بازدید 5858

ظریف: قدس فروشی نیست

کد خبر: ۹۰۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ 30 May 2019

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه قدس فروشی نیست، گفت: قدس قبله اول مسلمین و مرکز آرزوها و آمال همه مسلمانان است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ظریف در ضیافت افطاری سفرای کشورهای اسلامی افزود: شرایط کنونی جهان اسلام شرایط دردناکی است و هیچ درد و خطری بالاتر از این نیست که معامله شرم آور قرن توسط برخی کشورهای منطقه حمایت شود.

وی ادامه داد: شرایط کنونی جهان اسلام، بسیار دردناک است و این شرایط دردناک علیرغم همه تلاش ها، همه مقاومت ها، همه مجاهدت ها و خون های پاکی است که برای آزادی سرزمین های اسلامی از آفریقا تا خاورمیانه و آسیا ریخته شده است.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه کشورهای اسلامی در برابر استعمار قدیم استقلال یافته اند، افزود: امروز به دلیل ناکارآمدی های ما، تفرقه و اختلافات ما و سیاست های خصمانه برخی قدرت های بزرگ به خصوص آمریکا به شرایطی تبدیل شده که با کمال تاسف مشاهده می کنیم که کشورهای اسلامی علیه یکدیگر با دشمن صهیونیستی متحد شده اند.
ظریف تصریح کرد: هیچ خطری برای جهان اسلام دردناک تر از این نیست که نتانیاهو که دستش به خون مسلمانان زیادی آغشته است، ادعای رفاقت با حکام اسلامی دارد و هیچ خطری بالاتر از این نیست که معامله شرم آور قرن که در واقع تلاشی برای معامله حیثیت و تمامیت مردم فلسطین است توسط برخی حکام منطقه ما تبلیغ و ترویج می شود. " این درد بزرگی برای همه ما است. "

وزیر امور خارجه ادامه داد: درد بزرگی است که امروز که در آستانه روز قدس قرار داریم، می بینیم که در کشور اسلامی، کنفرانسی برای فروش قدس تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: قدس فروشی نیست، قدس نه از آن ترامپ است که به کسی ببخشد، نه هیچگاه قدس از آن نتانیاهو خواهد شد و نه هیچکس اجازه دارد از طرف ملت بزرگ فلسطین، قدس را به کسی بفروشد یا از کسی بخرد چون قدس قبله اول همه ما مسلمانان و مرکز آرزوها و آمال مسلمین است.

ظریف گفت: "این خدای شنوا، دانا و بینا بر رفتار ما شاهد است، پیامبرش که خداوند او را شهید نامیده بر رفتار ما شاهد است و پیامبر بزرگ ما که از مسجد الحرام به مسجد الاقصی و از مسجد الاقصی به معراج رفت امروز شاهد رفتار ما است که قدس را برای فروش گذاشته ایم که به دنبال خرید و فروش اراضی مقدس قدس، برای هتل سازی هستیم بدون اینکه به یاد بیاوریم که این سرزمین، سرزمین مقدس تمام ادیان است نه سرزمین غصبی صهیونیست ها و نه سرزمین موهبی ترامپ و نتانیاهو. "

راهپیمایی روز جهانی قدس به ابتکار امام راحل (ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود.

همه ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان به ویژه ملت عزیز ایران هرساله در دفاع از حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین، بطور گسترده در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی