بازدید 2502

فرستاده سازمان ملل به لیبی: به استعفا فکر نمی‌کنم

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی اعلام کرد که کانال‌های گفت‌وگو میان وی و فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" هنوز قطع نشده است.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 29 May 2019

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی اعلام کرد که کانال‌های گفت‌وگو میان وی و فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" هنوز قطع نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی اعلام کرد که خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به طور صحیح از متن گزارش اخیر که به دبیرکل سازمان ملل ارائه شد، مطلع نشده و ممکن است که این فرصت به حفتر دست بدهد تا مجدداً متن آن را بازخوانی کند و بررسی کند که آیا آن واقعیت داشته یا خیر؟.

وی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود گفت: حفتر از من خواسته است تا به میانجی‌گری‌ خود ادامه دهم و من در این لحظه به کناره‌گیری از سمتم فکر نمی‌کنم.

سلامه پیشتر تاکید کرده بود: لیبی درگیر یک جنگ داخلی است که می‌تواند منجر به آشوب و تجزیه دائمی این کشور شود.

حفتر طی سفر هفته گذشته خود به فرانسه با درخواست امانول ماکرون، رئیس جمهوری این کشور  برای برقراری آتش‌بس، مخالفت کرد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه "ژورنال دی دیمانش" گفت که به عملیات نظامی خود ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، مورگان اورتگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با سامح شکری، همتای مصری خود به بررسی بحران لیبی پرداخت.

دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت دستیابی به راهکار سیاسی در لیبی و ممانعت از وخامت اوضاع در این کشور تاکید کردند.

 طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، با ادامه حملات حفتر به دولت توافق ملی لیبی در طرابلس تاکنون ۵۱۰ تن کشته و بیش از ۷۵ هزار تن دیگر از منازلشان آواره شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی