بازدید 8969
۴
تأملی بر اظهارنظر اخیر آذری جهرمی؛

حتی زور وزیر هم به ستاره مربع‌ها نمی‌رسد، مگر آنکه کمک از راه برسد!

به رغم آنکه کلاهبرداری بسیاری از ستاره مربع‌ها بر همگان مسجل است و قرار بر برچیدن بساط کاسبی شان شده، ظاهرا زور وزیر ارتباطات به این کلاهبرداران نمی‌رسد؛ این را می‌شود از اظهارنظر اخیر آذری جهرمی دریافت که بار دیگر بر «کلاهبردار» بودن بسیاری از ستاره مربع‌ها تأکید کرده و وعده متوقف کردن این کلاهبرداران در آینده را داده است.
کد خبر: ۹۰۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 28 May 2019
تابناک اجتماعی -
به رغم آنکه کلاهبرداری بسیاری از ستاره مربع‌ها بر همگان مسجل است و قرار بر برچیدن بساط کاسبی شان شده، ظاهرا زور وزیر ارتباطات به این کلاهبرداران نمی‌رسد

به گزارش «تابناک»؛ این را می‌شود از اظهارنظر اخیر آذری جهرمی دریافت که در صفحه وی در توییتر منتشر شده و بر اساس آن، بار دیگر بر «کلاهبردار» بودن بسیاری از ستاره مربع‌ها تأکید کرده و افزوده، اقدامات جدی برای متوقف کردن این کلاهبرداران در پیش است؛ وعده‌ای که ظاهرا محقق کردنش بسیار دشوار است.

از این روی می‌گوییم دشوار که می‌دانیم تصمیم به توقف فعالیت مخرب این سامانه‌های USSD که با اسامی مختلفی از جمله خدمات ارزش افزوده شناخته می‌شوند، از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته و حتی در مقاطعی، قریب الوقوع نیز به نظر می‌رسیده؛ اما هنوز محقق نشده است. درست مثل روز‌هایی که دستکاری در نتایج یکی از نظرسنجی‌های تلویزیونی داغ شد و همگان دریافتند ستاره مربعِ دخیل در ماجرا امن نبوده است.

رویدادی که موجب شد مطالبه حذف این سامانه‌های مخرب، جدی‌تر از پیش مطرح شده و وزارت ارتباطات که افشاگر آن ماجرای جنجالی بود، پشتوانه محکم تری برای مقابله با این آفت‌های تلفن همراه به دست آورد؛ پشتوانه‌ای که حالا مشخص می‌شود برای برچیدن بساط ستاره مربع‌ها ناکافی بوده تا جایی که وزیر تأکید دارد در مسیر حذف این سامانه‌ها گرفتار «موج تخریب» شده است.

حتی زور وزیر هم به ستاره مربع‌ها نمی‌رسد، مگر آنکه کمک از راه برسد!

همه این‌ها در حالی است که می‌دانیم از مدت‌ها پیشتر، دیگر کسب و کار‌هایی که در دنیای USSD‌ها در کشورمان در جریان هستند نیز دستخوش حاشیه‌هایی واقع شده و در مقاطعی تصمیم بانک مرکزی برای محدودسازی این سامانه‌ها در تراکنش‌های مالی، سر و صدای زیادی به پا کرده بود. تصمیمی که برخی معتقد بودند صحیح است و گامی در راستای ایجاد امنیت بیشتر شبکه مالی است و بعضی بر این باور بودند که مشکل آفرین خواهد بود.

چالشی که در نهایت تا حدود زیادی USSD‌‌ها برنده آن شدند و کارشناسان در توضیح دلایل برنده شدن ایشان، همراهی اپراتور‌های تلفن همراه را یکی از دلایل کلیدی و موثر در ماجرا خواندند؛ همراهی که ظاهرا در ماجرای ستاره مربع‌ها نیز به شکل تنگاتنگی در جریان است تا جایی که همگان می‌دانند یکی از راه‌های بزرگ کسب درآمد تیم‌های فوتبالی مشهور در کشورمان، اتکا به ستاره مربع هایِ هواداری است که اپراتور‌های تلفن همراه در کشورمان دایر کرده اند.

وضعیتی که نشان می‌دهد ماجرا تا چه اندازه پیچیده است و حل آن با چه دشواری‌هایی پیش روست. آنقدر دشوار که وزارت ارتباطات هم از پس ماجرا برنیاید و به جای رفع ماجرا، وعده اجرای طرح‌هایی برای توقف آن در آینده را داده و تایید کند که نه به قید فوریت و نه با توان فعلی، قادر به تحقق این وعده نیست؛ اظهار نظری که می‌توان آن را اذعان به ناتوانی وزارت ارتباطات در پایان کلاهبرداری‌های ستاره مربعی نیز تفسیر کرد!

ناتوانی‌ که جا دارد در خصوص آن شفاف سازی شده تا همگان دریابند چه افرادی پشت پرده ماجرای کلاهبرداری ستاره مربع‌ها قرار دارند، اما از آن مهم تر، انتظار می‌رود با ورود مسئولان مختلف به ماجرا، به ختم فعالیت ایشان منجر شود؛ ورود دولتمردان، نمایندگان مجلس و حتی مسئولان قضایی به پرونده‌ای که زیانبار بودن آن برای همگان مسجل شده و پایان دادن به آن مدت هاست مطالبه عمومی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴
وقتی زور وزیر نمیرسد یعنی اینکه کلاهبرداران به کجا وصل هستند؟!
فساد اقتصادی به همه جا سرایت کرده
چناب وزیر، مقابله با اینها کاری نداره. دو تا قانون ساده اگه بگذارین درست میشه
1) هر سرویسی تاریخ انقضای یکماهه داشته باشه و برای تمدیدش لازم باشه کاربر دوباره فلان کد را بفرسته
2) هر سرویس ملزم باشه 10 روز یکبار عضویت در این سرویس را به اطلاع مشترک برساند.
عجیب است که مخابرات نمی تواند چطور فیلتر را میشود اینها را نمیشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل