بازدید 7887

حدنصاب دکتری ۹۸ اصلاح شد

کد خبر: ۹۰۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 01 June 2019

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: حد نصاب علمی دکتری از سوی برخی از دانشگاه‌ها اصلاح شد و به همین منظور تا امشب ۱۱ خرداد برای داوطلبان پیامکی مبنی بر معرفی های جدید ارسال می شود.

به کزارش مهر، دکتر ابراهیم خدایی افزود: دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه تهران حدنصاب علمی خود را برای آزمون دکتری تخصصی اصلاح کردند و کف نمره را کاهش دادند. به همین دلیل تعداد افراد بیشتری به مصاحبه معرفی می‌شوند.

وی افزود: برای داوطلبانی وضعیت علمی و کارنامه آنها تغییر می‌کنند تا امشب ۱۱ خرداد ۹۸ پیامکی ارسال می‌شود که معرفی‌های جدید برای مصاحبه در کارنامه آنها مشخص می‌شود.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر فرآیند اصلاح این کارنامه‌ها تا امشب ۱۱ خردادماه ۹۸ منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵ هزار نفر از داوطلبان دکتری با تغییر حدنصاب به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ برگزار شد.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کننده در آزمون تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند. از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

از تعداد ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ داوطلب انتخاب رشته کننده تعداد ۴۷ هزار و ۶۴۸ داوطلب در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم هستند.

پس از اعلام کارنامه انتخاب رشته، تعداد زیادی از داوطلبان نسبت به حدنصاب علمی اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها اعتراض کرده بودند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها (به جز ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی) تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۷ نفر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
لطفا پیگیری کنید فقط یک دانشگاه پایین اومده و اصلا درست نیست این یک سیاست اشتباه کلی بوده که بدون اطلاع رسانی قبلی و یکدفعه ترازها رو به شدت بالا بردن و باید همه دانشگاه ها تراز معقولانه از رو انتخاب کنند اینطوری خیلی از دانشجوها با رتبه های عالی اصلا دعوت نمیشن. لطفا پیگیری کنید تا همه دانشگاه ها ترازشون کم شه یا منطبق بر ترازای پارسال اعمال کنن. واقعا اینطوری سهم پژوهش و تحقیقات که اتفاقا تاثیر بیشتری در پیشرفت کشور دارد نادیده گرفته میشود. امیدوارم همه دانشگاه ها به بینش دانشگاه تهران برسن.
لطفا پیگیری کنید! رشته ژنتیک مولکولی رو اصلا دانشگاه تهران نداره! و بیشتر اصلاحات اعلام شده مربوط به این دانشگاهه! تغییر تراز هم سلیقه ای شده؟
این اصلاح نبود. تنها سرگرم کردن ما بود...تاسف باره...این عدالت نیست
با توجه به اصلاحات اعمال شده در تهران کماکان داوطلبان در شهرهاي مهم ديگر از جمله اصفهان، مشهد، تبریز، همدان و یزد، به حق خود نرسيدند. اميدوار خبرگذاري تابناک پيگير حق تضييع شده داوطلبان باشد
واقعا که!
تنها دانشگاهههای تهران و صنعتی شریف رو آوردن پایین که احتمال قبولی ما کم هست. اگر عدالت رو دارن برقرار میکنن باید تراز صنعتی اصفهان و امیر کبیر رو بیارن پایین
تورو خدا پیگیری کنید
سلام، چرا همه رو سر کار گذاشتید، اصلاح شدن یعنی کل دانشگاه های تهران که با همون ظرفیت پارسال دارن خیلی کم تر از پارسال به مصاحبه دعوت می کنن، پارسال تو رشته من رتبه های خیلی بالا قبول روزانه شدن، ولی ما امسال اصلا دعوت به مصاحبه نشدیم، شما فقط یه دانشگاه تهران کم کردید، پس بقیه چی؟ یعنی اونا الآن هم سطح دانشگاه تهران هستند، که ترازشون با اون تقریبا یکی شد؟
سلام و عرض قبولی طاعات و عبادات،
سازمان سنجش دیروز حدنصاب دعوت شدگان به دانشگاه ها را در معنای عام و در سطح کل دانشگاه ها قرار بود اعلام کنه، اما...... دیروز این کار را نکرد و تنها در رشته های دانشگاه سطح اول کشور یعنی دانشگاه تهران و برخی رشته های بهشتی و گیلان تراز را پایین برد.
حال نکته اینجاست که چرا عدالت را برای همه اجرا نکرد و به همان نسبتی که برای دانشگاه تهران تراز رو کاهش داد برای همه این کار را نکرد. آیا واقعاً مسأله زیاد سخت و مستلزم تایید و درخواست دانشگاه ها از سازمان بود.
چرا پاسخگویان این عرصه که همان مسئولان سازمان هستند پاسخ چنین بدعدالتی را نمی دهند؟
چرا این مسأله برای سازمان سازمان سنجش زیاد مهم نیست؟
تنها قشر اندکی از داوطلبان دکتری 98 که برای دانشگاه شهید بهشتی و مدرس دعوت به مصاحبه شدند و به دانشگاه تهران معرفی نشده اند، سود بردند....
آیا این عین بی عدالتی نیست که تراز دانشگاه تهران از حدنصاب برخی دانشگاه های شهرستانی پایین تر یا نزدیک است؟
هیچ پاسخگویی در عرصه کلان وجود ندارد که این بی عدالتی ها را بتواند برطرف و حق به جا نیامده را به داوطلبانی بدهد که بخواهند در شهرستانی دعوت به مصاحبه شوند؟
امیدوارم قبل از این که حق الناسی پایمال بشه مسئولان و آنهایی که بر روی نظرات مدیران سازمان سنجش اندک تأثیری دارند، موضوع را مطرح کنند و شاید فرجی حاصل شود، انشالله...
با این کار اعتمادمون به سازمان سنجش از بین رفت. در واقع شواهد نشون میده با تغییر اندک تراز در برخی رشته های دانشگاه تهران، فقط خواستند صدای اعتراض و حق طلبی داوطلبین سال ۹۸ رو خاموش کنند. با این کار عملا نمره مصاحبه رو به حداقل ممکن رسوندند. خواهش میکنم صدای اعتراض و حق طلبی ما رو به گوش مسئولین برسونید. با این اوصاف نتیجه تلاش چندین ساله خیلی از داوطلبین برای تهیه رزومه علمی و پژوهشی یک شبه و با تصمیم ناگهانی مسئولین مربوطه هدر رفت. خواهش میکنم تا دیر نشده کمکمون کنید تا بتونیم حقمون رو بگیریم
واقعا صرفا با فقط تاثیر یک دانشگاه، چیپ سیاسی زدن به دانشجوها، متاسفانه ما دیگه به این چیپ ها عادت کردیم. تنها راه نجات فرار از این محیط بی قانونه.
سلام .وقت بخیر .چرا فقط دانشگاه تهران ظرفیت مجدد اعلام کرده و بقیه دانشگاهها نه .این بی عدالتیه .لطفا پیگیری کنید .
دوستان اگر ایده ای برای اعتراض به شیوه درست و متمرکز دارین که نتیجه بخش باشه بگین. تا همه حمایت کنن.
دوستان اگر ایده ای برای اعتراض به شیوه درست و متمرکز دارین که نتیجه بخش باشه بگین. تا همه حمایت کنن.
سلام
اعتراض ها چه فایده داشت تراز دانشگاه ها تهران اومد پایین اونم چند تا رشته که صداها اعتراض ها خاموش بشه اگه عدالت بود چرا تراز شهرستان ها نیومد پایین چرا مثلا دانشگاه چمران ترازش بالا رفت و زود مصاحبه اش برگزار کرد این یعنی چه که همش با روح روان یه تعداد دانشجو که از همه چیز میگذره برای دلخوشی که فقط درس هست و پژوهش اونم میگیرن ازش دیگه باید چکار کرد .حالا اگه می خواستی این تراز بالا بره میزاشتن 80 درصد آزمون 20 درصد مصاحبه چرا گفتید 50 به 50 چرا اینهمه بی عدالتی افسوس میخورم برای خودم وکسایی که عمرمون تلف کردیم برا هیچ وپوچ
امسال افرادی در دانشگاه تهران مثلا دانشکده هوافضاش دعوت به مصاحبه شدند که حتی خوابشم نمیدیدند. درحالیکه حتی به حد نصاب مصاحبه دانشگاه خواجه نصیر هم نرسیدند. بعدشم با لابی و پارتی بازی با اینکه جزء آخرین افراد معرفی شده دعوت به مصاحبه دانشگاه تهران بودند در مصاحبه امتیاز بالایی به اونها به زور داده شده تا حتما قبول بشوند. این یعنی ظلم آشکار، خیانت به استعدادهای کشور.
یکی نیست بگه معاونت آموزشی دانشگاه تهران! اگرم میخواین حد نصاب رو بیارید پایین چرا اینقدر دیگه آوردین پایین که تقریبا 80% مجازین کنکور اون رشته به دانشگاه تهران دعوت بشن؟
امسال افرادی در دانشگاه تهران مثلا دانشکده هوافضاش دعوت به مصاحبه شدند که حتی خوابشم نمیدیدند. درحالیکه حتی به حد نصاب مصاحبه دانشگاه خواجه نصیر هم نرسیدند.
یکی نیست بگه معاونت آموزشی دانشگاه تهران! اگرم میخواین حد نصاب رو بیارید پایین چرا اینقدر دیگه آوردین پایین که تقریبا 80% مجازین کنکور اون رشته به دانشگاه تهران دعوت بشن؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل