بازدید 3355

ترامپ درپی اعلام وضعیت اضطراری در قبال مکزیک

کد خبر: ۹۰۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 07 June 2019

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای اعمال تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای وارداتی از مکزیک، مجددا وضعیت اضطراری اعلام کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، بعد از اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، مقابله با موج مهاجران غیرقانونی را دست‌آویز اعلام وضعیت اضطراری برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک قرار داد، این بار اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات بهانه جدید برای اعلام مجدد حالت فوق‌العاده است.

به نوشته نشریه «هیل» که به پیش‌نویس سند اعلامیه وضعیت اضطراری جدید دست یافته، ترامپ قصد دارد برای آنکه تعرفه‌های گمرکی فراگیری را بر کالاهای وارداتی از مکزیک اعمال نماید، برای دومین بار در ایالات متحده در قبال این کشور وضعیت اضطراری اعلام کند.

بر اساس سند مذکور، وضعیت اضطراری جدید به این بهانه خواهد بود: «ناتوانی دولت مکزیک در اجرای اقدامات موثر جهت کاهش مهاجرت‌های گسترده بیگانه‌ها که به‌صورت غیرقانونی با عبور از مرز از مکزیک به ایالات متحده می‌آیند».

این تصمیم نشان می‌دهد که کاخ سفید مطمئن است اعمال تعرفه‌های گمرکی بیشتر بر واردات از مکزیک تحت وضعیت اضطراری قبلی، نمی‌تواند مراحل قانونی تصویب شدن را طی کند.

هیل اما تحلیل می‌کند که اعلام وضعیت اضطراری جدید در آمریکا احتمالا مخالفت گسترده اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره این کشور را درپی خواهد داشت که معتقدند ترامپ در حال سوء استفاده از اختیار قانونی اعمال تعرفه‌های گمرکی است.

رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه امسال (2019) نیز به بهانه مقابله با موج مهاجران غیرقانونی از مکزیک، اعزام گارد ملی به مرزهای جنوبی آمریکا به این کشور و تامین بودجه اضطراری بدون تصویب کنگره برای ساخت دیوار مرزی، وضعیت اضطراری اعلام کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی