بازدید 10644
پیمانه اقتصادی؛

قاضی سراج: مگر خودروساز وظیفه‌ای بجز خودروسازی دارد؟/ صورت‌حساب برق پرمصرف‌ها ماهیانه می‌شود/ اختلاف قیمت میوه در سطح شهر و میادین همچنان بالاست/ واردات ۱۴۳ کالای دیگر ممنوع شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رکورد شکنی نماگر بورس تهران در آخرین روز کاری هفته، نگرانی سرمایه گذاران از رکود اقتصادی، قیمت سکه طرح جدید ۱۳خرداد۹۸، افزایش قیمت اونس طلا با ترس از رکود اقتصادی در جهان، سقوط قیمت نفت در سایه جنگ تجاری چین و آمریکا، خروج ارز برای واردات قوطی اسپری به کشور، دلار بازهم کاهش قیمت را به ثبت رساند و دریافت تفاوت نرخ ارز از واردات گوشت را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 04 June 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رکورد شکنی نماگر بورس تهران در آخرین روز کاری هفته، نگرانی سرمایه گذاران از رکود اقتصادی، قیمت سکه طرح جدید ۱۳خرداد۹۸، افزایش قیمت اونس طلا با ترس از رکود اقتصادی در جهان، سقوط قیمت نفت در سایه جنگ تجاری چین و آمریکا، خروج ارز برای واردات قوطی اسپری به کشور، دلار بازهم کاهش قیمت را به ثبت رساند و دریافت تفاوت نرخ ارز از واردات گوشت را در بر دارد.

قاضی سراج: مگر خودروساز وظیفه‌ای بجز خودروسازی دارد؟

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور: مصوبه شورای عالی اقتصادی این نبود که شورای رقابت از گردونه خارج شود، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان، شورای رقابت را به استناد آن مصوبه از گردونه قیمت گذاری خارج و آن را به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان واگذار کردند. سراج گفت: متأسفانه مدتی قیمت گذاری نمی‌شد و متولی آن هم مشخص نبود و در آن مصوبه تصویب کردند که ۲۰ درصد از محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا خارج از قیمت‌های مصوب به صورت عرضه مستقیم به بازار تزریق شود و طبق قیمت حاشیه بازار به فروش برسد که بعد وزارت صنعت، معدن و تجارت این را تغییر داد و پنج درصد زیر حاشیه بازار را به خودروسازان ابلاغ کرد. وی افزود: گاهی هم نمایندگی‌ها یا خودروسازان، قیمت‌ها را در سایت‌های مختلف از جمله دیوار تعیین می‌کردند و هر قیمتی که مایل بودند می‌زدند و فردا براساس آن، قیمت را تعیین می‌کردند و پنج درصد زیر قیمت بازار به فروش می‌رساندند و این کار باعث شد قیمت‌ها به نحوی بالا رود که قابل کنترل نباشد. متأسفانه قیمت‌ها به صورت صعودی بالا رفت و مهم‌ترین علت این مشکل سو مدیریت بود و ما مکرر تذکر و هشدار به مقامات ذیصلاح دادیم که مدیران متخصص مدیریت خودروسازی‌ها را به عهده گیرند، اما توجهی به هشدار‌های ما نشد. قاضی سراج افزود: به طور میانگین در یکی از خودروسازی‌ها هر هفت ماه یکبار یک مدیرعامل تغییر می‌کرد و در این شرایط تا مدیری می‌خواست از وضع کارخانه، کارگران و انباشت بدهی‌ها اطلاعاتی کسب کند تغییر می‌کرد.وی افزود: همه چیز را نباید گردن تحریم انداخت؛ اگر تحریم نبود چه می‌گفتند؟ به خودروسازان چه ربطی دارد که املاک می‌خرند؟ چرا بانک تشکیل می‌دهند؟ چرا بنگاه داری می‌کنند؟ چرا تیم فوتبال تشکیل می‌دهند؟ مگر خودروساز وظیفه‌ای بجز خودروسازی دارد؟ رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این‌ها دلشان برای خودرو نمی‌سوزد و فقط دنبال منافع خود یا شرکت‌هایی هستند که تکمیل قطعه یا خودرو می‌کنند. قاضی سراج افزود: رئیس جمهور چندین بار تاکید کرد که هم خودروسازان و هم بانک‌ها از بنگاه داری خارج شوند، اما متأسفانه توجهی نمی‌کنند و البته ما پیگیریم که در مجلس قانونی وضع شود که خوشبختانه مجلس به میدان آمده است و اقداماتی انجام خواهیم داد تا خودروسازان را منحصر به خودروسازی کنیم.

رکورد شکنی نماگر بورس تهران در آخرین روز کاری هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۲۴۳۹ واحدی معادل ۱.۰۹ درصد به رقم ۲۲۶ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۹۴ واحدی معادل ۱.۰۹ درصد به رقم ۶۴ هزار و ۶۶۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۹۳ واحدی معادل ۲.۴۷ درصد، عدد ۵۳ هزار و ۶۰۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۹۰ واحدی معادل ۲.۴۷ درصد به رقم ۳۶ هزار و ۸۸۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۵۳۵ واحد افزایش معادل یک درصد را رقم زد و به سطح ۲۵۶ هزار و ۶۰۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۴۱۹ واحد افزایش معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۱۶۸ هزار و ۴۷۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۵۸۱ واحد افزایش معادل ۱.۵۰ درصد همراه بود و عدد ۴۴۵ هزار و ۹۵۵ واحد را به نمایش گذاشت. 

قاضی سراج: مگر خودروساز وظیفه‌ای بجز خودروسازی دارد؟ / صورت‌حساب برق پرمصرف‌ها ماهیانه می‌شود/ اختلاف قیمت میوه در سطح شهر و میادین همچنان بالاست/ واردات ۱۴۳ کالای دیگر ممنوع شد

سهام جهان افت کرد/ نگرانی سرمایه گذاران از رکود اقتصادی

روز دوشنبه، با نگرانی از تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا و تهدیدات تعرفه‌ای جدید واشنگتن بر علیه مکزیک، وحشت از احتمال رکود اقتصادی افزایش یافت و سهام جهان افت کردند. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا ۰.۵ درصد در ساعات معاملات آسیایی افت کرد. داده‌های تاجران اروپایی هم نشان داد که بازارهای اروپا در آغاز معاملات با افت روبرو شده‌اند. داکس آلمان ۰.۸۶ درصد افت کرد، درحالی‌که فوتسی انگلیس و کاک فرانسه به ترتیب ۱.۰۵ درصد و ۱.۰۱ درصد سقوط کردند. نیکی ژآپن هم ۰.۹۲ درصد افت کرد تا به پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود برسد. در بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۳۰ درصد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۰ درصد افت کردند. ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۱۹ درصد سقوط کرد، در حالی‌که کوسپی کره‌جنوبی توانست بر خلاف روند بازارهای منطقه ۱.۲۸ درصد جهش کند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، توانست با رشد بازارهای هند و کره‌جنوبی ۰.۳۵ درصد رشد کند. نرخ سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا ۲.۱۲۱ درصد افت کرد که پایین‌ترین میزان آن از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون است. فوجیتو از شرکت میتسوبیشی گفت: هیچکس فکر نمی‌کند که توافق بین آمریکا و چین در اجلاس جی ۲۰ ممکن باشد. این جنگ تجاری قرار است طولانی‌تر شود. سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن پناه آورده‌اند. چشم‌انداز ناامیدکننده اقتصاد، سرمایه‌گذاران را به این گمانه‌زنی رسانده است که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کاهش خواهد داد. حالا بانک جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرده است که فدرال‌رزرو امسال ۲ بار نرخ بهره خود را کاهش دهد. این تغییر مهمی در پیش‌بینی این بانک محسوب می‌شود، چرا که این بانک قبلاً انتظار داشت نرخ بهره تا پایان ۲۰۲۰ تغییری نکند. در بازار ارز، دلار در برابر ین به نرخ ۱۰۸.۰۷ رسید که پایین‌ترین سطح آن از اواسط ژانویه تا کنون است. هرچند دلار توانست این نرخ را تا ۱۰۸.۱۹ بهبود دهد.

قیمت سکه طرح جدید ۱۳خرداد۹۸

دیروز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در سطح ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قرار داشت. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی و هر ربع سکه بهار آزادی در بازار امروز به ترتیب به قیمت‌های ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان معامله شدند. هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۱۰ هزار تومان می‌باشد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۱ هزار  تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد. حباب سکه نیز با کاهش نسبت به روز یکشنبه، به رقم ۴۸۰ هزار تومان رسید.

افزایش قیمت اونس طلا با ترس از رکود اقتصادی در جهان

با تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین تهدیدهای تعرفه‌ای ترامپ علیه مکزیک که نگرانی در مورد رکود جهانی را بیشتر کرد و سرمایه‌گذاران رابر آن داشت تا به سوی بازار طلا کوچ کنند، قیمت این فلز گران بها در معاملات دیروز به بالاترین رقم ۲ ماه گذشته رسید. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۹ دلار و ۴۲ سنت افزایش ۱۳۱۵ دلار فروخته شد.

صورت‌حساب برق پرمصرف‌ها ماهیانه می‌شود

مدیر دفتر نظارت بر فروش انرژی و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: با هدف تهیه بانک اطلاعاتی از مشترکین خانگی پر مصرف، اطلاع رسانی به آنها و نظارت بر نحوه اصلاح و رعایت الگوی صحیح مصرف انرژی برق از سوی آنها، قرائت، صدور و توزیع صورت‌حساب برق مشترکین پرمصرف خانگی در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور به صورت ماهیانه بر اساس مصارف واقعی محاسبه و به صورت قطعی صادر می‌شود. وی مصرف ماهیانه مشترکین پرمصرف خانگی را در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور ۳۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال ۲۰۰ کیلووات ساعت اعلام کرد و افزود: مصارف میان دوره این گروه از مشترکین در سایر ماه‌های سال (خارج از دوره قرائت) نیز بر اساس مصرف دوره مشابه سال قبل برآورد و صورت‌حساب میان دوره با توجه به مصرف برآورد شده و با شرط اینکه مبلغ برآوردی مساوی و یا کمتر از ۵۰ درصد مبلغ دوره قبل مشترک باشد، محاسبه و صادر می‌شود. سیدکمال غیاثیان تصریح کرد: صورت حساب قطعی این قبیل اشتراک ها که برای آنان صورت حساب میان دوره‌ای صادر شده است، پس از قرائت مصرف واقعی، در پایان دوره قرائت دو ماهه محاسبه و صادر می‌شود.

سقوط قیمت نفت در سایه جنگ تجاری چین و آمریکا

رویترز: تا ساعت ۱۴:۰۷ روز دوشنبه به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت برنت ۱۶ سنت معادل ۰.۲۶ درصد افت کرد و به ۶۱.۸۳ دلار رسید. این در حالی است که در معاملات امروز قیمت نفت برنت با ۷۱ سنت یا ۱.۱ درصد سقوط، تا ۶۱.۲۸ دلار هم پایین رفته بود. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا هم که در معاملات امروز با ۴۱ سنت یا ۰.۸ درصد افت، تا ۵۳.۰۹ دلار پایین آمده بود، با جبران این ضررها توانست ۲۰ سنت یا ۰.۳۷ درصد نسبت قیمت بسته شده دیشب، رشد کرده و به ۵۳.۷۰ دلار برسد. این نوسانات درحالی رخ می‌دهد که قیمت نفت در روز جمعه بیش از ۳ درصد پایین آمد و بدترین عملکرد شاخص‌های نفتی از نوامبر گذشته تا کنون، در ماه می ثبت شد. جاسپر لاولر، سرپرست تحقیقات در شرکت کارگذاری لندن کپیتال، می‌گوید: تاجران هر روز بیش از گذشته روی این حساب باز می‌کنند که جنگ تجاری طولانی‌تر شده و به اقتصاد جهان آسیب خواهد رساند. از سوی دیگر بانک بارکلیز در یادداشت روز جمعه خود اعلام کرد که مصرف نفت آمریکا در ماه مارس به شدت نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. تقاضا برای سوخت ۳۷۰ هزار بشکه در روز نسبت به سال قبل پایین آمده است

عربستان قیمت نفت سبک خود برای مشتریان آسیایی گران کرد

شرکت آرامکوی عربستان قیمت نفت سبک فروشی خود به مشتریان آسیایی برای ماه جولای را به نسبت ماه ژوئن 60 سنت در هر بشکه افزایش داده و تفاوت قیمتی این نوع نفت با متوسط نفت عمان/دبی به بشکه‌ای 2.70 دلار رسیده است. اما این شرکت نفت سبک خود برای فروش به شمال شرق اروپا را با تخفیف 1.10 دلاری به نسبت نفت برنت در هر بشکه می‌فروشد که این رقم نسبت به ماه ژوئن 1.10 دلار در هر بشکه ارزان‌تر است. نفت سبک عربستان برای فروش به آمریکا در ماه جولای با تفاوت قیمتی 2.75 دلار  در هر بشکه به نسبت قیمت نفت ترش آرگوش قیمت‌گذاری شده که نسبت به ماه پیش از آن 30 سنت ارزان‌تر است.

خروج ارز برای واردات قوطی اسپری به کشور

براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۳۲۷ تن قوطی اسپری از ۴ کشور جهان وارد ایران شده است. واردات ۳۲۷ هزار و ۴۰۲ کیلوگرم قوطی اسپری باعث خروج ۱ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۴۸۰ دلار یا به عبارتی ۸۲ میلیارد و ۳۶۱ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۱۸۰ ریال شده است. طبق آمار گمرک واردات از کشور‌های ترکیه، ایتالیا، چین صورت گرفته است. طبق آمار گمرک بیشترین واردات به حجم بیش از ۲۱۶ تن از کشور ترکیه صورت ثبت شده است.

اختلاف قیمت میوه در سطح شهر و میادین همچنان بالاست

بررسی قیمت میوه در سطح شهر تهران حکایت از آن دارد که قیمت برخی از اقلام میوه در نقاط مختلف شهر متفاوت است. این در حالی است که اختلاف قیمت میوه در سطح شهر و میادین هم چندان منطقی نیست.

قیمت میوه در سطح شهر

بررسی قیمت میوه در محدوده خیابان ونک و شیرازی تهران حکایت از آن دارد که هر کیلو گوجه سبز به قیمت 19 هزار و 800 تا 24 هزار و 900 تومان، توت فرنگی 19 هزار و 800 تا 24 هزار و 900 تومان، زردآلو 18 هزار و 500 تا 23 هزار و 900 تومان، ملون 8900 تومان، کیوی 15 هزار و 800 تومان، خیار 2900 تا 3900 تومان، سیب قرمز و زرد 16 هزار و 900 تومان، گوجه فرنگی 6900 تا 7900 تومان، هندوانه 3950 تومان، کاهو پیچ 5900 تومان، سیب سبز 48 هزار و 500 تومان، گلابی 49 هزار تومان، پرتقال والنسیا 10 هزار و 900 تومان، آناناس (دانه‌ای) 45 هزار تومان، موز 13 هزار و 900 تومان، هلو 24 هزار تومان، هلو هسته جدا 24 هزار و 900 تومان و لیموترش 16 هزار و 900 تومان عرضه می‌شود.

قیمت میوه در میادین

اما بررسی قیمت تعیین شده در سطح میادین میوه و تره‌بار حکایت از آن دارد که هر کیلو گوجه سبز 7000 تا 13 هزار تومان، توت فرنگی 12 هزار تا 18 هزار تومان، زردآلو 13 هزار تومان، ملون 4000 تومان، کیوی 10 هزار تومان، خیار 2000 تا 3000 تومان، سیب 11 هزار تومان، گوجه فرنگی 5000 تومان، هندوانه و کاهوپیچ 2500 تومان، گلابی جنگلی 12 هزار تومان، پرتقال 7000 تومان، آناناس 130 هزار تومان، موز 13 هزار تومان، هلو 12 هزار تومان و لیموترش 13 هزار تومان قیمت دارد.

دلار بازهم کاهش قیمت را به ثبت رساند

در معاملات روز دوشنبه، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بر مبنای میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۰۰۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۳۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که این نرخ نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان ارزان‌تر می‌باشد. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی به نرخ ۱۴۹۰۰ تومان خریداری شد و با افت ۱۵۰ تومانی نسبت به روز یکشنبه، به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

دریافت تفاوت نرخ ارز از واردات گوشت

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های کشور اعلام کرد که در راستای اجرای بند ۴ دستور اول مصوبات سی و هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در خصوص واردات گوشت قرمز به اطلاع می‌رساند در مواردی که کالای مربوطه قبل از ۲۵ اردیبهشت ۹۸ ترخیص شده است در صورت مراجعه واردکننده برای پرداخت تفاوت مبلغ ۴۸۰۰ تومان به ازای هر دلار، لازم است آن بانک ضمن دریافت و واریز تفاوت مذکور، نسبت به صدور تاییدیه تسویه حساب مربوطه خطاب به شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و رونوشت به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با ذکر نام شرکت، شماره ثبت سفارش، تاریخ و شماره پروانه گمرکی حاکی از ترخیص قطعی کالا و تناژ و ارزش محموله اقدام کند.

نعمت‌زاده: در کشور ظرفیت خالی تولید نداریم/ باید مدیران صادراتی را به کشور وارد کنیم

محمدرضا نعمت زاده در پنجمین جلسه شورای راهبردی توسعه صادرات با محوریت تعیین مشوق‌های صادراتی برای سال ۹۸ گفت: تامین مشوق‌های صادراتی از محل بودجه عمومی غیرممکن است. به همین دلیل در سال ۹۶ پیشنهاد شد برای تامین منابع مشوق‌های صادراتی ۲درصد به تعرفه واردات برخی اقلام اضافه شود که مجلس با یک درصد موافقت کرد. وی با انتقاد از عدم تخصیص بودجه‌ها و منابع در نظر گرفته شده برای تشویق صادرکنندگان ادامه داد: اما امسال در بودجه، محل تامین منابع مشوق‌های صادراتی مشخص نیست؛ پیشنهاد ما این است طرح تامین این منابع از تعرفه یک درصدی واردات به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه و این طرح دائمی شود. نعمت‌زاده پیشنهاد داد تا ۸۰ درصد از مشوق‌های صادراتی به صورت مستقیم و ۲۰ درصد به صورت غیرمستقیم و به منظور توسعه زیرساخت‌های صادراتی در نظر گرفته شود. وزیر اسبق صنعت با انتقاد از بی‌اهمیت شمردن صادرات توسط مسئولان خواستار حضور وزیر صنعت در این جلسات شد. وی اظهار کرد: متاسفانه برخلاف تبلیغ‌ها، در کشور ظرفیت خالی تولید نداریم که بتوانیم بر اساس آن صادرات را افزایش دهیم. لذا برای توسعه صادرات نیازمند سرمایه‌گذاری در توسعه تولید هستیم و وزارت صنعت و سازمان توسعه هیچ برنامه‌ای برای توسعه صادرات و طراحی مگاپروژه‌های تولیدی در کشور ندارند. نعمت‌زاده افزود: ما در تربیت مدیران آشنا به موضوع صادرات نیز ضعیف عمل کرده‌ایم؛ من زمانی گفتم ما باید مدیران صادراتی را به کشور وارد کنیم و آن زمان همه خندیدند ولی امروز همچنان بر همان باور هستم.

واردات ۱۴۳ کالای دیگر ممنوع شد

سال گذشته واردات ۱۳۳۹ قلم کالا ممنوع بود که امسال نیز واردات ۱۴۳ قلم کالای غیر ضروری دیگر ممنوع اعلام و به لیست قبلی اضافه شده است. بر این اساس در سال جاری واردات ۱۴۸۲ قلم کالا به کشور ممنوع است که این اقدام به منظور مدیریت منابع ارزی صورت گرفته است. همچنین در خبر دیگری که از سوی گمرک اعلام شده، صادرات کالا از مرز سومار در استان کرمانشاه مدتی ممنوع بود که از روز شنبه (۱۱ خرداد ماه) ارسال کالا به این مرز بلامانع اعلام شده است. البته ارسال کالای صادراتی به این پایانه مرزی به غیر از محصولات لبنی شامل شیر، پنیر و ماست برای صادرات به عراق مجاز است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸
خودروسازی باید برچیده شود. واردات خودرو با قیمتهای بین المللی باید آزاد گردد و به خودروسازان بین المللی باید اجازه تاسیس کارخانه و اشتغال زایی در ایران داده شود. قیمت گذاری های مافیایی و انحصاری و تحمیل قیمت ها به کارخانجات خارجی باید برچیده شود
پاسخ ها
حسنعلی
| Germany |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
همه این مطالبی که گفتی با در نظر گرفتن تحریم اقتصادی بود؟
من موندم تو این کشور کی پس مسئوله و باید پاسخگو باشه
همه میگن چرا گرون شد
این مدیران کیا هستن و از کجا کنترل می کنن
قیمت خودرو گرون میشه همه اعتراض می کنن و .....
شاید نکنه ما مردم باید به مسئولان پاسخگو باشیم
بقیه که فقط به همدیگه اعتراض میکنن
پاسخ ها
حسنعلی
| Germany |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
روش اعتراض کردن را بلد نیستیم. با تندروی و فحاشی کاری از پیش نمی رود.
برای تنبیه خودروسازان باید از قاضی کمک گرفت.
بلی خالی کردن جیب مردم و ماشینی بدرد نخور ساختن.
سپس ادعا دارند که قوانین ساخت خودرو توسط ایشان از قوانین حاکم بر ساخت «مرسدس بنز» هم سخت تر است!
جناب سراج همه جای دنیا خودرو سازان یا بهتر بگم صنعتیان در بخش های دیگر هم سرمایه گذاری هم می کنند ولی در اینجا به خاطر سیاسی بازی دولت کارها رو دست می ماند
تو این مملکت خودروساز دلالی بیش نیست و تنها وظیفه ای که ندارد ساخت خودرو استاندارد و ایمنه
باید با اضافه کردن به مالیات پلکانی به سود صنف میوه تره بار آن را صرف توسعه کشاورزی گلخانه ائی کرد. الان دنیا در تولید کشاورزی با ایجاد محصولات کشاورزی گلخانه ائی و بسته بندی هم از هدر رفت میوه و نیاز به سردخانه کاسته اند هم قیمتها را متعادل نگه داشته اند. ما در کشاورزی نیاز به صنعتی شدن و مدرنیزه کردن داریم که باید با ایجاد منابع پایدار مثل مالیات بر میادین تره بار و سردخانه ها ی میوه و جلوگیری از واردات بی رویه کشاورزی را تقویت کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
دلت خوشه عزیز، تو این کشور آخرین چیزی که به فکر دولت میرسه کشاورزی و دامداری هست. حتی تو اولویت آخر هم قرار ندارند، اصلا این دو کلمه تو ذهن مسئولان نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
آقای ناشناس با افرادی مثل تو شدیم 80میلیون
چرا در کشور ما هر کسی به خودش اجازه صحبت در هر کاری را میدهد هویج باز خواستی نمیشود بانک زمین می خردخود رو ساز سکه می خرد و تیم داری میکند آرایشگر لیزر درمانی میکند تعویض روغنی حلیم می فروشد نماینده مجلس در کار دولت دخالت میکند دو‌لتی قانون وضع میکنداموزش سیاسی شده واختلاس مد شده تظاهر ودروغ عادی شده وهمه دم از دور زدن تحریم ها میزنند و نهایتا فقط به فکر جیب خودشان هستند و مردم بهانه.
میزان مصرف برق ما فرقی نکرده اما خیلی راحت ۳۰% گذاشتن روی قیمت برق! تازه خوش حساب و کم مصرف هم محسوب میشین!
مثل همیشه وقتی پول کم میارن دستشون توی جیب مردم میره!
من که راضی نیستم
۳۰۰ کیلووات در ماههای گرم و مخصوصا ۲۰۰ کیلووات سایر ماه‌ها استفادۀ معمول یک خونه است. می خواین گرون کنین، چرا می پیچونین؟ حالا فصل گرم شاید کسی بتونه کولر روشن نکنه ولی 200 سایر ماهها رو از کجا درآوردین؟ بگین تو خونه زندگی نکنین دیگه...
خسته نباشید آقای سراج که همش تذکر دادید و کسی گوش نکرد! مجلس یکم زود وارد میدان شد صبر میکرد تا پراید آشغال ۱۰۰ رو هم رد کنه! اگر رای دادم وارد میدان بشه!!
امسال که واقعا هوا خنک بود و کسی کولر گازی روشن نکرده.اغلب هم مردم تو مسافرت و دید و بازدید بودن.صنایع هم به لطف اوضاع اقتصادی کشور کمتر از نصف ظرفیت کار می‌کنند.اونوقت وزیر نیرو این آمارهای نجومی مصرف برق رو از کجا درآورده.پر مصرف و کم مصرف نداره.بگو برق رو گرون کردیم مثل خودروسازهای شجاع باش
خخ مسخرمون کردید اره؟
فعلا که خودروسازا به جا فکر رو تولید خودرو فکرش تو دلالی و چجور گرون فذوختن خودروشه!!!
مثلا چرا ایرانخودرو واسه پیش فروش دنا جدیدا 80 میلیون پیش میگیره؟؟؟چه تولید ملیه یعنی حداقل حداقل قیمتش زمان تحویل قرار 160 میلیون پا مردم دربیاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها