایشان نیست یا باید به عنوان باج این موارد را تقدیم برخی گروه ها از جمله خود نمایندگان مجلس بکنه
والله به یک مدیر ناکارامد هر چی هم اختیار بدهید چون توان ندارد نمیتواند بنابراین شاید عدم حضور این مدیران ناکارامد بهتر باشد تا اختیارات بیشتر
همه می دانند که رییس جمهور در ایران یک تدارکات چی بیشتر نیست
و به همین اندازه هم اختیارات دارد
اختیارات ایشان کافی است .
اختیارات ایشان کافی است .
اگر اختیار مذاکره را نیز بدهند من موافقم؟/..
این یعنی فرافکنی و شانه خالی کردن همان حرف های تکراری خاتمی است که هشت سال مملکت را متوقف کرد
اگه بتونید جلوی اختیارات آقازاده ها و سفارش های بعضی از آقایون خارج از دولت رو بگیرید رئیس جمهور احتیاج به اختیارات فوق العاده ندارد.
براساس قانون اساسی کشور وظایف رییس جمهوری تعیین شده است ،به موازات آن نهادهایی در کشور وجود دارند که حتی اختیار نظارت آنها در دست رییس جمهور نیست .دربسیاری از مسایل کشور از جمله اقتصادی وبین المللی دخالت نهادهای موازی کاملا مشهود است . اینجا همه درباره مسابل مهم می توانند ابراز نظر کنند به جز رییس جمهور
! چون اگر رییس جمهور نظری خلاف نظر آنها داشته باشد اون رییس جمهور یا نفوذی است یا منافق!!
بنابراین سوال اینحاست ،اگر رییس جمهور به معنای واقعی رییس جمهور است چرا نبایستی اجازه مذاکره با یک کشور را داشته باشد ؟! دراین مورد مهم مشخص است که اجازه نداشتن همان اختیار نداشتن است ! بنابراین رییس جمهور در کشور ما یک تشکل کاملا ویترینی صرفا به معنای نمایش جمهوریت نظام به حوامع بین المللی است وگرنه در عمل معنا ندارد! پس افزایش اختیارات رییس جمهور لااقل در سطح یک رییس جمهور مشابه لامز وضروری است
حرف روحانی درسته. نمیشه که در ظاهر مسئولیت با رئیس جمهور باشه اما در واقعیت کلی نهاد موازی غیر پاسخگو هر کار دلشون خواست بکنن
اگر ایشون اختیارات ریاست جمهوری رو کافی نمیدونستن و اطلاع داشتن که با این اختیارات کاری نمیشه کرد پس چرا برای ریاست جمهوری کاندیدا شدند؟ چیزی جز فرافکنی نیست این حرفا...
اول صدا و سیما به صورت روزانه ودر ساعت پر بازدید تمام اظهارات مدت ریاست جمهوری ایشان را طی یک ماه بدون سانسور پخش نماید سپس در یک سامانه با دو سوال مبنی بر کاهش و افزایش اختیارات وی را از مردم نظر خواهی نمایند و نتیجه در اختیار افکار عمومی قرار گیرد .
بابا یکی به بعضی مسئولین بفهماند چیزی به نام استعفاء هم اختراع شده است.
وقتی مسؤلی نمی تواند مشکلات را حل کند و هر روز باقی ماندنش اوضاع مملکت را بدتر می کند و اقتصاد کشور در حال سقوط به قهقرا است اگر واقعا شیفته پست و قدرت نیست چرا استعفائ نمی دهد؟ بابا مردم زیر فشار اقتصادی دارند له می شوند چرا هیچکس به فکر ملت نیست؟؟
درخواست اختیارات فرار به جلو از عدم توانائی در مسئولیت است
روحانی خود سالهای در این ملکت مسئول بوده و می دانست مسئولیت رئیس جمهوری چقدر است شکر خورد که کاندید شد و وعده بیخودی و کلید نشان داد
نظرم این است که رئیس جمهوری و سایر نهادهای انتخابی حذف و انتصابی شوند و تمرکز مدیریت ایجاد شود تا ما بدانیم بالاخره برجام رو کی امضا کرد و مسئولیت کشور با کیست؟ اینطور دیگر نمیتوان فرافکنی و سلب مسئولیت کرد.
سلام علیکم
به نظرم ایشان با همین اختیاراتی هم که داشته کاری نتونسته انجام بده . بهترین کار اینه که کل مشاورین ترسو و خودباخته در مقابل دشمن رو عوض کنه و یه عده آدم دلسوز و کاردان و معتقد به توان داخلی بیاره .
باید این اختیاراتی را هم که دارد از ایشان بگیرید
]چرا نظر منو سانسور کردی آقای تابناک ترسو؟
در حوزه های کلان و مخصوصا سیاست های کلان خارجی باید بیشتر شود...
با سلام با توجه باینکه ملت یایشان رای برای ریاست جمهوری داد یعنی اینکه ایشان از طرف ملت مطابق قانون اساسی اختیار لازم دارند ولی چرا از اختیار قانونی استفاده نمیکنند ودرخواست اختیار فرا قانونی میکنند با چه هدف بهتر است اعلام کنند در چه زمینه ای تقاضای اختیار میکنند انهم میبایست مجلس مجوز لازم را بدهند
خوب اختیارات ندارد اگر می داشت....
پاسخ ها
محمدتبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
وقتی یک حقوقدان می دونه اختیاراتی نداره چرا از اول رئیس جمهور شده؟ اینا همش سیاسته ناشناس او از اختیارات یک چیزهای یگری را طلب دارد .............
خدا به خیر کنه ، اختیاراتش محدود بود پدر مردم را درآورده ، وای به روزی که اختیاتش بیشتر شود. ایشان با همان نگاهش یه نظر سنجی راجعه به در خواستش بکند کافیه
با سلام در مورد اقای روحانی چند مطلب وجود دارد 1- ایشان از اول انقلاب در پستهای بالای کشور حضور داشته و قاعدتا با اشراف به قانون اساسی و اختیارات ریئس جمهور کاندید شده است 2- چرا ایشان بعد از 6 سال فهمیده است اختیارات کافی ندارد جای تامل است 3- اگر همین اختیارات جاری را بررسی کنیم در میابیم که ایشان در اجرای همین اختیارات موجود جه اقدامی مثبتی کرده است مثلا داستان خصمصی سازی. اعلام نرخ دلار 4200 تومانی .واردات انواع کالاهای لوکس مثل خوراک سگ و گربه و.. ثبت سفارش خودرو با کلاه برداری. عدم جسارت در حذف یارانه طبقات مرفه حتی ساکنین خارج کشور ...هزاران نمونه ازاین قبیل که کاملا در اختیار ایشان بوده است .حالا ایشان چه اختیارات دیگری نیاز دارند تا به این سرنوشت دچار کنند؟4- اگر منظور ایشان مذاکره با امریکاست که ایشان بعنوان یک فرد مطلع میداند که خواست امریکا نه توقف سلاح هسته ای نه موشک نه رابطه با اسراییل بلکه امریکا گاو شیر ده میخواهد یا ایرانی مانند سوریه و عراق و افغانستان است ( قابل توجه اینکه هیچکدام از این کشور ها نه مرگ بر امریکا گفتند و نه سلاح هسته ای داشتند ) 5- ایشان بجای کلی گویی بفرمایند چه اختیاراتی میخواهند و اگر این اختیارات را گرفتند چه دستاوردی خواهند داشت
مسئله، اضافه کردن اختیار رئیس جمهور نیست بلکه حذف برخی اختیارات نهادهای موازی است که چوب لای چرخ دولت می گذارند.
اگه بخواد کار بکنه به اندازه کافی اختیار داره اگه توصیه های رهبری وراهنمایی های ایشان نباشه دوروزه مملکت رو به باد میدن صاحب الزمان عج یارویاور ایشان باشند انشالله
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نهادهای موازی البته همه نهادها فقط ۱۴ یا ۱۶ درصد بودجه و قدرت رو دارند .چطور چوب لای چرخ دولت ضعیف میکنند .این حرف ها فقط فرافکنی است .تقصیر داور است باخت
یه سوال خیلی ساده بپرسم : به یه چوپان پنج تا گوسفند میدن نمی تونه از پسشون بر بیاد و همشون هلاک میشن ، شما باشی دست این چوپان (گوسفند) پنجاه تا گوسفند میدی ؟ قطعا اختیارات بیشتر وسعت کار رییس جمهور رو افزایش میده ، اگر طرف لایق باشه باز یه توجیهی داره ...... اما الان هرگز ...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نه نمیدیم.ولی موقعی که چوپان رو از صد تا فیلتر خودشون رد میکنن باید مراقب باشن چوپان خوبی باشه.نه اینکه هر چوپانی از فیلترهاشون گذشت و مردم هم رای دادن اخرش بشه اپوزیسیون.
:)
تابناک عزیز اکثر نظرهایی که از طرف مردم اعلام شده نشاندهنده اینست که واقعاً مردم نمیدانند که رئیس جمهورشان چه اختیاری دارد و چه اختیاری ندارد ! اصولاً سوال از مردم چه دردی را دوا می کند ؟ اگر جناب آقای روحانی واقعاً اختیاری ندارند و اختیارات بیشتری می خواهند باید خیلی شفاف و روشن بدون ایما و اشاره و کنایبه و دوپهلو صحبت کردن بگوید تا اینجا چه اختیاراتی داشته و چه چیزهایی را نداشته است . بدلیل نداشتن بعضی اختیارات چه کارهایی را نتوانسته است انچام بدهد و مشخصاً چه اختیاراتی می خواهد که چه اقداماتی را به پشتوانه این اختیارات انجام بدهد ! آنگاه ملت میتواند تصمیم بگیرد و اختیارات را تفویض کند در غیر اینصورت ادامه این بحث بغیر از اینکه وحدت ملی را خدشه دار کند و اجنبی را خوشحال هیچ چیز برای ملت ندارد .
به نظر من بزرگترین و تنها عامل اساسی مشکل کشور ما عدم تقسیم صحیح قدرت و توان کشور بین داخل و خارج است . من فکر می کنم ما عمده نیرویمان را در برخورد با دشمن فرضی و یا حتی واقعی خارجی کردیم به همین دلیل برای رسیدگی به دوستان داخلی وقت و توان نداریم .در تمامی بخشها صادق است .ما تروریستهای سه کشور انطرف تر را می کشیم ولی قاچاقچیان و حتی تروریستهای داخلی ازارنده.
یه سوال دارم قبل از اینکه ایشون رییس جمهوربشوند چندین سال متوالی دبیر امنیت ملی بودند و با تمام مسایل روسای جمهور آشنایی کامل داشتند درسته؟ پس به نظر بنده ایشون دارن یه جنگ روانی برا فرار از مشکلاتی که به وجود اوردن راه میندازن. ایشون مسئول تمام این وقایع هستند . ولی با این حرفا میخوان بگن که من اختیاری ندارم و احتیاج به اختیارات بیشتر دارم. جناب روحانی شما با همین اختیار بقول خودتون کمک این بلا رو سر مملکت اوردین اگه بهتون اخیارات بیشتر بدن چه بلایی سرمون میارید.
یه توصیه به جناب روحانی: شما بهتر بجای اختیار نوبخت رو از دولت اخراج کنی . 90درصد مشکلات دولت خود به خود حل میشه
این همه اختیار داشت این شد حالا شما اختیار زیاد به ایشان بدی باید مردم ایندفعه در کوه و کمر فراری بشن .
لطفاٌ نظر 10 بندی من رو سانسور نفرمائید
اگر رئیس جمهور همان اختیاراتی که در قانون اساسی آمده راداشته باشد همه مشکلها برطرف میشود ونیازی به اختیارات بیشتری نیست
بعد از 6 سال میخواد چکار کنه که تازه یادش اومده اختیار بیشتری میخواد؟؟؟
به طور کلی باید اختیارات رییس جمهمر بیشتر بشه ولی در مورد آقای روحانی مشکل ایشون ضعف مدیریتی و عملگرا نبودنه و ایشون از اختیارات فعلی خود هم استفاده بهینه نکردن. در انتخاب افراد برای اینگونه پستها باید تجدید نظر بشه
البته زمانیکه حضرت آیه الله خامنه ای هم رئیس جمهور بودند، فرمودند که اختیارات ریاست جمهور کافی نیست و باید بیشتر شود.
دولت دنبال بهانه برای فراره. همین که ما داریم راجب این موضوع صحبت می کنیم یعنی دولت به هدفش برای مشغول کردن ما به چیزای بیخود و فرارش از پذیرفتن مسئولیت رسیده.
برای شخصیت‌هایی مثل روحانی اصلا صلاح نیست اختیارات ویژه داده شوند.
به نظر من و حتما فقط منظور ریس جمهور از این موضوع فرافکنی و پرت کردن حواس مردم ازین که دولت اختیاری در این آشفته باز ندارد .در صورتی که اختیار ۸۶ درصد بودجه کشور دست دولت است .و ریس جمهور میداند که علارقم داستان برجام هیچ گاه اختیارات بیشتر به ریسس جمهور نمیدهند .
سلام به نظرمن باید اختیار کامل قوه مجریه به ايشان بدهند ومن چنین قوانین هم باشد ایشان را پاسخگو کند
همین اختیارات هم زیادیش!!!
وقتی بلد نیست حتی از یک اختیار درست استفاده کنه و گند می زنه! دادن اختیارات بیشتر سمه برای خودش و مردم!
در همه جای دنیا قدرت بین مجلس و رئیس جمهور تقسیم شده تا توازن برقرار شود .
در ایران رئیس جمهور 10 درصد و مجلس هم نهایتا 10 درصد قدرت واقعی در اختیار دارند.
مساله فقط روحانی نیست که شماها میگید خوبه یا بده . نهایتا دو سه سال دیگه رئیس جمهور عوض میشه . این تصمیم امروز و حمایت مردم از این تصمیم میتونه اون 80 درصد قدرت باقی مانده را به دولت و مجلس که نماینده های مستقیم مردم هستند برگردونه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
این درصدها رو از کجا آوردی عزیزم؟؟؟
کل اقتصاد و بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و سازمان برنامه و بودجه و حتی بودجه مجلس و قوه قضاییه و قوای مسلح هم دست دولته، خب توی بخش اقتصاد جه کرده؟
کی گفته 10 درصد قدرت داره؟؟؟؟
اگر رئیس جمهور اختیارات کافی ندارد چرا کاندید میشود وقول الکی میدهد .
اختیارات به اندازه کافی برای پست ریاست جمهوری در قانون پیش بینی شده. باید معیار شجاعت استفاده از آن و قدری هم آموزش مدیریت و از خود گذشتگی را برای کسانی که می خواهند رئیس جمهور بشوند، در قانون انتخابات بگذارند. البته نمایندگان مجلس هم باید درست انتخاب شوند که با چند امتیاز شخصی چشم بر ضعف های دولت نبندند و به جای رسیدن به منافع خودشان به منافع ملی کشور فکر کنند.
منظور از اختیارات بیشتر حتما فرماندهی کل نیروها است...................... برجام برایمان بس است..................
اشکالی ندارد هرچه ایشان بگوید، مگر از صندوق آرا نمیگوید. اول انتخابات ریاست جمهوری برگزار کنید و نتیجه اش را ببیند. اول باید انتخابات ریاست جمهوری انجام شود بعد هر چه خواست یا در قانون اساسی آنده و ایشان اعتقاد دارند که اختیار ندارند به ایشان بدهند.
واقعیتش سطحی نگری دولت روحانی جامعه را بسوی انفجار کشونده وقتی دولت به جای رسیدگی به مشکلات مردم ومعیشتشان دنبال چندرغاز غربی ها باشه انتظاری بیش از این نیس .تقسیم ارثیه قدرت طلبان.ثروت اندوزان دراین دولت بالاترین افتخارشونه
اختیارات بیشتر یعنی چی دقیقا؟ ایشون تمام امکانات مملکت رو در اختیار داشته و حالا هم داره ادای اپوزیسیون رو در میاره
منظورت از اختیارات بیشتر اینه؟
چه تضمینی است که دولت از این امتیازات ویژه در خدمت منافع جریانی و نیازها و سیاست های دولت که عموما در تضاد با منافع و امنیت اقتصادی بوده است سو استفاده نکند. چک سفید و دست باز دادن به دولت یعنی اینکه هر موقع خواست بنابر این امتیازات ویژه استقراض از بانک مرکزی کند و الی غیره. نکته دیگر اینست که با توجه به شرایط تحریم و حتی در زمانی که شرایط تحریم ها نباشد بایست سیاست های کلان و خرد اقتصادی از مرکز مشخصی صادر و در عمل رصد شود تا درستی و نادرستی این تصمیمات با کمترین هزینه مشخص گردد. بایست بین این دو چالش و تهدید تعادلی برقرار کرد تا هم از این امتیازات دولت ها به منظور مقاصد دولتی شان که کوتاه مدت است و میل و تمایل همیشگی روسای جمهور و دولت ها به عدم ریسک و انجام اصلاحات ضروری با این ادعا که در تضاد با منافع جریانی آنها است ممانعت شود. نکته دیگر اینکه توسعه اقتصادی ولو در زمان صلح ممکن نیست مگر اینکه از انسجام و تمرکز برخودار باشد و این اولین اصل در امر توسعه بخصوص در رابطه با کشورهایی که اقتصاد شان جهان سومی و تلاش برای گذار از این مرحله به توسعه دارند.
اختیارات ویژه باید داده شود.و ر قانون اساسی بازنگری شود. مثل همه جای دنیا رئیس جمهور هم باید واقعا رئیس جمهور باشد و اختیار برقراری روابط با هرکسی را که به نفع اقتصاد و مردم هست( دقت کنید گفتم مردم) را داشته باشد نه اینکه بگن روحانی رئیس جمهوره ولی با این کشورها قهریم و نمیتونی به ایجاد و گسترش روابط (نه مذاکره) فکر کنی
اول باید دید ایشان با اختیارات فعلی چه کرده و کجاها الان گیر داره و آیا با مدیریت ایشان و اختیارات جدید، امکان رسیدن به اهداف تعیین شده را دارند یا نه؟
من به شخصه نمی دانم چه اختیاراتی و جهت رسیدن به چه اهدافی لازم دارند.
اگر ممکنه این را شفاف کنید و بعد نظرخواهی کنید.
بر طبق قانون اساسی دومین رتبه قدرتمند بعد از مقام معظم رهبری ریاست جمهوریست !
آیا نفر دوم قدرت در کشور بودن و نماینده حزبی که بسیار ازین شخص طرفداری می کنن کافی نیست ؟
گویا صحبت های ایشان در این مجلس رنگ و بوی دیگری دارد . ! خواستار اختیارات بیشتر برای ایشان یا برای حزب ایشان ؟
و آتش زدن زندگی جوانان و مردها و زنان با غیرتی که با تمام سختی ها چرخ زندگی را لنگ لنگان می چرخانند؟
اختیار کلیه امور اجرایی به رییس جمهور و حق اظهار نظر و تصمیم گیری در سیاست خارجی کاملا به وزارت امور خارجه محول شود
عزیزان دیگری که تحت عنوان شورای عاای امنیت شورای سیاست گذاری ایمه جمعه کمیسیون امنیت نبی مجمع تشخیص مصلحت و غیره فعالیت کرده و مایل به نظر دادن و تصنیم گیری هستند باید کاملا در اعمال و گفتار خود تابع نظر قوه مجریه و وزارت امور خارجه باشند یا حداکثر به رییس جمهور و وزارت امور خارجه مشورت بدهند بدون این که بتوانند نظرات شخصی خود را در جراید و سایر وسایل ارتباط جمعی ابراز نمایند
به نظرمن اگه اختیارات ایشون بیشتر بشه بهتره،البته اگر ایشون از وزیران ومشاوران بهتری استفاده کنند..کسانی را انتخاب کنند که درد مردم را بفهمند نه اینکه نمک به زخم مردم بپاشند،مثلا این وزیر نیرو که اخیرا گفته مردم کشورما نسبت به مردم چین خیلی غذا میخورندو مصرف مواد غذایی شون بالاست!!!!یعنی چه؟یعنی خانواده ایشون هیچی نمیخورند؟!اگر جای اقای روحانی بودم امثال ایشون رو برکنار ووزیران خوبی مثل اقای ظریف،زنگنه و..برسرکار میگذاشتم،کسانی که حداقل کارشان را درست انجام میدهند و........،امیدوارم تابی سروته حرفامو کمتر حذف کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
منظور از اختیارات بیشتر در حوزه سیاست خارجی بوده مگر نه در سیاست داخلی هم چی گل و بلبل و با هم دیگر در حال خوردن هستند
در کشورهای کهن میل به دیکتاتوری در هر سطحی از مقامات وجود دارد
درست است سیستم جمهوری است اما هرکسی در هرپستی خود را نیازمند اختیارات بیشتر میداند تا بهتر عمل کند
در صورتیکه هرکسی می بایست از اختیارات قانونی اش برای انجام وظایف استفاده کند
یک آفتی هم در این سیستم جمهوری وجود دارد که هیچ کس مسئولیت پذیر نیست و اشکالات را گردن سایر اجزاء می اندازد
مقامات قضایی و نظامی در کار دولت دخالت میکنند و دولتیان در کار مجلس و مجلسیان هم بجای نمایندگی مردم نمایندخ دولت و قضاییه هستند
آیا دقت کرده ایم تمام ریاست جمهورهای این سیستم رئیس جمهور قبلی را زیر سوال برده اند!چرا؟
تا یاد نگیریم قانونی عمل کنیم و به گذشتگان احترام نگذاریم از مسیر بی راهه خارج نمیشویم
گامی به سوی تاثیر بیشتر رای مردم در آینده خودشان و سرزمینشان که کاملا خداپسندانه و بر مبنای مردم سالاری است.
اختيار زياد است توانايي كم//مقايسه نماييد دولت نهم و دهم را با دولت يازدهم ودوازدهم /دولت قبل سيب زميني را رايگان بين مردم توزيع مينمودامروز يك كيلو سيب زميني معادل نصف حقوق روزانه كارگر است..
یا پست ریاست جمهوری را حذف کنید یا رییس جمهور باید حرف اول و اخر را با پشتوانه رای مردم که او را شایسته و انتخاب کرده اند بزند و اجرا کند اخه این چه وضعشه امام جمعه ها .نمایندگان.شورای نگهبان شورای مصلحت . هر کی واسه خودش پیام میده و خط مشی میده
نظر من هم اینه که قطعا باید اختیارات رئیس جمهور بیشتر بشه تا بتونن تغیرات خوبی چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ فرهنگی ایجاد کنن.
از نظر من مشکلات فعلی ناشی از سیاست خارجی است و نمی توان و نباید از رئیس جمهور انتظاری داشت باید سیاست خارجی و نیروهای مسلح کاملا در اختیار رئیس جمهور باشند و البته نقش نظارتی مجلس باید تقویت شود . نباید هیچ فردی که پائینتر از رئیس جمهور است بتواند کشورهای خارجی را تهدید کند یا در سیاست خارجی چوب لای چرخ دولت قرار دهد دولت باید بتواند آنان را راحت از سر راه بردارد .البته و صد البته با تقویت نقش نظارتی مجلس .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نیروهای مسلح قبلا دست نخست وزیر بود و گندش در اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
نیروهای مسلح هم کاملا دست رییس جمهور باشه؟؟؟
یعنی توی موشکها هم بجای باروت بتن بریزن؟؟؟
بعدشم مگه رییس جمهور آمریکا همچین اختیاری داره که آقای روحانی داشته باشه؟؟؟
بعد از حوادث 11 سپتامبر، کنگره آمریکا یک اختیار جدید برای رییس جمهور قائل شد و اونم استفاده از نیروهای مسلح در مبارزه با تروریسم بدون نیاز به مراجعه به کنگره بود.
در سایر موارد، همچنان نیروهای مسلح آمریکا هم بدون مجوز و مصوبه کنگره دست رییس جمهور نیست
متاسفانه ایشان یا هر رئیس جمهور دیگری چه قبل از آقای روحانی و چه بعد از ایشان سر کار بیایند فقط اجرا کننده هستند و از طرف خود هیچ اختیاری ندارد. یعنی رای ما هم هیچ ارزشی ندارد.
سلام.
باید دید منظور از اختیار بیشتر چیه. اگر اختیارات فراتر از قانون اساسی هستش، که این غیر قانونیه و درخواست نامناسبه.‌ و اگر منظور، اختیارات ویژه برای تصمیمگیری در شرائط خاص هستش، این دیگه اختیارات بیشتر نیستش.
ضمناً، باید دید با اختیارات عمده ای که داشته چیکار کرده، که هیچوقت در اینباره صحبتی نمیشه.
علاوه بر اینها، اگر با اختیارات جدید کاری نتونه بکنه، باز میخواد بیاد اختیارات بیشتر بخواد؟!!
تازه، اختیارات بیشتر، برای حل مشکلات سیاسیه نه اقتصادی؛ بهتره اول با همین اختیارات، مشکل اقتصادی رو برسند تا کفایت برای اختیارات سیاسی پیدا کنند.
در آخر، کلی حرف زدن خوب نیست؛ باید گفته بشه چه اختیارات بیشتری.
فکر نمیکنم‌اختیارات بیشتر، راه حل مشکل باشه.
تمام وزارتخانه ها و دولت و بودچه در اختیارشه
به جز تورم و گرانی کمر شکن و رها کردن کشور چه گلی به سر مملکت زده که با درخواست اختیارات بیشتر می خواد قدرتشو افزایش بده؟
اینکه جناب روحانی جسارت استفاده از اختیارات موجود راندارد شکی نیست ولی چون جسته و گریخته روسای جمهوری قبل هم باگوشه وکنایه چنین اشاراتی داشته آند چنانچه در یک بیانیه مشترک اختیارات نداشته ولازم را اعلام کنند می تواند راهگشا باشد
ببخشید ها، رییس جمهوری که در امور ساست خارجی، که با ادارۀ کشور هم کاملاً مرتبط هست، هیچ اختیاری نداشته باشه؛ رییس جمهوری که حتی اجازه نداشته باشه کلمۀ «مذاکره» رو بکار ببره (به عنوانِ نونه و مثال میگم)، این چه نوع اختیار داشتنه؟ کاری به درست یا غلط بودنِ مذاکره ندارم ها. فقط میخوام بگم این قضایا در اختیار رییس جمهور نیست. پس لطفاً نگین اختیاراتِ وسیع داره ...
کسانی که حقوق خونده باشن متوجه میشن که اختیارات رییس جمهور بسیار زیاد هست،متاسفانه رییس جمهور میخوان مشکلات رو بندازن گردن بقیه ! در حالی که به جناب رییس جمهور باید گفت که اقتصاد جز وظایف شماست و غیر از شما و اون وزیری که معرفی کردین برای تصدی این وزارتخانه ، کسی دیگه مسئولیتی نداره ، لطف کنین بفرمایین چرا اقتصاد که دست شما بوده اوضاعش اینجور شده بقیه چیزا پیشکش
تو كشور يه نفر به نمايندگي از مردم حرف بزنه اگر كشور ماله مردمه اون يه نفر رو هم مردم انتخاب كنن حالا اسمش هر چي هست
رییس جمهور باید بگن که منظورشون دقیقا چه اختیاراتیه ؟ اینجور حرف زدن خلاصه و ناقصه که بگه من اختیارات بیشتری میخوام !
برجام که همش دست خود شما بود جناب رییس جمهور ! میشه بفرمایین با این اختیاری که داشتین و برجام رو منعقد کردین چه تاثیری داشت بر کشور ؟
لطف کنین و سیاه نمایی نکنین و همون وظایفتون رو درست انجام بدین بقیه اختیارات پیشکش
اختیارات رئیس جمهور بسیار محدود هست.
میخواهم رئیس جمهورم اختیارات بیشتری داشته باشد.
تداخل ، وظیفه ،و معنای استقلال قوا را درک نکردن باعث شده اوضاع ایران اینگونه گردد، برای برون رفت لازم است همهٔ اختیارات در یکجا متمرکز بشود ؟ یا در دست ریس جمهوری ،و یا در دست رهبری ؟ اما لازم است صاحب اختیار تام ، پاسخگوی ملت باشد ؟ ،، شرایط ایران ، شرایط عادی نیست ؟ مساله بود ،و نبود کشور ،و یا تسلیم محض میباشد ؟،،
اختیارات بیشتر چرا؟ بر جام های دیگر؟ خون به خون شستن محال امد محال. نه مرسی بزار این بر جام از گلو مون بر پایین بعد
مسوليت بدون اختيار مانند كسي است كه پايش را ببندي و بعد دستور بدهي تا بدود
رييس جمهور بايد شخص دوم كشور باشد نه بيست و دوم !!!
آقای رئیس جمهور تو باید استفا بدی .
به نظر من درخواست درستی است، اما نه در مورد آقای روحانی. متاسفانه دولت یازدهم و دوازدهم در بیشتر موارد با مردم صادق و روراست نبوده است. اگر آقای روحانی صراحتا و بدون پرده پوشی مشکلات کشور را با مردم در میان می گذاشتند، و اگر چنانچه دخالت و موازی کاری در کار ایشان انجام می گیرد آن را بدون هیچ گونه ملاحظه ای اعلام می کردند و به خواسته های رای دهندگانشان احترام می گذاشتند، میشد امیدوار بود که با داشتن اختیارات بیشتر وضعیت کلی کشور را در مسیر درست و مثبت تغییر دهند. اما در شرایط فعلی، قطعا داشتن اختیارات بیشتر به بهتر شدن اوضاع کشور کمک نخواهد کرد.
بايد همه اختيارات با نماينده مردم باشد نه فقط پنج درصد اختيارات
سلام اختیار بیشتر به اش بدن تا دلار به مرز ۲۰ هزار تومان برسه تا گوشت بشه ۲۰۰هزتر تومان تابرنج بشه ۳۰هزار تومان تا پراید بشه ۷۰ هزار تومان تا مردم با فقر وفلاکت زنگی کنند بعد آقای رئیی جمهود با ماشین ضد گلوله وبا عینک دودی بیاید در خیابان نظر سنجی کند
ترفند خوبیه آدم این همه وعده بده به پستی برسه بعدش با مدیریت ضعیف اینجوری بشه بعدش هم بهونه بیاره.
همگان میدانند که در کشور ما مراکز قدرت متعددی هست که موازی با دولت عمل میکنند و گاهی قدرتشان از دولت هم بالاتره .
اگه حل مشکلات کشور برای رده های بالای نظام مهمه که هست ، حالا وقتشه که قدرت اجرایی کشور برای دفاع در این جنگ متمرکز بشه .
روحانی بی جهت چنین درخواستی نکرده .
راستش رو بخواهید این آقا پهلوون پنبه بود و ما فکر میکردیم پهلوون واقعی هست به همین خاطر هم بود که رای آورد.مردم فکر میکردند چیزی حالیشه ولی در واقع پخ خ خ ... هم حالیش نبود
به نظر من باید رییس جمهور اختیارات بیشتری داشته باشد همه جای دنیا همین هست ولی متاسفانه توی کشور ما رییس جمهور یک تدارکات چی میباشد که از هر طرف به خاطر کارهای دیگران باید جواب گو باشد . موافق هستم با اختیارات بیشتر
از اول انقلاب تا کنون اختیار همان بوده که قانون مشخص کرده ،چرا باید ناکاز آمدی خود را و قولهای که به مردم برای حمع کردن رای داده ایم فراموش کرده ایم به گردن اختیار نداشتن انداخت مگر آقایان قبل از اینکه وارد عرصه سیاست میشوند مطالعه در این خصوص ندارند که اکنون میفرمایند اختیارنداشتند .چرا اختیار داشتند قیمت ارز را گران کنند و اختیار نداشتند بازار را کنترل کنند .
اگر ایشان اختیار نداشت به تهدیدات دشمن نیز نمی توانست پاسخ دهد پس ایشان اختیار داشت که جواب به دشمنان این کشور داد. متاسفانه ایشان تیم کاری قوی برای خود تهیه نکردند واز ظرفیت شخصی خود استفاده نکردنند و فقط دیکته نوشتند و آنرا ارئه دادند.
سلام از رییس جمهور سوال کنید 2000 فایناس بانکی که بعد از برجام عنوان کردید چی شد
رئیس جمهور که ارتش ، سپاه و پلیس زیر نظرش نباشد با آدم عدی فرقی ندارد
درايران هرچه قدرت بيشترباشدفسادهم بيشترميشود
شاید بهتر باشد موضوع اختیارات رییس جمهوری را جور دیگری مطرح کرد. رییس جمهوری می‌تواند متقاضی کم کردن اختیارات دیگران و یا دیگر ارگان‌ها باشد. اگر بی رودربایستی صحبت کنیم باید اذعان کرد که رییس جمهوری در زمینه های زیر یا بی اختیار است یا کم اختیار یا در اختیارات با دیگرانی شریک.
- رییس جمهوری در سیاست خارجی تقریباً بی اختیار است.
- رییس جمهوری در موضوعات فرهنگی کم اختیار و با دیگران شریک است.
- رییس جمهوری در زمینه امنیت داخلی و خارجی با شرکایی قدر شریک است.
- رییس جمهوری در حوزه اختیارات وزارت دفاع کم اختیار است.
- رییس جمهوری در حوزه وزارت علوم مبسوط الید نیست.
- رییس جمهوری در حوزه فضای مجازی دارای اختیارات محدودی می‌باشد.
- رییس جمهوری در حوزه وزارت کشور دارای همه اختیارات و مبسوط الید نیست.
رییس جمهوری در حوزه اقتصادی و اخذ مالیات دارای اختیارات تامه نیست.
اگر فرض را بر صحت این موارد بدانیم و با توجه به اینکه در کلیه موارد فوق الذکر امور بالاخره با اختیارات دیگران و یا مشارکت دیگران در اختیارات اداره می‌شود ، رییس جمهوری می‌تواند در خواست انتقال اختیارات از دیگرا به مقام رییس جمهوری را داشته باشد. می‌تواند درخواست جمع شدن موازی جاری‌ها را داشته باشد و انجاییکه اختیار ندارد صاحب اختیار شود. اگر منظور از اختیارات اینها باشد که در حال حاضر مسئولیت آنها را نیز دارد ، موافق این اختیارات هستم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی