بازدید 4163

رئیس‌جمهوری چین: پوتین بهترین دوست من است

رئیس‌جمهوری چین در آستانه دیدار با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین را «بهترین و نزدیک‌ترین دوست» خود توصیف کرد.
کد خبر: ۹۰۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳ 06 June 2019

رئیس‌جمهوری چین در آستانه دیدار با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین را «بهترین و نزدیک‌ترین دوست» خود توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در جریان گفت‌وگوی شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین با خبرگزاری دولتی روسیه بیان شد.

سفر شی جینپینگ به روسیه که با هدف تقویت روابط اقتصادی دو کشور برنامه‌ریزی شده، زمانی انجام می‌شود که جنگ تجاری میان چین و آمریکا به اوج خود رسیده است.

انتظار می‌رود در جریان این سفر سه روزه که همزمان با نشست سالانه انجمن بین‌المللی اقتصاد در سنت پترزبورگ انجام می‌شود، مراسمی به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان پکن و مسکو نیز برگزار شود.

شی جینپینگ در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس همچنین اعلام کرد: تعاملات من با آقای پوتین مبتنی بر درجه بالایی از اعتماد متقابل است. این پایه محکم دوستی نزدیک ماست. ما با یکدیگر با احترام، محبت، درک و اعتماد برخورد می‌کنیم.

از نظر تحلیلگران، سفر شی جینپینگ به روسیه برای یادآوری اتحاد قوی پکن و مسکو به آمریکاست؛ اتحادی که می‌توان از آن علیه یکجانبه‌گرایی‌های آمریکا استفاده کرد.

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری روسیه است. شی جینپینگ و پوتین از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون حدود ۳۰ بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند و بارها همکاری‌های مشترک خود را ستوده‌اند.

در یکی از آخرین اظهارنظرها در این باره نیز وزارت خارجه چین در ماه آوریل روابط کنونی دو کشور را در «بهترین سطح در تاریخ» توصیف کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان