بازدید 7382
عواقب جلوس یک نماینده مجلس در راس فدراسیون ورزش اول کشور؛

حراج اعتبار کشتی فرنگی ایران با غیبت در ساساری

فرنگی‌کاران ایران به‌دلیل عدم اعزام به تورنمنت ساساری ایتالیا در ۶ وزن هیچ شانسی برای قرار گرفتن در جمع ۴ نفر نخست اوزان خود را ندارند و در ۴ وزن دیگر نیز لازم است این نفرات به تورنمنت بلاروس به عنوان آخرین مسابقه دارای امتیاز رنکینگ جهانی اعزام شوند. این هم از تدبیر و پیامدهای مدیریت یک نماینده مجلس و چهره سیاسی بر فدراسیون کلیدی کشتی است
کد خبر: ۹۰۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ 09 June 2019

جدیدترین رده‌بندی برترین فرنگی‌کاران جهان از سوی اتحادیه جهانی کشتی و پس از برگزاری تورنمنت بین‌المللی ساساری ایتالیا که در رنکینگ فرنگی‌کاران مؤثر بود، اعلام شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی‌که تنها یک تورنمنت دیگر تا رقابت‌های جهانی برای بهبود وضعیت رنکینگ فرنگی‌کاران باقی‌مانده و تورنمنت ساساری فرصت مناسبی برای این منظور بود، اما مشخص نشد چرا فرنگی‌کاران ایران بر خلاف آزادکاران عازم ایتالیا نشدند.

این هم از تدبیر و پیامدهای مدیریت یک نماینده مجلس و چهره سیاسی بر فدراسیون کلیدی کشتی است . این در حالی است که مسابقه انتخابی در کشتی فرنگی برچیده شده و زمان بیشتری در اختیار کادرفنی قرار داشت تا برای حضور در مسابقات رنکینگ دار برنامه ریزی کنند.

حراج اعتبار کشتی فرنگی ایران با غیبت در ساساری

نداشتن برنامه‌ریزی دقیق برای کسب امتیازات از چهار تورنمنت دارای رنکینگ از سوی کادر فنی و عدم اعزام چند فرنگی‌کار ایران که شانس قرار گرفتن در جمع ۴ نفر نخست رنکینگ را داشتند باعث شد بیشتر این نفرات دیگر شانسی برای حضور در جمع ۴ نفر نخست نداشته باشند و از سیدبندی مسابقات جهانی خارج شوند. در اولین مسابقه رنکینگ دار در زاگرب کرواسی، تقریباً هیچ کشتی‌گیر که مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی بزرگسالان باشد، اعزام نشد. در دومین تورنمنت در مجارستان نیز اغلب نفرات دوم و سوم هر وزن شرکت داده شدند و باز هم از چهره‌های شاخص خبری نبود. در تورنمنت سوم که ساساری ایتالیا بود نیز ایران حضور نداشت و در حال حاضر تنها رقابتهای بلاروس باقی مانده است.

با این اوصاف کار معدود شانس‌های مدال آوری ایران مانند محمدرضا و محمدعلی گرایی بسیار سخت‌تر خواهد بود. تنها رضا خدری، سعید عبدولی، حسین نوری و مهدی علیاری شانس قرار گرفتن در جمع ۴ نفر نخست رنکینگ پیش از رقابت‌های جهانی را دارند، به این شرط که این ۴ کشتی‌گیر را به تورنمنت بلاروس به عنوان آخرین فرصت اعزام کنیم و آنها نیز بهترین نتیجه را بدست آورند.

به نوشته ایسنا؛ فرنگی‌کاران سراسر جهان تا پیش از رقابت‌های جهانی قزاقستان که از ۲۳ شهریور برگزار می‌شود، می‌توانند از تنها فرصت باقیمانده که تورنمنت اولگ کاراوایف بلاروس (۴ تا ۶ مرداد) است استفاده کنند و برای کسب بیشترین امتیاز برای حضور در جمع ۴ نفر برتر رقابت‌های جهانی تلاش کنند.

فرنگی کاران با کسب مدال طلا ۸ امتیاز، نقره ۶ امتیاز و برنز ۴ امتیاز دریافت می‌کنند، البته اگر در این تورنمنت‌ها در هر وزن تعداد کشتی‌گیران کمتر از ۱۰ نفر باشد ۶ امتیاز، بین ۱۱ تا ۲۰ نفر ۸ امتیاز و بیشتر از ۲۰ نفر ۱۰ امتیاز به این تعداد امتیاز افزود می‌شود. ۴ نفر برتر هر وزن رنکینگ جهانی (از لحاظ کسب امتیاز) در رقابت‌های جهانی و یا المپیک به ترتیب در بالا و پایین جدول (نفرات اول و چهارم در بالا و نفرات دوم و سوم در پایین) قرار می‌گیرند و کار به مراتب راحت تری برای رسیدن به مدال دارند.

جدیدترین رنکینگ برترین فرنگی‌کاران جهان 

وزن ۵۵ کیلوگرم: خدری در رده هفتم و همچنان امیدوار

رضا خدری با ۶ امتیازی که بواسطه پنجمی در رقابت‌های قهرمانی آسیا گرفت، با ۲۴ امتیاز در رده هفتم جای دارد. خدری ۱۳ امتیاز با اکرم اوزترک ترکیه‌ای که با ۳۷ امتیاز در رده چهارم است فاصله دارد و می‌تواند با کسب مدال در تورنمنت بلاروس و با توجه به عملکرد رقبایش برای قرار گرفتن در بین ۴ نفر نخست خیز بردارد. خدری با کسب مدال در رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌توانست از جایگاه بهتری در رده‌بندی این وزن برخوردار شود.

وزن ۶۰ کیلوگرم: ایران نماینده‌ای در ۲۰ نفر نخست ندارد

در رنکینگ قبلی که ماه گذشته از سوی اتحادیه جهانی اعلام شده بود، میلاد رضا نژاد با ۱۶ امتیاز در رده ۱۹ جدول رده بندی جای داشت اما با توجه به غیبت این کشتی گیر در تورنمنت ساساری، وی دیگر جایی در بین ۲۰ نفر نخست ندارد تا عملاً در این وزن شانسی برای حضور در ۴ نفر نخست نداشته باشیم.

مهرداد مردانی دیگر نماینده ایران در این وزن نیز که با نمایشی ضعیف از رقابت‌های قهرمانی آسیا حذف شد، جایی در بین ۲۰ نفر نخست رنکینگ ندارد.

وزن ۶۳ کیلوگرم: ایران بدون نماینده در ۲۰ نفر نخست!

کماکان هیچکدام از فرنگی‌کاران ایران جایی در بین ۲۰ نفر نخست رنکینگ ندارند تا دیگر هیچ شانسی برای قرار گرفتن در بین ۴ نفر نخست نداشته باشیم. سامان عبدولی نماینده وزن ۶۳ کیلوگرم ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا بود که به مدال برنز آسیا رسید اما با این وجود جایی در بین ۲۰ نفر نخست رنکینگ ندارد.

وزن ۶۷ کیلوگرم: در این وزن هم شانسی نداریم!

محمدرضا گرایی که تا سال گذشته در این وزن کشتی می‌گرفت با یک پله سقوط نسبت به رنکینگ ماه قبل در رده ۱۹ جای دارد و به غیر از او هیچکدام از فرنگی‌کاران ایران در جمع ۲۰ نفر نخست رنکینگ نیستند، به این ترتیب در این وزن نیز شانسی برای قرار گرفتن در جمع برترین‌ها نداریم.

وزن ۷۲ کیلوگرم: از دست رفتن فرصت برای محمدرضا گرایی

محمدرضا گرایی پس از حضور در وزن ۷۲ کیلوگرم در جام تختی به عنوان قهرمانی رسید، وی سپس چند ماه پیش در رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به وزن ۷۷ کیلوگرم رفت و نقره آسیا را گرفت اما مجدداً در رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان به وزن ۷۲ کیلوگرم بازگشت و به مدال طلا رسید تا با کسب ۱۲ امتیاز این مدال و در مجموع با ۱۸ امتیاز در رده ۱۵ رنکینگ ماه پیش جای گیرد. وی در صورتی که به ساساری اعزام می‌شد و مدال می‌گرفت این شانس را داشت تا در نهایت به ۴ نفر نخست رنکینگ برسد اما این فرصت از وی گرفته شد.

در رنکینگ جدید محمدرضا گرایی با یک پله سقوط در جایگاه شانزدهم قرار گرفته است.

وزن ۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی هم شانسی ندارد

متأسفانه کشتی فرنگی ایران در این وزن نیز نماینده‌ای در جمع ۲۰ نفر نخست رنکینگ ندارد. محمد علی گرایی چهره شاخص کشتی فرنگی ایران که مدال برنز جهان را در کارنامه خود دارد در رقابت‌های قهرمانی آسیا با قبول شکست برابر قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی به مدال برنز رسید.

گرایی با این مدال برنز آسیا ۸ امتیاز گرفت اما با این وجود جایی در بین ۲۰ نفر نخست رنکینگ ندارد تا کار بسیار سختی برای کسب موفقیت در رقابت‌های جهانی داشته باشد. در این وزن کیم هیون وو دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از کره جنوبی پس از کسب مدال طلای آسیا و جام ساساری و تصاحب دو مدال برنز از مسابقات مجارستان و کرواسی، با ۷۱ امتیاز مقتدرانه در صدر جای دارد تا در مسابقات جهانی مسیر راحت تری برای کسب مدال داشته باشد که مشخص است کادر فنی کره جنوبی حتی برای این چهره شاخص برنامه‌ریزی دقیقی داشته تا به صدر رنکینگ جهانی برسد.

گرایی نیز شانسی برای رسیدن به ۴ نفر نخست رنکینگ ندارد تا یکی از بخت‌های مدال آوری ایران در رقابت‌های جهانی کار بسیار سختی در پیش داشته باشد.

وزن ۸۲ کیلوگرم: سعید عبدولی بهترین فرنگی‌کار ایران در رنکینگ

سعید عبدولی دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک و شاخص‌ترین چهره حال حاضر کشتی فرنگی ایران که محمد بنا حساب ویژه‌ای را بر روی او برای مدال آوری در رقابت‌های جهانی باز کرده، با ۳۸ امتیاز در رده سوم رنکینگ جای دارد که با توجه به خداحافظی امروز (شنبه) پیتر باشی مجارستانی که در رده دوم جای داشت، عبدولی به رده دوم رنکینگ صعود کرد تا شانس بیشتری برای قرار گرفتن در جمع ۴ نفر نخست رده‌بندی برای حضور در رقابت‌های جهانی داشته باشد.

سومی عبدولی در رنکینگ در حالی است که نفرات پایین‌تر از وی اختلاف امتیاز چندانی با او ندارند و در صورت غیبت عبدولی در تورنمنت بلاروس، احتمال اینکه این رتبه از وی گرفته شود وجود دارد.

در این وزن امره کوش ترک در صدر جای دارد.

وزن ۸۷ کیلوگرم: نوری و فرصت طلایی در بلاروس

غیبت در جام ساساری به ضرر حسین نوری یکی دیگر از معدود شانس‌های مدال آوری ایران در رقابت‌های جهانی شد. وی در رنکینگ ماه قبل با قرار گرفتن در رده هفتم، تنها ۸ امتیاز با اسلام عباس اف ۴۰ امتیازی در رده چهارم فاصله داشت اما در رنکینگ جدید ویکتور لورینچ با ۵۲ امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است. البته از آنجا که نفر سوم رنکینگ نیز کشتی‌گیر دیگری از مجارستان است، نوری باز هم این شانس را دارد تا اختلاف ۸ امتیازی با عباس‌اف که پنجم است را با مدال در تورنمنت بلاروس جبران کند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری پس از کسب مدال طلای آسیا همچنان با مجموع ۳۲ امتیاز در رده هفتم رنکینگ جای دارد.

وزن ۹۷ کیلوگرم: علیاری و لزوم اعزام به بلاروس

مهدی علیاری تنها مدال‌آور ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ پس از کسب مدال برنز آسیا ۲۰۱۹ در مجموع با ۳۹ امتیاز همچنان در رده چهارم رنکینگ جای گرفته است. کشتی گیران صربستان، ونزوئلا، ترکیه و مجارستان با اختلاف اندک با علیاری مترصد کوچک‌ترین اشتباه از سوی این کشتی‌گیر هستند تا جایگاه او را بدست بیاورند.

با این اوصاف اعزام علیاری به بلاروس و کسب مدال می‌تواند خیال وی را از بابت حضور در ۴ نفر نخست رنکینگ مطمئن کند.

وزن ۱۳۰ گیلوگرم: قاسمی منجزی هم دیگر شانسی ندارد

در سنگین وزن بر خلاف رقابت‌های قهرمانی آسیا ما کار بسیار سختی در رقابت‌های جهانی در پیش داریم. امیر قاسمی منجزی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ به مدال طلا رسید تا با ۱۸ امتیاز در رده هفدهم رنکینگ ماه پیش جای گیرد. وی نیز اگر به جام ساساری اعزام می‌شد می‌توانست با کسب مدال امید خود را برای قرار گرفتن در جمع ۴ نفر نخست زنده نگه دارد اما او نیز آخرین قربانی عدم اعزام فرنگی‌کاران ایران به تورنمنت ساساری ایتالیاست.

وی در رده بندی جدید با ۲ پله سقوط در رده نوزدهم جای گرفته و با توجه به اختلاف ۲۹ امتیازی با نفر چهارم رنکینگ دیگر هیچ شانسی برای قرار گرفتن در جمع ۴ نفر نخست رنکینگ ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل