بازدید 15037

ثبت نام کنید و برنج ایرانی هدیه بگیرید

کد خبر: ۹۰۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 01 June 2019

با ثبت نام رایگان در فروشگاه برنج روزمان (roozman.com)، برنج هاشمی درجه یک را با ارسال رایگان، درب منزل خود تحویل بگیرید. این هدیه به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید بزرگ فطر تنها برای شهروندان ساکن تهران از تاریخ 11 خردادماه به مدت دو روز (شنبه و یکشنبه) در نظر گرفته شده است. شما عزیزان ساکن در سایر نقاط کشور نیز می توانید با خرید اولین محصول فروشگاه از تخفیف 10 هزار تومانی و ارسال رایگان محصولات فروشگاه برنج روزمان بهره مند شوید.

فواید خرید برنج ایرانی

برنج اساسی ترین و محبوب ترین ماده غذایی ایرانی هاست. هیچ ایرانی ای نیست که برنج را نشناسد و در طول عمرش از آن تغذیه نکرده باشد. پلو که از برنج به عمل می آید پای ثابت سفره اغلب ایرانی هاست و بدون آن سفره رونقی ندارد. کمتر ایرانی ای پیدا می شود که هیچ کدام از سه وعده غذایی روزانه اش را پلو تشکیل ندهد. این در حالی است که در برخی مناطق ایران مانند گیلان، پلو در هر سه وعده غذای روزانه حاضر است.

برنج غذایی مقوی است، سرشار از پروتئین نسبت به سایر غلات می باشد و چنانکه می دانیم پروتئین برای رشد و ترمیم ماهیچه ها ضروری است، همچنان که جزء مهمی از مو، ناخن و پوست به شمار می آید. نشاسته موجود در برنج نیز نشاسته مقاومی است که به صورت هضم نشده به روده انتقال می یابد و موجب رشد باکتری های مفید در روده می گردد. برنج همزمان حاوی ویتامین B1 است که نقش موثری در سلامت قلب و سیستم عصبی ایفا می کند. از سوی دیگر شامل آمینو اسیدهاست که برای ساخت بافت های ماهیچه ای، آنتی بادی ها، آنزیم ها و هورمون ها مفید و ضروری اند.

برنج شمال و غذاهای متنوع ایرانی

از مهمترین مزایای برنج این است که می توان آن را در کنار بسیاری از غذاهای دیگر تناول کرد، چنان که بسیاری از خورشت ها در کنار برنج سرو می شود. همچنین می توان با افزودن برخی مواد غذایی ساده و ارزان قیمت به آن، به یک ترکیب غذایی مقوی و کامل دست یافت. به طور مثال شیربرنج که از ترکیب شیر و برنج تهیه می شود یا سبزی پلو که از افزودن سبزی به برنج حاصل می شود.

از برنج حتی میتوان شیرینی و نقل تهیه نمود. در روستاهای مازندران، زنان کدبانو و خوشسلیقه در شب یلدا و ایام عید، با افزودن روغن و عسل به دانه های برنج، شیرینیای موسوم به «بادونه» (برنجک) درست می کنند که بسیار شیرین و خوشمزه است. همچنین با ترکیب برنج و کنجد و گردو و شکر، شیرینیای موسوم به «پیسه گِنّه» به عمل می آورند که زینتبخش سفره شب های عید است.

جایگاه برنج ایرانی و انواع آن

به غیر از ایران، کشورهای بسیاری مشغول کشت و تولید برنجاند. هند، فیلیپین، ویتنام، پاکستان، تایلند، اروگوئه از جمله این کشورها به شمار می آیند. اما با وجود این، برنج ایرانی از چنان کیفیت و مرغوبیتی برخوردار است که برنج دیگر کشورها به چشم هموطنان ما نمی آید. برنج ایرانی، انواع متعددی دارد؛ طارم، دم سیاه، شیرودی، فجر، بی نام، خزر و ... اما در این میان از خرید برنج هاشمی که از مرغوب ترین و پرطرفدارترین برنج به شمار می آید نباید غافل شد. این نوع برنج اولین بار سه دهه پیش در یکی از روستاهای گیلان از سوی یک برنجکار، به نام هاشمی کشف شد و از آنجا که دانه های آن بلندتر و شکیل تر از انواع دیگر برنج بودند، به سرعت مورد توجه برنجکاران و مصرفکنندگان قرار گرفت، به گونه ای که در فاصله زمانی کوتاهی اغلب شالیکاران زمین هایشان را زیر کشت برنج هاشمی بردند.

آنچه موجب شده برنج هاشمی بیش از دیگر انواع برنج مورد توجه قرار گیرد، تنها دانه های بلند و شکیل آن نیست. برنج هاشمی خوش عطر و خوش پخت است و هنگام پخت ری می کند( قد دانههایش بلندتر می شود). همه اینها باعث شده این نوع برنج به محبوب ترین و پرطرفدارترین نوع برنج تبدیل شود.

چنانچه قصد خرید برنج ایرانی-  به ویژه برنج هاشمی - را دارید، می توانید به فروشگاه اینترنتی برنج روزمان مراجعه کنید. این فروشگاه، با فروش برنج ایرانی از جمله برنج هاشمی می تواند در سریع ترین زمان ممکن و با حذف واسطه از شالیزارهای شمال، برنج دلخواه شما را در بسته های 10 کیلویی یا بصورت عمده، با توجه به سفارش ارسال نماید. همچنین در صورت عضویت در سایت فروشگاه روزمان، پس از خرید اول از این فروشگاه از هدیه ده هزار تومانی برخوردار خواهید شد. علاوه بر آن، چنانچه میزان خرید شما بیش از صد کیلو باشد، از تخفیف برخوردار خواهید شد. از دیگر مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی برنج روزمان، امکان بازگشت برنج خریداری شده ظرف هفت روز- در صورت عدم رضایت از کیفیت برنج- می باشد. 

روزمان در نظر دارد به مناست عید فطر از تاریخ 11 /3/ 98 به مدت دو روز (شنبه و یکشنبه) با ثبت نام هر شهروند تهرانی در سایت فروشگاه برنج روزمان، ربع کیلو برنج هاشمی درجه یک هدیه بدهد. این مقدار برنج هاشمی جهت طبخ و استفاده 3 نفر در یک نوبت می باشد.

اکنون شما تنها یک کلیک با دردانه شالیزارهای شمال فاصله دارید. هم اکنون در سایت برنج روزمان ثبت نام کنید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر