بازدید 3960

معامله قرن فلسطینیان را گرد هم آورد

کد خبر: ۹۰۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ 30 May 2019

دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطین: ما همواره از این توان برخورداریم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما از بيروت؛ چالش های معامله قرن و راهکارهای پیش روی مساله فلسطین با حضور مسئولان ارشد جنبش های مقاومت فلسطینی در بیروت بررسی شد.

چهارشنبه شب و در آستانه روز جهانی قدس جمعی از مسئولان ارشد جنبش های فلسطینی و پژوهشگرانی از کشورهای منطقه در یک نشست سیاسی در پایتخت لبنان گرد هم آمدند و چالش های پیش روی مساله فلسطین از جمله معامله قرن را بررسی و پیرامون آن گفت و گو کردند.

«زیاد نَخّاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه ما در مقابل یک آزمایش تاریخی قرار گرفته ایم، گفت خلاصه این آزمایش آن است که اذعان کنیم مسیر گفت و گو با دشمن صهیونیستی به بن بست رسیده است.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که گفته بود «معامله قرن باید به جهنم برود» خاطرنشان کرد اکنون باید به اصل خودمان بازگردیم و همواره گام های گذشته مان را ارزیابی کنیم، اگر بدانیم که توان تبدیل تهدیدها به فرصت ها را داشته ایم، اینک که فرصت ها دست می دهد، می توانیم طرحی نو و طرحی ملی و فلسطینی دراندازیم که از گذشته و توافق هایی که انجام شد، عبور کنیم.

نخاله تاکید کرد طرح آمریکایی _ صهیونیستی در منطقه برای آنها که نمی دیدند هم آشکار شده است، طرحی که براساس آن دشمنان سرتاسر فلسطین را می‌خواهند و اسرائیل اینگونه برپا شد.

از دیگر شرکت کنندگان شناخته شده این مراسم «فهد سلیمان» معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، «اسامه حمدان» عضو ارشد دفتر سیاسی حماس و مسئول روابط بین الملل این جنبش فلسطینی، «فتحی ابوالعردات» دبیر جنبش فتح در لبنان بودند.

چاووش‌اوغلو: به تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس تاکید می کنیم

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد؛ مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست مقدماتی اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده گفت: هر توافق صلحی که مبتنی بر تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس نباشد، رد خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل