بازدید 12582

هزینه پرواز قشم به شهرهای مختلف چقدر است؟

کد خبر: ۹۰۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 02 June 2019

نوبت به قشم که می‌رسد، زیبایی‌های این جزیره یکی‌یکی جلوی چشم گردشگران به صف می‌شود. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در مورد سفر به هر شهری مطرح می‌شود، بحث مسافت است و انتخاب شیوه رفت‌وآمد. جزیره قشم از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمیر و قسمتی از شهرستان بندرلنگه، از شمال‌شرقی به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب‌غربی به جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی محدود می‌شود.

به گزارش «تابناک»، همین دلیل کافی است تا مسافرانی که راهی قشم می‌شوند برای برگشت از این جزیره زیبا گزینه سفر هوایی را در نظر بگیرند. همچنین بسیاری از ساکنان قشم ممکن است برای تعطیلات خود بنای سفر به شهرهای بزرگ ایران را بردارند. این‌جاست که بحث مهم هزینه بلیط هواپیما از قشم به شهرهای دیگر مطرح می‌شود.

چه عواملی در تعیین قیمت بلیط قشم به شهرهای مختلف موثر است؟

معمولا قیمت بلیط هواپیما چارتر از پروازهای سیستمی کمتر است، اگرچه خدماتی که مسافران دارای بلیط چارتر دریافت می‌کنند، فرقی با مسافران سیستمی ندارد. همچنین قیمت پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف هم با هم متفاوت است.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید زمان پرواز است. قیمت بلیط هواپیما در ایام نوروز و تعطیلات به بالاترین حد می‌ٰرسد. پس اگر شرایطتان طوری است که می‌توانید سفرتان را به جای روزهای تعطیل یا آخر هفته به روزهای عادی موکول کنید، بهتر است این کار را انجام دهید تا هزینه کمتری بابت خرید بلیط هواپیما پرداخت کنید و بتوانید این هزینه را برای گردش بیشتر یا اجاره اقامتگاه بهتر در نظر بگیرید.

عامل دیگری که در قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد تفاوت کلاس پرواز است. پروازهای کلاس اکونومی یا همان پرواز اقتصادی ارزان‌ترین نوع پرواز است که اغلب مردم آن را انتخاب می‌کنند. پروازهای بیزینس کلاس معمولا صندلی‌های راحت‌تر و خدمات بیشتری دارند و به همین دلیل گران‌ترند. از آنجایی که بیشتر مردم با پروازهای اکونومی سفر می‌کنند، درباره قیمت بلیط هواپیما با کلاس اکونومی صحبت می‌کنیم.

از قشم به تهران:

بین شرکت‌های هواپیمایی مختلفی که خدمات سفر از قشم به تهران را فراهم می‌کند، شرکت هواپیمایی قشم و ماهان بیشترین تعداد پرواز را به این دو شهر دارند. بنابراین معمولا وقتی مسافری دنبال تهیه بلیط از قشم به تهران است، این دو هواپیمایی پیشنهادات بیشتری روی میز می‌گذارند. هزینه خرید بلیط هواپیما قشم تهران بسته به روز و ساعت و همچنین شرکت هواپیمایی انتخابی از ۲۶۰هزار تا یک میلیون تومان متغیر است.

از قشم به شیراز:

شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه روزهایی است که از قشم به شیراز می‌توانید پرواز بگیرید. قیمت بلیط هواپیما قشم شیراز بسته به نوع هواپیمایی از حدود ۲۰۰هزار تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. ایران ایر، آسمان و هواپیمایی قشم از جمله شرکت‌های هواپیمایی هستند که در این خط فعالیت می‌کنند.

از قشم به مشهد:

پرواز از قشم به مشهد تنها دو بار در هفته در روزهای سه‌شنبه و جمعه انجام می‌شود و شرکت هواپیمایی قشم‌ایر تنها شرکتی است که خدمات پروازی خود را به مسافران ارائه می‌دهد. قیمت بلیط هواپیما برای پرواز اکونومی از قشم به مشهد حدود ۶۵۰هزار تومان است.

از قشم به اصفهان و تبریز:

اگر شما ساکن شهرهای اصفهان و تبریز هستید و می‌خواهید از قشم به شهر محل سکونت‌تان برگردید یا اگر ساکن قشم هستید و می‌خواهید به اصفهان یا تبریز سفر کنید، گزینه پروازهای غیرمستقیم برای شما آماده است. مسافران اصفهان می‌توانند با پرواز به شهرهای شیراز، اهواز و تهران به شهر خود برگردند و ساکنان تبریز برای بازگشت به شهرشان باید ابتدا یکی از شهرهای تهران یا شیراز را انتخاب کنند. با این‌همه به دلیل پیشرفت روز افزون سیستم هوایی کشور و همچنین افزایش تعداد مسیرهای هوایی از سوی شرکت‌های مختلف، قبل از تصمیم به تهیه بلیط، حتما پروازهای مستقیم از قشم به اصفهان و تبریز را چک کنید. ممکن است شرکت‌های هواپیمایی برای تکمیل سفرهای خود این مسیر را هم در برنامه هفتگی‌شان گنجانده باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل