بازدید 12238
۴

آمریکا برای‌برخی مشتریان‌نفت‌ایران معافیت صادر‌کرد

کد خبر: ۹۰۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ 30 May 2019

یک مقام آمریکایی اعلام کرد کشورهایی که واردات نفت آنها از ایران به میزان مشخص‌شده از سوی آمریکا نرسیده است می‌توانند تا رسیدن به این میزان همچنان از ایران نفت وارد کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از  تسنیم، «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با نشریه وال‌استریت ژورنال از اعطای معافیت محدود به برخی مشتریان نفت ایران خبر داد.

برایان هوک به وال‌استریت ژورنال گفته است کشورهایی که واردات نفت آنها از ایران کمتر از رقم تعیین‌شده از سوی آمریکا بوده است، می‌توانند تا رسیدن به این رقم همچنان از ایران نفت وارد کنند.

آمریکا در ماه نوامبر (آبان) هشت کشور را به مدت شش ماه از اجرای تحریم‌های نفتی یکجانبه خود علیه ایران معاف کرده بود اما کمی قبل از پایان این مهلت شش‌ماهه اعلام کرد که قصد ندارد معافیت این کشورها را تمدید کند.

مقامات آمریکایی پس از اعلام تصمیم خود مبنی بر تمدید نکردن معافیت کشورهای وارکننده نفت از ایران تأکید کردند که هدف آنها از اتخاذ چنین تصمیمی، به صفر رساندن صادرات نفت ایران در راستای سیاست اعمال فشار حداکثری بر این کشور بوده است.

تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا موجب شده است تا بهای نفت در بازارهای جهانی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 20 درصد افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
برایان هوک؟؟؟؟؟؟
چهره ضد ایرانی این حرف را زده؟؟؟؟؟؟؟
تکذیب شد
چرا قیمت نفت پایین اومده؟؟؟
بازهم اخبار کذب
دروغ محضه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار