بازدید 5944

تاکید آیت الله صافی بر محاکمه مقصران کهریزک

وی با تأکید بر پیگیری پرونده‌هایی که افکار عمومی به آن حساسیت ویژه دارند گفت: در مسئله کهریزک مقصران را باید محاکمه کرد و کار باید در اسرع وقت یکطرفه شود تا مردم احساس کنند قوه قضائیه با استقلال عمل می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۳ 16 March 2010
مهر: آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به این نکته که مدعی العموم باید در همه جا حضور داشته باشد گفت: دادستان باید به نیابت از مردم وارد شود، امر به معروف و نهی از منکر نماید و اگر این کار را بکند بر قوّت نظام افزوده می‌شود.

آیت الله لطف الله صافی در دیدار جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران با تأکید بر ضرورت حفظ و استحکام نظام گفت: مقصد اصلی برای همه استحکام نظام اسلامی و حاکمیت احکام اسلام است و همه دست‌اندرکاران باید وظایف اصلی خود را که با قانون اساسی مطابقت دارد به بهترین نحو انجام دهند.

وی با انتقاد از ترویج معاصی در بعضی از همایشها بیان داشت: مدعی العموم باید در همه جا حضور داشته باشد. در بعضی از این همایشها و نمایشها تجاهر به معاصی وجود داشت و سنت‌شکنی شد. دادستان باید جلوی منکرات را بگیرد و حتی از ادامه کار بعضی از این مجالس معصیت جلوگیری کند. اگر با پول بیت المال به بعضی از گناهکاران جایزه می‌دهند در حالی که این همه مردم فقیر و محتاج وجود دارد دادستان باید اموال بیت المال را گرفته و آنها را محکوم کند.

وی با اشاره به اینکه خطر مفسدان اعتقادی از مفسدان اقتصادی و سیاسی بیشتر است تصریح کرد: دادستان نباید محدود به بعضی از مسائل سیاسی باشد و باید به نیابت از مردم وارد شود، امر به معروف و نهی از منکر نماید و اگر این کار را بکند بر قوّت نظام افزوده می‌شود. قوه‌ قضائیه نه تنها در مسایل سیاسی باید حضور مستقل داشته باشد بلکه در برخورد با مفاسد اخلاقی و تظاهر عده‌ای به منکرات هم به وظیفه‌ قانونی خود عمل کند.

استاد برجسته حوزه در ادامه با بیان اینکه «در دوران دفاع مقدس قدرت باطنی و توجه به حضرت بقیت الله ارواحنا فداه بود که این کشور را حفظ کرد» بیان داشت: باید این قدرت معنوی حفظ شود و مظاهر اسلامی هر روز پررنگتر شود.

وی ادامه داد: اسلامیت نظام باید حفظ شود و اگر اصل نظام اسلامی خدشه پیدا کند چیزی جایگزین آن نخواهد بود.

مرجع تقلید شیعیان با ارائه‌ رهنمودهایی پیرامون نحوه‌ برخورد با مردم افزود: باید با عطوفت و رأفت مردم را امیدوار کرد و حتی الامکان آنان را راضی و خوشحال کرد. با مسالمت با آنها رفتار کرد و فقط با قوه‌ قهریه نمی‌توان کار کرد چون در دراز مدت عواقب خوبی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر پیگیری پرونده‌هایی که افکار عمومی به آن حساسیت ویژه دارند گفت: در مسئله کهریزک مقصران را باید محاکمه کرد و کار باید در اسرع وقت یکطرفه شود تا مردم احساس کنند قوه قضائیه با استقلال عمل می‌کند.

در پایان این دیدار آیت الله صافی گلپایگانی از خدمات دادستانی و قضات متعهد و دلسوز که برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه و حفظ ارزشهای اسلامی تلاش می‌کنند تشکر کرد و گفت: مملکت به امام زمان (ع) تعلق دارد و همه باید برای خشنودی و رضایت آن حضرت تلاش نمایند تا مشمول لطف و عنایت آن حضرت قرار گیریم.

در ابتدای این دیدار آقای جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران گزارش مبسوطی از فعالیتهای دادستانی تهران را به استحضار مرجع عالیقدر شیعه رساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار